Autotuning Amiksiakin kiinnostaa vai hieno harrastus?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Zentic sanoi:
Mites on, saakos sitä tehdä topicin Tuning harrastelijoille? Siksi vaan kysyn, ettei sitten tänne ohjailtas kirjoittelemaan ku kerta on jo tälläinen. Ja tässähän threadissa pääosin moititaan tuningia.

Perusta ihmeessä, mutta laita se kuitenkin tänne "Moottoriajoneuvot ja tekniikka" osioon.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zentic sanoi:
Niin ja Amiksillahan se yleinen auto on vm.-80 oleva corolla.
Kyllä se mun nähdäkseni on jonkinmallinen BMW. Siis ei väliä minkä ikänen, mallinen tai kuntonen kunhan on BMW.
 
D.Yates sanoi:
Kyllä se mun nähdäkseni on jonkinmallinen BMW. Siis ei väliä minkä ikänen, mallinen tai kuntonen kunhan on BMW.

Coralla taitaa olla munkin mielestä se ensiauto ja yleisin amispeli, sitten kun päästään töihin niin hommataan joku saksasta roudattu 83vm Bemu ja ruvetaan sitä laittamaan. Harvalla on ihan heti varaa Bemariin...
 
Minä en kyllä mistään hinnasta ostais uutta auto "kaputtini" (Opel Kadett Frisco -91 :rock: :D ) tilalle vaikka kuinka paljon ois rahaa. Pistää vaan sillä uuden auton hinnalla auton parempaan kuntoon ulkonäön, alustan ja moottorin osalta.
 
Thyyninkissä ei sinänsä ole mitään pahaa, tietenkin kaikenmaailman kuttaperkkasiivet :david: jne ovat mun mielestä mauttomia, jenkkiharrastaja kun olen.

Mutta yksi seikka vituttaa yli kaiken, eli jos autossa on ne karvanopat ja erikoisvanteet, niin LIIAN MONI tuningautoilija näkee oikeudekseen ajaa sitä bmwcorollaa niin perkeleesti joka paikassa, varsinkin lapsia vilisevillä 40-alueen asuntoalueilla. Hyvänä esimerkkinä oma kulmakunta, jossa paljon tasa-arvoisia risteyksiä, erittäin paljon alle kouluikäisiä lapsia leikkimässä teillä ja niiden varsilla...jokapäiväistä kilvanajoa ja soranruopimista! Ei hyvä. Varsinkaan kun täällä ei liiemmälti ole pissiksiä niitä 6" pakoputkenpäitä katselemassa.
 
mxm sanoi:
Harvalla on ihan heti varaa Bemariin...


Nostetaas ku teki mieli kommentoida.


Eli kyllä noita bemarin romuja (jotka menee jopa ihme ja kumma, katsastuksesta läpi) on monia joihin jokaisella olisi varmasti varaa. Kolmella kaverilla on tollaiset 320 bemmut, tai siis niiden muistot, joista ne joutu yhteensä pulittaan (ostivat kimpassa nuo kaikki kerralla) huimat 500€... Eli en kyllä näe mitään ihmeellistä siinä että tuollaisen tuhnun joku ottaisi ensituunattavakseen..

PS. Vittu että hirvitti istua kyydissä ekaa ja viimeistä kertaa :jahas:
 
kaikista tuunauksesta kiinnostuneille. tänään tv2 tulee dokkari( Pohjantähden alla: Autorakkautta
Su klo 18.20)
pariskunnasta joka tuunaa autoaan ja lähtee kisoihin sillä. itseäni ainakin kiinnostaa, pitää tsekata tuo.


http://www.yle.fi/tv2/?p=jutut&ID=1033
 
japa sanoi:
Tuo Timban postaus: mitä isoilla lihaksilla tekee kun pienemmilläkin tulee toimeen... pisti miettimään että loppujen lopuksi tuo tuunaus on samallalailla harrastus kuin salillakin käynti. Eli oikeastaan ihan saman tuunaatko autoa,treenaatko salilla tai pelaatko shakkia niin se on kuitenkin parempi kuin ryyppäys,huumeet ja rikollisuus. Samalla tavalla varmaan tuunaajilla menee rahat siihen hommaan kuin meillä lisäravinteisiin ja salimaksuihin. Samoin kummassakin on omat lieveilmiönsä ja haittansa. Mutta niin kauan kun vaan nuoriso pysyy vaikka tuunaamassa autojaan tai muuta harrastetta tekemässä niin hyvä niin kun vaan pysyvät kaidalla tiellä.

IMO saakelin hyvä postaus! :rock: Vaikka monista meistä tuntuu tyhmältä tuo autojen tuunaaminen kuten minunkin mielestä se on aivan järjetöntä rahan tuhlausta niin antaapa heidän tehdä sitä. Siitä tulee kuitenkin niille tyypeille hyvä mieli ja pysyyvätpähän sitten muusta pahanteosta poissa ainakin sen aikaa. Itseäkin kyllä jollain lailla kiinnostaisi tuunata autoa mutta sen kalleus vaan on niin järjetöntä että enpä sen takia viitsi. Onneks salilla käynti ei oo noin kallista tai sekin pitäs lopettaa. ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tiedän vastaavani helvetin vanhaan postiin, mutta:
japa sanoi:
Tuo Timban postaus: mitä isoilla lihaksilla tekee kun pienemmilläkin tulee toimeen... pisti miettimään että loppujen lopuksi tuo tuunaus on samallalailla harrastus kuin salillakin käynti.
Jos tuota sali-analogiaa halutaan jatkaa, niin joidenkin ei-funktionaalisten siivekkeiden lisääminen autoon vastaa lähinnä syntholin lisäämistä bodariin. Ei lisää suorituskykyä ja näyttää rumalta.
 
Mullon joku fetissi sleepereihin. Joku wanha golfvolkkari johon on jemmattu neliveto ja 2l turbokone :O Ois härski. Sillai pikkusen madallettu ja paremmalla alustalla.
 
siisti mersu oli, just sopivasti laitettu, ei yhtään enempää saakaan enään autoa laittaa. eikös se jätkä puhunu ihan tamperelaisittain, ainaki minusta kuulosti siltä. tamperehan kuulostaakin hauskalta, vähintään yhtä hauskalta ku oulun murre:)
 
Mitä näihin amistuunauksiin tulee, viisasta miestä lainaten: "Miksi pultata alumiininen lintulauta autoon joka ei koskaan saavuta sellaista nopeutta, että laudalla auringonkukansiemeniä mutustelevan oravan häntä edes hulmuaisi."

Mutta hillitty tuunaus..:thumbs:
Oma mielipiteeni:
+isot aluvanteet
+madallussarja
+sävylasit (ei: tummat takana, edessä ei mitn)
+pieni siipi
+kaikki omalaatuinen (esim. jossain audissa oli putken ulostulo audin merkin muotoinen, muistaakseni oli GTi-lehdessä joskus)

-keltaiset vilkut
-hiilikuitu
-amis..:D
 
Autojen tuunaaminen on vähän sama kuin itsensä koristeleminen halvoilla helyillä ja meikeillä. Mitä vähemmän tyylitajua ja mitä enemmän ne helyt haittaavat elämää, sitä parempi. Tai eihän ne tuunausosat niin kovin halpoja ostaa ole, vaikka yleensä varsin halvalla tehtyjä ovatkin. No, kai myös Mike Monroe on jonku mielestä tyylikäs.
 
neutraali sanoi:
eikös se jätkä puhunu ihan tamperelaisittain, ainaki minusta kuulosti siltä. tamperehan kuulostaakin hauskalta, vähintään yhtä hauskalta ku oulun murre:)
Ei se siitä tampereen murteesta johtunut. Siinä oli joku outo vivahde.

Ja mun mielestä kaikki tuunausken kritisoijat vois nyt erotella sen amistuunauksen ja oikean autojen tuunauksen ihan erillisiksi osa-alueiksi. Niillä ei ole helvetti sentään mitään yhteistä. Autoja voi tuunata hyvällä maulla, tai sitten päin persettä. Amistuunaus on sitä liioiteltua auton koristelua kaikenlaisilla ihmeellisillä härpäkkeillä. "Oikeassa" tuunauksessa taas pyritään miettimään, että sopiiko joku osa johonkin oikeasti, eikä vaan lätkästä siihen, koska se on niin ruma, että se on jo hieno.

Edit: Pistää ihan suoraan sanottuna pahasti vihaksi tollanen ainainen vittuilu siitä, miten turhaa ja amismaista kyseinen homma on. Itse en ole tuunailija, mutta silti vituttaa. Antakaa muiden tehdä mitä tykkää.
 
hillitysti tuunattu auto on aina siistimpi mitä orkkis mallit. liioitellut siivet on syvältä. mm tällaisista meikäläinen tykkää :thumbs:. tosin tuo golf V on hieman liian matala mun makuun, mutta muuten hyvin laitettu.
 

Liitteet

  • g1.webp
    g1.webp
    52,2 KB · Katsottu: 274
  • g2.webp
    g2.webp
    32,2 KB · Katsottu: 288
Zone-sarja -42%
Powerhousu sanoi:
Ja mun mielestä kaikki tuunausken kritisoijat vois nyt erotella sen amistuunauksen ja oikean autojen tuunauksen ihan erillisiksi osa-alueiksi. Niillä ei ole helvetti sentään mitään yhteistä. Autoja voi tuunata hyvällä maulla, tai sitten päin persettä. Amistuunaus on sitä liioiteltua auton koristelua kaikenlaisilla ihmeellisillä härpäkkeillä.

Sitten kun se tuunaaminen parantaa ajokokemusta, niin sitten puhutaan oikeasta tuunaamisesta. Tämä muovihärpäke-styling, mitä myös tuningiksi nykyisin kutsutaan, on muovia & kuttaperkkaa sekä kiiltoa ja kimallusta, ei mitään muuta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom