BCAA :n syönti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja winski
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Enpä nyt hakua pysty käyttämään tällä kännykän netillä joten antakaa anteeksi.
Ostin tollasen BCAA Aminihappo törpön ja sitä suositellaan ottamaan yhteensä 15g päivässä, eli 3 x 5g, kysymys kuuluukin et tuleeko tuota ottaa myös lepopäivinä vai ainoastaan treenipäivinä? Ja onko OK että syön heti aamulla ekan setin kun herään ja ennen treeniä toisen ja heti perään treenin jälkeen palkkarin seassa? Vai minkähänlaisessa järjestyksessä tota olisi hyvä ottaa?

Kiitos järkevistä ja asiallisista vastauksista jo etukäteen, koittakaa kestää :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tuollaiseen käyttöön sen pöntön ostit meni kyllä rahat hukkaan. Haara- ketjuisia aminohappoja (BCAA) on lihassa, maitotuotteissa, kalassa ja muissa proteiiniä sisältävissä tuotteissa. Jos proteiinin saantisi on riittävä (niin kuin tulisi olla) saat BCAA enemmän kuin tarpeeksi.

Hyödyksi niitä voi käyttää vaikkapa treenissä minkä haluaa suorittaa paasto tilassa.

Ei niistä toki haittaakaan ole ja placebo voi olla mitä järkyttävin.

Nyt puhut dinho paskaa. BCAA on oikeasti erittäin hyödyllinen aminohappolisä muun ravitsemuksen tueksi nopean imeytymisensä vuoksi. Tuo ehdottamasi järjestys on hyvä, jos haluat lisää hifistellä, juo myös treenin aikana 5g.

Suurimman hyödyn noista BCAA:sta saa luultavasti dietillä.En näe suurta tarvetta niitä popsia massa kaudella jos ruokailut on kohdallaan,toki ei niistä mitään haittaakaan ole.

Ei kaikki aminohapot ole samanlaisia samoine vaikutuksineen, BCAAn takana on paljon tutkimusta ja hyvää palautetta. Melko kallista se vaan on monelle, mutta jos ei ole rahasta kiinni niin käyttäisin ilman muuta.

On tutkimusta ja hyvää palautetta, mutta kun sitä saadaan riittämiin muutenkin. On ihan turha tunkee tommoseen rahaa jos joka tapauksessa litkii heraa (missä BCAA:ta on todella runsaasti) ja syö proteiiniä paljon.

dinho, eli magnesiumin, kreatiinin, kalaöljyn, sinkin yms ostaminen on myös rahanhaaskausta kun niitä saa ruoastakin?

Faktat kuntoon ennenku rupeet selittää mitään.

Ei se tarkoita jos jonkun lisäravinteen ostaminen on turhaa että kaikkien olisi. Jannu vetää taas linjalla kaikki tai ei mitään.

Ei se tarkoita jos jonkun lisäravinteen ostaminen on turhaa että kaikkien olisi. Jannu vetää taas linjalla kaikki tai ei mitään.

Ei mutta häiritsee se, että sanot ilman sen kummempia perusteluita (numeroita, määriä tms.) ravintolisän a olevan turhaa kun sitä saa ruuasta mutta b, c, d ja e eivät ole vaikka niitä saa ruuasta myös.

Ei mutta häiritsee se, että sanot ilman sen kummempia perusteluita (numeroita, määriä tms.) ravintolisän a olevan turhaa kun sitä saa ruuasta mutta b, c, d ja e eivät ole vaikka niitä saa ruuasta myös.

Herassa on (riippuen merkistä) noin 25% niitä aminoita joita mielletään BCAAksi. Jos et usko, lue pakkausselosteesta. Siitä sitten voi laskea kuin paljon sitä tarvii heraa vetää ennenkuin se idyllinen määrä tulee täyteen. Dinho on oikeassa, mutta ite ainakin otan BCAAta kun en heraa pahemmin maistele.

Olisko mahdollista että jotain saa enemmän ruuasta kuin toista? Mikä saattaa myös riippu siitä mitä henkilö syö. Uskomatonta takertumista. Esimerkkinä kaksi henkilöä, toinen syö neljä kertaa vuodessa lohta, kun toinen syö päivittäin. Toiselle on varmasti hyötyä kalaöljystä, kun toiselle taas ei.

En mä tommosta ole kirjoittanut missään vaiheessa. Sä ihan ite väänsit sen noin.

En todellakaan. Tiedän vain mistä puhun jos jostain alan puhumaan. Ja jos en, niin ilmoitan että se on pelkkää spekulointia.

Annas kun arvaan, sinulla ei ole edes pienintä hajua miten BCAA:ta kuuluu syödä jotta siitä saa eniten hyötyä irti?

Miten huomasit ettei se ole tarpeellista? Sulla on varmasti aika hyvät tuntoaistit ja oman kehon kuuntelukyky jos pystyt nuo kemiatason reaktiot huomaamaan, kuten vaikka glutamiininkin toiminnan?

Tuossa on hyvä linkki http://www.pakkotoisto.com/ravinto/15403-bcaa-ja-glutamiini/

I want to believe!..

Sulla on varmasti aika hyvät tuntoaistit ja oman kehon kuuntelukyky jos pystyt nuo kemiatason reaktiot huomaamaan, kuten vaikka glutamiininkin toiminnan?

Ton laittaman linkkis perusteella glutamiinista on hyötyä, kun treadissa ihmiset omien tuntemuksiensa nojalla niin väittävät, mutta et usko Dinhon tuntemuksia, koska?

Noissa tutkimuksissa ei taida myöskään käydä ilmi, että paljonko proteiinia koehenkilöt saavat /päivä. Joillain 100+kg kaverilla voi olla hyödyllistä moiset yksittäisen aminohapon ravintolisät, mutta silti vähän epäilen, jos proteiinia saadaan muutenkin reilusti..

Kun alatte selaamaan noita eri aminohappojen ominaisuuksia ja tehtyjä kokeita, löytyy niistä jokaisesta jotain mullistavaa ja hurmaavaa. Sitten lyötte niitä sheikkerissä yhteen, niin huomaatkin, että sulla on ihan perus prodejuoma kasassa, tadaa!

Miten huomasit ettei se ole tarpeellista? Sulla on varmasti aika hyvät tuntoaistit ja oman kehon kuuntelukyky jos pystyt nuo kemiatason reaktiot huomaamaan, kuten vaikka glutamiininkin toiminnan?

Tuossa on hyvä linkki http://www.pakkotoisto.com/ravinto/15403-bcaa-ja-glutamiini/

Mistä helvetistä sä ton nyit että mä olisin väittänyt että huomasin sen tuntoaisteillani? :D Sen turhuus kävi ilmi viisaan miehen (Alan Aragonin) juttuja lueskellessani.

dinho;3055102 begin_of_the_skype_highlighting**************3055102******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************3055102******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
On toki tietoa, olen jopa syönyt sitä monen monta purkkia ennen kuin selvisi ettei se ole tarpeellista.

No kerrotko hieman mitä tarkoitat tällä tiedolla?

Ja miten selvisi että se ei ole tarpeellista? Itse olen käyttänyt ja käytän BCAA:ta jatkuvasti. Olenko sitten väärässä ja sadat eurot jotka olen käytt
änyt siihen ovat menneet hukkaan?

Ja kerro miten olet käyttänyt, se on hyvin oleellista.

"Sen turhuus kävi ilmi viisaan miehen (Alan Aragonin) juttuja lueskellessani."

Eli et ole itse huomannut mitään? Päädyit vain siihen johtopäätökseen Aragonin juttujen perusteella?

Suorastaan vakuuttavaa.

En toki yhden miehen perusteella, mutta sanoisin että Alan ajoi oikeille raiteille. Mä en oo kovin innokas väitteliä, joten ei nyt millään jaksa.

Mun mielestä sä oot kujalla vähän kaikesta muutenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom