Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli 2.5k alennusta suoraan. Tässä on vaan pieni riski, että myyjä sanoo kiitos ei, tuossa on ovi. Pyrin kyllä antamaan hyvät perustelut ennen tarjousta.

Muutama vuosi sitten ostin moottorikelkan, pyynti oli 6500€ mutta suoralla kaupalla putosi tuo 2500€ pois ja maksettavaa jäi vain 4000€. Eli ei tuo ihan päätön tarjous ole.
 
Mun kokemuksien mukaan noi autoliikkeiden hinnat on rakennettu niin että jos viet vaihdokin ja otat rahotuksen lähtee muutama satanen hinnasta, jos ostat pelkällä rahotuksella lähtee tonni ja jos lyöt käteistä tiskiin ni lähtee jo aika reilu siivu.

Ostin edellisen auton käteisellä liikkeestä ja ekan tinkimisvaiheen jälkeen ehdoton viimeine hinta oli 8900. Löin sille 7000e tukun viiskymppisiä niin ei suostunu mut kun laitoin ne takas taskuun ja nousin pöydästä ni alko kelpaamaan.

Autoliikkeessä ei todellakaan se osapuoli joka siitä ovesta puhuu ole myyjä vaan ostaja. Jos pyynti on 12k ja tarjoat 10k käteistä tai lähet toiseen liikkeeseen niin näkisin että aika hyvä mahdollisuus saada se joko kympillä tai hieman enemmällä.
 
Viimeisimmän autoni hintaneuvotteluja kävimme myyjän kanssa yli 3 viikkoa. Minulla ei ollut isoa tarvetta vaihtaa, mutta autokuume on autokuume. Ostopäivänä olin pitkällä viikonloppulomalla Espanjassa ja myyjä soitti pe iltapäivänä sinne 3 kertaa, kun piti saada sen kuukauden myyntitavoite täyteen. Klo 17.00 sovimme autokaupat spostilla ja korkkasin uima-altaalla sen kunniaksi oluen, ehkä myyjäkin. Tinki meni suunnilleen näin: 1. -3 000 e; 2. uudet talvirenkaat; 3. -2 000 e; 4. vaihtoauton hinta. Kolmannen ja neljännen välissä aikaa kului yli viikko..

Auto oli uusi, kauan myynnissä ollut ja heidän piti saada se pois hallista. Lopuksi sain auton haluamallani "hävikillä", koska auton ostaminen, varsinkin uuden, on huonoin sijoitus ikinä..

Tästä ei saa mitään selvää miten se tinki nyt meni.
Ostajako tarjosi ensin 3000e alle pyynnin.? Ja myyjä vastasi että älä unta näe poika siitä asiasta, talvirenkaat voit saada kaupan päälle jos maksat ovh:n? Miten kolmannen ja neljännen keskustelun välillä voi olla yli viikko jos 3 viimeistä käytiin yhtenä päivänä?

Vai tarjosiko myyjä ensin -3000, sitten -3000 ja lisäksi renkaat, jne?
Etkö sinä tapauksessa tehnyt vastatarjouksia ollenkaan, olit vaan et ei ole vielä tarpeeksi halpa, yritä kovempaa?
 
Tarkoitus olisi mennä koeajamaan yhtä autoa liikkeeseen. Kun kävin aiemmin katsomassa autoa niin myyjä sanoi, että tonni tinkimisen varaa. Jos ehdotan aluksi kaksi tonnia pois hinnasta, onko tämä mielestänne liikaa? Mitä itse ehdottaisitte kun auton pyyhtihinta on 12500€?
Auto ollut jonkin aikaa myynnissä joten tinkimisen varaa on ja kesärenkaat pitää viimeistään tämän kesän jälkeen ostaa uudet + katsastus lähiaikoina.
Muuten auto näyttää sisältä ja ulkoa hyvässä kunnossa, hyvät lisävarusteet ym. Pysyin myös varmistamaan, että auto ei ole koskaan kolaroitu.

1.5k sain hinnasta pois, katsastavat ennen luovutusta.
 
Kävin mielenkiinnosta koeajolla Dacialla ja sen jälkeen laitoin 10:lle eri myyjälle ympäri Suomea tarjouspyynnön uudesta autosta, 4 vaivautui vastaamaan. Tuleekohan niille liikaa turhia kyselyitä vai mitä vittua? Vai eikö halpiksen myynti kiinnosta? Kuullut vähän semmosta juttua että nuo Daciat on ns. sisäänheittotuotteita ja koitetaan sitten Rellua tarjota mielummin.
 
Itse kun kävin auton tinkaamassa pois, myyjä ainakin kivenkovaa väitti että heillä on suoralle ostolle varaa tiputtaa 6-7% verottomasta hinnasta. Tuntuu aika matalalta määrältä, eikö tuo nyt tekis 45k uuteen autoon ehkä 1,5k? Itse sain tingattua 34000 -> 31500, ja olin kyllä ihan tyytyväinen. (Vuoden vanha, ~20tkm ajettu ja samalla varustepaketilla hinta muutaman huntin alle 40k).
 
Onko kellään kokemusta Volvo s60 R mallista?
Harkinnassa tommonen vm.2004 ajettu 160tkm..

Kaverilla on tollanen. Ihan tyytyväinen on ollu.
 
Hullu bensankulutus tehoihin verratuna noissa Volvon viisipyttyisissä bensakoneissa. Jos tossa nyt oli sellainen mylly, ja jos asialla on jotain merkitystä.
 
Kiitos vastauksista mrNICEGUY ja Ironmind.

EI sillä kulutuksella niin väliä, lähinnä kiinnostaa luotettavuus. Tietty varmaan noissakin jotkut kestää hyvin ja jotkut huonosti.. Ja joo, kyseessä 5 pyttynen turbo jossa vakiona 300hp.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä nyt alla muutaman viikon 2001 V70 2.4 170 bensa manuaaliaskilla ja kulutus ollut reilun 1000 km ajolla 8,6 ajotietokoneen mukaan, joka myös tankkauksen mukaan on pitänyt paikkansa varsin hyvin. Onko se sitten paljon vai vähän, en tiedä. S60 R taitanee olla nelikko ja noilla 300 hepalla bensaa saa kulumaan varmasti aika paljon enemmän. Mitä nyt olen muutaman viikon oman auton sielunelämään päässyt tutustumaan, tuppaa näissä olemaan sähköjen kanssa ongelmia vanhemmiten. Elektroniikkaa on nimittäin lyöty autoon ihan urakalla ja vähän väliä on niiden kanssa ongelmia. Sama koskee S60 mallia. Kannattaa siis omata jonkinasteista harrastuneisuutta ja kiinnostusta siihen auton korjaamiseen tai muuten täytyy olla paksu lompakko. Sama pätee varmasti toki muihinkin samanikäisiin autoihin.
 
Vanhemmanmallisessa ei ollut juu, mutta tässä ns. II-koppasessa näyttäisi olevan. Tai sitten ostin maanantaikappaleen :D
 
Mun pitäs kesäks hommata joku luotettava kesärassi.

Vaatimukset:
- Sedan
- Bensa 1,8-2,0l (paljon maantieajoa)
- Alle 4000€
- Suositeltavia keskuslukitus kauko-ohjaimella, sähkölasit yms pienet herkut. Ilmastointi kiva mutta ei välttämätön.

Olen esimerkiksi katsellut n. 2003 Mazda 6, saisi 200t ajettuna. Ketjukoneessa vissiin 20tkm huoltoväli. Ruostumisesta on valitettu, mutta muuten pitäisi olla ihan kelpo peli?

Muita hyviä ehdotuksia Pakkiksen automiehiltä?
 
Paljon maantieajoa ja bensa. Eikö diesel olisi fiksumpi? Toki riippuu mitä tuo ''paljon'' on. Varusteista kun katselet vakkarin ja ilmastoinnin niin elämä on aika mukavaa. 3000-4000€ haarukalal näyttäis pikaisella vilkasulla löytyvän hyvin 200-300tkm ajettuja ja niillä pärjää perushuolloilla + satunnaisella osien vaihdolla sinne 400-500tkm lukemiin helposti.
 
.......3000-4000€ haarukalal näyttäis pikaisella vilkasulla löytyvän hyvin 200-300tkm ajettuja ja niillä pärjää perushuolloilla + satunnaisella osien vaihdolla sinne 400-500tkm lukemiin helposti.

Aika karkeaa yleistystä minusta? Eiköhän tuo ole melko autokohtaista ja pitkälti kiinni siitä, miten sitä autoa on siihen asti pidetty.
 
Eikö diesel olisi fiksumpi? Toki riippuu mitä tuo ''paljon'' on.
Laskeskelin että kesätöissä (jollen jatka siellä pidempään) tulisi pelkkää työmatka-ajoa 4kk aikana vähä reilut 10000km. Vuoden aikana tuolla määrällä diesel olisi reilusti halvempi, mutta kun ei tiedä mitä tapahtuu 4kk jälkeen. Litratilavuudet siksi että kulutus ja mölinä moottoritienopeuksissa pienemmät...
 
Viimeksi muokattu:
Joo jos rahaa on käytössä noin niukasti niin Volvonpommit jättäisin ostamatta. Katsele vaan japanilaisten suuntaan niin säästyy suuri osa rempparahoista. Japseista parasta laatua sopurahalla tuntuu saavan Hondalta, vanhemmat Toyotat saattaa olla vielä ihan jees, uudet ei.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom