Bcaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu
setae sanoi:
No, koitin tuossa vähän googletella, ja tulipa osuma urheiluravitsemuksen sivuille;
http://www.urheiluravitsemus.net/artikkelit/aminohappo.html#4

Tuon kappaleen alapuolella (glutamiinin alla) on myös juttua arginiinista, ornitiinista ja lysiinistä.. Osaisiko joku kokemuksen perusteella kommentoida, kuinka pätevää tuo tieto ko. sivuilla on, oma tietämykseni alalta kun on valitettavan surkeaa, ja fiksun näköistä tekstiä voi kirjoittaa kuka vaan, asiasisällön ollessa täyttä huuhaata..

Ihan asiallista juttua. Tiedän kaverin ja hän on koulutukseltaan ravitsemustieteilijä ja myös kova treenari.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hulkki sanoi:
Tiedetään, heitin vain tuon otsikoksi BCAA kun se näyttäisi olevan yleisin aminohappolisäravinnelajike.

Siis eikö kukaan todellakaan käytä aminoja, luulisi tavaran olevan ns. tried & true, sillä onhan ne ollut markkinoilla jo vuosikymmenet.

PS: itsekään tuskin laittaisin ropojani noihin massakaudella, dieettiä varten lähinnä kyselen.

Vastataan nyt näin myöhässä, että BCAA:t on käytössä ennen ja jälkeen treenin, sekä öisin kun kusella sattuu käymään niin nappasee muutaman huiviin.

Hulkki sanoi:
Jos teen aerobista punttitreenin jälkeen nappaisen 5 g glutamiinia ja 5 g BCAA-jauhoa katabolian minimoimiseksi siinä välissä, poljen 20-30 min ja sitten otan palautusjuoman.

Wanha thread ja vanha quote, mutta ei viitti tästä uuttakaan ketjua alkuun laittaa. Eli onko tämä BCAA:n nauttimisessa näin järkeä, vai meneekö turhaksi hifistelyksi?

Sitte toinen kysymys, Hulkin kanssa chatissa oli josku puhetta tästä BCAA:sta ja muistaakseni hän sanoi siitä olevan eniten hyötyä dietillä ja nyt on menossa sylkitys ja olenkin sitä nyt diettiviikolla nauttinut. Onko näin järkevää, vai kannattaako ottaa plussallakin? Nekään kun ei ilmasia ole, niin ei viittis välttämättä popsia kun miinuksella ollessa, jos niistä suurin hyöty on silloin.

Timba79 sanoi:
kannattaako ottaa plussallakin?
Varmasti niistä on hyötyä kalorimääristä riippumatta, mutta hyöty on huomattavin silloin kun ollaan miinuskaloreilla. Jos raha ei ole este, mikäs noita on popsiessa vaikka 24-7-365. Itse en pidä BCAA:sta pluskalorivaiheessa saatavaa hyötyä tuotteen hinnan arvoisena, mutta olenkin opiskelija.

Hulkki sanoi:
Varmasti niistä on hyötyä kalorimääristä riippumatta, mutta hyöty on huomattavin silloin kun ollaan miinuskaloreilla. Jos raha ei ole este, mikäs noita on popsiessa vaikka 24-7-365. Itse en pidä BCAA:sta pluskalorivaiheessa saatavaa hyötyä tuotteen hinnan arvoisena, mutta olenkin opiskelija.

Tätä minä vähän hainkin, ei todellakaan viitti rahoja pistää "varmuuden vuoksi" mihinkään, on niitä rahareikiä tässä ihan riittävästi vaikka duunari olenkin. Eli tyydyn näillä tiedoilla popsimaan niitä syklittelyn miinusviikolla ja sitten pidempään taas kun on pidemmän dietin aika.

Vielä Hulkki kysyisin, että miten paljon ennen treeniä ne kannattaa ottaa? Ja palautusjuoman yhteydessäkö sitten se toinen puoli? Vai mahdollisesti siinä puntin ja aerobisen välissä?

Timba79 sanoi:
Vielä Hulkki kysyisin, että miten paljon ennen treeniä ne kannattaa ottaa? Ja palautusjuoman yhteydessäkö sitten se toinen puoli? Vai mahdollisesti siinä puntin ja aerobisen välissä?
Itse otan low-carbilla pukukopissa ennen kuin pistän kamat päälle 3 dl mehua, ½ dl heraa ja jonkin verran merisuolaa. Treenaan, minkä jälkeen vedän 3 g BCAA:ta, 5 g glutamiinia ja taas vähän merisuolaa. Lopuksi matalasykkeistä aerobista 25-30 min, ja sitten palautusjuoma.

Hulkki sanoi:
Itse otan low-carbilla pukukopissa ennen kuin pistän kamat päälle 3 dl mehua, ½ dl heraa ja jonkin verran merisuolaa.

Nesteen imeytymisen apunako tuota merisuolaa otetaan?

Bateman sanoi:
Nesteen imeytymisen apunako tuota merisuolaa otetaan?

no ainakin joskus kauan sitten oli puhetta että ripaus suolaa ennen reeniä parantaisi pumppia..no itsekkin tuli kokeiltua ja sit sitä tulikin melkein joka reenin otettua..ja kyllä itse huomasin etenkin käsi ja selkäreenissä..sen hauikset tuntu että ne räjähtää. :thumbs:

kokeillaan löytääkö kukaan enää tänne.. viime viestistä on kulunut kohta 4 vuotta ja vieläkin on bcaa:t kauheen kalliita! no päätin niitä silti koittaa, ihan niinkuin ne vähän piristäis ennen treeniä.

Vieläkin huvittavampaa on katsoa tuota threadin aloituksen päiväystä (vajaa 6 vuotta sitten), sillä muistan edelleen kirjoittaneeni tuon aloituspostin. Mihin helvettiin tuollaiset 6 vuotta yhtäkkiä hujahtaa? :D

Vanha tai ei (hulkki tai ketju..) :) mut...
Tarve ja hyöty n 1v tavoitteellisemmin treenanneelle (pohjia on useempi vuos), joka haluaa kasvaa? Nimenomaan edm bcaa ja/tai glutamiini.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom