Autotuning Amiksiakin kiinnostaa vai hieno harrastus?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Yksi kerta kaupan parkkipaikalla vieressä oli Escort. Ulkopäin näytti olevan melkein vakiomalli eli ei mitään erikoista. Sisusta olikin sitten kaikkea muuta kuin tavallinen. Koko sisustus oli leopardikuviota. Siis penkit, kaikki muut kangasosat, jopa kojelauta. Siis sekin oli päällystetty samalla kankaalla. Todella siistiä työtä, mutta enpä omaan autoon silti ottaisi. Ehkä sellainen sisusta olisi näyttänyt paremmalta, jos auto olisi ollut ulkopäinkin erikoisempi.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
PF-boi sanoi:
Sopii varmaan tiedustella millainen auto teikäläisellä on? Ihan vaan mielenkiinnosta olis kiva tietää.

Jos kerta noin kiinnostaa: 14 vuotias, 115 hevosvoimainen perheauto.
 
D.Yates sanoi:
Jos kerta noin kiinnostaa: 14 vuotias, 115 hevosvoimainen perheauto.

No onko tuo sitten semmoinen auto mihin ei tarvita tehoa lisää?
Ehkä toi tehojen määrä on ihmisestä kiinni toiset haluu enemmän toiset tyytyy vähempään...
 
Tuunaus ja amis-tuunaus on aikalailla kaksi eri asiaa. Jälkimmäistä en pysty käsittämään lainkaan. Palstaa varmasti lukee myös joukko nykyisiä tai entisiä amistuunareita eli kysymys kuuluukin yksinkertaisuudessaan: miksi sitä tehdään? Tarkoitan siis läjää wunderbaumeja, puuratteja, karvanoppia, ledihökötyksiä sisällä ja ulkona (mm. pölykapseleissa!), kuppipenkkejä, nelipistevöitä gorillassa, rämiseviä paskan kuuloisia subbareita, sprayllä maalattuja vauhtiviivoja, valkoisella tussattuja ylileveitä uusiorenkaita, rumia eripari aluvanteita, 5m piiska-antenneja katolla monikossa, kalvolla tummennettuja kupruilevia takalaseja, takaikkunan törkeitä näkyvyyttä estäviä säleikköjä, kissanmentäviä tupla pakoputken päitä... Itse väitän että ko. tuunaajat ei käy ihan täysillä :)
 
PF-boi sanoi:
No onko tuo sitten semmoinen auto mihin ei tarvita tehoa lisää?

Teho riittää aivan mainiosti päivittäisiin ajoihin. Luuletko, että on hirveästi hyötyä tuunata tuohon lisää sitä tehoa? :hyper:
Kestäis nyt edes tuollaisenaan vielä pari vuotta...

Ehkä toi tehojen määrä on ihmisestä kiinni toiset haluu enemmän toiset tyytyy vähempään...

Joku voisi tosiaan haluta sen tuunatun perherassin ja tyytyä siihen. Mä ostaisin ennemmin vaikka WRX:n jos tehoa haluaisin.
 
metalman sanoi:
jos osaa, niin itte saa tehtyä ihan yhtä hyvät tummennukset kun liikkeessä. pääsee vaan vähä halvemmalla :) Niin ite siis en osaa, mutta eräs tuttu osaa.
Voi saadakin, muttei ihan tavallinen tumpelo. Paljon näkee sellaisia, jossa takalasin kalvo on ihan rypyssä. Aika karu on myös se jos laitetaan vaan takasivulasit, muttei takalasia, kun on liian vaikea. Noitakin näkee.
 
kyllä mä ihan mielelläni seuraan autotuningia... esim. GTI-makasiini plus muut tulee luettua. Omaan makuun on enemmän uudemman puoleiset autot, enimmäkseen japsit, mutta myös eurooppalaiset. Jenkeistä kiinnostaa harvat poikkeukset ja hienoimpia jenkkejä mielestäni on tehdasvalmiit sportit. Vanhoista jenkeistä en tykkää laisinkaan...

Autoihin sopii mielestäni ihan mikä tuning vaan, kun se sopii tyyliin eikä oo irrallisena (vrt. alusiipi normi henkilöautossa). Kaikki korisarjoista poppeihin ja muuhun elektroniikkaan sopii autoihin kun vaan osataan siististi toteuttaa. Ja vähän oon sitä mieltä että mistä vaan autosta saa hienon kun kunnolla laittaa...

Paikkakunnalla pyörii siististi tuunatut volvo s40 ja bemarin 500-sarjalainen. Autoista löytyy spoikkaa, korisarjaa, madallukset, kalvotukset, teippaukset, maalaukset, isot alut, tehoja ja alustaneonit. Sisustoihin en oo pahemmin perehtyny, mutta siistejä autoja ovat!
 
eikös alustaneonit oo suomessa kielletty? ainakin täällä joensuussa niitä ei näy ja käsittääkseni niistä saa sakot tai huomautuksen. eli ei mene katsastuksesta.
 
metalman sanoi:
eikös alustaneonit oo suomessa kielletty? ainakin täällä joensuussa niitä ei näy ja käsittääkseni niistä saa sakot tai huomautuksen. eli ei mene katsastuksesta.

On laittomat liikennekäytössä
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään viimeksi nauroin kaupungilla ajaessani, kun joku oli rakentanut vanhaa lada samaraa:

-Pelit, pyyhkiät ja joitain muita pikkuosia oli maalattu metallinhohto siniseksi. Myös konepellissä oli karmee skuuppi joka oli met.hoht. sininen.
- Etupuskin musta, joka ei istunut kunnolla(oli jostain muusta autosta)
-tummat lasit, ja tuulilasin ylälaidassa tummennosteippaus jossa lukee LADA

ja autohan oli muuten valkoinen ja lisäksi oli karmeat siniset roiskeläpät.

PRKL olisin ottanut kuvan, mutta tää lada oli valoissa takanani. Nuo älyttömät muutokset jäi vain mieleen.

Mutta sitten asiaan, mun mieleen on hillitysti tuunatut autot jossa on pelkistetty ulkonäkö, kaikki merkit tms pois ja listat sileeksi. Siistiä mutta hillittyä helmaa ja puskuria ja hieno väri pintaan niin :rock:
Ja tommoinen pelkistäminen/siistiminen käy myös joihinkin vanhempiin(<95) autoihinkin .
 
metalman sanoi:
eikös alustaneonit oo suomessa kielletty? ainakin täällä joensuussa niitä ei näy ja käsittääkseni niistä saa sakot tai huomautuksen. eli ei mene katsastuksesta.
Olen nähnyt lahden kaupungissa nähnyt niitä.
 
Tuunaus on hyvä harrastus, kunhan se tehdään hyvällä maulla ja omilla rahoilla. Kaiken mualiman spoileri-hirviöt, kärrynpyörä-look vanteineen ovat kyllä pahimasta päästä.
Tämä Esko on ehdottomasti paras mitä olen nähnyt, lisää tällaisia :rock:
(Jos kuvat nyt sattuu näkymään)

Edit: Pumputettu Oldsin 455 V8 takaosassa :eek:
 

Liitteet

  • escort_2b.webp
    escort_2b.webp
    48,1 KB · Katsottu: 801
  • escort_4b.webp
    escort_4b.webp
    39,2 KB · Katsottu: 806
Hillitty laittaminen on aina sallittua, mutta järkyttävä amisthyyning on jostain todella syvältä. Toisaalta sillä saa kaveriporukassa aina hyvät naurut, kun reissuilla ympäri Suomea törmää aina näihin paikallisiin pilluralliviritelmiin, joiden ratin takaa löytyy luonnollisesti aina amisviikset omistava nuorehkö mieshenkilö. Niin ja mitä niillä diskanteilla tekee, basso ratkasee :rock:

Ei vaan, itselleni kelpaisi vaikka seuraavanlainen setti:

http://www.hi-speed.dk/HenrikAnnette206406.html (luonnollisesti noilla ikkunoilla ei suomessa saisi ajella).

Elikkä pientä alustan hienosäätöä, kenties tehdasauton mukana tulleet vanteet vaihtoon ja mikäli auton käyttöolosuhteet sen sallivat, muutama milli korkeutta pois (itse en kyllä madalluksien kanssa tulisi toimeen harrastuksista johtuen) yms.. Jätetään suosiolla ne maalaamiset ja spoikkarit autonvalmistajan huoleksi.

Konehuoneen virittely on sitten asia erikseen. Se ei muille näy, eikä minua ainakaan henk. koht. kiinnosta onko herralla X autossa 50kW vai 150kW kone. Tehot on omaan käyttöön, tai ainakin terveellä ihmisellä näin pitäisi olla. Ammattitaitoahan se tietysti vaatii, ja useimmat asiansa osaavat tietävät itse kuinka paljon haluavat pelata auton kestävyyden, kustannusten, katsastusongelmien ja tehojen yms. välillä.

Tottakai melkein jokainen suomalainen mies haluaisi ainakin salaisissa unelmissaan omistaa vermeen, joka lähtee nollasta sataan nopeammin kun ehtii kymmeneen laskea. Siihen kuitenkin harvemmin jollain opelin perhemallin virittelyllä päästään, joten miksei suoraan osta samaa autoa isommalla koneella?

Noh, tulipas taas sekavaa. Pointin oli kuitenkin tarkoitus olla siinä, että jos pellin alla tietää mitä tekee, niin siitä vaan. Yleensä se vaan tuppaa varsinkin meillä nuorilla menevän naurettavaan nysväämiseen jonka tuloksena autosta lähtee 2x kovempi ääni, 10 heppaa enemmän penkissä testattuna ja 10% vähemmän vääntöä tositilanteessa. :D
 
mik99 sanoi:
Tällainen auto on vielä tosi siisti, mutta jos tähän mentäis laittaan esim se alusiipi ois tääkin aivan karsee.
Autovaruste myyjätkin varmaan nauraa jampoille jotka hakee nuita järkkyjä alusiipiä.
Normaali spoilerit ja levikkeet on kyllä siistejä kunhan ne ei ammu yli.
 
Zone-sarja -42%
Kuka asuu autossaan tai oleskelee niin paljon että pitää kaikki rahat siihen sijoittaa? Menee ainakin minun ymmärräksen yli että autossa pitää olla dvd:t jne. Ajaessako ne niitä dvd leffoja katsoo? Ei ihme jos kolareita sattuu.
Tietenkin lähden tuossa autoilussa ihan eri lähtökohdista mutta näen silloin tällöin autoja joilla esim. ei pääse ajamaan kaikkialle kun on niin paljon madallettu. Eipä paljon järkeä... tulisin teillä käymään mutta kun en pääse autolla kun se tie on niin epätasainen
Mitä pirun hyötyä on siitä järkyttävästä takasiivestä tavan autossa? En ole viellä kuullut yhdenkään auton tuolla moottoritiellä pyörähtävän sen takia että joku downforce häviää kuten formuloissa.
Itselläni jos hairahtuisin tälläiseen hommaan olisi lähtökohtana se että aluksi tehot ja ajo ominaisuudet kohdalleen ja sitten vasta mietitään että miltä se muuten näyttää. Tällä hetkellä valta osalla harrastajista taitaa asia olla toisin.

Jos hommais sellaisen turvakaarilla olevan jokkisluokan ladan jolla aina kolauttas liikeenteessä noita tuning reuhkoja... hups en huomannut kun tuo helmiäisväri häikäsi.. :curs: :rolleyes:
 
Kyllä mä sanon jees tuunaukselle, jos se on hyvällä maulla toteutettua. Kukapa ei haluaisi omistaa jollain tavalla yksilöllistä kulkupeliä. Mä tykkään laitteista, jotka on hieman pelkistetyn näköisiä, hyvin viimeisteltyjä ja saattavat näyttää jopa tehtaan erikoismallilta. Tärkeintä on kuitenkin, että auton käyttöarvo ja ominaisuudet eivät laske, mutta kukin tavallaan. Jos jälki on hienoa, niin se vaan on hienoa ja sitä kelpaa katsella.

Tehopuoli ei mulle ole kovin tärkeä. Mä pärjään 1.6 litrasella, mutta silti auto saisi olla persoonallisen näköinen. Ajo-ominaisuuksien pitää olla kunnossa turvallisuuden takia ja uusissa autoissa näin usein ovatkin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom