Blue Fitness - Ei muksun kanssa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Jake
  • Aloitettu Aloitettu
fish sanoi:
Totta helvetissä hiljaisina ajankohtina voi ottaa ei itsekseen liikkuvan lapsen mukaan kunhan huomioi muut, esim:
-ei päästä lasta lattialle konttaamaan tms. vaan pitää sen kopassa
-ei laita lasta kanssatreenaajan lähettyville
-pitää lapsen ja kopan tms. poissa kulkuväyliltä
-ei anna koskea mihinkään tavaroihin
-häipyy jos lapsi kiukustuu ja alkaa ääntelemään kovasti

Puheet putoilevista painoista ja bakteereista on bs:a jos edellisista pitää huolen.
Eihän ne kanssatreenaajat tiedä millainen äippä sitä pentua salilla kanniskelee. Eli joutuu yhtälailla varomaan. Luulis tosiaan että sen pennun 30 minuutiksi saisi jonnekkin heivattua. Jos ei saa niin astetta paskempi mäihä. Elämä on valintoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielestäni enemmän tuossa hommassa nyt painaa se, että lapsi voi loukkaantua.
Vaikka itse pitäisi kuinka perkeleen hyvin huolta siitä ja köyttäisi sen jonnekkin nurkkaan (anteeksi groteski ilmaisu), niin ei sitä ikinä voi tietää, että jos vaikka Jorma penkkimaksimiyritysten jälkeen on hieman epäorientoitunut ja irrottaa samaan aikaan tangon toisesta päästä kaikki kiekot, jolloin tanko lentääkin vaavia päin.
Ei kiva.

Jaa miten niin sitä lasta pitää varoa jos se on kantokopassa ja on hiljaa (puolivuotias ei kävele, ja kantokopassa on monipistevyöt jolla se lapsi laitetaan sinne koppaan), jos äiti ei sitä pysäköi kyykkytelineen alle tai keskelle kulkuväylää?

Ethän sinä saatana nurkassa oleviin koristekasveihinkaan törmäile tai niiden päälle pudottele painoja???

edit: mun mielestä on absurdia, että lapsettomat ihmiset kommentoi täällä tyyliin "ja sit se tanko lentää sen vauvan päälle". Voi perkele sentään, eihän ihmiset (äidit) niin tyhmiä ole että vauvansa laittaa vaaralliselle alueelle? Vai treenaatteko te ulkohuussin kokoisissa laitoksissa?

Lukiossa ollessani kävin yleensä aamupäivisin salilla ja monesti oli samaan aikaan joku äippä kans siellä semmosen ihan pienen vauvan kanssa ja ei se kyllä ainakaan itseäni häirinnyt, koska salilla siihen aikaan aina oli juuri se 1-3 treenaajaa. Iltasin kun sai jonottaa niihin laitteisiin, niin asia olis varmasti ollut eri, mutta ei siellä sillon pikkuvauvojen kanssa näkynyt porukkaa.

Mutta ne 5-10 vuotiaat kauhukakarat äitinsä kanssa salilla. :curs: Esim eräs äitin oma mussukka tykkäs aina kiipeillä niissä telineissä ja kiljua, ku mikäkin palosireeni. Sitten 5min välein se äiti kävi aina karjumassa täysillä sille kakaralle "lyönkö kohta!?! äiti lyö kohta, jos et oo paikallas!" No siitähän se kakara aina vaan innostu ja sitten kohta tuli itku, kun äiti anto tukkapöllyä.

Että mun puolestani tommoset kauhukakarat sais pitää poissa saleilta ja tommoset kopassa olevat iltaisin/silloin kun salilla on enemmän porukkaa.

fish sanoi:
treenaatteko te ulkohuussin kokoisissa laitoksissa?
valitettavasti :itku: . ja ite aiheeseen semmonen, että kyllä salilla tulisi olla sellanen tunnelma ettei tarvitse ylimääräistä varoa . vaikka yleensäkin pitää varoa mihin painot laittaa tai mihin istuu, mutta jos siellä joku napero on paikalla tulee ikäänkuin automaattisesti varottua vielä enemmän.

tosin tässä threadin aloittajan tapauksessa kuulostaa tuo valituksenkin teko aika turhalta jos kerran salilla on kaksi kävijää ja kaikesta päätellen muutenkin iso paikka niin ei luulisi hirveästi häiritsevän.

fish sanoi:
edit: mun mielestä on absurdia, että lapsettomat ihmiset kommentoi täällä tyyliin "ja sit se tanko lentää sen vauvan päälle". Voi perkele sentään, eihän ihmiset (äidit) niin tyhmiä ole että vauvansa laittaa vaaralliselle alueelle? Vai treenaatteko te ulkohuussin kokoisissa laitoksissa?
Tämä tangon ilmalentoon lähteminen tietysti on aika harvinaista (vaikka siitäkin on esim. sali komediaa tredissä saanut useampaan otteeseen lukea), mutta kyllä se tanko aika ilosen kaaren voi lentää tällaisessa tilanteessa minkä joku tossa pari postia sitten selitti, ja se tanko ei sitten kyllä kauheemmin kattele tippuuko se koristekasvin päälle, pukokopin oveen vai pikkuvaavia kaaliin. Tämmönen nyt tietysti olisi aivan jumalattoman epätodennäköistä, ja yhtä hyvin voisi voivotella sitä kuinka se kersa nyt sitten saattaa heittää kiikkuhevosella lipat ja lyödä päänsä siellä lapsiparkissa. :) Piti vaan kuitenkin ottaa kantaa, kun jotenkin vaan niin itsestäänselvyytenä puhuit tosta "lapsen vaaralliselle alueelle laittamisesta". Salilla kun sitä kauheen turvallista paikkaa ei kuitenkaan taida löytyä kun sieltä mahdollisesta lapsiparkista.

ps: tietysti jos tilavalla salilla treenaa sellaiseen aikaan jolloin treenaajia on vähän, ja lasta jossain tommosessa kopassa pitää kaukana muista treenaajista niin mielestäni on ihan ok. Sen sijaan jos annetaan sen kersan edes makoilla siellä lattioilla leikkimässä lelunsa kanssa (ketjun aloittajan kersa), niin se aiheuttaa kyllä ylimääräistä jännitystä ja varomista muille treenaajille, jotka eivät tosiaan tiedä pystyykö/aikooko se vauva siitä ryömimällä lähteä omille pikku retkilleen ympäri salia.

huumor sanoi:
vaikka yleensäkin pitää varoa mihin painot laittaa tai mihin istuu, mutta jos siellä joku napero on paikalla tulee ikäänkuin automaattisesti varottua vielä enemmän.
Juuri tätä tarkoitan.

fish sanoi:
mun mielestä on absurdia, että lapsettomat ihmiset kommentoi täällä tyyliin "ja sit se tanko lentää sen vauvan päälle".

Oli kai joukossa muutama lapsellinenkin? Uskoisin, että yksikin kerta riittää, kun se tanko lentää sen vauvan päälle. Äitiä ei luultavasti silloin lohduta tieto, että fisun mukaan tämä on onneks perin harvinaista. Ketä sitten syytetään? Ei ainakaan sitä, joka sen tangon vahingossa sen lapsen päälle onnistui kaatamaan / pudottamaan, vaikka oli ehdottomasti sitä mieltä, että lapsen paikka ei ole salilla.

Jos lapsi on pakko ottaa mukaan salille, mennään sinne salille sitten siihen aikaan, kun siellä ei ole edes sitä yhtä tai kahta ihmistä valittamassa. Esim. tyyliin 05:00, tai vaihdetaan salia. Oma mielipiteeni: vauvalokerot eteiseen :D

Gillyanne sanoi:
Juuri näin. Kyse ei siis suinkaan ole välttämättä siitä, että lapsi jotenkin aktiivisesti häiritsisi muita salitreenaajia. Ehkä olen sitten itsekäs tai jotain, mutta salille mennessäni haluan keskittyä treenaamiseen, kun kerran olen siitä maksanutkin, enkä lasten varomiseen. :piis:

juurikin näin,täysin samaa mieltä

vision sanoi:
Blue fitness on aika iso sali ja jos samaa aikaa on noin 1-2 ihmistä en tiiä mikä siinä on ongelma ?Varsinkin jos pysyy selkeesti erossa niistä muista aina 110 lasissa vetävistä himotreenaajista ja mukelo pysyy kohtuu hiljaa.

Olen samaa mieltä. Eri asia olisi jos siellä kävisi vauvan kanssa ruuhka-aikaan. Kyllä on aika ahdasmielistä, jos tarttee tollasesta alkaa valittamaan. Jos vauva ei kerran osaa liikkua eikä pahemmin pukahtaakaan, ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Tais olla vaan lapsettoman katkeraa ininää.. ;)

Vaikka olenkin kovin lapsirakas ihminen, niin silti: Ei skidejä salille. Paitsi, että niitä joutuu varomaan, niin treenifiiliskin kärsii liiaksi. Salilla pitää haista hiki ja soida hevi, eikä mitään helkkarin lässynläätä. Se on jumalauta paikka, missä nostetaan rautaa, ja siihen ympäristöön ei yksinkertaisesti sovi pikkunaperot piipertämään.

Minulla on yksi lapsi, 9-vuotias poika, joten kokemusta lapsen touhuista alkaa jo olla. Voiko lasta viedä salille? Vastaus on yksiselitteisesti ei, koska se ei ole turvallista eikä lapsen kanssa yksinkertaisesti vietetä aikaa tuollaisessa paikassa. Lapsi/nuori voi alkaa käydä salilla, kun aloittaa siellä omat treeninsä, aiemmin sinne ei ole mitään asiaa.

Tredin aloituskirjoitus kuvaa lapsenhoidon nykysuuntausta, nykyistä itsekeskeistä ajattelutapaa, joka on mielestäni virheellinen. Lapsi tehdään, mutta siitä ei saisi olla mitään erityistä vaivaa tai haittaa äidille tai isälle. Työt, harrastukset ym. pitäisi voida hoitaa entiseen malliin, vaikka perheessä onkin pikkulapsi. Ei näin. Kun lapsi tehdään, lapsen kuuluu mennä perheessä kaiken muun edelle, myös vanhempien mukavuudenhalun. Jos jompi kumpi vanhemmista hoitaa pientä lasta kotona (toivon mukaan näin on, yleensä hoitaja on äiti), se duuni on sitten siinä. Se on myös maailman arvokkain ja hienoin duuni. Äidillä on toki oikeus hoitaa kuntoaan mahdollisuuksien mukaan, mutta silloin lapsella täytyy olla joku muu hoitaja.

Kaikille nykyisille ja tuleville äideille: Hoitakaa ja rakastakaa sitä pientä vauvaa, kyllä te ehditte myöhemmin taas stressaamaan töihin ja kiinteyttämään vartaloanne. Jokainen äiti on joka tapauksessa maailman kaunein nainen, joten aivan turhaa on ainakin ulkonäöstä kantaa huolta.

Vielä: Tredissä käytettiin ilmausta "5-vuotias kauhukakara". Voin paljastaa salaisuuden: Hän ei ole kauhukakara, vaan aivan normaali lapsi eli helvetin villi. Sen vuoksi hänen paikkansa ei olekaan kuntosali, kuten jo aiemmin totesin.

kannattaa katsastella saleja, joissa on lapsiparkki. ei välttämättä vielä onnistu kun tulokas on noin pieni, mutta lähitulevaisuudessa..

kerran meinasi yksi lapsi jäädä taljassa painojen väliin kun tein vatsoja. lapset eivät ymmärrä noita vaaroja ihan samalla lailla. en haluaisi olla todistamassa sitä, kun 150kg painopinkka läpsähtää vaikka pienen käden päälle. tuommoiset kokemukset (yritys ja erehdys) on parempi opetella kotona niillä painoilla joita lapsi itse jaksaa nostaa. samoin kaikkien vaijerivitkuttimien vaijerit on äärimmäisen vaarallisia jos sinne joku uloke joutuu väliin.

tässä tapauksessa jossa vauva on korissa / vaunuissa ei näin varmasti käy, joten ehkä avautuminen ei ollut ihan aiheesta. vauvan itku ym. ei vaan välttämättä kaikkien mielestä sovi salille. ainakin omat treenini voisivat kärsiä siinä.. koko ajan kun joutuisi jännittämään että nyt se säikkyy kolinaa tai örinää...

Jahas, tämä on minusta kyllä vähän kyseenalainen juttu. Minunkin mielestä lapset ei välttämättä kuulu saleille, mutta jos on kyseessä lapsi, joka ei varmasti liikuskele mihinkään ja jos salilla on vain muutama henkilö treenamassa, niin tuskinpa lapsi ketään häiritsee. Tai sit häiritsee. Mua ei ainakaan häiritsit. Ja lapsen äiti on varmasti tarkka siitä, mihin sijoittaa, niin ei pitäisi sattua vahinkoja. Sellaiset lapset, jotka on sit juoksentelee paikasta toiseen onkin jo asia erikseen. Se on jo suuri riski.
Tulipa tässä muuten mieleen, että mun treenaminen varmasti häiriintyis, jos puoli vuotias vauva olis mun kans samaan aikaan salilla. En sais katsettani irti sellaisesta lapsesta. :haart: Pitäisköhän mun perustaa joku ilmainen lapsiparkki, jotta äidit sais treenata rauhassa.. :D

En lukenut taaskaan pilkulleen kaikkia edellisiä viestejä, mutta omamielipiteeni asiasta..

Meidän salilla lapsilta on pääsy kielletty. Ainakin siellä on muistaakseni edelleen lappu seinällä, että "Ei lapsia salinpuolelle". Ihan hyvä sinänsä ja syy tähän nimenomaan lapsen oma turvallisuus, mikä onkin kaikkein tärkeintä.
Toisaalta, jos ajatellaan vaikkapa aamupäivää ja salilla hyvin vähän asiakkaita ja lapsi vielä hyvin pieni ja nukkuu turvakaukalossa. Niin silloin ymmärrän hyvin, että äiti käyttää aikaansa salilla vauvan kanssa päästäkseen kuntoilemaan, jos esim. mies on töissä. Aikaahan siihen treeniin ei tarvitse tuhlata tuntitolkulla ja jos lapsi vielä kiltisti nukkuun, niin siitä vaan. Äidin pitää silti pitää 100% huolta lapsesta ja katsoa, että lapselle ei aiheudu vaaraa, eikä se häiritse muiden salilla treenaajien treenejä.
Näin on minunkin avokkini ajatellut tehdä lapsen kanssa, kun se kohta maailmaan saapuu.
Asia on sitten aivan eri, jos lapsi jo liikkuu. Silloin ehdoton EI!!! Lapsi aiheuttaa vaaraa itselleen ja muille salilla oleville.
Eli vain hyvin pienen lapsen kanssa salille, joka on turvakaukalossa ja EI ruuhka-aikana.

Edit: Kannatan lapsiparkkia!!

Olen samalla linjalla muiden kanssa, eli ei lapsia salille.
Tuvallisuus riskit on aina olemassa ja monelta menee treenit (maksetut tai ei)
perseelleen sen takia ettei pysty tekemään sata lasissa kun pitää varoa jotain
pirpanaa = ei hjuva.

Jos lasta ei saa hoitoon niin menee sitten salille jossa on lapsiparkki, tosin
tuollainen puoli vuotias ei vielä siellä pärjää.

PS. Jounille iso :worship: tosta postauksestasi, oli tosi hyvä ja täyttä asiaa.

Salilla pitää haista hiki ja soida hevi, eikä mitään helkkarin lässynläätä. Se on jumalauta paikka, missä nostetaan rautaa, ja siihen ympäristöön ei yksinkertaisesti sovi pikkunaperot piipertämään.
- Et ole käynyt Myllikän Blue Fitnessissä

Jep - Ja asiaa vielä tarkentaakseni muksu on siis ollut vaunuissaan tän puolituntisen ajan. Siihen siellä on tilaa ja vaunuissa pyöräsuojat. Minä olen ollut mukana joskus äidin pyynnöstä,lähinnä neuvomassa ja kannustamassa kun sitä joku ihmetteli. En pyytänyt parisuhdeneuvoja jos siltä tuntui - kiitos kuitenkin vinkistä.
Niin,tietysti tästä kysyttiin etukäteen että onnistuuko jolloin vastaus oli että - Joo,tottakai.
No,pitää kai pyytää avokkia pyytämään anteeksi varmuudenvuoksi niiltä molemmilta jotka siellä ti tai ke aamupäivisin käy.
Ihmettelin vaan...?

fish sanoi:
Totta helvetissä hiljaisina ajankohtina voi ottaa ei itsekseen liikkuvan lapsen mukaan kunhan huomioi muut, esim:
-ei päästä lasta lattialle konttaamaan tms. vaan pitää sen kopassa
-ei laita lasta kanssatreenaajan lähettyville
-pitää lapsen ja kopan tms. poissa kulkuväyliltä
-ei anna koskea mihinkään tavaroihin
-häipyy jos lapsi kiukustuu ja alkaa ääntelemään kovasti

Meillä homma toimii juuri näin. Ukko nukkuu tyytyväisenä turvakaukalossa paikassa jossa ei ole kenenkään tiellä. Sali vaihtuu varmasti jos tämä kielletään. Ekan kerran kun mentiin pojan kanssa niin yksi henkilökuntaan kuuluva kysyi että tehdäänkö pikkumiehelle jo oma ohjelma :D :D

Eri asia on tietysti roudata lapsi mukaan johonkin hikiselle kellarisalille jossa ei ole yhtään tilaa ja lapsi ei voi hengittää paskan hajua.

Eiköhän jokainen äiti kuitenkin ajattele sitä lastaan, tai no ei jokainen mutta tässä tapauksessa uskoisin asian näin olevan. Moni vetoaa siihen lapsen turvallisuuteen jos tanko lentää sieltä sen vähintään 5 metriä sivuun oletetusta lapsen sijainnista tai jos se 500 kiloa kyykkäävä ihmistunkki kaatuu saman matkan sivuun ja lapsi jää alle äkkiä tuntuisi todellakin epätödennäköiseltä kun ajatellaan että kyseisen salin (josta suurin osa laitteista on kai edelleenkin pakkalaitteita) kokoisessa paikassa on samalla hetkellä noin 3-4 ihmistä.

Pikkulapset juoksee salibandy/lätkä halleilla, luulen että joku osaa laskea prosentit millä todennäköisyydellä tulee kiekko/pallo naamaan suhteessa siihen putoavaan kiekkoon/alle jäämiseen.

Samoin rallikisoissa ollaan muksun kanssa radan vieressä "turvallisessa" paikassa lue: enemmän tai vähemmän jatkuvassa kivisateessa.

Ja vielä tulee muutama muu paikka mieleen jossa lapsi ei ole kovin kaukana loukkaantumisesta/vammautumisesta... Toiset menee muksun kanssa jopa terassille...

Ymmärrän monen pointin ja taka-ajatuksen siitä että sali on monelle se henkireika hetki irti maailmasta ja siitä omasta akasta/ukosta/muksuista mutta jokasen pitäs kuitenkin saada harrastaa.

Omalla salilla on lapsi parkki joka on aika aktiivi käytössä mutta eihän nämä itsenäisesti juoksemaan pystyvät siellä pysy. Silloin on kyse turvallisuus riskistä siinä olen samaa mieltä....

vision sanoi:
Eiköhän jokainen äiti kuitenkin ajattele sitä lastaan,

Toivottavasti ajattelee. Jos minulla olisi vauva, olen jokseenkin varma, etten pystyisi salilla tekemään tehokasta treeniä vauvan ollessa vieressä.

Vaikka olisikin äitiyslomalla, eiköhän se mammakin voi saada pari vapaatuntia viikossa niin, että isä hoitaa lasta, jos kerran on pakko treenaamaan päästä. Treeni on intensiivisempää, ja silloin äiti todella saa sen hengähdystauon -ei se salillakäynti voi mikään henkireikä olla, kun koko ajan kuitenkin vahdit sitä lasta.

Muut liikunnat voi sitten hoitaa vaunujen kanssa lenkkeillen tai kotijumppana.

Atleticolla on lapsiparkki, mutta ihan pieniähän sinne ei voi viedä. Kerran olen nähnyt naisten puolella vauvan kaukalossa. Ei se minua sanottavammin häirinnyt, mutta en silti usko, että ottaisin oman vauvan salille.

J.Jake sanoi:
- Et ole käynyt Myllikän Blue Fitnessissä

En olekaan. Ilmaisin vaan mielipiteeni yleisellä tasolla, elikkä sen mitä minä salilta vaadin/toivon. Tämä sinun tapauksesi: Jos siellä on tilaa ja musiikki ei soi liian kovalla vauvan herkille korville, eikä lapsella muutenkaan ole loukkaantumisvaaraa ( edit: vaikka siellä treenattais täysillä. Samallai "himotreenaajat" ovat treenistä maksaneet ja heillä on oikeudet saada vastinetta rahalleen), niin kai minä soisin äidille sen hetken salilla. Olettaen tietysti ettei muksu pääse vielä itse liikkumaan, niinkuin tässä tapauksessa.

Itse treenaan just tällaisella "äijäsalilla". Ongelmana vaan on se, että sinnekin jotkut tuovat alle kouluikäisiä lapsia ( pääsinpäs avautuun :evil: ) Ja en minä viitsi heille asiasta mainita tai jättää henkilökunnalle valituksia, pitäisi kai tälläiset asiat itsekin tajuta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom