Autonrohjake työmatkoja varten.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turre101
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
5.2.2003
Viestejä
1 407
Jos kuvitteellisesti haettaisiin hankintahinnaltaan törkeän halpaa esim. 80luvun pientä DIESEL-autoa joka vie naftaa olemattomia määriä, ja jolla kuitenkin turvallisesti voisi ajella, mikä tällainen olisi? :)

Jokin vanha jenkinluuska naftamotilla, vai jokin nissan micran kokonen kinneri litran kiisselillä? :hyper:

Ajatus heräs kun itselläni harrasteauto ja käyttöauto on yksi ja sama asia, ja työmatka on 55km yhteen suuntaan, että josko ostaisi jonkin vanhan luuskan millä käryttäisi menemään työmatkat, kun nyt tulee tankattua sen 10-20 EUR / työvuoro. :rolleyes:

Ei tuo käytännössä oikein hyvä idea olisi koska toiset vakuutusmaksut + dieselvero (olkoonkin pieni) ottaisi oman osansa, tämä romu luultavasti hajoaisi ja sitä joutuisi joko korjaamaan isolla rahalla tai sitten siitä ei pääsisi eroon, ja toisekseen mieli tekee ne työmatkatkin ajaa sporttisella pelillä ja hyvällä äänentoistolla, ei sitä jaksaisi kuunnella mitään putkiradiota tai toisaalta satsata jonkin rotiskon äänentoistoon. :)

Mutta noin teoriassa, mitäs kinnereitä tulee mieleen maamme autovalikoimasta? ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
turre101 sanoi:
Jos kuvitteellisesti haettaisiin hankintahinnaltaan törkeän halpaa esim. 80luvun pientä DIESEL-autoa joka vie naftaa olemattomia määriä..

Peugayt 205 GLD 1.8 -86 450 000+ on itsellä, ja hienosti pelittää. Kulkee todella pienellä määrällä polttoöljyä, saman pituiset työmatkat oon nimittäin ajanut 30 eurolla koko viikon. Tosin dieselverot sais paaaljon pienemmiksi, että uhraisi kolme matkustajapaikkaa ja muutoskatsastuttaisi sen pakettiautoksi. Ongelmina autossa mainittakoon meluisuus ja se, että ei haaleaakaan haavetta ajaa taloudellisesti/mukavasti yli 100 km/h. Melu on 120:ssä kaamea, ja kärry leviää kahta nopeammin.
Mutta onhan näitä muutoskatsastettavissa olevia malleja ja merkkejä muitakin. Joku toinen niistä sivistäkööt! :thumbs:
 
vw caddy siinä ois tosi pieni verokin alle 100e vuodessa tai joku vanha golffi joka on katsastettu pakuksi niitäkihän vielä löytyy vaikka harvassa ovatkin. Matka ajossa molemmat menee alle 5litran kulutuksella jos ovat kunnossa.
 
Alle 5 litraa naftaa satasella... :kuola:

Nimim. nyt ~12L bensaa satasella... :rolleyes:
 
Älä vaan osta pösöä! Minä ostin ja tein elämäni suurimman ja kalleimman virheen :wall: . No onneksi se pommi on nyt jonkun toisen riesana...
 
vinyylisarja sanoi:
Älä vaan osta pösöä! Minä ostin ja tein elämäni suurimman ja kalleimman virheen :wall: . No onneksi se pommi on nyt jonkun toisen riesana...

Voin kuule lohduttaa että se on sama kun arvostelis naisia huonoiksi tai hyviksi hiusten värin perusteella, jos alat antamaan ostovinkkejä pelkän automerkin perusteella. :david: :david:

Henkilökohtaisesti mikään autoasioissa ei ärsytä enempää, kuin se, että kuitataan joku auto huonoksi vain merkin perusteella. Sillähän ei ole TIETENKÄÄN mitään merkitystä, miten autoa on pidetty, paljonko on kilometrejä, mikä on vuosimalli, mistä tehtaasta, kuinka kauan kyseistä mallia on valmistettu, mitä osat maksaa/saatavuus, kelpaako tarvikeosat, huollettavuus, ajettavuus, käytettävyys, ulkonäkö, onko ruosteenestoa, sinkkiä, karvanoppia tai stereoita.

TOTTAKAI pösö on paska auto just siksi kun se on pösö. Tosin jos löydät mulle samanikäisen ja halvemman auton pitää samankokoisella moottorilla, niin vaihdan heti.

Noin vittuillakseni viittaan taannoiseen autonhankinta-threadiin:

Olisit vaan ostanu turre101 sen lepexin Micran. :D
 
Jos halvalla haluat ajaa, niin Caddy tai Hilux . Jos haluat luotettavuutta, ja vaivattomia kilometrejä niin hyväkuntoinen mannemalli mersu(W123).
 
Turmelo sanoi:
Jos haluat luotettavuutta, ja vaivattomia kilometrejä niin hyväkuntoinen mannemalli mersu(W123).
Mannemalii ois varmaan muuten kova sana, mutta sinä on se vero rasitteena :(, kyllä ne vw:n kilometritkin on vaivattomia jos auto on edes suurin piirtein huollettu eli öljy vaihdettu max 20tkm välein ja siitä on huolehdittu että nesteet on pysynyt koneessa eli ei yli kuumenemisia ja näin ollen ei ole kansi/kansi pahvi vikoja.

edit
turre101 sanoi:
Eikös tuollaset pienet pick-upit ole veroltaan siis aika halpoja?
Joo pick upit on 2-3paikkaisia eli menevät pakusta ja näin ollen halpa vero.
 
No tää nyt on lähinnä kuvitteellista autonhankintaa niinkun alussa sanoin, mutta JOS tuollaisen kiisselin ostaisi kakkoseksi joskus, niin ostaisin auton jossa vero on mahdollisimman pieni jne.

Eikös tuollaset pienet pick-upit ole veroltaan siis aika halpoja?

Eihän sen väliä millä rotiskolla sinne töihin rytkyttää menemään kunhan toimii.

:kippis1:
 
Turmelo sanoi:
Jos halvalla haluat ajaa, niin Caddy tai Hilux . Jos haluat luotettavuutta, ja vaivattomia kilometrejä niin hyväkuntoinen mannemalli mersu(W123).

Allekirjoitan ton "mannemersun" , ei löydy toista yhtä kestävää peliä.
Sedällä oli tommonen 700 000 km ajettu. Hyvin pelas aina.
Varma auto , lähtee aina käyntiin , säällä kuin säällä. :rock:
 
Työmatka kaara

Ykskaxkolmonen farmari mersu joka on rekisteröity pakuksi, siinä on peli joka kestää ja sillä ois halpaa ajella. Takana ajelevatkaan ei oo ihan persiissä kiinni koska nuo mersut on varsinaisia "savukoneita" :D. Joku vanha diesel hiace olisi tietysti kestävä peli. Talvella tosin "hiukan" huono liikkumaan liukkaalla, jos ei ole perässä hiekkasäkkejä painona.
 
Nail sanoi:
Joku vanha diesel hiace olisi tietysti kestävä peli. Talvella tosin "hiukan" huono liikkumaan liukkaalla, jos ei ole perässä hiekkasäkkejä painona.
Ei oo hyvä jos tykkää pieni ruokaisesta dieselistä ja nuo hiekkasäkit ja hyvät nasta renkaat on välttämättömät talvella :) ja perkeleen äänekäs sisälle tuo hiace.
 
neutraali sanoi:
Ei oo hyvä jos tykkää pieni ruokaisesta dieselistä ja nuo hiekkasäkit ja hyvät nasta renkaat on välttämättömät talvella :) ja perkeleen äänekäs sisälle tuo hiace.

Noh jos äänekkyys haittaa , niin ei tuo w123 mersukaan oo mikään paras vaihtoehto. :D
 
Mulla löytyy -79 diesel golf 1.5l -84 jetan koneella
Ei paljoa syö :) sellaisen yli 600km reissun ajoin tankillisella ja tankki on jotain 33l :) Nyt vain meni etupallonivel ja -86 1.6l diesel jetta on katsastusta vaille valmiina ;)
 
kisskiss sanoi:
Noh jos äänekkyys haittaa , niin ei tuo w123 mersukaan oo mikään paras vaihtoehto. :D
Joo mutta kyllä se on hiacen jälkeen hiljainen sekin :D
 
Narutumppu sanoi:
Noin vittuillakseni viittaan taannoiseen autonhankinta-threadiin:

Olisit vaan ostanu turre101 sen lepexin Micran. :D

turre101 sanoi:
Nono, huumorillakin on rajansa. :D


:D

Sulla meni turre101 hyvä kärry sivu suun siinä... ;)
Nykyään palvelee kaverin pikkuveljeä mitä parhaiten.

Yksi JÄRKEVÄ vaihtoehto olis tuollainen Mercedes-Benz 124, sillä vapaasti hengittävällä dieselillä. Työkaverilla olis sellainen myynnissä nyt, vaihtoi uudempaan. Autolla ajettu 649tkm, mutta jos kilometrit peitetään, en ikinä olisi uskonut sitä autosta. Auto on todella siinä kunnossa että juuri on 200tkm ylitetty. Näyttää vakavasti siltä että MB teki vielä tuolloin laadukkaita autoja.Hyvä esimerkki on ovien saranointi tai moottorin ulkonäkö. Saranoissa ei havaittavissa minkäänlaista kulumista, ei lonksu ei pauku ja kone on kuin sillä olisi ajettu 100tkm. Todella vaikuttavaa laatua!
Tuo 124 olisi ainakin turvallinen ja taloudellinen. Lisäksi vielä jämäkkä mersu.
Eikä kovin kalliskaan varmasti.

Ilmoittele ihmeessä jos kiinnostaa.
 
kisskiss sanoi:
Varma auto , lähtee aina käyntiin , säällä kuin säällä. :rock:

Noista oon kuullut joskus sanottavan, että kunhan käyntiin saa, niin sitä ei sammumaan saa kun virta-avaimesta. ;)

Tarkottaen siis ilmeisesti sitä että tuollanen rutku-kiisseli ei paljoa vaadi käydäkseen, kunhan naftaa tulloo niin se on tyytyväinen. :)
 
turre101 sanoi:
Noista oon kuullut joskus sanottavan, että kunhan käyntiin saa, niin sitä ei sammumaan saa kun virta-avaimesta. ;)

Tarkottaen siis ilmeisesti sitä että tuollanen rutku-kiisseli ei paljoa vaadi käydäkseen, kunhan naftaa tulloo niin se on tyytyväinen. :)
Siskolla irtosi kaasuvaijeri tuosta mun autosta ja oli pakko testata silloin miten jaksaa ja hyvin sitä vaihdeltiin ykköseltä neloselle tyhjäkäynnillä ja mentiin vain lujempaa ;)
 
Lycanth sanoi:
Siskolla irtosi kaasuvaijeri tuosta mun autosta ja oli pakko testata silloin miten jaksaa ja hyvin sitä vaihdeltiin ykköseltä neloselle tyhjäkäynnillä ja mentiin vain lujempaa ;)

Juu, nuo vanhat dieselit pyrkivät pitämään tyhjäkäyntinsä yllä. Johtui jotenkin sen syöttösysteemin rakenteesta, ei jaksa muistaa. Samasta asiasta tuli se vanha uskomus että diesel on väännökäs ja sitkeä. Jota se ei todellakaan ole mutta kun kone pyrkii pitämään itsensä käynnissä niin tuntuuhan se siltä.

Muuten, mitä tulee aikaisempaan postaukseen Pösöjen laadusta.. Pakko sanoa että kyllä niissä(kin) tilastollisestikin on enemmän sähkövikaa kuin esim. saksalaisissa ja varsinkin japanilaisissa autoissa. Ranskalainen ja Italialainen autonrakennuskulttuuri ei vaali ensiluokkaista laatuajattelua. Ajettavuushan sensijaan on usein todella hieno. Joissakin malleissa ainakin.
Sohaisinkohan ampiaispesään...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom