Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saisihan sitä e90 320d:hen lastulla 210hv niin jaksaa eikä kulutus päätä huimaa. Hinnasta ei näin äkkiseltään ole mitään hajua.
No joo kyllähän autot kehittyy. Mä olen ajanu paria eri seiskaa, s-mersua, Porschea, lx-lexusta, a8 audia, s-type jaggea, m3 bemua, s4 audia, x5 bemua, xc90 volvoa ja parhaana autona 2012 xk Jaguaria.
Onhan ne 2000-luvun taitteen "kalliit" autot edelleen parempia kuin uudet nissanit tai volkkarit. Toisaalta V8 diesel touareg jotn. 2012 vuodelta ei ollut mikään ihan "super". Vaikka hintalappu oli 147000 euroa..
Ei ne 15 v ikäiset uutena kalliit autot ole huonoja. Ei esim e60 femma ole huono. Jaguar on kyllä ajettavuuden tae.
Lexus on ihan ok. Mutta kyllä xc90 ratissa tuntee itsensä mieheksi..
Hyviä ne on kaikki, parempia kuin 1.6 skodat. Noista "hienoista" autoista jota olen ajanut kyllä xk jagge on ehkä se sykähdyttävin, porsche on ihan ok, eniten ehkä siinä on se fiilis että se auto alla on just se stuttgartin ihme.. Mutta kyllä ne maasturimmat on eniten ehkä "äijä"-autoja ja kiinnostavinta kalustoa.
Ja ei ne edes uudet "tavis"lintat ole mitään ihmeellisiä autoja, ennemmin se 5-vuotias merkkiauto.. Parempi kun nissan juke vaikka ikää enemmän olisikin.
Ja kyllä, 140 hp on ihan mitätön määrä tehoa. Yleisesti kyllä alle 200 hp on ihan no-no. Kyllä se on auto jossa on ennemmin 300 kuin 200 hp. Mutta kyllä se alle 200 on liian vähän, sille ei minkään mahda.
E: uusia olen ajanut ulkomailla kun on noita autoja vuokraillut, muita lähinnä uteliaisuudesta. Ja mun mielestä siinä on älyttömän iso ero perusautot vs. uutena 150 k e olevat oikeat autot. Perusautoissa esim. E-mersut ja 5-bemarit on hyviä kunhan kone on sieltä tehokkaimmasta päästä.
Piti oikein pistää exceli laulamaan. n 20tkm vuodessa ajavalle nafta on naftisti edukkaampi. Opel Astra 2.0CDTI olisi 1 964,50 € (vero + nafta). Vastaavasti 1.4T Astra on 1 970,75 €. Heitin hatusta, että bensa kuluttaisi litran enemmän mitä nafta.
Onhan tuota 320d:tä vissiin sekä N47 että M47 moottorilla joista jälkimmäinen ihan kelpo peli.
Ei lohduta jos katselee jotain 2010- eteenpäin mallista.
"Variants were manufactured by BMW from 1998 to 2007."
Mites olisi Seat exeo diiselinä? Audi eri logolla ja tuoreemmilla moottoreilla, vai onko se vag:in pelko niin kova?Ei kun nyt haetaan 2010-> vuosimallin normaalia keskiluokkaisen ylemmän toimihenkilön kulkuneuvoa. Vanhoja linttoja minulla oli nuorena ja vähän vanhempanakin. Saa joku muu nyt hitsata peltiä ja ihmetellä että mikä nyt taas haisee...
Okei, nyt voitte haukkua vuoronperään sen Juken, kun kerta tiedätte miten huono se on.
. Muutenkin ihmiset arvostavat autoissa eri asioita, emännän mielestä saksalaiset on perseestä kun ovat niin kovia ja tarkkoja. kun taas joku löysääkin löysempi Hyundai on hänen mielestään todella hyvä ajaa.
Onko se Hyundai mahdollisesti oma auto? Se on monilla niin että sillä omalla kun on tottunut ajamaan niin se on subjektiivisesti katsottuna parempi ajaa kuin tuntematon auto. Ottaa aikansa että siihen uuteen tottuu ja pystyy arvostamaan sen ajettavuutta. Mä en esim. ole ikinä ajanut autoa mikä on heti tuntunut luontevalta. No kyllä sekin tietysti vaikuttaa miten suuri se hyppäys on. Vaikka mun suuresti haukkumasta kakkoskopan Cliosta, mikä on kamalin auto maan päällä, jos hyppää uuden mersun rattiin niin vaikea uskoa että kukaan pitää sitä Clioa enää parempana vaikka olisi ajanut pelkästään sillä koko elämänsä. On se niin kamala.
Tuota ei voi kyllä hyvällä omallatunnolla suositella kenellekkään :D
N47 moottori | BMWforum.fi
Tollanen 1-sarjalainen bensabemu olis ihan näppärä. 130i oon jonkinverran haaveillut itsekin. Vanhemmassa 116i oli muistaakseni jotain jakopääongelmia myös.
Jos nyt pitäisi uudempaa bemua valita, olisi se noilla sport-comfort penkeillä EHDOTTOMASTI. Kävin tollasella hetki sitten ajamassa ja voi jeesus.. Ilmatäytteiset sivutuet selälle, voi säätää haluamallaan tavalla. Eka auto mitä olen koeajanut missä sai tuon päätuenkin hyvin, ei tarvinnut kannatella päätä itse jne..
Tässä esimerkki noista jakkaroista: BMW 525 Diesel Touring A ** Hyvillä varusteilla** Rahoitus ** Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mitäs sulla sitte on ollu? Antais hieman perspektiiviä tuolle lausunnolle...
No mikä se ongelma on tuon n47 moottorin kanssa? Liikkeestä jos ostaa vähän ajetun niin jos leviää niin remppa myyjän piikkiin. Ja jos enemmän ajetun bemarin haluaa ostaa niin siihen saa sen 3-4te varata puuharahaa korjaukseen joka tapauksessa. Ja 320d tuolla koneella irtoaa enemmänkin kuin 210hv, kun poistaa dpf:n helvettiin ja teettää kunnon ohjelmoinnin. Paras auto toin 320d on mitä mulla on ollut.
Hihihi kaverin 330D meni pikkuvikoihin toi 4k 2014 ->2015 alkokin räväkämmin kun automaatti loota kosahti paskaksi. Tämä ei tosin kerro yhtään mistään mitään, paitsi siitä että jos ja kun on paska tuuri autojen kanssa niin kallista on.
Mites olisi Seat exeo diiselinä? Audi eri logolla ja tuoreemmilla moottoreilla, vai onko se vag:in pelko niin kova?
Hyi stana siinä on yhdelle miehelle isketty ihan tarpeeksi ongelmia autojen kanssa. Tästä on varmaan 2 viikkoa aikaa kun juttelin yhden hepun kanssa joka oli ostanut laatikkovikaisen A6sen, edellinen omistaja oli ostanut kyseisen auton liikkeestä, 7kk tästä multitronic paskaksi (liike ei korvannut mitään). Oli sitten jostain ostanut kunnostetun multitronicin jossa 12kk takuu , reilu 13kk päässyt kun laatikko taas paskana :D ja audi myyntiin 2000€/lla.Oma saldo on: 330da automaattiloota, VW:stä jakopää, Volvosta nokka-akseli ja Fordista koko moottori paskaksi.
Muistaakseni toi N47 moottorin uusiminen ei ihan mikään 4000euron lysti ollut.
Mutta joo, seuraava auto on 90% varmasti myös BMW... Korjataa sitten sellasta autoa mitä on ilo ajaa..
Kyllä se "vanha A4" markkinointi pitää ihan paikkansa. Auto on 2008 myynnistä poistunut A4. Erilainen sisusta, takavalot, etupuskuri ja tuoreimmat moottorit. Itsellä oli sellainen ja kyllä se ajettavuudellaan pätkii esim. Octavian mennen tullen. Hiljaisempikin.Suurin ongelma on toki se VAGi, eli omalla rahalla en niitä enää osta. Liisarina kyllä. Joskus kävin koeistumassa sen Exeon, mutta se oli kyllä vähän vanhaa designia. Käsittääkseni "vanha A4" juttukin on enemmän markkinointia. Olisiko alusta Audin suunnittelemaa, mutta laadultaan se tuntui kyllä ihan perus Seatilta...
Alkaa kuppi kaatumaan liisarin suuntaan. Yli 20k€ autoa ei kannata omalla rahalla ostaa oikein mitenkään. Pääomakulut ovat hirveät. Valkoista Octaviaa pihaan kuten muillakin. Ennestään on jo yksi semmoinen, niin miksei toistakin. Vaimo ihmetteli, että miksei V60 Volvoa mutta ei oikein ymmärtänyt meikän rahallisia realiteetteja :D Viimeksi ostin 200tkm rullatin Vollen ja sitäkin ihmeteltiin, että miksei mielummin 50tkm ajettua. Niinpä.
Hyi stana siinä on yhdelle miehelle isketty ihan tarpeeksi ongelmia autojen kanssa. Tästä on varmaan 2 viikkoa aikaa kun juttelin yhden hepun kanssa joka oli ostanut laatikkovikaisen A6sen, edellinen omistaja oli ostanut kyseisen auton liikkeestä, 7kk tästä multitronic paskaksi (liike ei korvannut mitään). Oli sitten jostain ostanut kunnostetun multitronicin jossa 12kk takuu , reilu 13kk päässyt kun laatikko taas paskana :D ja audi myyntiin 2000€/lla.
Käytetyn auton virhe
Pääsääntö on, että käytetyssä autossa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jos
auto ei vastaa myyjän antamia tietoja. Myyjä vastaa myös sellaisista virheeksi katsottavista seikoista, joista se ei ole tiennyt.
myyjä ei ole kertonut tiedossaan olleista auton ominaisuuksia tai käyttöä koskevista olennaisista seikoista,
auto on huonommassa kunnossa kuin kuluttajalla on auton ikä, ajetut kilometrit, kauppahinta sekä myyjän autosta antamat tiedot huomioon ottaen yleensä aihetta olettaa.
Myyjä ei vastaa käytetyn auton virheestä, jos
ilmenneestä viasta on kerrottu ennen kaupantekoa.
vika johtuu tapaturmasta, auton vääränlaisesta käsittelystä tai auton asianmukaisen huollon laiminlyönnistä.
kyse on tavanomaisesta kulumisesta auton tai sen osan odotettavissa olevaan kestoikään nähden. Käytetyssä autossa voi siis olla käytöstä ja luonnollisesta kulumisesta johtuvia vikoja, jotka eivät ole virheitä
Vastuun jakautuminen käytetyn auton kaupassa
Jos käytetty auto on ostettu autoliikkeestä tai muulta yritykseltä, ostajalla on kuluttajansuojalain mukainen suoja. Ostajan on aina ensin tehtävä virheestä valitus myyjälle, mutta kiistatilanteessa hän voi turvautua kuluttajaneuvonnan apuun.
Maahantuoja tai muu aiempi myyntiporras on vastuussa auton virheistä, jos sen antama takuu on voimassa.
Jos käytetty auto on ostettu yksityiseltä henkilöltä, kahden yksityishenkilön väliseen kauppaan ei sovelleta kuluttajansuojalakia vaan kauppalakia, jonka säännökset virheen määrittelyn osalta ovat kuluttajansuojalakia vastaavia. Auton ostaja ei voi turvautua kuluttajaneuvonnan apuun, eikä saattaa asiaa kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ostajan kannattaa tehdä virheestä ensin valitus myyjälle. Jos valitus ei johda tulokseen, ostaja voi viedä asian käräjäoikeuteen.
Tehdastakuun ollessa voimassa kuluttaja voi vaatia takuunantajaa vastaamaan viasta takuuehtojen mukaisesti. Esimerkiksi puhkiruostumattomuustakuut ja -turvat ovat pitkäkestoisia. Ostajan on ensin ilmoitettava viasta takuunantajalle. Mahdollisessa takuuta koskevassa kiistatilanteessa kuluttaja voi turvautua valtakunnallisen kuluttajaneuvonnan apuun ja tehdä asiasta myös valituksen kuluttajariitalautakuntaan.