B-ryhmä

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Memento sanoi:
Hyllystä löytyy suhisevalla VHS-kasetilla katsaus viimeisestä B-ryhmäläisten kaudesta. Aika hullua kun autot sutii asfalttisuorillakin neljällä pyörällä!
jees.. jollain p2p ohjelmalla löysin vastaavanlaista "audipornoa". kannattaa kokeilla vaikka hakusanaksi "quattro". B-grubbe löytää taas jotain muuta..

häijyä. suurimman osan noi menee ilmassa, ja aina kun renkaat osuu maahan niin koko ajan sutii.. :rock:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nykyset kuitenkin jo nopeampia

Sairaita laitteita.Muistan vielä millainen ääni tuli Jyväskylässäkin esim.just Audista.Ja sitä soran lentoa...
Mutta niin se aika vaan menee ja laitteet kehittyy eteenkin rallissa.Erityisesti renkaat ja alustatekniikka.Jo useita vuosia sitten nykyiset tehdaslaitteet oli nopeampia esim.just Jyväskylässä,mitä tulee useisiin pätkäaikoihin.Ei uskois,kun nykyään tehoja kuitenkin on käytössä vähemmän.Varmaan pari sataa.Eiks julkinen salaisuus ole,että wrs-kaluston tehot on jonkinverran yli 400hv:tä?!
 
tribulus sanoi:
Sairaita laitteita.Muistan vielä millainen ääni tuli Jyväskylässäkin esim.just Audista.Ja sitä soran lentoa...
Mutta niin se aika vaan menee ja laitteet kehittyy eteenkin rallissa.Erityisesti renkaat ja alustatekniikka.Jo useita vuosia sitten nykyiset tehdaslaitteet oli nopeampia esim.just Jyväskylässä,mitä tulee useisiin pätkäaikoihin.Ei uskois,kun nykyään tehoja kuitenkin on käytössä vähemmän.Varmaan pari sataa.Eiks julkinen salaisuus ole,että wrs-kaluston tehot on jonkinverran yli 400hv:tä?!

Nykyisillä sääntöjen määräämillä kuristimilla (onkohan 34mm) maksimiteho rajoittuu tuonne 300-350 hp välille.
 
Vääntöhän näissä nykyajan WRC-autoissa on hurja, jostain olen lukenut, että noin 700 nm, mutta hyvin ankea tehokäyrä, mikä tietysti johtuu kuristimista.
 
Ei ihan seitentäsataa, mutta muistan jostain lukeneeni, että esim uudessa mitsussa olis virallisesti 540 nm. Mitä sitten on oikeasti ni... :rolleyes:
 
azzyyr sanoi:
Mitä sitten on oikeasti ni... :rolleyes:

Sitä ei tiedä mitä ne saa tarvittaessa siellä pellin alla tapahtumaan. :lol2:
 
azzyyr - mä olen törmännyt tietoon että niissä olis jotain 700nm

olis se hienoa nähdä niitä vielä jossain ajossa.
mul on joku `85 kooste b-ryhmäläisistä ja se on ihan kipeetä kattottavaa ku jossai san remossa tien vierustassa ei ole ojaa vaan pelkkiä IHMISIÄ ja välillä kun kurvi suoristuu niitten autojen edessä on pelkkä ihmis massa joka sitten siitä siirtyy.
kyl on ollu kova hermosia kuskeja kun ovat pystyneet ajaa sillai sellasissa olosuhteissa.
 
Täältä löytyy myös yksi fani! Toi on Audi on jotain käsittämättömän hienoa. :haart: Mun sukulaisella on tota korimallia oleva 83-84 Audi Quattro. :kuola:

Hyvin on pidetty. Ajettukin vaan joku 40 000 km.
 
JoAT sanoi:
Mun sukulaisella on tota korimallia oleva 83-84 Audi Quattro. :kuola:
Hyvin on pidetty. Ajettukin vaan joku 40 000 km.

On iso ero onko auto Quattro Coupe vai Coupe Quattro vaiko kenties Sport Quattro. Rallia ajavat siis tuolla pätkäquattrolla.

Coupe Quattro = 4x4 2.2l 10v ruisku vapari +/- 5000e
Quattro Coupe = 4x4 2.2l turbo
UR Quattro = 4x4 2.2l turbo (molempina, sekä 10 että 20v), jotain levikkeitä ja spoilereita. en muista mitä eroa QC:lla ja URQ:lla olisi... sama auto?
Sport Quattro = holmesin verran (33cm) lyhennetty edellisistä, kevlar/lasikuituosia, iso takaspoileri, 2.2l 20v turbo ~ 360hp (?). tästä mallista siis on tehty toi ralliautokin.

ovat siis muistaakseni näin. varmuutta en osaa sanoa. käyttöautonakin olisi varmasti mielenkiintoinen. pellin alle vaan toi audi 200:sen 20v turbotekniikka ja luukkuun 1.6 diesel -teksti.

mm audifinns -foorumilla on useampia noita muutosprojekteja tehty.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
AUDI:
Vuonna 1986 audi laitettiin jarrupenkkiin heti jyväskylän suurajojen jälkeen ja mitattiin
hetkellisesti yli 750 hv tehot. Samana vuonna testattiin jo yli 1000hv audia.
Kiihtyvyys mittauksissa soralla 0-100kmh hiukan alle 3 sekuntia.

Peugeot:
Virallisesti ilmoitettiin peugeotin hevosvoimiksi 550 mutta Jean Todt oli sanonut että tarvittaessa
peugeotista saadaan yli 800hv.
Kiihtyvyys sama kuin audilla.

Lancia:
Lancian tehoiksi ilmoitettiin 650+hv
Kiihtyvyys oli soralla 2,3 sekuntia. Kuudessa sekunnissa vauhtia oli peräti 200kmh.

Sport Quattro S1 ja 205T16 E2 kiihtyvyydet -85
http://img194.exs.cx/img194/9061/audis12wc.png
http://img214.exs.cx/img214/6280/205t16e22pf.png

vähän vertailuja kiihtyvyyksistä:
http://img133.exs.cx/img133/9573/psvslancia8yg.png
käsittämättömiä nuo vertailut kun turboformuloissa oli kuitenkin 1200-1500hp ja painoa tyhjänä 550kg.. hieman turboviivettä? =D

ei mahdu kaaliin että koppiautolla pärjäisi formulalle..

too fast to race sanoi:
The early 1980s saw a category created specifically for manufacturers who wanted to show off their engineering capabilities; Group B was born. The Group B rally supercars quickly evolved into 500+ horsepower, four-wheel-drive chest-thumping beasts with space frames, kevlar bodywork, and many other high-tech pieces. Extrapolated from a minimum series of 200 in basicly simmilar roadgoing cars. The group B cars reached a point where many wondered if the cars had reached a point where the drivers could not fully control them. For instance, the Lancia Delta S4 could accelerate from 0 to 100 km/h in 2.3 seconds on a gravel road. Henri Toivonen drove an S4 around Estoril, the Portuguese Grand Prix circuit, so quickly that he would have qualified sixth for the 1986 Portuguese Grand Prix. Nigel Mansell sampled a Peugeot 205 T16 and said it could out-accelerate his F1 car. And, perhaps most impressive (frightening?), the driver's reaction times were cut in half compared with previous rally cars. The Group B rally cars and their pilots were the stuff of which legends are made.
:lol2: :rock:
 
nevahood - tosta viimisestä taulukosta huomaa että formula lähtee hitaasti liikkeelle, mutta satasen korvilla alkaa lähtemään.
noi muut on nelivetoja mikä varmasti vaikuttaa aika paljon lähtöön (vaikka löis tyhjää niin lähtee silti lujaa).
 
Mniska sanoi:
nevahood - tosta viimisestä taulukosta huomaa että formula lähtee hitaasti liikkeelle, mutta satasen korvilla alkaa lähtemään.
noi muut on nelivetoja mikä varmasti vaikuttaa aika paljon lähtöön (vaikka löis tyhjää niin lähtee silti lujaa).

Tein huvikseni käppyrän tuosta taulukosta, voi paremmin hahmottaa kiihtyvyyden kuvasta, mitä numero arvoista.

Vertailu
 
käyräsovituksella ja integraalilla voisi jotain päätellä kuinka kauaksi mormulat on jäänyt 7 sekunnin kohdalla..

aivan uskomattomia laitteita noi 1.5 litraiset turboahdetut. mm. porsche-TAG tai bmw megatron..
possu.jpg

wanha jakajakone.. ;)

joku F1 pomo kommentoi mahdollista tilavuuden pudottamista 1.5:stä 1.3:een että se ei ole ongelma, samat tehot saadaan siitäkin. turboviive on noissa vaan ihan uskomattoman iso. siinäkin yksi syy miksi nuo ei paikaltaan kovin äkisti lähde.
 
Kannattaa muistaa se, että suuri vääntö vaatii lujat eli raskaat komponentit voiman siirtoon. Eli vaikka siitä WRC-motista olisi ehkä teknisesti mahdollista ottaa vaikka minkälaisia vääntöjä, ei siitä välttämättä olisi kuin haittaa. Se riittää että sitä tehoa on käytössä sillä alueella mitä käytetään, massiiviset väännöt tuon alueen alapuolella eivät paranna aikaa ek:lla ollenkaan.
 
Zone-sarja -42%
Muistanko oikein olihan tuo Saab 900 turbo sellainen lievästi viritetty Saab900-luokan rata-auto? Sellaistahan cuppia taidettiin ajella noihin aikoihin. Vakiohan taisi taipua sillä 16v koneella jonnekin 8,5sek paikkeille.
 
Juu niin on tässä on lista joka löytyy googlen video hausta suomalaisien tekemistä yli 700hp autoista.

Kannattaa erityisesti katsoa tuo Over 700hp Racing Audi S2 video, jonka tein josku 3-4 vuotta sitten:
http://video.google.com/videosearch?q=kovaa&btnG=Search+Video

Nuo kaikki videot pitäisi löytyä torrenteista täysilaatuisina. Ainakin Dc++ ja Rev Connection antaa monta osumaa.

Kooltaan täysilaatuinen audipätkä on 64Mb
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom