Jos mulla ois esim 1000btc:a, niin miten mä saan ne euroiksi tilille. Kyllä mäki oon kotiuttanu jotain 1000€ omalle tilille, mut mites tommoset jätti summat? Mites jos ois 55000btc:a? Ei niitä ainakaan mikään prasos vaihda euroiksi. Siis ihan uteliaisuuttani kyselen, ku en näistä niin kauheasti käsitä.
Samalla tavalla kuin osakkeiden, fiat-valuuttojen, autojen, porsaan sisäfileen, pingispallojen, tai... eli siis minkä tahansa kanssa. Jos haluat saada bitcoineja euroiksi, niin se vaatii sitä, että on olemassa joku, joka haluaa vaihtaa euroja bitcoineiksi. Sitten vain neuvottelette hinnan, jolla molemmat suostuvat kauppaan. Jos hintaa ei löydy, niin kauppaa ei synny ja sinä jatkat bitcoinien kanssa ja toinen eurojen kanssa.
Käytännössä 1000 bitcoinia lienee niin suuri määrä, että lyhyessä ajassa ei löydy niin paljoa ihmisiä, jotka haluavat tarjota nykykurssilla euroja bitcoineista, että kurssi liikkuisi alaspäin. Toki, jos laitat 1000 bitcoinia "myyntiin" ja laitat tietyn hintahaitarin, niin silloin kurssi ei kyykkää, mutta myös coinien myymisessä menisi aikaa - viikkoja, kuukausia, vuosia, kuka tietää?
Viimeksi muokattu: