Auton pesu/vahaus/kiillotus threadi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä tuolla kintaalla pärjää ja muistaa pitää kintaan puhtaana esim 2 ämpärin tekniikalla, niin vähentää naarmuja todella paljon!
Toki riippuu auton väristä, mutta tummissa väreissä pienetkin naarmut tuppaa näkymään.

Mikä on 2 ämpärin tekniikka?

Voin mä auton itse pestä, eihän siinä mitään. Vielä kun tulee aivan uusi auto pihaan niin eipähän ole kukaan ehtinyt pilaamaan sitä pesukoneessa. Väri on valkoinen. Tosin katon ajattelin että tuunaan heti kiiltäväksi mustaksi!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikä on 2 ämpärin tekniikka?

Voin mä auton itse pestä, eihän siinä mitään. Vielä kun tulee aivan uusi auto pihaan niin eipähän ole kukaan ehtinyt pilaamaan sitä pesukoneessa. Väri on valkoinen. Tosin katon ajattelin että tuunaan heti kiiltäväksi mustaksi!
Valkonen on tosiaan ystävällinen väri naarmuille ja hiertymille!
2 ämpärin tekniikka on sitä, että pesuväline huuhdellaan toisessa ämpärissä ennen kuin se "dipataan" varsinaiseen pesuveteen;)

Huhhuh, pakko kommentoida, mutta onneks ei ole varmaan koskaan rahaa niin hienoon/uuteen autoon, että pitäis alkaa autopesussa hifistelemään noin, miten moni sen tekee :D. Tohon pesuun, kiillotukseen ja vauhaukseenhan menee satoja euroja vuodessa rahaa.

No niin no. Esimerkki;

-Bilt Hamber Auto-foam esipesuaine 5l / 40€ (kulutus n.2dl / per pesu)

-Paineruisku, jolla suihkia esipesuaine, n.15€

-Lampaanpersus n.15€

-Shampoo esim. Dodo Juice BTBM 250ml n.12€ (kulutus n.12ml per pesu)

-Mikrokuitukuivausliina n.10€

Noilla pärjää hyvin, jos oletaan että omistaa entuudestaan pari muoviämpäriä ja vettä tulee hanasta letkua pitkin kohtalaisella paineella.
Vaahdotin+painepesuri parantaa toki tilannetta.

Ei tää tyyli nyt mun mielestä vararikkoon vie. Ja voi sitä vanhempaakin rotteloa pestä kunnolla...saati sitten kun kyseessä on ihan uus.

Mua kyrsii huoltoasemien pesut. Raapivat pilalle (vain Suomessa) ja maksaa 20e. Saksassa maksoi vitosen ja eivät raapineet pilalle.

Mua kyrsii huoltoasemien pesut. Raapivat pilalle (vain Suomessa) ja maksaa 20e. Saksassa maksoi vitosen ja eivät raapineet pilalle.
Harjattomia kannattaa käyttää, jos auto ei oo kovin paskanen ja on pakko viedä koneesen pestäväksi.
Tuolla vaahdottimella pestäessä pärjää monestin ettei tarvitse hanskata edes autoa;)
Eli auton pesu on nopeaa ja selkäkään ei siinä kulu, kun ei tarvitse kumartua ämpäriin.
Niin ja on tossa jotain sairaan kiihoittavaa, kun saa heittää kunnon vaahdot auton päälle:D
407450_189208274516425_1064975182_n.jpg

Toki esim. itselläni mustassa autossa jää aina selvästi likafilmi näkyville, jos pesee pelkästään vaahdolla. Asiaan vois tietenkin auttaa jos auto olis ihan vimosen päälle hyvässä vahassa ja auton pesisi alle viikon välein. Mutta musta nyt onkin aika karsee väri pitää puhtaana ja varsinkin naarmuttomana. Ihan hirvee.

Harjattomia kannattaa käyttää, jos auto ei oo kovin paskanen ja on pakko viedä koneesen pestäväksi.
Tuolla vaahdottimella pestäessä pärjää monestin ettei tarvitse hanskata edes autoa;)
Eli auton pesu on nopeaa ja selkäkään ei siinä kulu, kun ei tarvitse kumartua ämpäriin.
Niin ja on tossa jotain sairaan kiihoittavaa, kun saa heittää kunnon vaahdot auton päälle:D
407450_189208274516425_1064975182_n.jpg

Mistä tommosen vaahdottimen saa?

Missäs te nyt säilytätte noita kiilotettuja autojanne? Ja käykö niillä niin että edes sateisella ilmalla enää raski ajaa jos vaikka kuraa roiskuu...
Kun itse olen tullut siihen tulokseen että vaikka tuon auton pesis sillä Hupen mainitsemalla häpykarva sudilla niin enempi niitä naarmuja ja lommoja tulee joka vitun ostoskekskuksen parkkisella kuin vaikka noissa pesukoneissa. Itse vahautan auton kerran vuoteen liikkeessä ja sen jälkeen käytän autoa pesukoneessa kun tarvis. Kun on kunnon vaha pinnassa niin pesukoneesta ei jää jälkiä mutta parkkipaikoilta ja pysäköinti halleista niitä näkyy tulevan.
Sitten kun tuohon mukaan viellä otetaan kaikki kiveniskemät sekä muut kulumiset niin ei maksa vaivaa tuon suurempi kiillottaminen...

- - - Updated - - -

Huhhuh, pakko kommentoida, mutta onneks ei ole varmaan koskaan rahaa niin hienoon/uuteen autoon, että pitäis alkaa autopesussa hifistelemään noin, miten moni sen tekee :D. .

Veikkaan että only in pakkis ja muutamat muut jotka ovat rakastuneet autoonsa. Kun katsoo noita kaupunkin muutamaan parasta pesukone paikkaa lenkillä olessa niin aina siellä on jono joten kyllä enemistö kaupungissa vaan pesee autonsa koneessa.

Mistä tommosen vaahdottimen saa?
Esim http://www.projectech.fi/vaahdottimet.html
Tuolta tilatessa ainakin nopeus on valttia!
Parhaimmillaan olen tilannut paketin aamulla, niin saman päivän oon hakenut pakettini matkahuollosta:D
Ulkomailta tilatessa voi säästä n15€, mutta ite en jaksanut nähdä sitä vaivaa ja samalla kertaa tilasin pesuaineita ja muuta krääsää, niin muistaakseni taisin saada -5% alennuksen.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Esim http://www.projectech.fi/vaahdottimet.html
Tuolta tilatessa ainakin nopeus on valttia!
Parhaimmillaan olen tilannut paketin aamulla, niin saman päivän oon hakenut pakettini matkahuollosta:D
Ulkomailta tilatessa voi säästä n15€, mutta ite en jaksanut nähdä sitä vaivaa ja samalla kertaa tilasin pesuaineita ja muuta krääsää, niin muistaakseni taisin saada -5% alennuksen.

Biltemakin on lähellä ja varmasti 70e halvempi. Oisko siellä? Entäs motonet?

Ei hitto, siellä on oikeesti lampaanpesukintaita!

http://www.projectech.fi/pesukintaat.html

Luulin että se oli läppä.

Lauantaina tuli pestyä, myllytettyä ja vahattua auto.. 12h siihen meni, mutta kyllä kiiltää. Hopea kun on niin mitään kauheaa kiiltoahan tuohon ei saa.. :(

Missäs te nyt säilytätte noita kiilotettuja autojanne? Ja käykö niillä niin että edes sateisella ilmalla enää raski ajaa jos vaikka kuraa roiskuu...
Kun itse olen tullut siihen tulokseen että vaikka tuon auton pesis sillä Hupen mainitsemalla häpykarva sudilla niin enempi niitä naarmuja ja lommoja tulee joka vitun ostoskekskuksen parkkisella kuin vaikka noissa pesukoneissa. Itse vahautan auton kerran vuoteen liikkeessä ja sen jälkeen käytän autoa pesukoneessa kun tarvis. Kun on kunnon vaha pinnassa niin pesukoneesta ei jää jälkiä mutta parkkipaikoilta ja pysäköinti halleista niitä näkyy tulevan.
Sitten kun tuohon mukaan viellä otetaan kaikki kiveniskemät sekä muut kulumiset niin ei maksa vaivaa tuon suurempi kiillottaminen...

Vaha ei kyllä suojaa naarmuilta, vaan se tekee ohuen likaa/vettä hylkivän kalvon auton pintaan. Eri asia on sitten pinnoitteet, jotka ovat kuin toinen lakkakerros auton oman lakan päälle. Mutta eivät pinnoitteet myöskään mahdottomia suojaa.

Vielä pesu/vahaus kustannuksiin pakko vastata. Tulee melko paljon halvemmaksi pestä ja vahata auto itse. Tuleepahan ainakin puhdasta ja vaha ei ole vaan sutaistu auton päälle, vaan pohjatyöt tulee myös tehtyä. Vertaa esim collinite 476s vaha maksaa n.20e ja vahaus autofiksarilla 50-100e. Tuosta colliniten vahasta riittää 10-15 autoon tavaraa.

Ristus sentään hierooko joku autoaan harjalla:wtf:

Nuo autopesuharjathan on pehmeitä kun mitkä ja vesiletkuun kiinni niin pysyy harja puhtaana..?

Mitä ainetta suihkuttelet tuolla vaahdottimella? Kärcher 7.650 (160bar ja 600l/h) pesuri löytyy niin voisi tuollaisen vaahdottimen hommata.

Nuo autopesuharjathan on pehmeitä kun mitkä ja vesiletkuun kiinni niin pysyy harja puhtaana..?

Mitä ainetta suihkuttelet tuolla vaahdottimella? Kärcher 7.650 (160bar ja 600l/h) pesuri löytyy niin voisi tuollaisen vaahdottimen hommata.
Vaahtoavat pesuaineet käy.
Esim tuossa setissä löytyy vaahtoa;)
http://www.chemicalguys.eu/most-popular/professional-foam-lance-3-premium-soaps-4-items.html
Tuo Bilt Hamber Auto-foam on yksi parhaimmista esipesuaineista!
http://www.projectech.fi/esipesu.html
Myös Motonetistä Motoxin esipesuaine on hyvää ja tehokasta ja edullista(5l/19,90€)

Ristus sentään hierooko joku autoaan harjalla:wtf:

Ilman muuta. Oon käsittänyt että jotkut hieroo hiekanpaskaa pitkin auton kylkeä myös jollain sienellä, oon sen verran tarkka kuitenkin että ihan tolle linjalle en lähe.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom