noniin, nyt on testattu black hole+collinite 915. perkele että kiiltää. toki liuotinpesu pohjille. missä/miten/millä olette pesseet kuivaus/kiillotusliinat/vahatyynyt jne?
Itse pesen itsepalvelu-hallissa. Letkusta vettä huuhteluun ja kahdella ämpärillä tietenkin pesuaineen ja pesuhanskan kanssa säätö. Jos olisi oma paikka missä säätää niin ottaisin vielä ehkä puhdistussaven käyttöön. Tässä jotain kamoja mitä käytän mutta toki noita on miljoona muutakin vaihtoehtoa. Noilla kamoilla pesen auton n. 15-20min ja kuivaukseen sitten palaa aikaa ja mahdollisiin vahauksiin. Nyt olen pessyt tuolla hallissa ja ajanut omaan pihaan (5min) jossa sitten hoitanut vahauksen kaikessa rauhassa katoksessa. Kun kaikenmaailman mattopesupaikkaa löytyy niin miksei kunnon autopesu mestoja ole sen paremmin järjestettynä ulkosalle :(
Esipesuaine: Wurth Pineline. Ruiskutus painepullolla ja 5min antaa vaikuttaa ja letkulla huuhtelu. Miedossa suhteessa kun lantraa niin ei lähde edelliset vahat jos ei tahdo.
Ötökköainetta: Kesällä noita hyttysiä ja muita pitää vähän enemmän irrotella niin siinä on toiminut AutoGlymin Insect Remover. Hyvin toimii myös märkä rätti jonka antaa vaikuttaa jonkin aikaa ötökkö-mömmöjen päällä.
Shampoota pesuun: Dodo Juice Supernatural. Tosta riittää 3-4 pumppausta ämpärilliseen
Dodo Juice Supernatural Shampoo (250ml) - Shinearama
Pesuhanska: Wookien persaus, mikrokuituset on kanssa ihan hyviä ja jopa kestävämäpiä.
Bilt-Hamber Auto-Mitt - Shinearama
Kuivaus: mikrokuitu-vohvelikankaalla. Näitä voi vetää (ei tarvi niin painaa) auton pintaa pitkin ilman että naarmuttavat (hifistelyä mielestäni) koska onhan se auto jo puhdas kuivauksessa, no ei 100% mutta riittävästi.
Sonus Der Wunder Microfibre Drying Towel - Shinearama
Alustus ennen vahaa: Jos vanhempi auto niin AutoGlymin Super Resin Polish, uudemalle miedommin "leikkaava" Dodon Lime Prime Lite-versio
Dodo Juice Lime Prime Lite Cleaner Glaze (250ml) - Shinearama
Vaha: Collinite 476s kun se riittää vaikka kuinka ettei vielä raaski ostaa 915 kun kyseessä on musta auto. Nyt oon koittanut tota Meguiarsin NXT Tech Waxia mutta ei vedä vertoja Collinitelle
Meguiar's NXT Tech Wax 2.0 - Shinearama
Vahan levitys: kaikenmaailman tyynyillä
Shinearama Foam Applicator Pad - Shinearama &
Eurow Round Microfibre Pocket Applicator - Shinearama
Vahan kiillotus: Mikrokuituliinat on hyviä, kaikki rätit ja lumput samantien pois. Noissa oli joku juttu, että pitää olla autokäyttöön eikä niitä kotiliinoja.
Turtle Wax Mikrokuituliina ulkopinnoille - 3,18 EUR - Tarvikkeet.fi
Lopuksi sitten pistän vielä Dodon Red Mistiä
Dodo Juice Red Mist Tropical Protection Detailer (250ml) - Shinearama Tuota käytän pesujenkin jälkeen ylläpitämään vahapintaa. Nopee levittää ja tuoksuu kivalle :D
Kuten jo sanoinkin kamoja on miljoonia ja aina joku on jonkun mielestä aina toista parempi. Kokeilemallahan sen näkee mistä itse tykkää ja mitä on helppo/nopea käyttää hyvän lopputuloksen saamiseksi. Alusta loppuun asti vahausta en tee kun max 3 krt vuodessa. Syksyllä jos ehtii/muistaa tehdä niin sehän se paras ajankohta on taas talvea varten. Eri asia sitten olisi jos olisi tilat missä aina säätää ja tuunata.