Hillitty laittaminen on aina sallittua, mutta järkyttävä amisthyyning on jostain todella syvältä. Toisaalta sillä saa kaveriporukassa aina hyvät naurut, kun reissuilla ympäri Suomea törmää aina näihin paikallisiin pilluralliviritelmiin, joiden ratin takaa löytyy luonnollisesti aina amisviikset omistava nuorehkö mieshenkilö. Niin ja mitä niillä diskanteilla tekee, basso ratkasee
Ei vaan, itselleni kelpaisi vaikka seuraavanlainen setti:
http://www.hi-speed.dk/HenrikAnnette206406.html (luonnollisesti noilla ikkunoilla ei suomessa saisi ajella).
Elikkä pientä alustan hienosäätöä, kenties tehdasauton mukana tulleet vanteet vaihtoon ja mikäli auton käyttöolosuhteet sen sallivat, muutama milli korkeutta pois (itse en kyllä madalluksien kanssa tulisi toimeen harrastuksista johtuen) yms.. Jätetään suosiolla ne maalaamiset ja spoikkarit autonvalmistajan huoleksi.
Konehuoneen virittely on sitten asia erikseen. Se ei muille näy, eikä minua ainakaan henk. koht. kiinnosta onko herralla X autossa 50kW vai 150kW kone. Tehot on omaan käyttöön, tai ainakin terveellä ihmisellä näin pitäisi olla. Ammattitaitoahan se tietysti vaatii, ja useimmat asiansa osaavat tietävät itse kuinka paljon haluavat pelata auton kestävyyden, kustannusten, katsastusongelmien ja tehojen yms. välillä.
Tottakai melkein jokainen suomalainen mies haluaisi ainakin salaisissa unelmissaan omistaa vermeen, joka lähtee nollasta sataan nopeammin kun ehtii kymmeneen laskea. Siihen kuitenkin harvemmin jollain opelin perhemallin virittelyllä päästään, joten miksei suoraan osta samaa autoa isommalla koneella?
Noh, tulipas taas sekavaa. Pointin oli kuitenkin tarkoitus olla siinä, että jos pellin alla tietää mitä tekee, niin siitä vaan. Yleensä se vaan tuppaa varsinkin meillä nuorilla menevän naurettavaan nysväämiseen jonka tuloksena autosta lähtee 2x kovempi ääni, 10 heppaa enemmän penkissä testattuna ja 10% vähemmän vääntöä tositilanteessa. :D