Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Saisihan sitä e90 320d:hen lastulla 210hv niin jaksaa eikä kulutus päätä huimaa. Hinnasta ei näin äkkiseltään ole mitään hajua.

Tuota ei voi kyllä hyvällä omallatunnolla suositella kenellekkään :D

N47 moottori | BMWforum.fi


Tollanen 1-sarjalainen bensabemu olis ihan näppärä. 130i oon jonkinverran haaveillut itsekin. Vanhemmassa 116i oli muistaakseni jotain jakopääongelmia myös.

Jos nyt pitäisi uudempaa bemua valita, olisi se noilla sport-comfort penkeillä EHDOTTOMASTI. Kävin tollasella hetki sitten ajamassa ja voi jeesus.. Ilmatäytteiset sivutuet selälle, voi säätää haluamallaan tavalla. Eka auto mitä olen koeajanut missä sai tuon päätuenkin hyvin, ei tarvinnut kannatella päätä itse jne..

Tässä esimerkki noista jakkaroista: http://www.nettiauto.com/bmw/525/6803746

attachment.php
 
No joo kyllähän autot kehittyy. Mä olen ajanu paria eri seiskaa, s-mersua, Porschea, lx-lexusta, a8 audia, s-type jaggea, m3 bemua, s4 audia, x5 bemua, xc90 volvoa ja parhaana autona 2012 xk Jaguaria.

Onhan ne 2000-luvun taitteen "kalliit" autot edelleen parempia kuin uudet nissanit tai volkkarit. Toisaalta V8 diesel touareg jotn. 2012 vuodelta ei ollut mikään ihan "super". Vaikka hintalappu oli 147000 euroa..

Ei ne 15 v ikäiset uutena kalliit autot ole huonoja. Ei esim e60 femma ole huono. Jaguar on kyllä ajettavuuden tae.
Lexus on ihan ok. Mutta kyllä xc90 ratissa tuntee itsensä mieheksi..

Hyviä ne on kaikki, parempia kuin 1.6 skodat. Noista "hienoista" autoista jota olen ajanut kyllä xk jagge on ehkä se sykähdyttävin, porsche on ihan ok, eniten ehkä siinä on se fiilis että se auto alla on just se stuttgartin ihme.. Mutta kyllä ne maasturimmat on eniten ehkä "äijä"-autoja ja kiinnostavinta kalustoa.

Ja ei ne edes uudet "tavis"lintat ole mitään ihmeellisiä autoja, ennemmin se 5-vuotias merkkiauto.. Parempi kun nissan juke vaikka ikää enemmän olisikin.
Ja kyllä, 140 hp on ihan mitätön määrä tehoa. Yleisesti kyllä alle 200 hp on ihan no-no. Kyllä se on auto jossa on ennemmin 300 kuin 200 hp. Mutta kyllä se alle 200 on liian vähän, sille ei minkään mahda.

E: uusia olen ajanut ulkomailla kun on noita autoja vuokraillut, muita lähinnä uteliaisuudesta. Ja mun mielestä siinä on älyttömän iso ero perusautot vs. uutena 150 k e olevat oikeat autot. Perusautoissa esim. E-mersut ja 5-bemarit on hyviä kunhan kone on sieltä tehokkaimmasta päästä.

Pakko sanoo tohon Jukeen se, että 2011 myin E320cdi Mersun pois ajettuani sen 270tkm asti (sillon tuli kilsoja pirusti, nyt ei). Tilalle piti hommata sitten jotain preemiumia vähän pienempänä, oli jo koeajojen jälkeen C250cdi sedän 4matic mielessä noin 64k€ kokonaishintaan. Tuli sitten vaimon ex-Micraan (nykyään sillä 2014 Note) joku takuukeissi ja sain sijaisautoksi Nissan Juken yön yliksi... Olin ihan äimänä, että wtf täähän on ihan helvetin hauska peli ja tämmönen pitää saada.

Pistin sit tiluuseen Juke 4x4 Dig-t 190 nelivetoautomaatin kaikilla turhilla varusteilla nahkasisuksineen yms ja vielähän toi 3 vuoden jälkeenkin löytyy pihasta eikä autokuumetta ole. Vaimo tietysti tykkäsi ihan himona kun "säästyi" 30 000 €. Ja pakko kehuu, että on ollut hauskaa koko 37k€ edestä. Olen käyny huvikseen koeajelemassa vähän kaikkea esim. viimeksi Seat Leon Cupra 280hp mallia, ei iskeny yhtään... Tässä Jukessa on vaan jotain niin sairasta härskiyttä ja helvetin hyvä kone 190-heppaseksi. Tosin syöhän tää 8-8,5 litraa / 100 km, että melkeen jo V8:llakin ajais samaan... Sinänsä lompsaystävällinen, että mun 10 tkm / vuosi ajoilla naurettavan halpaa ylläpitoa vs. Mersu, jossa meni helposti pari donaa silloin tällöin, tää Juke huolto on 350€ vuosi ja takuutakin on vielä 2 vuotta jälellä.

Voitte varmaan kuvitella, mikä oli kaikkien tuttujen suhtautuminen tähän asiaan, pidettiin hulluna, homona tai haukuttiin autoa susirumaksi. Olen aina ollu sitä mieltä että vittuuks muiden mielipiteellä väliä, teen just niinku ite parhaaksi näen. Hopeisena, pienin ulkoisin ehostein aika hienokin ;) en oo kyl toista nelivetoista nähny ikinä liikenteessä, perusmalleja vilisee pilvin pimein...

Noh, ehkä sit säästyneet rahat menee joskus siihen V8 Mersuun, kyllähän semmonen poikaa olis jo ihan kukkahattujen ärsytysmielessä. Okei, nyt voitte haukkua vuoronperään sen Juken, kun kerta tiedätte miten huono se on.
 
Piti oikein pistää exceli laulamaan. n 20tkm vuodessa ajavalle nafta on naftisti edukkaampi. Opel Astra 2.0CDTI olisi 1 964,50 € (vero + nafta). Vastaavasti 1.4T Astra on 1 970,75 €. Heitin hatusta, että bensa kuluttaisi litran enemmän mitä nafta.

Tossa saa aika tosissaan uskotella itselleen diiselillä säästämisen mielekkyyttä. Ite katselin sprit.de :stä keskikulutuksen kullekin autolle bensana/diiselinä ja useimmiten diiseli säästää 20tkm vuosiajolla luokkaa kympin-pari. Mutta joitain autoja on hemmetin nihkeästi bensana liikkeellä. Ei olisi taas mitään tuskaa jos uutta olisi ostamassa.

Huom, liisarissa on se hyvä puoli että eipä maksa enää mitään jos saat duunista kenkää ;)

Pikkasen katellut jo jotain Hyundai i40 -tyylistä. Tai Mazdaa. Paskat, ajan nykyisen paaliin asti.

Onhan tuota 320d:tä vissiin sekä N47 että M47 moottorilla joista jälkimmäinen ihan kelpo peli.

Ei lohduta jos katselee jotain 2010- eteenpäin mallista.
"Variants were manufactured by BMW from 1998 to 2007."
 
Ei lohduta jos katselee jotain 2010- eteenpäin mallista.
"Variants were manufactured by BMW from 1998 to 2007."

Joo, ei lohduta. Nimimerkillä kokemusta on. Tuon ikäseen tosin BMW maksaa huollon, jos ei oo kilsoja kovin paljoo yli 100tkm. Se lohduttaa jo aika paljon, kun jää vaan se huollossa juoksemisen vaiva itelle.
 
Ei kun nyt haetaan 2010-> vuosimallin normaalia keskiluokkaisen ylemmän toimihenkilön kulkuneuvoa. Vanhoja linttoja minulla oli nuorena ja vähän vanhempanakin. Saa joku muu nyt hitsata peltiä ja ihmetellä että mikä nyt taas haisee...
Mites olisi Seat exeo diiselinä? Audi eri logolla ja tuoreemmilla moottoreilla, vai onko se vag:in pelko niin kova?
 
Taitaa olla Suomen myydyimpien autojen listalla aika monta VAGia.. eli aika helvetisti niitä myydään. Jos ne ois niin paskoja kun "annetaan ymmärtää" niin ei pitäis teillä ruuhkia olla.. ja koska ruuhkia kumminkin on, niin ei ne niin paskoja oikeasti ole! tässä jotain tilastotietoa myydyimmistä autoista.. TOP 30 Suomen myydyimmät autot - kärki pysyi ennallaan
Kyllähän noita hajoaa, mutta aika hyvin noita kyllä maahantuojan toimesta myös laitetaan kondikseen, vanhan työkaverin 140tkm ajettu hajonneen DSG:n vaihto uuteen taisi tulla maksamaan omistajalle vajaa 300e.. (tappelujen jälkeen kylläkin)

En lähde kinaamaan kuinka huonoja TSI/DSG:t on, joten turha provosoitua.
 
Okei, nyt voitte haukkua vuoronperään sen Juken, kun kerta tiedätte miten huono se on.


Makuja on monia, mun mielestä Juke on perverssi ilmestys. Ihan vitun ruma mutta jollain oudolla tavalla siisti. Muutenkin ihmiset arvostavat autoissa eri asioita, emännän mielestä saksalaiset on perseestä kun ovat niin kovia ja tarkkoja. kun taas joku löysääkin löysempi Hyundai on hänen mielestään todella hyvä ajaa.
 
. Muutenkin ihmiset arvostavat autoissa eri asioita, emännän mielestä saksalaiset on perseestä kun ovat niin kovia ja tarkkoja. kun taas joku löysääkin löysempi Hyundai on hänen mielestään todella hyvä ajaa.

Onko se Hyundai mahdollisesti oma auto? Se on monilla niin että sillä omalla kun on tottunut ajamaan niin se on subjektiivisesti katsottuna parempi ajaa kuin tuntematon auto. Ottaa aikansa että siihen uuteen tottuu ja pystyy arvostamaan sen ajettavuutta. Mä en esim. ole ikinä ajanut autoa mikä on heti tuntunut luontevalta. No kyllä sekin tietysti vaikuttaa miten suuri se hyppäys on. Vaikka mun suuresti haukkumasta kakkoskopan Cliosta, mikä on kamalin auto maan päällä, jos hyppää uuden mersun rattiin niin vaikea uskoa että kukaan pitää sitä Clioa enää parempana vaikka olisi ajanut pelkästään sillä koko elämänsä. On se niin kamala.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko se Hyundai mahdollisesti oma auto? Se on monilla niin että sillä omalla kun on tottunut ajamaan niin se on subjektiivisesti katsottuna parempi ajaa kuin tuntematon auto. Ottaa aikansa että siihen uuteen tottuu ja pystyy arvostamaan sen ajettavuutta. Mä en esim. ole ikinä ajanut autoa mikä on heti tuntunut luontevalta. No kyllä sekin tietysti vaikuttaa miten suuri se hyppäys on. Vaikka mun suuresti haukkumasta kakkoskopan Cliosta, mikä on kamalin auto maan päällä, jos hyppää uuden mersun rattiin niin vaikea uskoa että kukaan pitää sitä Clioa enää parempana vaikka olisi ajanut pelkästään sillä koko elämänsä. On se niin kamala.


Jep, oma auto on Hyundai ja kyllähän se varmaan on pitkälti tottumis kysymys.. Tosin emännän mielestä Daciakin oli tooosi hyvä ajaa. Uudempi Hyundai mitä käytiin koeajamassa olikin muuttunut mun mielestä Saksalaisemmaksi ja paremmaksi, arvaas oliko emäntä samaa mieltä :) No ei.
 
Tuota ei voi kyllä hyvällä omallatunnolla suositella kenellekkään :D

N47 moottori | BMWforum.fi


Tollanen 1-sarjalainen bensabemu olis ihan näppärä. 130i oon jonkinverran haaveillut itsekin. Vanhemmassa 116i oli muistaakseni jotain jakopääongelmia myös.

Jos nyt pitäisi uudempaa bemua valita, olisi se noilla sport-comfort penkeillä EHDOTTOMASTI. Kävin tollasella hetki sitten ajamassa ja voi jeesus.. Ilmatäytteiset sivutuet selälle, voi säätää haluamallaan tavalla. Eka auto mitä olen koeajanut missä sai tuon päätuenkin hyvin, ei tarvinnut kannatella päätä itse jne..

Tässä esimerkki noista jakkaroista: BMW 525 Diesel Touring A ** Hyvillä varusteilla** Rahoitus ** Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

attachment.php


No mikä se ongelma on tuon n47 moottorin kanssa? Liikkeestä jos ostaa vähän ajetun niin jos leviää niin remppa myyjän piikkiin. Ja jos enemmän ajetun bemarin haluaa ostaa niin siihen saa sen 3-4te varata puuharahaa korjaukseen joka tapauksessa. Ja 320d tuolla koneella irtoaa enemmänkin kuin 210hv, kun poistaa dpf:n helvettiin ja teettää kunnon ohjelmoinnin. Paras auto toin 320d on mitä mulla on ollut.
 
No mikä se ongelma on tuon n47 moottorin kanssa? Liikkeestä jos ostaa vähän ajetun niin jos leviää niin remppa myyjän piikkiin. Ja jos enemmän ajetun bemarin haluaa ostaa niin siihen saa sen 3-4te varata puuharahaa korjaukseen joka tapauksessa. Ja 320d tuolla koneella irtoaa enemmänkin kuin 210hv, kun poistaa dpf:n helvettiin ja teettää kunnon ohjelmoinnin. Paras auto toin 320d on mitä mulla on ollut.

Hihihi kaverin 330D meni pikkuvikoihin toi 4k 2014 ->2015 alkokin räväkämmin kun automaatti loota kosahti paskaksi. Tämä ei tosin kerro yhtään mistään mitään, paitsi siitä että jos ja kun on paska tuuri autojen kanssa niin kallista on.
 
Hihihi kaverin 330D meni pikkuvikoihin toi 4k 2014 ->2015 alkokin räväkämmin kun automaatti loota kosahti paskaksi. Tämä ei tosin kerro yhtään mistään mitään, paitsi siitä että jos ja kun on paska tuuri autojen kanssa niin kallista on.

Oma saldo on: 330da automaattiloota, VW:stä jakopää, Volvosta nokka-akseli ja Fordista koko moottori paskaksi.

Muistaakseni toi N47 moottorin uusiminen ei ihan mikään 4000euron lysti ollut.

Mutta joo, seuraava auto on 90% varmasti myös BMW... Korjataa sitten sellasta autoa mitä on ilo ajaa..
 
Mites olisi Seat exeo diiselinä? Audi eri logolla ja tuoreemmilla moottoreilla, vai onko se vag:in pelko niin kova?

Suurin ongelma on toki se VAGi, eli omalla rahalla en niitä enää osta. Liisarina kyllä. Joskus kävin koeistumassa sen Exeon, mutta se oli kyllä vähän vanhaa designia. Käsittääkseni "vanha A4" juttukin on enemmän markkinointia. Olisiko alusta Audin suunnittelemaa, mutta laadultaan se tuntui kyllä ihan perus Seatilta...

Alkaa kuppi kaatumaan liisarin suuntaan. Yli 20k€ autoa ei kannata omalla rahalla ostaa oikein mitenkään. Pääomakulut ovat hirveät. Valkoista Octaviaa pihaan kuten muillakin. Ennestään on jo yksi semmoinen, niin miksei toistakin. Vaimo ihmetteli, että miksei V60 Volvoa mutta ei oikein ymmärtänyt meikän rahallisia realiteetteja :D Viimeksi ostin 200tkm rullatin Vollen ja sitäkin ihmeteltiin, että miksei mielummin 50tkm ajettua. Niinpä.
 
Oma saldo on: 330da automaattiloota, VW:stä jakopää, Volvosta nokka-akseli ja Fordista koko moottori paskaksi.

Muistaakseni toi N47 moottorin uusiminen ei ihan mikään 4000euron lysti ollut.

Mutta joo, seuraava auto on 90% varmasti myös BMW... Korjataa sitten sellasta autoa mitä on ilo ajaa..
Hyi stana siinä on yhdelle miehelle isketty ihan tarpeeksi ongelmia autojen kanssa. Tästä on varmaan 2 viikkoa aikaa kun juttelin yhden hepun kanssa joka oli ostanut laatikkovikaisen A6sen, edellinen omistaja oli ostanut kyseisen auton liikkeestä, 7kk tästä multitronic paskaksi (liike ei korvannut mitään). Oli sitten jostain ostanut kunnostetun multitronicin jossa 12kk takuu , reilu 13kk päässyt kun laatikko taas paskana :D ja audi myyntiin 2000€/lla.
 
Suurin ongelma on toki se VAGi, eli omalla rahalla en niitä enää osta. Liisarina kyllä. Joskus kävin koeistumassa sen Exeon, mutta se oli kyllä vähän vanhaa designia. Käsittääkseni "vanha A4" juttukin on enemmän markkinointia. Olisiko alusta Audin suunnittelemaa, mutta laadultaan se tuntui kyllä ihan perus Seatilta...

Alkaa kuppi kaatumaan liisarin suuntaan. Yli 20k€ autoa ei kannata omalla rahalla ostaa oikein mitenkään. Pääomakulut ovat hirveät. Valkoista Octaviaa pihaan kuten muillakin. Ennestään on jo yksi semmoinen, niin miksei toistakin. Vaimo ihmetteli, että miksei V60 Volvoa mutta ei oikein ymmärtänyt meikän rahallisia realiteetteja :D Viimeksi ostin 200tkm rullatin Vollen ja sitäkin ihmeteltiin, että miksei mielummin 50tkm ajettua. Niinpä.
Kyllä se "vanha A4" markkinointi pitää ihan paikkansa. Auto on 2008 myynnistä poistunut A4. Erilainen sisusta, takavalot, etupuskuri ja tuoreimmat moottorit. Itsellä oli sellainen ja kyllä se ajettavuudellaan pätkii esim. Octavian mennen tullen. Hiljaisempikin.
 
Hyi stana siinä on yhdelle miehelle isketty ihan tarpeeksi ongelmia autojen kanssa. Tästä on varmaan 2 viikkoa aikaa kun juttelin yhden hepun kanssa joka oli ostanut laatikkovikaisen A6sen, edellinen omistaja oli ostanut kyseisen auton liikkeestä, 7kk tästä multitronic paskaksi (liike ei korvannut mitään). Oli sitten jostain ostanut kunnostetun multitronicin jossa 12kk takuu , reilu 13kk päässyt kun laatikko taas paskana :D ja audi myyntiin 2000€/lla.

Nuo multitronicit on kuulemma aika susia joo... Onneksi noissa 3.0 TDI:sä on parempi laatikko, ja A4 3.0 TDI:tä saa vielä manuaalinakin.

Liikkeet on korjausvelvollisia, mutta tuo sääntö on aika vapaastitulkittava. Jotkut liikkeet yrittävät harhauttaa ostajia antamalla oman "6kk 50% korvaus" lupauksensa. Ja kuulemani perusteella moni tämän 50% korvauksen hyväksyy mukisematta. Oikeastihan jos autosta jotain levii lähes heti, on liikkeen korvattava korjaus, muuten ostoilmoituksessa pitäisi lukea "myydään korjattavaksi" jne..

Noista on jonkunverran mennyt oikeuteenkin asti, missä ~150-200tkm ajetusta on hajonnut mm. vaihteisto. Tällöin oikeudessa on arvioita hajonneen osan suunniteltu elinikä.

Saksassa ne on onnistuneet kiertämään liikkeissä tämän niin että joudut allekirjoittamaan paperin missä lukee että "ostaja on ammattilainen/asiantuntija", tai jotain muuta vastaavaa.


Käytetyn auton virhe

Pääsääntö on, että käytetyssä autossa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jos

auto ei vastaa myyjän antamia tietoja. Myyjä vastaa myös sellaisista virheeksi katsottavista seikoista, joista se ei ole tiennyt.
myyjä ei ole kertonut tiedossaan olleista auton ominaisuuksia tai käyttöä koskevista olennaisista seikoista,
auto on huonommassa kunnossa kuin kuluttajalla on auton ikä, ajetut kilometrit, kauppahinta sekä myyjän autosta antamat tiedot huomioon ottaen yleensä aihetta olettaa.

Myyjä ei vastaa käytetyn auton virheestä, jos

ilmenneestä viasta on kerrottu ennen kaupantekoa.
vika johtuu tapaturmasta, auton vääränlaisesta käsittelystä tai auton asianmukaisen huollon laiminlyönnistä.
kyse on tavanomaisesta kulumisesta auton tai sen osan odotettavissa olevaan kestoikään nähden. Käytetyssä autossa voi siis olla käytöstä ja luonnollisesta kulumisesta johtuvia vikoja, jotka eivät ole virheitä


Vastuun jakautuminen käytetyn auton kaupassa

Jos käytetty auto on ostettu autoliikkeestä tai muulta yritykseltä, ostajalla on kuluttajansuojalain mukainen suoja. Ostajan on aina ensin tehtävä virheestä valitus myyjälle, mutta kiistatilanteessa hän voi turvautua kuluttajaneuvonnan apuun.

Maahantuoja tai muu aiempi myyntiporras on vastuussa auton virheistä, jos sen antama takuu on voimassa.

Jos käytetty auto on ostettu yksityiseltä henkilöltä, kahden yksityishenkilön väliseen kauppaan ei sovelleta kuluttajansuojalakia vaan kauppalakia, jonka säännökset virheen määrittelyn osalta ovat kuluttajansuojalakia vastaavia. Auton ostaja ei voi turvautua kuluttajaneuvonnan apuun, eikä saattaa asiaa kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ostajan kannattaa tehdä virheestä ensin valitus myyjälle. Jos valitus ei johda tulokseen, ostaja voi viedä asian käräjäoikeuteen.

Tehdastakuun ollessa voimassa kuluttaja voi vaatia takuunantajaa vastaamaan viasta takuuehtojen mukaisesti. Esimerkiksi puhkiruostumattomuustakuut ja -turvat ovat pitkäkestoisia. Ostajan on ensin ilmoitettava viasta takuunantajalle. Mahdollisessa takuuta koskevassa kiistatilanteessa kuluttaja voi turvautua valtakunnallisen kuluttajaneuvonnan apuun ja tehdä asiasta myös valituksen kuluttajariitalautakuntaan.


Käytetyn auton virhe - Kilpailu- ja kuluttajavirasto
 

Suositut

Back
Ylös Bottom