Auton pesu/vahaus/kiillotus threadi

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kävinkin paikallisesta ostaan aineet, Sonaxia myytiin.

SO315300 Sonax Pikapesushampoo 1000 ml - Kemikaalit Sonax
Tällä ei lähde lika kunnolla, vaikka laittaa tuplamäärän veteen.

SO214200 Sonax tehoshampoo 2in1 500ml - Kemikaalit Autoshampoot
Tällä lähti ihan hyvin.

SO491400 Sonax koirankarvojen irr. harj - Kemikaalit Sonax
Tällä ei tee yhtään mitään!

SO233241 Sonax hyönteisirrote 500ml - Kemikaalit Sonax
Ötökät lähti ihan hyvin.

Omassa viistoperässä on perä ihan karheen tuntunen, ei lähde normaalilla pesuaineella ja painepesurilla puhtaaksi.
Sormella jos oikein hinkkaa samasta kohtaa niin voi vähän silottua ja sormeen jää vähän paskaa.
Näin ollut siis talven jälkeen ja auto on bensa.
Onko tohon myynnissä jotain tehokkaampaa pesuainetta?
Noi lähtikin ihan jollain sonaxin liutin suihkepullolla, en nyt löytänyt sitä netistä.

Sonax Xtreme Nanopro 2: kiiltoaan menettäneille maalipinnoille.
Sitten vahaukseen prkl.
Meni varmaan 2 tuntia, sai ihan älyttömästi hinkata että lähti vaikka tein varjossa yhden osan kerrallaan.
Sitten kun se lähti niin pienetkin kiveniskemät meni ihan valkoiseksi, näyttää hyvältä mustassa autossa! Muutenkin musta ei ole sellanen syvä vaan haaleempi. Kyllä se nyt on parempi kun ennen mutta huono pinta kaikki pienet hankaumat maalissakin jäi oikein paistamaan!

Seuraavaks vedän kunnon väri vahan enkä mitään sonaxia!

Onko suositella jotain hyvää vahaa mustalle jossa on hankaumaa ja muuta, mutta muuten hyvä pinta?

tuota poorboyssin black holea käyttävät ja suosittelevat "virheelliselle" tummalle pinnalle ainakin pesukintaassa.

Auto Glymin punainen (super resin polish) täyttää myös naarmuja yms. mutta päälle olisi hyvä vetää vielä jokin ns. pinnan sulkeva vaha. Samoin tuon Poorboysin Black Holen päälle vaha.
Ite olen käyttänyt mustan auton kanssa tuota Black Holea...ehkä se jonkin verran peittää mutta ei nyt mitenkään mahdottomasti käsin levitettynä.
Koneella ilmeisesti toimisi paremmin. Päälle olen laittanut Meguiarsin Gold Classia ja nyt viimeksi Bilt Hamberin Finis Waxin.

Zone-sarja -42%
On tää karhiaa hommoo. Olin jo selvä ottamaan tuota Mequn 16:sta, sitten rupesin selvittelee Dodon Purple Hazea ja Poorboysin Nattysia... Isot poijjat ne uskotteli, että dodon jälkeen tartte kustakkaa Mequn suuntaa? Oon miltein aina käyttänyt mequn nxt texh waxia tai cold classia, hyvien valmistelujen jälkeen nautinto levittää ja pyyhkiä. Ja kiilto ollut hyvää. Ehkä dodoa nyt kokeiluu,wet look ainakin superia sillä...? On tää kovvoo hommoo...

Auton pinta niin hyvä että myllyyn ei tarvi tarttua pientä harjapesun jälkeä, black holen luulid riittävän :-)

noniin, nyt on testattu black hole+collinite 915. perkele että kiiltää. toki liuotinpesu pohjille. missä/miten/millä olette pesseet kuivaus/kiillotusliinat/vahatyynyt jne?

Huomenna menee taas laadukkaaseen käsin duunattuun kovavahaukseen kiesi. Lantikka kävi pari kertaa vuodessa ja reggi menossa nyt ekaa kertaa. Siinä auton värikin palaa ennalleen kun pro-ukot vetää. Ottaa kyllä sitten 250 eskoo / keissi, mut ei sitä usein tartte tehdä.

Eipä sitä usein tarvi tehdä ja pysyy autokin ruodussaan.

Kerran edellisen autoni myllytin, kun en viitsinyt alkaa opettelemaan. Mutta vahaukset ja pesut hoituu kyllä jo käsin melkein niin hyvin kuin siihen kotioloissa pystyy. Tosin nykyauto on niin vanha, että ei paljo vahapurkkia ole nähnyt.

noniin, nyt on testattu black hole+collinite 915. perkele että kiiltää. toki liuotinpesu pohjille. missä/miten/millä olette pesseet kuivaus/kiillotusliinat/vahatyynyt jne?

Itse pesen itsepalvelu-hallissa. Letkusta vettä huuhteluun ja kahdella ämpärillä tietenkin pesuaineen ja pesuhanskan kanssa säätö. Jos olisi oma paikka missä säätää niin ottaisin vielä ehkä puhdistussaven käyttöön. Tässä jotain kamoja mitä käytän mutta toki noita on miljoona muutakin vaihtoehtoa. Noilla kamoilla pesen auton n. 15-20min ja kuivaukseen sitten palaa aikaa ja mahdollisiin vahauksiin. Nyt olen pessyt tuolla hallissa ja ajanut omaan pihaan (5min) jossa sitten hoitanut vahauksen kaikessa rauhassa katoksessa. Kun kaikenmaailman mattopesupaikkaa löytyy niin miksei kunnon autopesu mestoja ole sen paremmin järjestettynä ulkosalle :(

Esipesuaine: Wurth Pineline. Ruiskutus painepullolla ja 5min antaa vaikuttaa ja letkulla huuhtelu. Miedossa suhteessa kun lantraa niin ei lähde edelliset vahat jos ei tahdo.
Ötökköainetta: Kesällä noita hyttysiä ja muita pitää vähän enemmän irrotella niin siinä on toiminut AutoGlymin Insect Remover. Hyvin toimii myös märkä rätti jonka antaa vaikuttaa jonkin aikaa ötökkö-mömmöjen päällä.

Shampoota pesuun: Dodo Juice Supernatural. Tosta riittää 3-4 pumppausta ämpärilliseen Dodo Juice Supernatural Shampoo (250ml) - Shinearama
Pesuhanska: Wookien persaus, mikrokuituset on kanssa ihan hyviä ja jopa kestävämäpiä. Bilt-Hamber Auto-Mitt - Shinearama

Kuivaus: mikrokuitu-vohvelikankaalla. Näitä voi vetää (ei tarvi niin painaa) auton pintaa pitkin ilman että naarmuttavat (hifistelyä mielestäni) koska onhan se auto jo puhdas kuivauksessa, no ei 100% mutta riittävästi. Sonus Der Wunder Microfibre Drying Towel - Shinearama

Alustus ennen vahaa: Jos vanhempi auto niin AutoGlymin Super Resin Polish, uudemalle miedommin "leikkaava" Dodon Lime Prime Lite-versio Dodo Juice Lime Prime Lite Cleaner Glaze (250ml) - Shinearama
Vaha: Collinite 476s kun se riittää vaikka kuinka ettei vielä raaski ostaa 915 kun kyseessä on musta auto. Nyt oon koittanut tota Meguiarsin NXT Tech Waxia mutta ei vedä vertoja Collinitelle Meguiar's NXT Tech Wax 2.0 - Shinearama
Vahan levitys: kaikenmaailman tyynyillä Shinearama Foam Applicator Pad - Shinearama & Eurow Round Microfibre Pocket Applicator - Shinearama
Vahan kiillotus: Mikrokuituliinat on hyviä, kaikki rätit ja lumput samantien pois. Noissa oli joku juttu, että pitää olla autokäyttöön eikä niitä kotiliinoja. Turtle Wax Mikrokuituliina ulkopinnoille - 3,18 EUR - Tarvikkeet.fi

Lopuksi sitten pistän vielä Dodon Red Mistiä Dodo Juice Red Mist Tropical Protection Detailer (250ml) - Shinearama Tuota käytän pesujenkin jälkeen ylläpitämään vahapintaa. Nopee levittää ja tuoksuu kivalle :D

Kuten jo sanoinkin kamoja on miljoonia ja aina joku on jonkun mielestä aina toista parempi. Kokeilemallahan sen näkee mistä itse tykkää ja mitä on helppo/nopea käyttää hyvän lopputuloksen saamiseksi. Alusta loppuun asti vahausta en tee kun max 3 krt vuodessa. Syksyllä jos ehtii/muistaa tehdä niin sehän se paras ajankohta on taas talvea varten. Eri asia sitten olisi jos olisi tilat missä aina säätää ja tuunata.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ripe, missä peset vahan levitysliinat/tyynyt jne? =)

itse tuunasin auton seuraavasti:

-pesu motonetin tehopesulla, liuotin pesu
-kuivaus siihen tarkoitetulla "vohvelilla". saatana, että imee muuten hyvin
-black hole, kiillotus mikrokuituliinalla
-collinite 915, kiillotus liinalla.

annoin kuivia tuon colliniten vissiin liian pitkään, jumalauta että sai hangata pois =) tai sitten laitoin liikaa? eukon autoon muuten sama kombo mutta black holen tilalla oli carlack 68 SNC. kun olin levittänut colliniten niin aloin samointein killoottaa sitä alottamastani kohdasta pois ja hyvin lähti, siis eukon autossa.

annoin kuivia tuon colliniten vissiin liian pitkään, jumalauta että sai hangata pois =) tai sitten laitoin liikaa? eukon autoon muuten sama kombo mutta black holen tilalla oli carlack 68 SNC. kun olin levittänut colliniten niin aloin samointein killoottaa sitä alottamastani kohdasta pois ja hyvin lähti, siis eukon autossa.

Kuulostaisi, että ole sipaissut liian paksun kerroksen!
Ainakin tuota 476 vedetään ohuen ohut kerros.

ok mutta edelleen missä pesette vahanlevitysiinat/tyynyt ja kiillotusliinat jne. pesukoneessa? =)

Pesukoneeseen oon niitä kiillotus-liinoja, vohveli kuivureita ja tyynyjä pistänyt 30-40 asteeseen. Kerran taisin pistää isommallekkin lämmölle, ei ainakaan heti mennyt paskaksi. Pistän ne sellaseen pesupussiin ettei mene huonoksi :D En noita joka käytön jälkeen koneessa pese mutta jos likaselta näyttää. Pesukintaan ihan käsin pessyt sitten. Enpä oo edes miettinyt tekeekö toi hallaa koneelle mutta likaahan se vaan on...

Joo kuulostaa, että Colliniteä oli vaan liian paksu kerros jos vielä kerran paneeli kerrallaan levitit ja heti kiillotit. Jos se Collinite on vähän päässyt kovaksi niin pari tippaa vettä avittaa taas vahan jouhevammaksi. Tosiaan kerros saa olla melkosen ohut jotta helppo työstää käsin.

Himottaisi kokeilla mustalle autolle tuo sama Blackhole + 915 Collinite vaikka ihan hyvän näkönen on noillakin vermeillä tullut. Tosin taitaa olla, etten seuraavaksi autoksi mustaa taida hommata :)

tuota just mietin, että mitähän pesukone tykkää jos niitä siellä pesee. noh, sitruunahapolla kun tyhjänä aika ajoin pyöräyttää niin kaippa ne paskat sieltä pois huuhtoutuu.

siis emännän autoon levitin kerralla koko auton ja kiillotin heti perään. omassa kiillotus "unohtui" tehdä heti :)

kyllä tuo tummansininen black hole+915 kombolla melko mukavan näköinen on ;)

Joo eiköhän ne siinä koneessa mee kunhan ei pistä emännän pyykkien kanssa samaan :hyvä: Tuossa viime syksyltä Collinitet, vedin tuplana vaikka ei tuota voi kerrostaa mutta paremmin täyttää tyhjät kohdat jos unohtunut jostain vahat.
12454153.jpg

Onko se Collinite niin makiaa kuin toimitellaan?

Mitä noita testejä katsoi, niin Collinite tuntui huonommalta kuin Mequn #16 taikka FK... Tosin onko se kesto niin mainio sitten vai miksi sitä niin kehutaan?

Mites kun auto on just tuunattu niin syksyllä vahaus talvea varten? Liuotinpesut ja kaikki taas vai voiko jostain oikoa? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom