Baarin porttikiellon pituus?

Ikä
42
Kaverin kans ollaan mietitty että kuinka pitkä porttikielto voi olla lain mukaan kun kaveri ei tosiaan ole päässyt tämän meidän pikkukylän toiseen paikalliseen kohta puoleen vuoteen koska hän aiheuttaa muka häiriöitä tappeluiden muodossa myyjän/omistajan mielestä. Kertaakaan kaveri ei ole tappelua itse ainakaan minun tietääkseni aloittanut vaan sen on tehnyt lähes joka kerta sama tyyppi joka ei enää edes käy siellä.
Muutaman kerran ollaan kysytty tuon räkälän omistajalta että joko kaverin porttari on päättynyt ja vastaus on aina ollut ei..
Itse kuulin jostain että porttikiellon saa antaa vain yhdeksi päiväksi asiakkaalle ja kaveri oli kuullut että vuodeksi. Mikä onkaan pisin aika?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eikös sen voi antaa vaikka tappiin asti, olen ainakin elänyt siinä kuvitelmassa että ravintola saa asiakkaansa valita. Laista en tiedä mitään, mutta jos se määrittelee jonkun ravintolan porttikiellon maksimipituuden, ihmettelen kovasti.

Omaksi huviksi me sitä vaan mietittiinkin... Ei siellä edes ole oikeita pokeja vaan yksi ihan oikea päälle satakiloinen lesbo joka nakkelee äijiä pihalle jos jotain tapahtuu baarin sisällä :hyper: Ihme homma sinänsä että kaveri joutui silmätikuksi vaikka se ei koskaan aloittanut mitään... oliskohan sitten koko ollut jotenkin silmiinpistävä kaverilla.

Ei kai sille pituudelle ole mitään rajoja. Kai ravintola/poket saa itse päättää kenet ne sinne sisälle päästää. Riippuu paljon henkilöstä ja paikasta millaiset on porttarien kestot/tuleeko niitä ylipäätänsä ollenkaan. On mullakin porttari yhteen paikalliseen yökerhoon, ku riitaannuin yhden poken kanssa oikein kunnolla. Puoli vuotta on aikaa, enkä varmaan pääsisi vieläkään sisälle jos mies on paikalla. Syy on siinä että minä en pidä siitä pokesta yhtään enempää kuin mitä se pitää minusta. Varmaan pitäisi käydä sopimassa juttu. Kannattaa käydä juttusilla selvinpäin, niin ehkä voi saada jutut sovittua. Kännissä ei ainakaan kannate mennä huutelemaan että "miksi mää en pääse sisälle!!!1!". :)

Eiköhän tuo ihan kohtuullista olisi pyytää henkilökuntaa/omistajaa keskustelemaan aiheesta, ja kysyä, että mistä se porttikielto johtuu.

Bonehead sanoi:
Omaksi huviksi me sitä vaan mietittiinkin... Ei siellä edes ole oikeita pokeja vaan yksi ihan oikea päälle satakiloinen lesbo joka nakkelee äijiä pihalle jos jotain tapahtuu baarin sisällä :hyper: Ihme homma sinänsä että kaveri joutui silmätikuksi vaikka se ei koskaan aloittanut mitään... oliskohan sitten koko ollut jotenkin silmiinpistävä kaverilla.
Satakiloiset lesbot on epäreiluja :curs:
:offtopic: Jotkut Helsingin poket ilmeisesti luulee, ettei niiden työtehtäviin kuulu muuta kuin takkien narikkaan nostelu. Sitten jos asiakas joskus juotuaan hemmetisti ravintolan tuotteita vähän päätään jossain lepuuttaa niin siitä napsautetaan porttikielto. Ja anna jos olet narikkasi hukannut niin vasta sitä ollaan vihaisia. Mut se kai on sitä kuuluisaa portsareiden ylivaltaa :hyper:

Ite oon ainakin siinä uskossa, että yksityinen liike saa valita asiakkaansa. Mielestäni yhtä hyvin joku juottola tai K-kauppa voi päättää olla ottamatta suo asiakkaakseen. Tuskinpa monella on porttikieltoa lähikauppaansa. Asiakkaiden valinta perusteet ei varmastikkaan saa olla ketään syrjiviä. Valinnan pitäs perustua just häiriökäyttäytymiseen tai vastaavaan, eikä esim. ihonväriin tai kansallisuuteen.

itse olen ottanut jo parikymppisenä tavaksi olla provosoimatta ja käyttäytyä niin asiallisesti kun humala/sekavuustila antaa myöden, jättää ovella aina seteli ja mieluummin kymppi tai kaks,eikä tarvii paljoo jonotella eikä maksaa siisäänpääsyjä tai narikoita ja jos joskus vähän nuokkuu niin multa yleensä kysytään tuodaanko peitto ja tyyny.....
jos ei muuten perse kestä kannattaa jättää sit vaikka pari juomatta...
mutta jokainen taaplaa tyylillään...

:offtopic: Jotkut Helsingin poket ilmeisesti luulee, ettei niiden työtehtäviin kuulu muuta kuin takkien narikkaan nostelu.

kuten monet myös luulee että ovimiesten kuuluu palvella asiakkaita ilmaiseksi!!

Ite en muistaakseni ole porttaria saanu mutta kaverit sai markka aikana elin-ikäsen porttikiellon ku tippasivat seurueella portsaria 2 markalla( typerää) ja sit ku portsari huomautti asiasta ni yks kaveri meni ja keräs neki rahat takasin ni pihalle lens koko poppoo.

Itse avaudun aina mutsille kotiarestista, opelle jälki-istunnoista, pokelle porttikielloista ja poliisille siitä että he astuessaan kynnyksen yli syyllistyvät laittomaan kotietsintään. Onneksi laki suojelee pientä kansalaista.

peijuuni sanoi:
:offtopic: Jotkut Helsingin poket ilmeisesti luulee, ettei niiden työtehtäviin kuulu muuta kuin takkien narikkaan nostelu.

kuten monet myös luulee että ovimiesten kuuluu palvella asiakkaita ilmaiseksi!!
Mä en ole todellakaan mikään amatööri joka juoksuttaa pokeja ilmaiseksi. Totta kai rahat pyöristetään lähimpään tasalukuun sekä portsareiden, että tarjoilijoiden kanssa ja usein vielä lisätippiäkin tulee mikäli palveluasenne on kohdallaan. Ei baariin lähdetä säästämään :kippis1:

Siis lakihan ei tunne käsitettä "porttikielto", joten sen pituutta ei laissa määrätä. Kysehän on selkokielellä siitä, että "tarkistetaan tilanne aina uudestaan asikkaan saapuessa ravintolaan" ja vedotaan esim. tässä tapauksessa turvallisuustekijöihin. Ravintolahan saa valita asiakkaansa, mutta tiettyjä lakeja tietysti on, jolloin mennään syrjinnän puolelle.

lähde:http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040021

6 §
Syrjinnän kielto

Ketään ei saa syrjiä iän, etnisen tai kansallisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Sukupuoleen perustuvasta syrjinnän kiellosta säädetään naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta annetussa laissa (609/1986).

Syrjinnällä tarkoitetaan:

1) sitä, että jotakuta kohdellaan epäsuotuisammin kuin jotakuta muuta kohdellaan, on kohdeltu tai kohdeltaisiin vertailukelpoisessa tilanteessa (välitön syrjintä);

2) sitä, että näennäisesti puolueeton säännös, peruste tai käytäntö saattaa jonkun erityisen epäedulliseen asemaan muihin vertailun kohteena oleviin nähden, paitsi jos säännöksellä, perusteella tai käytännöllä on hyväksyttävä tavoite ja tavoitteen saavuttamiseksi käytetyt keinot ovat asianmukaisia ja tarpeellisia (välillinen syrjintä);

3) henkilön tai ihmisryhmän arvon ja koskemattomuuden tarkoituksellista tai tosiasiallista loukkaamista siten, että luodaan uhkaava, vihamielinen, halventava, nöyryyttävä tai hyökkäävä ilmapiiri (häirintä);

4) ohjetta tai käskyä syrjiä.
Loppupelissä valta on kuitenkin ravintolalla valita asikkaansa, joten turha siitä on sen suuremmin mussuttaa, jos naama on pistetty muistiin ja pääsy evätään. Muistettakoon kuitenkin, ettei sen ravintolan myynti romahda siihen yhteen tai kahteen asiakkaaseen, joten se siitä...

Bonehead sanoi:

Oisko nyt käyny niin että oot ite lentäny jostain teinihelvetistä pihalle etkä oo nyt pääsemäs enää sinne :thumbs:

Anyway, eiköhän kaikki suomen Vartijat ja Portsarit ole pakkotoiston vip-jäseniä että sinne alueelle itkemään jos on oikeesti niin käyny. :david:

tempe sanoi:
Oisko nyt käyny niin että oot ite lentäny jostain teinihelvetistä pihalle etkä oo nyt pääsemäs enää sinne :thumbs:

Anyway, eiköhän kaikki suomen Vartijat ja Portsarit ole pakkotoiston vip-jäseniä että sinne alueelle itkemään jos on oikeesti niin käyny. :david:
Eiköhän nyt kuitenkin ole niin että itse en oo lentäny pihalle mistään teinihelvetistä.. Enkä valitettavasti juurikaan käy teinihelveteissä paitsi jos siellä on halpaa juomista... Ja kuten sanoin muutama viesti takaperin siellä räkälässä ei edes oo portsareita vaan se saatanan satakiloinen lesbo joka ei ole portsari mutta silti nakkelee asiakkaat pihalle jos haluaa.. :david: :david:
Ja sori nyt vaan kauheasti jos satuin kysymään tällaista asiaa mitä me mietittiin.... threadin saa vaikka mun puolesta sulkea ja nakata kansioihin. Sellaista lakia ei ole mikä määrittelee porttarin pituuden. :kippis1:

Tässä syy, miksi tippiä "kannattaa" jättää...

peijuuni sanoi:
itse olen ottanut jo parikymppisenä tavaksi olla provosoimatta ja käyttäytyä niin asiallisesti kun humala/sekavuustila antaa myöden, jättää ovella aina seteli ja mieluummin kymppi tai kaks,eikä tarvii paljoo jonotella eikä maksaa siisäänpääsyjä tai narikoita ja jos joskus vähän nuokkuu niin multa yleensä kysytään tuodaanko peitto ja tyyny.....
jos ei muuten perse kestä kannattaa jättää sit vaikka pari juomatta...
mutta jokainen taaplaa tyylillään...
...ja tässä, miten luultavasti tulee käymään, kun ei jätä:

HabaMih sanoi:
jos asiakas joskus juotuaan hemmetisti ravintolan tuotteita vähän päätään jossain lepuuttaa niin siitä napsautetaan porttikielto. Ja anna jos olet narikkasi hukannut niin vasta sitä ollaan vihaisia.

:offtopic: Ps. Hieman tippikulttuurista

Siis pitääkö oikeesti Suomessa dippailla portsareita ja jopa tarjoilijoita?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom