Auton pesu/vahaus/kiillotus threadi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Höh, ihan sama miten se vaahtoaa, hyvin se mun kaljuun leviää. Eikä mun autossa kasva karvoja.

Auto pestään sisällä eikä kuivatella auringonpaisteessa mihin pitää hankkia satasen vaahdottimet. :)

Juu, alkaa pian muistuttamaan tämä keskustelu Japin inttämistä tuolla matkapuhelin threadissa. Se nyt on ihan sama, vaikka sä tahtoisit puhdistaa autos vaikka santapaperilla. Jos tuntuu, että sinulle sopivin on suihkepullo niin siitä vain, itse vain olen huomannut, että vaahdon levittäminen nyt vain on helpompaa. Tämän huomaa jo ihan yksinkertaisesti siten, että autoshampoo ämpäriin lirahtaa liuotinpesuainetta sekaan. Vaahtoaminen loppuu siihen ja pesuaineliukosen levittäminen hankaloituu.

Itsellä ei olekaan mahdollisuutta käyttää painepesuria, joten saako näitä vaahdottimia ihan normi vesiletkuun? Nyt olen tehnyt niin, että käyn huuhtomassa enimmät liat huoltoasemalla painepesurilla, ja sitten joko kahdella ämpärillä pesu tai sitten vesiletkuun liitettävällä harjalla, jonka varren sisään tungen autoshampoo tankoja, jotka sitten tuottavat vaahtoa.

edit: mut joo, ei sitten mitään satasen vaahdottimia. Luulis, että noihin vesiletkuihin saisi sellaisen pikku säiliön jonka kautta vesi kiertää ja sekoittuu samalla siihen shampooseen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Juu, alkaa pian muistuttamaan tämä keskustelu Japin inttämistä tuolla matkapuhelin threadissa. Se nyt on ihan sama, vaikka sä tahtoisit puhdistaa autos vaikka santapaperilla. Jos tuntuu, että sinulle sopivin on suihkepullo niin siitä vain, itse vain olen huomannut, että vaahdon levittäminen nyt vain on helpompaa. Tämän huomaa jo ihan yksinkertaisesti siten, että autoshampoo ämpäriin lirahtaa liuotinpesuainetta sekaan. Vaahtoaminen loppuu siihen ja pesuaineliukosen levittäminen hankaloituu.

Nyt menee vähän asiat sekaisin. Ei ollut puhe pesuaineen levittämisestä ämpäristä, vaan että millä se ruiskutetaan auton pintaan, vaahdottimella vai paineruiskulla.

388687.jpg

Enihuu, pitää kokeilla jos jostain vaahdottimen käsiinsä saisi että miten pelittää.

Itsellä ei olekaan mahdollisuutta käyttää painepesuria, joten saako näitä vaahdottimia ihan normi vesiletkuun? Nyt olen tehnyt niin, että käyn huuhtomassa enimmät liat huoltoasemalla painepesurilla, ja sitten joko kahdella ämpärillä pesu tai sitten vesiletkuun liitettävällä harjalla, jonka varren sisään tungen autoshampoo tankoja, jotka sitten tuottavat vaahtoa.

edit: mut joo, ei sitten mitään satasen vaahdottimia. Luulis, että noihin vesiletkuihin saisi sellaisen pikku säiliön jonka kautta vesi kiertää ja sekoittuu samalla siihen shampooseen.
Onhan niitä juu, mutta vaahto on mitä on. Kallishan tuo ei kyllä ole...
http://www.monzacarcare.com/products/?category_id=&search_mode=view_item&product_id=2692&start=0

Pesukintaasee ei kehtais kirjottaa ku liian hifistelyä, mut piki ja muut paskat lähtee myös tärpätillä. Oon käyttänyt prätkän putsaukseen tärpättiä pidemmän aikaa. Kokeilin pesukintaan ipaa myös ja vittu sehän o ihan onnetonta jopa myllytysjäämien pyyhinnässä.

ite en oo tuohon foamjuttuun jaksanut lähtee. Muuten auto pestään pihassa käsin parhailla aineilla ja hellävaroen. Ihan terve järki tos mukana ni hyvää tulee. Vahoja oon testaillut monenmoisia ja kyl pakko sanoa et kovahat on kyl ihan must juttu. Se o kanssa subjektiivista mikä niistä on paras. mun mielestä on ihan sama kunha o jotain merkkikamaa. Jopa autoglymin highdefinition wax on passelia. Ite käytän nyt collinitea. Myllytykseen menzernaa. Uusikin auto tarvii valitettavasti kevyen myllytyksen todella usein. Itekii vähän uutta bemuu myllyttelin.

Pari vinkkiä jos antaa nii unohtakaa markettimikroliinat. Ne on ihan paskoja. Euroopasta saa ainakii noista detailing kaupoista jotain aivan muuta. Sit hyvä pesukinnas. Siihen kyytipojaks joku fk1000, collinite, autobalm ihan sama mikä kovavaha niin pääsee jo aika pitkälle. Laikka ja myllytystouhut on sit jo asia erikseen. Kevyeen myllytykseen pari pehmeähköä laikkaa ja esim. menzernan 2500 ja 4000 aineet. Ite välttelen savestusta. Ei oo onneks tarvinnut omistaa toisen kirtopalkintoa joka ois nii pahas kunnos et savee ois pitänyt käyttää. Omistan kyllä ja oon mä jonkuu pakoputken pään pikinokareet sil irrottanut, mut aika kovaa puuhaa. Pineline ja tärpätti. Niil pääsee hiton pitkälle pehmeämmin metodein.

Pienpoistoon oon itse käyttänyt Dodo Juicen supernatural tar & glue removeria. Hetken antaa vaikuttaa ja pyyhkii varovasti pois. Tärpätti tietenkin halvempaa, mutta pehmittää varmaan kivasti lakka/maalipintaa?

Savestuksessa kannattaa olla varovainen, sillä saa kivat skraadut jos ei käytä tarpeeks liukkaria ja jos vetelee liian kovalla savella. Eli pehmeimmällä mahdollisella alottaa ja muistaa käyttää liukkaria paljon.

Pohjatyöt kantsii kyllä tehdä hyvin, eli de-iron käsittely, pienpoisto, savestus(jos tarpeen) ja IPA pyyhintä. Näin vaha tarttuu parhaiten maalipintaan kun epäpuhtaudet on poistettu.

E: jaha ripeen kanssa melkein samasta asiasta jauhettiin!

Pesukintaasee ei kehtais kirjottaa ku liian hifistelyä, mut piki ja muut paskat lähtee myös tärpätillä. Oon käyttänyt prätkän putsaukseen tärpättiä pidemmän aikaa. Kokeilin pesukintaan ipaa myös ja vittu sehän o ihan onnetonta jopa myllytysjäämien pyyhinnässä.

ite en oo tuohon foamjuttuun jaksanut lähtee. Muuten auto pestään pihassa käsin parhailla aineilla ja hellävaroen. Ihan terve järki tos mukana ni hyvää tulee. Vahoja oon testaillut monenmoisia ja kyl pakko sanoa et kovahat on kyl ihan must juttu. Se o kanssa subjektiivista mikä niistä on paras. mun mielestä on ihan sama kunha o jotain merkkikamaa. Jopa autoglymin highdefinition wax on passelia. Ite käytän nyt collinitea. Myllytykseen menzernaa. Uusikin auto tarvii valitettavasti kevyen myllytyksen todella usein. Itekii vähän uutta bemuu myllyttelin.

Pari vinkkiä jos antaa nii unohtakaa markettimikroliinat. Ne on ihan paskoja. Euroopasta saa ainakii noista detailing kaupoista jotain aivan muuta. Sit hyvä pesukinnas. Siihen kyytipojaks joku fk1000, collinite, autobalm ihan sama mikä kovavaha niin pääsee jo aika pitkälle. Laikka ja myllytystouhut on sit jo asia erikseen. Kevyeen myllytykseen pari pehmeähköä laikkaa ja esim. menzernan 2500 ja 4000 aineet. Ite välttelen savestusta. Ei oo onneks tarvinnut omistaa toisen kirtopalkintoa joka ois nii pahas kunnos et savee ois pitänyt käyttää. Omistan kyllä ja oon mä jonkuu pakoputken pään pikinokareet sil irrottanut, mut aika kovaa puuhaa. Pineline ja tärpätti. Niil pääsee hiton pitkälle pehmeämmin metodein.
Collinite 476s on yksi parhaimmista vaihoista kestoltaan ja hinnaltaa/riittoisuudeltaan.
Tuota Collinite 915 en ole kokeillut, että mitä etua kalliimmalla saisi?
IPA(Isopropanoli) ei ole tarkoitettu tuohon pienpoistoon, jos siihen sitä oot kokeillut;)
Tuolla tärpätillä tosiaan saa lähtemään noi pikitäplät.
Myllytyksen jälkeen sillä yleensä putsataan mahdolliset rasvajäämät ja seos on 50%akkuvettä ja loput on isopropanoli pohjaista jäänestoa!
Nykyään alkaa vaan olemaan vaikea löytää jäänestoa, mikä ois lähes 100%ipaa.
Tuota savea kannattaa käyttää varoen, jos ei ole myllyttämässä autoa savestuksen jälkeen, kun tosi nysvärit kehuvat, että savi tekee mikronaarmuja pintaan:D
Tuossa on kuva, kun auto on pesty huolella ja sen jälkeen on savestettu.
Suurin osa heittää vahat tuollaisen paska päälle;)
DSC04108.jpg

Suurin osa heittää vahat tuollaisen paska päälle;)

Yhtälailla tuota mustaa paskaa lähtee siihen vanhaan tennissukkaan jolla vahan hieroo auton pintaan sen jälkeen kun on sen harjalla pessyt ilman ämpäreitä.

;)

Zone-sarja -42%
Yhtälailla tuota mustaa paskaa lähtee siihen vanhaan tennissukkaan jolla vahan hieroo auton pintaan sen jälkeen kun on sen harjalla pessyt ilman ämpäreitä.

;)
Tuo onkin savestuksen idea, että sitä paskaa ei enään lähde edes siihen vanhaan tennissukkaan yhtään, kun autoa vahataan;)
Eli tuolla savella saadaan maalipinnalta sellainen lika irti, mitä ei saa lähtemään harjalla tai millä nyt peseekään autonsa.
Karkeimmilla Claybareilla saa puhdistettua jopa maalisumun pois.

Eikö se ole sitten sama kun vetää vaan vahalla? :confused:
Vai onko auton nysvääminen niin kivaa että pitää vielä erikseen savettaa? Varmaan vielä kahdella eri vahalla sitten vahataan?

Mikä ois hyvä, kohtuu edullinen ja helppo vaha? Siis hyvä oikeasti ei mitään mutuja. Eli testimenestyjistä lähinnä kyselen, siis sellaisien testien missä tulokset perustuvat mittauksiin ei mihinkään mutuun.

Olen käyttänyt bilteman jotan 6 euroa maksavaa vahaa, kun muistelen, että se pesi juuri tuollaisessa mittatestissa jopa kymmenen kertaa kalliimat kovavahatkin.

Tuosta testistä tosin on aikaa jo varmaan jotain 5 vuotta, niin ajattelin, että oisko näissä vahoissa tapahtunut jotain kehitystä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä ois hyvä, kohtuu edullinen ja helppo vaha? Siis hyvä oikeasti ei mitään mutuja. Eli testimenestyjistä lähinnä kyselen, siis sellaisien testien missä tulokset perustuvat mittauksiin ei mihinkään mutuun.

Olen käyttänyt bilteman jotan 6 euroa maksavaa vahaa, kun muistelen, että se pesi juuri tuollaisessa mittatestissa jopa kymmenen kertaa kalliimat kovavahatkin.

Tuosta testistä tosin on aikaa jo varmaan jotain 5 vuotta, niin ajattelin, että oisko näissä vahoissa tapahtunut jotain kehitystä?

Osta Collinite 476s, et pety. Hinta on suomesta vähän päälle 20e/prk. Yksi helpoimmista vahoista kiillottaa pois pinnasta, lähes naurettavan helppo. Liuotinpesu kestoltaan aivan huippuluokkaa ja muutenkin kestää auton pinnassa jopa talven yli.
Eli jos haluat hyvää halvalla niin osta 476s. Itse en juuri muuta käytä, tuttujen autoihinkin tuota sipaissut monta kertaa ja tyytyväisiä ovat olleet.

täältä myös ääni 476s. Uskomattoman helppo vaha, levittämisen ja kiillottamisen helppous hakkaa mennen tullen nestemäiset vahat. Ei usko jos ei koita... Teinpä sellaisenkin havainnon, ettei tarvitse varoa muoviosia. Ei värjää valkoiseksi kuivuessaan, vaan tulee samanlainen musta sävy kuin jostain bumperblack tai vastaavista aineista. Helpottaa hommaa entisestään...

Toimisko valkoisessakin autossa siis? Eihän siitä erota valkoista vahaa...

476 käytän ite myös nyt. Valkonenhaa taitaa mun auto olla ja onpahaa hirvee väri. Tämmöselle joka ei tykkää yhdestäkään likapilkusta autonkyljessä. Tai se mitä ei näe ei voi tietää, mut valkoses näkyy kyl kaikki. miljoona kertaa haastavampi väri ku musta. Vahauskii on perseestä ku ei näy vahat pinnassa. Paska näkyy ja vaha ei. Tonkaa tulee hulluks kyl vielä. just pesin tunnin autoo pihassa.

Mä testasin 476 ikkunoihin ja tosiaan toimii. Voi vahata ikkunat myös tuolla.

Mistäs tuota colliniteä voi ostaa pääkaupunkiseudulla?

Kokeilin tuollaista savea juuro autpn konepeltiin. Ei siitä kyllä paljoa irronnut nopean sienipesun jälkeen. Pikkasen jäi tummaa väriä saveen, mutta uskon että tuon sama paska olisi vahauksen yhteydessä irronnut myös mikrokuituliinaan...

- - - Updated - - -

Kokeilin tuollaista savea juuro autpn konepeltiin. Ei siitä kyllä paljoa irronnut nopean sienipesun jälkeen. Pikkasen jäi tummaa väriä saveen, mutta uskon että tuon sama paska olisi vahauksen yhteydessä irronnut myös mikrokuituliinaan...

Empä muista nähneeni colliniteä ainakaan turun seudun kaupoissa. Jouduin ite ostamaan netin kautta. Mulla oli aiemmin valkoinen auto nykyisen kanssa samaan aikaan, ja eipä siinä mikään vaha näyttänyt samalta kuin tässä toisessa. Muutenkin mun mielestä tuon 476s parhaat puolet on helppous ja pinnan kesto, ei välttämättä se kiilto.

jatketaanpa vielä sen verran, että vielä vanhemmassa valkoisessa (ensimmäisen valkoisen kohdalla jo vannoin, ettei enää valkoista tule, mutta tuli silti...) käytin joskus niinkin harvinaista tuotetta kuin korrek kiiltovaha. Näytti todella hyvältä ja tosiaan sen vahauksen "näki". Tosin se ei ollut ihan puhtaan valkoinen, vaan hiukan kellertävän valkoinen, johtuisko sitten siitä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom