Auton pohdintaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lurkki
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
No ei 100% varmasti ainuttakaan vastaavanhintaista ja vähän ajettua suomesta löydy tällä hetkellä.

On muuten vittumaista myydä noin vähän ajettua. Jokainen soittaja vikisee kilometreistä, helpommalla saisi myytyä kun laittaisi kilometrit 250tkm ja hinta 9000€. Ja kyllähän mä tiedän että saksasta saa halvemmalla, mutta kovin moni kuitenkin soittaa kertoakseen sen. Hakekoot saksasta, tämä on Suomessa ja rekisteröity, katsastettu, kunnossa ja pääsee tekemään kaupat samointein.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
neutraali sanoi:
suomesta löytyy yksilöitä kun etsii, ei sitä ensimmäistä kannata ostaa.

Siinäpä se. Kun valkkaat merkin, mallin, koneen ja varusteet, niin Suomesta tuppaa löytymään enää parikymmentä vaihtoehtoa. Ja ne ovat ympäri Suomea (no ok, Hesassa tietty helpompaa). www.mobile.de koneeseen kun hakkaat tiedot, vaihtoehtoja tulee satoja. Ja väitän että pellit ovat paremmat 80%:ssa tapauksia verrattuna suomiautoihin.

Mutta eihän sinne Saksaan toki ole pakko mennä ostoksille. Ja tartteehan meikänkin oma auto joskus myydä, niin hyvä että joku on kiinnostunut kotimaisista :D
 
Zone-sarja -42%
kodari76 sanoi:
Siinäpä se. Kun valkkaat merkin, mallin, koneen ja varusteet, niin Suomesta tuppaa löytymään enää parikymmentä vaihtoehtoa. Ja ne ovat ympäri Suomea (no ok, Hesassa tietty helpompaa). www.mobile.de koneeseen kun hakkaat tiedot, vaihtoehtoja tulee satoja. Ja väitän että pellit ovat paremmat 80%:ssa tapauksia verrattuna suomiautoihin.

Mutta eihän sinne Saksaan toki ole pakko mennä ostoksille. Ja tartteehan meikänkin oma auto joskus myydä, niin hyvä että joku on kiinnostunut kotimaisista :D

Ihan vaan muutama kommentti... mobile.de:ssä on paljon hyvännäköisiä autoja, joissa hinta on hämmästyttävän alhaalla. Se johtuu siitä, että kun autoa katsotaan siltä puolelta, jolta kuvaa EI ole otettu, saattaa esim. koko kylki olla kasassa tms.

Saksasta hakiessa kannattaa myös muistaa se, että (tämä voi nyt kuulostaa rasistiselta, mutta siitä ei ole kysymys) niiltä Turkkilaisilta ja vastaavilta EI kannata autoa ostaa vaikka vaikuttaisi kuinka hyvältä. Mulla on muutamat tutut, jotka tuo noita autoja ihan ammattimielessä ja niiltä on kuullut aika hurjaa juttua "karvakäsien" autokaupasta...

edit: niin ja jos sieltä Saksasta haluaa oikeasti hyvän auton tuoda, niin kannattaa varata siihen etsimiseen ainakin kaksi viikkoa. Nuo netti-ilmoitukset kun ei tosiaan "ihan" kaikkea kerro ja turha sieltä on mitään ritsaa alkaa Suomeen raahaamaan, jos vartavasten hyvää autoa lähtee hakemaan.
 
Mike sanoi:
Osta Maikin Escortti, 5000€. RS2000, takuukilometrit 148000, vain 5 omistajaa ollut autolla. 150 pollea ja täysin kunnossa niin yltä kuin alta.

1.jpg

Ihan nätti Esko, ja vielä halpakin, mutta auto ollaan ostamassa vasta kesätöiden jälkeen, Jolloin toivottavasti olisi enemmän rahaa.Voisitko muuten hiukan pistää kommenttia tuosta eskosta, eli onko hyvä ajaa, onko hiljainen entä saako kokoajan olla korjaamassa?
 
training_day sanoi:
edit: niin ja jos sieltä Saksasta haluaa oikeasti hyvän auton tuoda, niin kannattaa varata siihen etsimiseen ainakin kaksi viikkoa. Nuo netti-ilmoitukset kun ei tosiaan "ihan" kaikkea kerro ja turha sieltä on mitään ritsaa alkaa Suomeen raahaamaan, jos vartavasten hyvää autoa lähtee hakemaan.

Niin no se mitä minä olen saksalaisia harkinnut, niin kyllä mä sen bulvaanin kautta ottaisin. IMHO parempi pistää paikallinen luotettava kaveri joka tietää paikat ja tavat asialle, kuin mitä itse mennä sinne sönkkäämään finglishiä. Enkä mä halua ostaa autoa niin, että lennän sinne, katson päivän autoja ja sitten on illalla pakko päättää minkä ostaa. Yleensä mä katselen autoja viikkoja ja kuukausia. Eli sille välimiehelle voi sanoa, että ilmoita kun tulee vastaan. Tutuilta kannattaa kysyä suosituksia ja neuvoja. Työkaveri toi auton, ja sillä oli joku suomalainen jamppa asialla. Asunu Saksassa vuosia ja on tehnyt ammatikseen hommia jo kauan. Sanoi, että ostaa vain merkkiliikkeestä. Toki kalliimpaa, mutta aina parempaa.
 
lurkki sanoi:
Ihan nätti Esko, ja vielä halpakin, mutta auto ollaan ostamassa vasta kesätöiden jälkeen, Jolloin toivottavasti olisi enemmän rahaa.Voisitko muuten hiukan pistää kommenttia tuosta eskosta, eli onko hyvä ajaa, onko hiljainen entä saako kokoajan olla korjaamassa?
Kulutusosia on uusittu siihen malliin, ettei ihan heti ole korjattavaa. Hitsattu pohja kuntoon, samoin lokarit laitettiin just kuntoon. Hiljainenhan tuo ei ole, vaan pitää miehekästä murinaa kuten nämä GTI, RS yms. mallit aina pitääkin. Hyvä on ajaa kun rallimalli on, etenkin kun iskarit on laitettu kumpaakin päähän uusiksi alta vuoden sisään.
 
hintaansa nähden, todella siisti toi miken esco, useaan otteeseen oon ko. vehkeen nähnyt ja voisin kyllä ulkonäöstä antaa 9+, muuten olisi 10, mutta vanteen ei oo mun makuun, pitää olla isommat, mutta se on maku asia
ja ajattele status arvoa:
"mulla on pakkiksen ylipäällikön vanha auto, kulkee palkkarilla ja öljynäkin on testoa"
 
lurkki sanoi:
Eli rupeaa tuo auton hankinta tulemaan ajankohtaiseksi, ja pitäsi nyt saada joku auto alle.Mielessä ovat tällä hetkellä Honda crx, E34 525,e30 325 tai joku vtec civic.Rahaa olisi autoon pistää noin 5000€...Kommentteja autoista ja lisää ehdotuksia.
Aiotko mennä kesätöiden jälkeen duuniin, vai onko toi 5000 euroa kokonaisbudjetti ensi kesään asti? Siihen autoon menee rahaa senkin jälkeen kun saat sen omaksesi: bensat, öljyt ja muut nesteet, kuluvat osat, renkaat, huollot, vakuutukset, autovero ja varaosat + työkalupakki kun jotain osaa vanhassa hajoilee kuitenkin. Ehdottamasi mallit on varmasti ihan hyviä ajoneuvoja, vanhemmissa kunto on enemmän kiinni siitä miten sitä on pidetty, ja osto on aina vähän arpapeliä.
Oma ehdotus: osta teini-ikäinen japsi parilla tonnilla, Corolla tai Primera tms., laita 3t säästöön ja maksa sillä yllä mainittuja käyttökuluja.
 
Voi olla, että rahaa on kesän jälkeen enemmänkin (tai jopa vähemmänkin), mutta noin suurinpiirtein 5000€ on rahaa kesän jälkeen. synttärit on syksyllä, että silloinkin saan hieman rahaa, mutta mitään hirvittäviä tuloja ei ennen ensi kesää ole tiedossa.Olen nyt päätymässä johonkin halpaan hondaan (varmaan joku civic), koska eivät vie kauheasti bensaa ja kone vissiin on aika kestävä.Ja en rupea mitään koko vuoden bensa rahoja pistämään säästöön, vaan bensoista murehditaan sitten, kun auto on pihassa.

Edit: Porukat lupas maksaa auton vakuutukset, että niistä ei tarvitse huolehtia.
 
miksi civic, accordi on paljon parempi ajaa ja todella paljon hiljaisempikin? tekniikka hondissa on tosi luja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
miksi civic, accordi on paljon parempi ajaa ja todella paljon hiljaisempikin? tekniikka hondissa on tosi luja.

Civic miellyttää enemmän silmää, mutta ei accordikaan ole
pois suljettu.
 
lurkki sanoi:
Ja en rupea mitään koko vuoden bensa rahoja pistämään säästöön, vaan bensoista murehditaan sitten, kun auto on pihassa.
Edit: Porukat lupas maksaa auton vakuutukset, että niistä ei tarvitse huolehtia.
Ei täällä bensarahoista huolehdittu, se on sama kun tupakoinnissa, että vaikka sulla ei olisi rahaa ruokaan ja vaatteisiin niin röökiaskiin keräät vaikka pulloja ojasta, samalla tavalla sitä löytää pariin bensalitraan aina rahaa. Autoilussa on muitakin kuluja. Mutta ilmeisesti sun vanhemmat kustantaa osan niistä ja ehkä bensatkin sitten kun auto on pihassa, niin go for it. Ja johonkin ne sun rahat menisi joka tapauksessa, mieluummin autoon kun bisseen.
 
Markku sanoi:
Ei täällä bensarahoista huolehdittu, se on sama kun tupakoinnissa, että vaikka sulla ei olisi rahaa ruokaan ja vaatteisiin niin röökiaskiin keräät vaikka pulloja ojasta, samalla tavalla sitä löytää pariin bensalitraan aina rahaa. Autoilussa on muitakin kuluja. Mutta ilmeisesti sun vanhemmat kustantaa osan niistä ja ehkä bensatkin sitten kun auto on pihassa, niin go for it. Ja johonkin ne sun rahat menisi joka tapauksessa, mieluummin autoon kun bisseen.

Joo, kyllä sitä bensarahaa aina jostain saa. Ja jos ei saa, niin sitten ajamme autolla vain pyhäpäivisin. :D Sitä saa sitten aina sormet syyhyten odotella, että pääse auton rattiin, ja sitten kun se toteutuu, niin menee pari minuuttia ja auto solmussa jonkun puun ympärillä. :) Noh, säästyypähän sitten raahaakin.

Edit: Ja silloin kun ei ole pyhäpäivä, istutaan autossa ja yritetään pitää mahdollisimman aidon tuntuista pörinää ja veivataan rattia kuin viimeistä päivää ja välillä aina muistetaan pyyhkiä tuulilasia, että näkee ulos. :lol2:
 
training_day sanoi:
Jos rahaa autoon on laittaa vain 5000€ niin ei kannatta ehkä ensimmäiseksi miettiä sitä, että saa mahdollisimman ripeän auton. Kannattaa mieluummin hankkia mahdollisimman hyväkuntoinen ja taloudellinen auto, jolla pystyy ajamaan suhteellisen pienillä korjauksilla. Ehtii niitä "ripeämpiä" autoja hankkimaan sitten myöhemmin, kun rahaa on paremmin.

Siis tämä pätee sinun autonkäyttö prioriteeteilla. Joku toinen voi haluta mieluummin parempaa kyytiä, ja on valmis tekemään asian eteen jotain, eikä peukalo ole keskellä kämmentä.

training_day sanoi:
Itsekin silloin joskus ensimmäistä autoa ostaessa suunnittelin kaikenmaailman bemaria ja muuta vastaavaa, lopulta järki voitti ja ostin 50tkm ajetun Opel Corsa 1.2S:n, jota ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa ripeäksi, mutta luotettava peli oli ja ajaminen niin halpaa kuin vaan voi olla :)

Tämä oli sinun valintasi, minulle taas autot ovat niin "se jokin", että mieluummin ajaisin vaikka 60 luvun tehokkaalla jenkillä, kuin uudella pikkukotterolla. Se on ihan henkilön autofiiliksistä kiinni mikä on fiksu valinta.
Jos halvinta vaihtoehtoa haetaan, niin ihan tasan varmasti fiksuinta olisi ostaa 80 luvun 1.6l vapari diesel golf. Kulkee alta 5l dieseliä sadalle, ei montaa sataa euroa maksa. Vaikka dynamiitti räjäytettäisiin konehuoneessa ja sisustassa, ei montaa sataa euroa menisi korjauksiin. Vaihtomoottoritkaan ei maksa just mitään. Jo pelkästään 15 vuotta uudemman kuukausittaisella arvonalennuksella autoa korjauttaisi aina hillittömän määrän jos tarvis. Vanha Golf vielä johonkin mersuun verrattuna niin käpy ajaa maantiellä, että tuskin mittarista löytyisi 500tkm vaikka kuinka vanha olisi.

training_day sanoi:
Se on ihan ymmärrettävää, että ensimmäiseksi autoksi haluaisi sellaisen, jolla voisi sitten kaupungilla kisata, mutta... kyllä se järkevä ratkaisu oikeasti olisi ostaa sellainen auto jonka ylläpitoon ei uppoa kaikki rahat ja sitäpaitsi, kyllähän niitä ajotaitoja kannattaa ensin hioa vähän rauhallisemmalla pelillä ja sitten siirtyä nopeampiin :)

Siis järkevää olisi ostaa bussilippu ja kulkea bussilla. Jos aikataulut ei osu yksiin, niin toiseksi järkevintä olisi ostaa mopo. Mopo vie 1.9l/100km ja vuosivakuutus 100€ ilman bonareita. Autoilu ei koskaan ole järkevää. Jos "järjettömyyteen" laittaa rahaa, mielestäni kannattaa laittaa siten, että vähintään kerran ajon aikana tulee hyvä mieli. Kyllähän se opelilla ajaessa minuakin vähän lohdutti, tuli 2 kertaa kuussa hyvä mieli. Tankkaamaan mennessä, muulloin ei hymyilyttänyt yhtään.

lurkki: Siinä mielessä civic kyllä ehkä sopivin valinta, vaikka ei minun listallani noista listaamastasi vaihtoehdoista olisi ollut kärjessä, että varmaan suht taloudellinen peli. Uskallan kuitenkin väittää, että vtec moottorin varaosat on kalliimmat kuin vanhan 535sen, tosin jos kone kestää niin eipä sillä niin väliä. PS. Kai osaat hitsata ;)
 
Sumppari sanoi:
Siis tämä pätee sinun autonkäyttö prioriteeteilla. Joku toinen voi haluta mieluummin parempaa kyytiä, ja on valmis tekemään asian eteen jotain, eikä peukalo ole keskellä kämmentä.



Tämä oli sinun valintasi, minulle taas autot ovat niin "se jokin", että mieluummin ajaisin vaikka 60 luvun tehokkaalla jenkillä, kuin uudella pikkukotterolla. Se on ihan henkilön autofiiliksistä kiinni mikä on fiksu valinta.
Jos halvinta vaihtoehtoa haetaan, niin ihan tasan varmasti fiksuinta olisi ostaa 80 luvun 1.6l vapari diesel golf. Kulkee alta 5l dieseliä sadalle, ei montaa sataa euroa maksa. Vaikka dynamiitti räjäytettäisiin konehuoneessa ja sisustassa, ei montaa sataa euroa menisi korjauksiin. Vaihtomoottoritkaan ei maksa just mitään. Jo pelkästään 15 vuotta uudemman kuukausittaisella arvonalennuksella autoa korjauttaisi aina hillittömän määrän jos tarvis. Vanha Golf vielä johonkin mersuun verrattuna niin käpy ajaa maantiellä, että tuskin mittarista löytyisi 500tkm vaikka kuinka vanha olisi.

Et ilmeisesti ihan sisäistänyt mitä ajoin takaa, mutta ei se mitään. Tässähän oli kyse ensimmäisen auton hankinnasta ja totesin siinä, että sen ekan auton ei välttämättä ole pakko olla SE auto vaan ehtii sitä myöhemminkin... En minä enää sillä Corsalla aja, nykyinen auto on uudehko (vm 2000) MB ja sillä ajaminen on aika paljon mukavampaa kuin sillä Corsalla, mutta ei tässä siitä ollut kysymys...
 
training_day sanoi:
Et ilmeisesti ihan sisäistänyt mitä ajoin takaa, mutta ei se mitään. Tässähän oli kyse ensimmäisen auton hankinnasta ja totesin siinä, että sen ekan auton ei välttämättä ole pakko olla SE auto vaan ehtii sitä myöhemminkin...

Ilmeisesti sinäkään et sisäistänyt.
Minä ajoin takaa sitä, että autoilun voi ottaa nauttimisen kannalta, ja sen ei ole pakko olla se, millä pääsee halvimmalla pisteestä A pisteeseen B.

Tietysti ehtii miellyttävän auton hankkia myöhemminkin, mutta miks ei nyt? Jos kaveri on koko ikänsä selvinnyt ilman autoa, on vaikea kuvitella että hänen maailma kaatuisi siihen, jos auto on pari päivää "telakalla". Eriasia joku "maata kiertävä" business mies, jonka auto ei saa jättää tielle, eikä saa lojua huollettavana.
 
Sumppari sanoi:
Ilmeisesti sinäkään et sisäistänyt.
Minä ajoin takaa sitä, että autoilun voi ottaa nauttimisen kannalta, ja sen ei ole pakko olla se, millä pääsee halvimmalla pisteestä A pisteeseen B.

Tietysti ehtii miellyttävän auton hankkia myöhemminkin, mutta miks ei nyt? Jos kaveri on koko ikänsä selvinnyt ilman autoa, on vaikea kuvitella että hänen maailma kaatuisi siihen, jos auto on pari päivää "telakalla". Eriasia joku "maata kiertävä" business mies, jonka auto ei saa jättää tielle, eikä saa lojua huollettavana.

Kyllä mä tuonkin kannan ymmärrän. Itse sitä suhtautuu ehkä vähän eritavalla, kun auton kanssa on aina tullut vähintään 35tkm vuodessa, eli ajoa on lähes joka päivä. Välillä vähemmän välillä enemmän, sitä sitten arvostaa melko paljon sitä, että auto on aina ns. toimintakunnossa.
Oma auto haave olisi se, että olisi varaa pitää kahta autoa. Toinen olisi se "järkevä käyttöauto" ja toinen sitten jotain ihan muuta... :)
 
semmonen 1000e menee vuodessa auton ylläpitoon suurinpiirtein. varmasti halvemmallakin pääsee jos ottaa vain pakolliset vakuutukset ja sattuu olemaan auto johon ne ei paljon maksa. omaani tulee ~800e vakuutusmaksuja ym käyttömaksuja.

bensoista murehditaan sitten, kun auto on pihassa.
tuosta muistuikin isäni kommentti saman alan kilpailijalleen.. tämä oli juuri ostanut uuden sporttimersun, auto oli tienposkessa ja tämä oli liftaamassa. no isä ajaa vierelle, veivaa ikkunan auki ja sanoo "eikö sitten riittänyt raha bensaan?", ja matka jatkui..

kieltämättä mulkku temppu. no ok.. ovat nämä kavereita vieläkin. seuraavan tapauksen jampat tuskin kavereiksi muuttuvat:

samanlainen temppu tehtiin mustalaisille.. bensaa olivat pummimassa tienvarressa, noh.. annettiin niille sitten "bensaa" dieselautosta (chevy van): "ottakaa vaan reilusti että pääsette asemalle". mannet olivat siis bensa-autolla liikenteessä.. :D
 
lurkki sanoi:
Civic miellyttää enemmän silmää, mutta ei accordikaan ole
pois suljettu.

Laita lurkki viestiä tulemaan jotain kanavaa kautta, jos uudempikoppanen vm.90 2.0 Honda Accord kiinnostaa.

Edit: Niin, ei siis todellakaan maksa tota ekassa viestissä mainitsemaas 5000€, vaan jonnin verran alle pari tonnia.
 
training_day sanoi:
Kyllä mä tuonkin kannan ymmärrän. Itse sitä suhtautuu ehkä vähän eritavalla, kun auton kanssa on aina tullut vähintään 35tkm vuodessa, eli ajoa on lähes joka päivä. Välillä vähemmän välillä enemmän, sitä sitten arvostaa melko paljon sitä, että auto on aina ns. toimintakunnossa.
Oma auto haave olisi se, että olisi varaa pitää kahta autoa. Toinen olisi se "järkevä käyttöauto" ja toinen sitten jotain ihan muuta... :)

Meillä on taloudessa nyt 3 autoa, kaikki jenkkejä, kahdessa V8, yhdessä kolmelitranen V6 (ns. käyttöauto). Yhdenkään ajokustannuksia ei voi perustella järkisyillä, vaan jollakin ihan muulla. Mukava ajatus kuitenkin on, että ei kokoajan tule samanlaisia vastaan ja ratin takana vietetty aika on laatuaikaa...

En lähe näitä valintoina perustelemaan, mutta kuitenkin omalla kohdalla on selvää, että näitä tässä muutamia vuosia ajelleena pieniin euro/japsikinnereihin :down: ei ole koskaan paluuta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom