Bensa vs. diesel

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ne ei oikein tykkää jos bassoa veivaa liikaa ylös, alkaa melko paska kumiseva soundi.
Olettaisin että kumina on kai auton rakenteiden resonointia. Hyvän vaimennusmaton lisääminen oviin voisi ehkä auttaa. Ainakin omassa autossani vaimennusmatto (Dymamat Xtremeä) etuovissa tukevoitti soundia hyvin, ei rämise eikä kumise millään bassoilla tai voimakkuuksilla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onpa vaikeaa joo, itsekin tankkasin Tikkurilan Nesteellä, ajoin puol tankkia pohjoiseen ja paska hyyty sinne, -37 pakkasta ja -24 löböt tankissa.
Tikkurilasta puolella tankilla et pääse edes ouluun asti. -37 pakkasta ylivieskan tienoilla?
Epäilisin ennemmin polttoaineisuodattimen likaisuutta-->kerää kosteutta-->jäätyy-->ei suodata mitään.

Edit:
Itse en ostaisi missään nimessä mitään VW,Audi,Skoda dieseleitä. Puheiden mukaan sisällä on kylmä pakkasilla kun ovat rakentaneet liian taloudellisen koneen josta ei pääse syntymään hukkalämpöä.

Siinä mielessä Eberit ja Webastot ovat hyviä pakkasilla.

Hondassa on vielä nerokkaampi systeemi:

Poimittu netistä:

"
Accordin dieselin yhteydessä jonka soisi tulla myös muihin dieselautoihin. Kylmäkäynnistyksessä pakkasella Accordissa istuvat hyötyvät Hondan kehttämässä Hot Gas järjestelmästä jonka avulla lämmityspuhaltimista saadaan kokemuksella perusteella lämpimänhaaleaa ilmaa lähes välittömästi käynnistyksen jälkeen. Ilmastointilaitteen käyttöaineena oleva kaasu muutetaan autoa jäähdytettäessä lämpöä sitovaksi nesteeksi, se puhalletaan Hot Gas-järjestelmässä kuumana kaasuna ilmastointilaitteen kennon lävitse. Näin diesel Accord lämpenee nopeasti ja Hot Gas säilyttää matkustamon lämpöisenä kovillakin pakkasilla ilman lisälämmittimen tarvetta."
 
Työmatkaa tulee 35-40tkm vuodessa + perheen ajot päälle. Diesel-bmw:llä mennään, pakkasen kanssa ei ole ollut ongelmia mutta ei tätä kokonaisuutta voi hyvällä tahdollakaan kehua halvaksi. Ei taida tosin halpaa ja hyvää olla olemassakaan, eikä uudenkaan ostossa ole oikein järkeä näillä kilsoilla. Varmaan kävisin itsekin rajan toisella puolella dieseliä hakemassa, mikäli asuisin lähempänä rajaa.

Tuli vielä noista dieselin käynnistymisongelmista mieleen. Jos ajaa vain lyhyttä matkaa ja/tai käyttää webastoa tms., niin ylläpitolaturi on loistava peli. Varsinkin jos hehkut ja startti on ok, niin syy voi olla akussa, ja eritoten siinä ettei se kykene ottamaan virtaa vastaan reilummilla pakkasilla.
 
Työmatkaa tulee 35-40tkm vuodessa + perheen ajot päälle. Diesel-bmw:llä mennään, pakkasen kanssa ei ole ollut ongelmia mutta ei tätä kokonaisuutta voi hyvällä tahdollakaan kehua halvaksi. Ei taida tosin halpaa ja hyvää olla olemassakaan, eikä uudenkaan ostossa ole oikein järkeä näillä kilsoilla. Varmaan kävisin itsekin rajan toisella puolella dieseliä hakemassa, mikäli asuisin lähempänä rajaa.

Tuli vielä noista dieselin käynnistymisongelmista mieleen. Jos ajaa vain lyhyttä matkaa ja/tai käyttää webastoa tms., niin ylläpitolaturi on loistava peli. Varsinkin jos hehkut ja startti on ok, niin syy voi olla akussa, ja eritoten siinä ettei se kykene ottamaan virtaa vastaan reilummilla pakkasilla.
Tuo tapaa tosiaan nopeastin akun, kun lämppäri huutaa 40-60minmin ja ajetaan 15min.
Itellä on kanssa tuossa toisessa tuo Defan ylläpitolaturi ja kesällä ajattelin vetästä tuohon toiseenkin sellaisen, kun se johtoineen päivineen maksaa vain n150€:jahas:
 
Edit:
Itse en ostaisi missään nimessä mitään VW,Audi,Skoda dieseleitä. Puheiden mukaan sisällä on kylmä pakkasilla kun ovat rakentaneet liian taloudellisen koneen josta ei pääse syntymään hukkalämpöä.
Ei ole taloudellisuudesta kiinni, useammalla kilowatilla sitä lämpöä syntyy kuitenkin. Lämmitys/jäähdytysjärjestelmä on vain suunniteltu/mitoitettu perseelleen.
 
Itselläni kiisseli skeida, joka arkiaamu ollut eber päällä jostain marraskuusta ja työmatka yhteen suuntaan noin 15 min max. Vielä ei ole ollut akun kaa probleemiloita.

Kaikki autot ovat kylmänä kylmiä sisältä. :) Mielestäni Skoda lämpeää sisältä yllättävän nopeaan ilman eberiäkin kovallakin pakkasella. Ainakin firman pakuun verrattuna (renault trafic)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Hitto noi onkin tyyriitä Suomessa. Täällä uusien hinnat on alkaen ~50k€ ja tällä hetkellä kun autokauppa ei oikein vedä niin sellaista 18-22% saa järjestäen pois hinnoista jälleenmyyjiltä.
 
Audin lisävarusteet on muistaakseni aivan sairaan kalliita, Q7:sta saa varmaan päälle 200 tonnin auton. Meikä ei tosin ikinä ole pitänyt siitä ulkonäöstä, Q5 on paljon siistimpi.

- - - Updated - - -

Hitto noi onkin tyyriitä Suomessa. Täällä uusien hinnat on alkaen ~50k€ ja tällä hetkellä kun autokauppa ei oikein vedä niin sellaista 18-22% saa järjestäen pois hinnoista jälleenmyyjiltä.
Tossa 185 tonnin regissä on 73 tonnia autoveroa, vittu tää on sairas maa.
 
Meillä on firman autoina sattuneista syistä volkkarit ja munkaan mielestä toi Q7 ei oo kovin kiinnostava auto, tosi "kömpelön" ja raskaan näköinen. Suuri osa ajaa Touaregilla, A6:lla ja isommat pamput A7:lla. Pikkupomoille riittää Tiguan.
 
Minkälaisia ajatuksia tulevaisuuden bensan ja dieselin hinnoista ja diesel-auton ostamisen kannattavuudesta?

Hieman vanha uutinen mutta laitetaan nyt tähän:
http://www.talouselama.fi/uutiset/autodieselin+hinta+nousemassa++kiita+hassia+ja+lobbareita/a2142219

Mulla oli kirkkaana mielessä dieselin osto vielä puolisen vuotta sitten mutta tulevaisuuden hinnat arvelluttavat. Tällä hetkellä olis vielä järkevää n.25tkm vuosittaisilla ajoilla ajaa Suomessa dieselillä, mutta miten muutaman vuoden kuluttua? Onko joku jo ennakoinut tulevaisuuden riittämätöntä kapasiteettia diesel-auton vaihdolla bensavehkeeseen vai löytyykö uskoa siihen, että kapasiteetti saataisin jollain ihmeellä vastaamaan tulevaisuuden rajua(ko) kysyntää?

Edit: Tällä hetkellä Wärtsilä on tainnut asentaa yhden vai kaksi rikkipesuria omiin laivanmoottoreihinsa, joten sen varaan ei paljon kannata laskea.
 
Ei tartte pihatietä paljoa kolailla. Hyvin näyttää lumi siirtyvän Touaregilla:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom