Biomekaniikka + fysiikka ja niiden variaatiot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jassoo7
  • Aloitettu Aloitettu
Toistan tätä mutta EI OLE MINUN IDEA pelkästään!
Jos haluat varmasti puolueellisen mielipiteen, niin kysy kuntosalilaitteiden keksijältä ja myyjältä. On muuten niin paskaa puhuva ja ärsyttävä äijä, että en ihmettele yhtään jos se on sun idoli.

Kyllä mä tiedän, että tämä mitä me kaikki yritetään sulle kertoa, ei kuulosta loogiselta ja sotii maalaisjärkeä vastaan, mutta tämä on yksi niistä monista asioista missä maalaisjärki onkin täysin hakoteillä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Imo jos et saa yhtäkään, ni tilanne on sen verran ''epätoivonen'' ja vaikea, et sun on jo pakko ja kannattavaaki tehä kaikkea mistä on hyötyä. Ei ole henk. koht kokemusta joten vähän niin ja näin 🤷‍♂️, paitsi mitä jeesannut kavereita leuoissa. 0 on silti huomattavasti vaikeempi lähtökohta, ku vaikka 3 leukaa, mikä mahdollistaa jo paljo enemmän työkaluja.
Mikä on sen 0 leukaa vetävän ykkös maksimi?
 
Jos haluat varmasti puolueellisen mielipiteen, niin kysy kuntosalilaitteiden keksijältä ja myyjältä. On muuten niin paskaa puhuva ja ärsyttävä äijä, että en ihmettele yhtään jos se on sun idoli.

Kyllä mä tiedän, että tämä mitä me kaikki yritetään sulle kertoa, ei kuulosta loogiselta ja sotii maalaisjärkeä vastaan, mutta tämä on yksi niistä monista asioista missä maalaisjärki onkin täysin hakoteillä.
Se että hän on suunnitellut laite merkin ei vie pohjaa tuolta tosi asialta joka on jo moneen kertaan tässä tullut esille. Mutta te vaan lyötte kädet silmien eteen kun ei anna ylpeys periksi myöntää että olette tässä asiassa väärässä.

Jos se pätee tuon leuan vedon osalta pätee se ihan samallatavalla minkä tahansa ykkös maksimin osalta! Miksi koska sitä voimaa tuotetaan täysin samoin mekanismein kun tuossa leuan vedossakin. Täysin. Ykkös maksimi on ykkös maksimi oli se sitten aloittelijalla tai pidemmälle ehtineellä!

Ja varmasti ärsyttää kun se osoittaa esim sinun väittämäsi vääräksi ja minun solvaamisen turhaksi!
 
Tämä EI TEIDÄN MIELESTÄNNE voi vahvistua
F985D66C-B5E5-402A-9CBF-256A5F440DBD.jpeg

Tällä
922DC154-60FA-484C-9631-D03ECDE5128F.jpeg


Nyt joku sitä käsillä seisonta punnerrusta mietti.
 
Jos haluat varmasti puolueellisen mielipiteen, niin kysy kuntosalilaitteiden keksijältä ja myyjältä. On muuten niin paskaa puhuva ja ärsyttävä äijä, että en ihmettele yhtään jos se on sun idoli.

Kyllä mä tiedän, että tämä mitä me kaikki yritetään sulle kertoa, ei kuulosta loogiselta ja sotii maalaisjärkeä vastaan, mutta tämä on yksi niistä monista asioista missä maalaisjärki onkin täysin hakoteillä.
Ja minulla ei valitettavasti ole idoleita. 👍🏼 Toisin kun teillä ilman omaa ajattelua sokeasti toisella omien idolien sanomisia. Ja en ole kaikessa samaa mieltä arthurin kanssa että se siitä solvaamisesta tuon idoli kysymyksen kanssa. Jos ei ole parempaa ymmärrystä tarvitsee idolin silloin etä pysty käsittelemään ja tarkastelemaan asioita vaan ihailet kuvaa ja kaikkea mitä hänessä on.
 
Mikä on sen 0 leukaa vetävän ykkös maksimi?
En tiedä, mut a) pakassaki on vaan tietty määrä vastusta mitä käyttää, ja b) laitteet on aina laitteita, eikä aina pysty arvioimaan kuinka paljo helpommin kuorma liikkuu niissä. Mieti vaikka prässiä tai Smithiä. Leuanvedossa voit sätkiä ihan niin paljo ku haluut, ja silti se sun kehos lisäpainoilla tai ilman painaa just sen verran ku se painaa. Vakiosalin ylätaljassa vedin parhaillaan kliinin ykkösen n. koko pakalla(140kg muistaakseni). Leuanvedossa yhteispaino ollu enintään 135-140kg väliltä. Mikä on ihan puhdasta sattumaa, koska jossain vaikeemmassa ylätaljassa en ois saanu koko pakkaa.
 
Mieti vaikka prässiä tai Smithiä. Leuanvedossa voit sätkiä ihan niin paljo ku haluut, ja silti se sun kehos lisäpainoilla tai ilman painaa just sen verran ku se painaa.
Miten sinä menetät smithissä sätkimällä kehon painon? Ja prässiin sinä lisäät kehonpainosi verran sitä kuormaa tai jos halutaan olla tarkkoja niin jollain yksilöllä 20 kg vähemmän ottaen jalat huomioon ja sätkit siinä niin mihin se paino häviää????
 
Mikä on ihan puhdasta sattumaa, koska jossain vaikeemmassa ylätaljassa en ois saanu koko pakkaa.
Voisko laitteen suunnitelulla olla merkitystä kuorman määrään pakassa tai nupissa? Tätä minä tarkoitan ei mitään mekaanista ymmärrystä siitä mistä se kuorma liikkeessä koostuu! Minä voin piirtää sinulle sellaisen laitteen johon laitan 5 kg:n lätkän ja sinä et saa sitä nostettua vaikka ylätaljassa vetäisit sen +140kg!
 
Se että hän on suunnitellut laite merkin ei vie pohjaa tuolta tosi asialta joka on jo moneen kertaan tässä tullut esille. Mutta te vaan lyötte kädet silmien eteen kun ei anna ylpeys periksi myöntää että olette tässä asiassa väärässä.
Loogisempi päättelyketju on kyllä se, että jos tilanne on yksi vastaan kymmenen, niin se yksi on todennäköisemmin väärässä kuin ne kymmenen. Sä et vieläkään tunnu tajuavan sitä, että puhut teoriapohjalta ja minä kokemuksesta. Kumpi sun mielestä painaa enemmän? Sit noi sun esimerkit pitäisi jotenkin todistaa sun väittämä oikeaksi. Totuus on se, että se miten voima siirtyy liikkeestä toiseen, on hyvin liikekohtaista. Jos se vaikka siirtyykin laitepystypunnerruksesta käsipainopunnerrukseen, niin se ei tarkoita sitä, että se siirtyy prässistä kyykkyyn. Sun esimerkit on vielä jännästi lähentyneet koko ajan toisiaan. Alunperin tulit höpöttämään, että kyykkytulosta voi kasvattaa reiden ojennuksilla. Taisit tajuta itsekin, että se on jo vähän liian paksu väite?
 
Voisko laitteen suunnitelulla olla merkitystä kuorman määrään pakassa tai nupissa? Tätä minä tarkoitan ei mitään mekaanista ymmärrystä siitä mistä se kuorma liikkeessä koostuu! Minä voin piirtää sinulle sellaisen laitteen johon laitan 5 kg:n lätkän ja sinä et saa sitä nostettua vaikka ylätaljassa vetäisit sen +140kg!
Mä en ymmärtäny enää sanaakaan kahesta vikasta replystä, mut ei oo mitään lisättävää enää. Siirryn sivustakärsijän rooliin seuraamaan tätä :X3:.#paralysisbyoveranalysis
 
Loogisempi päättelyketju on kyllä se, että jos tilanne on yksi vastaan kymmenen, niin se yksi on todennäköisemmin väärässä kuin ne kymmenen.
Ja kymmenen ei voi olla väärässä vaan se on aina se yksi? Nyt ei liity taas muuhun kun sinun ”vihaasi” minua kohtaa joten toivon että pidät sen omana tietonasi. 👍🏼
 
ja minä kokemuksesta.
Voisiko se olla jopa niin päin että kokemuksesi ei sitten ole yhtä laaja kun minulla kerta et selkeistä esimerkeistä jotka olet itse varoen myöntänyt esim tämän leuan vedon osalta pysty myöntämään olevasi väärässä VAIKKA teitä olisi se 10.
 
Leuanvedossa voit sätkiä ihan niin paljo ku haluut, ja silti se sun kehos lisäpainoilla tai ilman painaa just sen verran ku se painaa. Vakiosalin ylätaljassa vedin parhaillaan kliinin ykkösen n. koko pakalla(140kg muistaakseni). Leuanvedossa yhteispaino ollu enintään 135-140kg väliltä. Mikä on ihan puhdasta sattumaa, koska jossain vaikeemmassa ylätaljassa en ois saanu koko pakkaa.
Avaa tätä enemmän jos nuo minun yllä olevat vastaukset eivät sinulle aukea.
 
Jos se vaikka siirtyykin laitepystypunnerruksesta käsipainopunnerrukseen, niin se ei tarkoita sitä, että se siirtyy prässistä kyykkyyn.
Miten se voi olla että toisessa liikkeessä hankittu lihasvoima siirtyy ja toisessa se on täysin mahdotonta. Samalla tavalla sinä jännität koko kehon siinä suorituksessa et sinä pelkästään tee työtä esim selällä hauiksilla!
 
Liitetään vaan koko viesti. 👍🏼

Samaa ja eri mieltä. 👍🏼 Eihän se eroa lihaksen tension kannalta teetkö sinä sitä liikettä tangolla TAI esim siinä prässissä tai hack kyykyssä.

Erot syntyy sitten tuolla biomekaniikan puolella. Isoimpia ja selkeimpiä/ helpoiten ymmärrettäviä jos haluaa nostaa esille on niveten määrä joita liikutetaan, mutta taas sitten tensio muodostuu helpommin esim tässä nyt niille jaloille, tasapaino kysymys jää pois, turvallisempi viedä sinne missä lihakset todella voiman tuotollisesti ovat lähes yhtä suuria kuorman kanssa. Mahdollisuus eristää työtä tekeviä lihaksia, mahdollisuus vaikuttaa nivelten kohtaamaan rasitukseen yms yms yms. Sen syvemmälle menemättä tuttuja juttuja varmasti kaikille mutta se mikä tosiaan ihmetyttää että sitä prässiä tai vastaavaa ei nähdä oikein mitenkään välineenä siinä missä se tankokin kehittää voimaa ja hyötyä sitten noissa enemmän koreografiaa/ taitoa vaativissa liikkeissä.

Sama että hangataan mielummin 5x5 jossa joka toistossa hipaistaan aluettä missä kuorma ja kehon voiman tuotto ovat yhtenevät ja sitten loppu suuri prosentti menee sen koreografian harjoitteluun. Kun taas mikäli ne kuormat ja voimantuotto huomioitaisiin harjoitus kaudella jo paremmin saataisiin vähemmillä nostoilla enemmän stimulusta aikaan. Mikä sitten on sitä mitä tarvitaan niissä kisojen ykkös nostoissa.

Tottakai sitten ennen kisoja kannattaa jättää enemmän ja enemmän niitä laji tyypillisiä nostoja sen vaatimalla vastus käyrällä/ profiililla että se koreografia ei petä sitten kisoissa.

Nämä tosiaan on pohdintaa en haasta ketään. 👍🏼
 
Ja kymmenen ei voi olla väärässä vaan se on aina se yksi? Nyt ei liity taas muuhun kun sinun ”vihaasi” minua kohtaa joten toivon että pidät sen omana tietonasi. 👍🏼
Kyllä, kymmenen voi olla väärässä ja yksi oikeassa, mutta puhuin todennäköisyyksistä. Siitä leuanvedosta: Siis sanoin, että olen ihan itse kokenut, että leuanvetotulos ei noussut ylätaljaa vetämällä. SE LASKI. Sen sijaan sanoin, että en pidä mahdottomana vaikka aloittelijalla näillä kahdella liikkeellä olisi keskenään yhteys. Nämä asiat eivät ole keskenään ristiriidassa, koska aloittelija ja pidemmälle ehtinyt liikkeeseen hiottuine voimantuottoketjuineen ovat hyvin eri asioita.
 
Nämä asiat eivät ole keskenään ristiriidassa, koska aloittelija ja pidemmälle ehtinyt liikkeeseen hiottuine voimantuottoketjuineen ovat hyvin eri asioita.
Nimen omaan EIVÄT ole ristiriidassa jos se aloittelija ei omalla kehon painollaan = vastus ei saa tehtyä sitä yhtä leukaa sama TILANNE sillä pidemmälle ehtineellä! Ainoastaan että se pitkälle ehtinyt ei saa enää siitä TEKNISESTÄ treenistä niin paljoa irti kun se on jo OPTIMOITU. Ainoastaan hienosäätää mutta ei mitenkään verrattavissa aloittelian teknisen hyödyn saavuttamiseen.

Molemmille se ykkös maksimi on uusi toiselle se sisältää vaan enemmän vastusta kun toiselle. Toinen voi kehittyä teknisesti paljon toinen ei juurikaan.
 
Back
Ylös Bottom