Auton pohdintaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lurkki
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
23.4.2003
Viestejä
705
Eli rupeaa tuo auton hankinta tulemaan ajankohtaiseksi, ja pitäsi nyt saada joku auto alle.Mielessä ovat tällä hetkellä Honda crx, E34 525,e30 325 tai joku vtec civic.Rahaa olisi autoon pistää noin 5000€.Myös e34 535:non käynyt mielessä mutta jos sellaisen löytää tuolla hinnalla niin on sillä ajettu jo aika paljon, että 535:n osto ei varmaan kannata tuolla rahalla.Vaio kannattaako?Auto saisi mielellään olla ripeä, mutta ei tuolla rahalla nyt mitään vautihirmuja saa.525:n ja tuo vtec civic eivät nyt mitään ripeitä ole, mutta ei niillä jalkoihinkaan jää.Kommentteja autoista ja lisää ehdotuksia.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
lurkki sanoi:
Eli rupeaa tuo auton hankinta tulemaan ajankohtaiseksi, ja pitäsi nyt saada joku auto alle.Mielessä ovat tällä hetkellä Honda crx, E34 525,e30 325 tai joku vtec civic.Rahaa olisi autoon pistää noin 5000€.Myös e34 535:non käynyt mielessä mutta jos sellaisen löytää tuolla hinnalla niin on sillä ajettu jo aika paljon, että 535:n osto ei varmaan kannata tuolla rahalla.Vaio kannattaako?Auto saisi mielellään olla ripeä, mutta ei tuolla rahalla nyt mitään vautihirmuja saa.525:n ja tuo vtec civic eivät nyt mitään ripeitä ole, mutta ei niillä jalkoihinkaan jää.Kommentteja autoista ja lisää ehdotuksia.
No esim. Saksasta saat 535:sia 5000 eurolla lähes minkälaisen haluat mutta et kyllä Suomesta saa. Paljon ajetun ja vanhahkon 525:n voit saada. Kyllä niistäkin puhtia löytyy, meinaan 525:sista, pappalla on sellanen ja 190hp löytyy ja vm. on 91 vai 90 en muista tarkkaan. Sellainen CRX Civic on aika ripeä peli, ja niitä on aika yleisesti vielä piristetty lisää. Jos siis tykkää pienestä autosta niin piristetty CRX Civic on hyvä eikä kovin kallis. Mutta mieluummin 525 itse ostaisin.
 
Jos rahaa autoon on laittaa vain 5000€ niin ei kannatta ehkä ensimmäiseksi miettiä sitä, että saa mahdollisimman ripeän auton. Kannattaa mieluummin hankkia mahdollisimman hyväkuntoinen ja taloudellinen auto, jolla pystyy ajamaan suhteellisen pienillä korjauksilla. Ehtii niitä "ripeämpiä" autoja hankkimaan sitten myöhemmin, kun rahaa on paremmin.

Itsekin silloin joskus ensimmäistä autoa ostaessa suunnittelin kaikenmaailman bemaria ja muuta vastaavaa, lopulta järki voitti ja ostin 50tkm ajetun Opel Corsa 1.2S:n, jota ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa ripeäksi, mutta luotettava peli oli ja ajaminen niin halpaa kuin vaan voi olla :)

Se on ihan ymmärrettävää, että ensimmäiseksi autoksi haluaisi sellaisen, jolla voisi sitten kaupungilla kisata, mutta... kyllä se järkevä ratkaisu oikeasti olisi ostaa sellainen auto jonka ylläpitoon ei uppoa kaikki rahat ja sitäpaitsi, kyllähän niitä ajotaitoja kannattaa ensin hioa vähän rauhallisemmalla pelillä ja sitten siirtyä nopeampiin :)
 
Jos raskit 5k€ laittaa ekaan autoon, niin katseleppas vaikka jotain III-koppasta Golffia GT- tai GTI-malleina. Toisena vaihtoehtona tulee mieleen Opel Astra ja Ford Escort. Kaikki em. pitäisi olla suht. jämäköitä koriltaan ja hyviä ajaa, mutta Opelin Ecotec-koneisiin en kyllä luottaisi.

Itse kyllä katselisin ruosteettoman ja hyväkuntoisen vm. ~90 Toyota Corollan tai Nissan Sunnyn 1.6 ruiskukoneella ja ajelisin sillä paljon varmoja, helppoja ja suhteellisen ripeitä kilometrejä. Niin ja noissa taitaa olla vielä ohjaustehostin ja keskuslukituskin. <3

Nim. onnellinen 4-vaihteisen Toyota Corolla 1.3 -90:n omistaja
 
Zone-sarja -42%
Tuo crx on ihan ripeä peli, mutta ehkä hiukan liian pieni, kun käytännössä ei ole edes takapenkkejä, mutta sitten se ei taas kuluttasi hirveästi bensaa.Autosta olisi tarkoitus laittaa hieno, niin sisältä kuin ulkoakin, eli mitään rumaa kopperoa en ole ostamassa.525:sta saisi todella hienon ihan vaan madaltamalla ja laittamalla jotkut nätit vanteet alle, missä on takana hieman "huulta".Civiceistä olen kuullut, että ovat aika meluisia, ja siitä haluaisinkin omistajien mielipiteitä.

Edit:Ja mitään kisaamisia ei olla ottamassa, mutta olisihan se hienoa että autoa ei tarvitse kokoajan olla kenkimässä, ja että pääse eteenpäin, eikä jää jalkoihin.
 
lurkki sanoi:
Tuo crx on ihan ripeä peli, mutta ehkä hiukan liian pieni, kun käytännössä ei ole edes takapenkkejä, mutta sitten se ei taas kuluttasi hirveästi bensaa.Autosta olisi tarkoitus laittaa hieno, niin sisältä kuin ulkoakin, eli mitään rumaa kopperoa en ole ostamassa.525:sta saisi todella hienon ihan vaan madaltamalla ja laittamalla jotkut nätit vanteet alle, missä on takana hieman "huulta".Civiceistä olen kuullut, että ovat aika meluisia, ja siitä haluaisinkin omistajien mielipiteitä.

Edit:Ja mitään kisaamisia ei olla ottamassa, mutta olisihan se hienoa että autoa ei tarvitse kokoajan olla kenkimässä, ja että pääse eteenpäin, eikä jää jalkoihin.

Ensimmäinen auto mulla maksoi tuon 5000€ ja oli Toyota Corolla Xsi -92, ajettu 150 000km.
Ihan nätti, hyvä ja ripeä peli, vuosi oli sillon siis 2000.
 
Nyt unohda mitä sulle on puhuttu, järki ja auton osto ei kuulu samaan kategoriaan..
Mäkin hommaisin jonkun ripeän ja tuskailisin sitä ajamisen kalliutta ja korjaamista myöhemmin, näin se menee.
Sitäpaitsi saat sä sen "järkiautonkin" revittyä rikki ku joudut huudattaa sitä aina +7000rpm ;)
Crx on kyl ihan ripeä ja suht kestävä, tosin aivan liian pien, plussana vois sanoo et ei syö liikaa ainetta. Bemari ois iso (500 sarja) mut menee sitä soppaa eikä silti meinaa keretä Hondan tahtiin..
 
Opel Astra F GSi 8 tai 16 tappisena. 91-92.
Jos löytää hyväpeltisen, niin on varsin hyvä auto aloittaa.
Tekniikka suht halpaa ja helppoa huoltaa itsekin ja osia saa melkeinpä jokaisesta varaosapuljusta. Suorituskyky on hyvä,nätin näköisiä, ajo-ominaisuudet ja varusteet useita wokkipannuja parempia. Teitenkään mitään BMW:n teineiltä saamaa rispektiä ei löydy, mutta aina ei voi voittaa ;)
Löytynee hyviä yksilöitä tuohon 5000e luokkaan.
 
kannattaa funtsia myös hieman sitä kuinka usein on valmis korjaamaan sitä autoaan. mikään ei vituta niin paljoa kun se vanha auto on paskana siinä omassa pihassa... bmw:en osat ei sitten ole mitään maailman halvimpia kun sitä alkaa korjaamaan. hondassa taas tekniikka ihan ok mutta maali pitää sen auton kasassa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitenkäs se budjetti nyt on laadittu? 5ke autoon, 5ke vanteisiin ja varusteisiin ja 5ke pakollisiin korjauksiin? Jos näin on, niin eikun jonkin 'ripeän' pempun ostoon.

ps. 1.3 corolla on ihan perkeleen ripeä jos kriteerinä on liikenteen vauhdissa pysyminen.
 
Dorian_89 sanoi:
No esim. Saksasta saat 535:sia 5000 eurolla lähes minkälaisen haluat mutta et kyllä Suomesta saa. Paljon ajetun ja vanhahkon 525:n voit saada. Kyllä niistäkin puhtia löytyy, meinaan 525:sista, pappalla on sellanen ja 190hp löytyy ja vm. on 91 vai 90 en muista tarkkaan. Sellainen CRX Civic on aika ripeä peli, ja niitä on aika yleisesti vielä piristetty lisää. Jos siis tykkää pienestä autosta niin piristetty CRX Civic on hyvä eikä kovin kallis. Mutta mieluummin 525 itse ostaisin.
+verot, +rahdit ym kustannukset joita kertyy ja kertyy, kannattaa aina nekin huomioida kun sitä saksaa kehutaan. ite en kyllä saksaan lähtis jonkun 500euron voiton takia, stressaava matka ois vaaan kun sais päänsä miettiä puhki. en yleensäkkään tajua semmosia jotka sieltä auotoa lähtee jonkun 500-1000e alennuksen takia hakeen.
 
Niin ei olla tekemässä, että ostetaan 5000€ auto ja pistetään toiset 5000€ poppivehkeisiin ja korisarjaan, vaan kaikki raha mitä irti saadaan pistetään autoon, ja mielellään sellaiseen mitä ei tarvitse joka päivä korjata.
Tuo räksä ollaan unohtamassa, koska ne rupeavat olemaan jo aika paljon ajettuja, mutta silti niissä on aika korkea hintaa.
Hondat on vissiin tekniikaltaan kestäviä, mutta kori pakkaa ruostumaan.Entä miten on tuon bemarin laita. Kori siinä vissiin on aika kestävä, mutta miten on tekniikan laita?

:offtopic: Yksi kaveri osti tässä hiljakkoin auton ja kun se osti siihen subbarin, niin se subbari maksoi enemmän kuin auto.Että ei näin!

Edit: Ja saksasta ei olla lähdössä hakemaan autoa, koska en näe siinä kauheasti järkeä, koska rahaa on vain se 5000€.Ehkä sitten olisi eriasia jos sitä rahaa olisi puolet enemmän.
 
neutraali sanoi:
en yleensäkkään tajua semmosia jotka sieltä auotoa lähtee jonkun 500-1000e alennuksen takia hakeen.

Varmaan suurin syy olisi se auton kunto. 5000€ budjetilla puhutaan suomiautoissa reilut 10v vanhoista suolamarinoiduista yksilöistä. Saksanmaalta saattaa hyvinkin löytyä ruosteettomia vaihtoehtoja. Kyllähän autoissa koneet kestää, mutta pellit tahtovat mennä alta...
 
kodari76 sanoi:
Varmaan suurin syy olisi se auton kunto. 5000€ budjetilla puhutaan suomiautoissa reilut 10v vanhoista suolamarinoiduista yksilöistä. Saksanmaalta saattaa hyvinkin löytyä ruosteettomia vaihtoehtoja. Kyllähän autoissa koneet kestää, mutta pellit tahtovat mennä alta...
suomesta löytyy yksilöitä kun etsii, ei sitä ensimmäistä kannata ostaa. 1000euron alennuskin kokonais hinnassa on mitätön kun ajattelee mikä vaiva yhdestä auton hausta voi olla IMO
lurkki sanoi:
:offtopic: Yksi kaveri osti tässä hiljakkoin auton ja kun se osti siihen subbarin, niin se subbari maksoi enemmän kuin auto.Että ei näin!
.
jotku tykkää hifistä, mielestäni tuossa ei ole mitään erikoista, hän on priorisoinut asiat tuollain :)
 
Jos mulla olisi toi tilanne, niin ostaisin 9-10 te auton. 5 te käsiraha ja loput osamaksulla, näin ainakin jos on vakituinen työ. 5000 eurolla ei tahdo saada kunnollista yleensä ne on ajettu reippaasti yli 200 tkm jos on 2 litran tai isompi kone. 10 te:lla saa jo siistejä autoja mitä olen katellut.
 
neutraali sanoi:
+verot, +rahdit ym kustannukset joita kertyy ja kertyy, kannattaa aina nekin huomioida kun sitä saksaa kehutaan. ite en kyllä saksaan lähtis jonkun 500euron voiton takia, stressaava matka ois vaaan kun sais päänsä miettiä puhki. en yleensäkkään tajua semmosia jotka sieltä auotoa lähtee jonkun 500-1000e alennuksen takia hakeen.
Niin, tuon tietysti unohdin mainita että veroja ja sun muita kertyy melkein se auton hinta, mutta tietysti yksilöinä niitä autoja sieltä haetaan ja luulenpa että uudempia ja parempi kuntoisia saa Saksasta samaan hintaan kuin Suomesta vanhempia ja ei niin hyväkuntoisia. Jos hyvä yksilö löytyy ja saa samaan hintaan loppujen lopuksi kuin huonomman Suomesta niin kyllä kallistun siihen Saksan reissuun, mutta ei nyt ihan ensimmäiseksi autoksi mitään Saksasta haettua Mersua Bemaria ym. Ihan perus Corolla linjalla kannattaa aloittaa :D
 
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityish...05_Taulukoita/index.jsp?style=2&pageoid=13342 tuolta löytyy nuita veropäätöksiä eri autoihin. mobile.de:stä katselee auton ja ynnäilee verot ja auton hinnat yhteen+rahti+hultokulut mitä suomessa joutuu tekemään. aika kova yhteis hinta tulee kyllä nuille saksasta tuoduillekin loppupeleissä, jotkut autot tulee jopa kalliimmaksi mitä suomessa:) kun nuo veropäätökset on joissakin niin järjettömiä
 
Osta Maikin Escortti, 5000€. RS2000, takuukilometrit 148000, vain 5 omistajaa ollut autolla. 150 pollea ja täysin kunnossa niin yltä kuin alta.

1.jpg
 
On muuten helvetin nättikuntoinen Escortti. Eikä 5000 euroa niin hirvittävän paha hinta ole hyvästä autosta :thumbs:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom