Behold viisaammat !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja normi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kertokaas ihan kaikki asiat mitkä teidän mielestänne vaikuttavat lihaksen kasvuun .Saa laittaa kaikki asiat mitkä tulee mieleen,huhut ja tarinatkin.
Sitten olisi yksi ongelma tuon kulmasoudun kanssa tangolla. Nyt kolmena treeniviikkona kun olen tehnyt tuota kulmasoutua niin en ole saanut minkäänlaista tuntoa lapojen väliin vaan kaikki rasitus on mennyt olkapäille. Onko kellään mitään kikkaa tai tyyliä millä saisi tuon tuntumaan täysin oikeaan paikkaan ?

Toinen juttu mikä on aiheuttanut minulle pulmaa on rintalihakset. Ne eivät yksinkertaisesti vain kasva. Ei ole kivaa jos on vuoden käynyt jo kunnolla salilla ja silti tissit ovat kuin säälittävät utareet :david: . Onko tähän mitään lääkettä ?
Vaikka pakkiksessa on satoja penkkiaiheisia viestejä niin on pakko kysyä. Jaksan nostaa ehkä 6-7 kertaa 70kg mikä on mielestäni aivan säälittävää vaikka painan hieman alle 70kg. Olen kokeillut 5x5 systeemiä ja 2x6 systeemiä ja ne eivät toimineet ja nyt olen yrittänyt tehdä aina joka kertaa sillä 70kg sellaisen 3-4 sarjaa niin monta toistoa kuin vain saan. Varmaan noin 4kk on tuo penkki ollut samassa. Yksi heppu sanoi salilla ettei ole ikinä treenannut yhtä kovaa kuin minä ja silti saanut 155kg penkistä. Hän neuvoi : aloita pienillä painoilla (minun tapauksessani 45-55) tehden 3 x 8 . Tee tämä niin että lisäät joka viikko 5kg siihen ja niin kauan kunnes tulee stoppi vastaan. Eli kehitys lakkaa. Sitten kun kehitys on loppunut ja saa vain vaikka 6 toistoa niin sitten tehdään sarjojen väliin maksimi nosto esim.10kg suuremmalla painolla. Sitten kun ekassa sarjassa on saanut vaikka 6 toistoa ja tehnyt sen jälkeen ykkösen 10 kg suuremmalla painolla niin tehdään jälleen se 6 toistoa ja sen jälkeen 10kg suuremmalla ykkönen jne. Sitten mies sanoi että jos teen joka viikko tuollaisen "loppuun asti treenin" niin lihakseni eivät edes viikossa ehdi palautumaan tästä "rääkistä " . Voiko tämä olla mahdollista ?
Kiitos jos edes viitsitte tällaista lukea :david:

Selällä kestää aikansa hermottua siten että siihen saa tuntumaa. Ainakin mulla.

Vaihda rintojesi treeni metodia, kokeile pidempiä ja lyhyempiä sarjoja. Mä sain tissit oikeastaan kasvuun vasta kun aloin liikuttelemaan hilupainoja ja tekemään jopa 20 toiston sarjoja melko räjähtävästi. Vinkin sain eräältä oikealta bodarilta.

Ylireenaaminen on myös hyvä tapa saada kehitys tyssäämään.

Kertokaas ihan kaikki asiat mitkä teidän mielestänne vaikuttavat lihaksen kasvuun .Saa laittaa kaikki asiat mitkä tulee mieleen,huhut ja tarinatkin.
lyhyesti ja yksinkertaisesti:treeni,ravinto ja lepo.niin hyvässä kuin pahassakin

Selällä kestää aikansa hermottua siten että siihen saa tuntumaa. Ainakin mulla.

Vaihda rintojesi treeni metodia, kokeile pidempiä ja lyhyempiä sarjoja. Mä sain tissit oikeastaan kasvuun vasta kun aloin liikuttelemaan hilupainoja ja tekemään jopa 20 toiston sarjoja melko räjähtävästi. Vinkin sain eräältä oikealta bodarilta.

Ylireenaaminen on myös hyvä tapa saada kehitys tyssäämään.

Sama juttu. Mulla kans lähti rinta kasvuun hilupainoilla. Ihmiskroppa on outo.

Sama juttu. Mulla kans lähti rinta kasvuun hilupainoilla. Ihmiskroppa on outo.

Eipä tuossa oikeastaan mitään outoa ole, sillä koko bodaushan perustuu ruumiin tapaan sopeutua. Jos ruumis sopeutuu työhön kehittämällä lihaksia siihen sopivaksi, hidastuu lihasten kasvu merkittävästi. Jos taas työ on vaihtelevaa (nousi siten painot tai toistot) ruumis sopeutuu lisäämällä volyymia, eli siis lihasmassaa. Massan kasvattamisessa on siis vaihtelu melko tärkeässä asemassa. Voimaa ja kestävyyttä voi saada tekemällä pitkäänkin samaa liikettä samalla ohjelmalla, mutta massa vaatii sotkua

Sitten olisi yksi ongelma tuon kulmasoudun kanssa tangolla. Nyt kolmena treeniviikkona kun olen tehnyt tuota kulmasoutua niin en ole saanut minkäänlaista tuntoa lapojen väliin vaan kaikki rasitus on mennyt olkapäille. Onko kellään mitään kikkaa tai tyyliä millä saisi tuon tuntumaan täysin oikeaan paikkaan ?

Toinen juttu mikä on aiheuttanut minulle pulmaa on rintalihakset. Ne eivät yksinkertaisesti vain kasva. Ei ole kivaa jos on vuoden käynyt jo kunnolla salilla ja silti tissit ovat kuin säälittävät utareet :david: . Onko tähän mitään lääkettä ?
Vaikka pakkiksessa on satoja penkkiaiheisia viestejä niin on pakko kysyä. Jaksan nostaa ehkä 6-7 kertaa 70kg mikä on mielestäni aivan säälittävää vaikka painan hieman alle 70kg. Olen kokeillut 5x5 systeemiä ja 2x6 systeemiä ja ne eivät toimineet ja nyt olen yrittänyt tehdä aina joka kertaa sillä 70kg sellaisen 3-4 sarjaa niin monta toistoa kuin vain saan. Varmaan noin 4kk on tuo penkki ollut samassa. Yksi heppu sanoi salilla ettei ole ikinä treenannut yhtä kovaa kuin minä ja silti saanut 155kg penkistä. Hän neuvoi : aloita pienillä painoilla (minun tapauksessani 45-55) tehden 3 x 8 . Tee tämä niin että lisäät joka viikko 5kg siihen ja niin kauan kunnes tulee stoppi vastaan. Eli kehitys lakkaa. Sitten kun kehitys on loppunut ja saa vain vaikka 6 toistoa niin sitten tehdään sarjojen väliin maksimi nosto esim.10kg suuremmalla painolla. Sitten kun ekassa sarjassa on saanut vaikka 6 toistoa ja tehnyt sen jälkeen ykkösen 10 kg suuremmalla painolla niin tehdään jälleen se 6 toistoa ja sen jälkeen 10kg suuremmalla ykkönen jne. Sitten mies sanoi että jos teen joka viikko tuollaisen "loppuun asti treenin" niin lihakseni eivät edes viikossa ehdi palautumaan tästä "rääkistä " . Voiko tämä olla mahdollista ?
Kiitos jos edes viitsitte tällaista lukea :david:
Yritätkö tässä nyt nostaa penkki ykköstä vai saada lisää lihaa rintaan?jos lisää lihasta niin voisit kokeilla käsipainoja tangon sijaan ja ristikkäistaljassa maaten vipunostoja kunnon venytyksillä.Jos löytyy mielenkiintoa niin kokeile tätä:vipunosto vinopenkki käsipainot
ristikkäistalja maaten tasapenkki
vinopenkki punnerrus smithissä.eli tripla sarjana noi kolme liikettä putkeen puolen minuutin palautuksilla on yksi kierros ja sitten 1-2 min.palautus ja uudestaan.3-4 kierrosta.sarja pituus 8-12,ja älä katsele niitä painoja,ne tulee olemaan aika pienet.;) seuraavalla viikolla voi ottaa viparit sitten tasapenkillä ,seisten tehdä ristikkäistaljassa ja tavallinen penkkipunnerrus.

Ite sain penkin aikoinaan pysähdyksen jälkeen nousuun kun tein pari kuukautta käsipainoilla penaa. Yhteispaino ei tietty o ihan sama mut vaikutus oli kohtuullinen tuohon tanko penaankin ja sen jälkeen taas tangollakin tuli tulosta.

Mielestäni olisi hyvä koittaa keskittyä reenauksessa joko massan hankkimiseen tai voiman kasvattamiseen. Eikä välttämättä yrittää parantaa molempia samaan aikaan samassa lihasryhmässä.. Kausiluonteisesti molempia toimii itselläni hyvin.

Mielestäni olisi hyvä koittaa keskittyä reenauksessa joko massan hankkimiseen tai voiman kasvattamiseen. Eikä välttämättä yrittää parantaa molempia samaan aikaan samassa lihasryhmässä.. Kausiluonteisesti molempia toimii itselläni hyvin.

mitä vikaa on ottaa voimaliike (esim. penkkiä) raskaana voimailutyylisesti ja sitten muilla liikkeillä pumpata lihasta(bodaus tyyliin)eli lisätä massaa?

ei mitään ongelmaa.

normi: Kokeileppa penaan eri penkin variaatioita, eri oteleveyksillä. Apuliikkeita vipunostoja eteen ja sivuille, ojentajia taljoissa jne.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Niin yritän saada rintaan lisää lihaa. Eli kannattaako alkaa tekemään esim. 6-10 toistoa ja sitten käsipainoilla tasapenkkiä ?

niin ja voiko ton tehdä siten että tekee ensin penkin vaikkapa 2x5 toistoa raskaammilla painoilla ja sitten tekee vaikka 3x10 keveyemmillä ? Ja sitten noita käsipainoilla kikkailua vaikkapa 3x10-12

Itse sain kulmasoutuun hyvin tuntumaa ruettuani tekemään sitä todella kumarassa ja reilulla sarjan pidentämisellä kutosista reiluihin kymppeihin, ja pysyttämällä tangon vatsaan. Hieman joutuu nöyrtymään painoista mutta noin "löysin" kulmasoudun tekniikan.

mitä vikaa on ottaa voimaliike (esim. penkkiä) raskaana voimailutyylisesti ja sitten muilla liikkeillä pumpata lihasta(bodaus tyyliin)eli lisätä massaa?

ei mitään ongelmaa.

eihän siinä sinänsä mitään ongelmaa, mutta voiman lisäys olisi huomattavasti nopeampaa jos ei leikittäisi niillä ristikkäistaljoilla ja 20+ toistoilla failureen asti.

miten luulet esim piikkailun sujuvan kun samalla ryitään bodaus tyylisesti?

tietenki eri asia on sitte ottaa wnb voimailutyylisesti jotain 2x6 ja pumppailla sitte muilla liikkeillä, näin tekisin itsekkin jos en keskittyisi voiman hankintaan.

Niin yritän saada rintaan lisää lihaa. Eli kannattaako alkaa tekemään esim. 6-10 toistoa ja sitten käsipainoilla tasapenkkiä ?

niin ja voiko ton tehdä siten että tekee ensin penkin vaikkapa 2x5 toistoa raskaammilla painoilla ja sitten tekee vaikka 3x10 keveyemmillä ? Ja sitten noita käsipainoilla kikkailua vaikkapa 3x10-12

Itselläni aikanaan alkoi tulla pihviä rintaan, kun tein treeniin kaksi muutosta;
A: Kaikki raskaat punnerrukset käsipainoilla
B: Pääpaino vinopenkkiliikkeille (punnerrus kp:lla,viparit kp:lla/taljassa,joskus vaihtelun vuoksi vinopenkki smithissä kapealla otteella)
Esimerkki: vinopenkki käsipainoilla 2*6
tasapenkki käsipainoilla 2*6-8
viparit taljassa 2*8-12 (tai yksi kahden pudotuksen sarja)
Ja sitten kaikki riuhtominen repiminen ja vajaat liikeradat kielletty...

Suositut

Back
Ylös Bottom