Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kummallista toimintaa autoliikkeessä kun eivät vastaa sähköpostiin tai soittopyyntöön. Vaihtoautoa tarjoan välissä, voisivat edes ilmoittaa jos ei kiinnosta. En mitään pommia tarjoa vaihdossa ja iso merkkiliike kyseessä.

Mulla oli sama juttu muutama kuukausi sitten. Kirjoitinkin tähän ketjuun. Olisi kuulemma itse pitänyt soittaa liikkeeseen...
 
Mulla oli sama juttu muutama kuukausi sitten. Kirjoitinkin tähän ketjuun. Olisi kuulemma itse pitänyt soittaa liikkeeseen...

Pitää varmaan soittaa perään. Luulisi, että näinä aikoina edes vähän panostettaisiin asiakaspalveluun kun kauppa ei käy.
 
Mistähän perkeleestä saisi tietää että onko auton jakopää hihnalla vai ketjulla? Googlettaminen auton mallilla on puhdas mahdottomuus eikä jokaisesta potentiaalisesta yksilöstä jaksais alkaa soittamaan myyjälle ihan vaan tuon takia, niitä kun riittää. Kattelen siis noita VAG-konsernin autoja, ja noissahan TFSI koneissa on ollut aika isona ongelmana tuo jakopään ketjun ylipomppiminen tai muuten vaan löystyminen kun kiristintä ei joko ole tai toimii huonosti. Ihan liikkeen myyjäkin meinas että pahimmillaan on 50tkm kohdalla korkannut motti joten en jaksais lähteä riskeeraamaan. Aivan moottorimallista riippuvaista tuo hihna/ketju, ja yleisenä ohjesääntönä noi taitaa ketjulla olla mutta muutama hihnavetoinenkin siellä seassa on ja ne pitäis saada ongittua esille.

Eli käytännössä onko jotain katalogin tyylistä sivustoa olemassa josta nuo sais ongittua esille autosta kuin autosta?
 
Mistähän perkeleestä saisi tietää että onko auton jakopää hihnalla vai ketjulla? Googlettaminen auton mallilla on puhdas mahdottomuus eikä jokaisesta potentiaalisesta yksilöstä jaksais alkaa soittamaan myyjälle ihan vaan tuon takia, niitä kun riittää. Kattelen siis noita VAG-konsernin autoja, ja noissahan TFSI koneissa on ollut aika isona ongelmana tuo jakopään ketjun ylipomppiminen tai muuten vaan löystyminen kun kiristintä ei joko ole tai toimii huonosti. Ihan liikkeen myyjäkin meinas että pahimmillaan on 50tkm kohdalla korkannut motti joten en jaksais lähteä riskeeraamaan. Aivan moottorimallista riippuvaista tuo hihna/ketju, ja yleisenä ohjesääntönä noi taitaa ketjulla olla mutta muutama hihnavetoinenkin siellä seassa on ja ne pitäis saada ongittua esille.

Eli käytännössä onko jotain katalogin tyylistä sivustoa olemassa josta nuo sais ongittua esille autosta kuin autosta?

Olisijkohan apua varaosahausta
https://www.google.fi/webhp?sourcei...2&ie=UTF-8#q=varaosahaku+rekisteritunnuksella
Tai sitten soitat korjaamolle ja kysyt-.
 
Mikähän mahtaa olla syy kun liikkeessä myynnissä olevassa autossa on Trafin mukaan "Rasite: liikenteestä poisto"?

Täysin normaalia että autoliikkeiden myynnissä olevat autot on poistettu liikenteestä. Säästävät vakuutuksissa/veroissa. Auto on koeajettavissa koekilvillä.
 
Eikös tuo liikenteestä poisto tapahdu myös, kun auto kolaroidaan tarpeeksi pahasti? Konstaapeli vie kilvet ja ne saa takaisin korjauskatsastuksessa.
 
Eikös tuo liikenteestä poisto tapahdu myös, kun auto kolaroidaan tarpeeksi pahasti? Konstaapeli vie kilvet ja ne saa takaisin korjauskatsastuksessa.
eikös tuo kun konstaapeli ottaa kilvet ole käyttökielto ja liikenteestä poisto tehdään itse ja kilpiä ei palauteta. ja sivuhuomautuksena liikennekäytöstä poisto laajenee myös moottoripyöriin marraskuussa eli niissäkään ei tarvitse sen jälkeen enään viedä kilpiä konttorille.
saa nähdä miten vakuutusyhtiöt käsittelee tuon, jotuuko maksamaan joka tapauksessa koko vuoden vakuutukset jos ei ole seisonta-ajallista vakuutusta.
 
Mulle alkaa riittää Corsan oikut ja katselin tuossa -05 Skeida Octaviaa 1.9TDI:llä. 105 hp versio. Tiedän sen haukutun kestäväksi ja melko taloudelliseksi, mutta enpä juuri muuta. Antakaa tulla jos on jotain sanottavaa. Onko jakohihnan vaihtoväli muuten 120 tkm? Löytyy vähän monenlaista tietoa kun 1.9 konettakin on ikivanhaa jakajapumpullista ja ties mitä niin aina ei tiedä mistä nyt puhutaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulle alkaa riittää Corsan oikut ja katselin tuossa -05 Skeida Octaviaa 1.9TDI:llä. 105 hp versio. Tiedän sen haukutun kestäväksi ja melko taloudelliseksi, mutta enpä juuri muuta. Antakaa tulla jos on jotain sanottavaa. Onko jakohihnan vaihtoväli muuten 120 tkm? Löytyy vähän monenlaista tietoa kun 1.9 konettakin on ikivanhaa jakajapumpullista ja ties mitä niin aina ei tiedä mistä nyt puhutaan.

Noin uusi on tietysti pumppusuutin. Hihnan vaihtoväli vaihtelee tietolähteestä riippuen 90-120 tkm välillä. Olen itse vaihtanut aina 1.9:n hihnan 90tkm kohdalla varmuuden vuoksi. Koneesta en keksi mitään valittamista, öljyn/suodattimen vaihdolla olen pärjännyt.
 
eikös tuo kun konstaapeli ottaa kilvet ole käyttökielto ja liikenteestä poisto tehdään itse ja kilpiä ei palauteta. ja sivuhuomautuksena liikennekäytöstä poisto laajenee myös moottoripyöriin marraskuussa eli niissäkään ei tarvitse sen jälkeen enään viedä kilpiä konttorille.
saa nähdä miten vakuutusyhtiöt käsittelee tuon, jotuuko maksamaan joka tapauksessa koko vuoden vakuutukset jos ei ole seisonta-ajallista vakuutusta.

Ettei olisi menossa käyttöveroille moottoripyörät.. Eikös ne saa myös seisontaan vakuutukset? (=esim jos ottaa pidemmäksi ajaksi levälleen ja ajokausi jää välistä)

Muuttunu kieltämättä siitä kun 16v:nä kortin ajoin.

Poliisi kun vie kilvet ne saa katsastuskonttorilta takaisin kun syy miksi kilvet on viety, on korjattu. Liikkeet sen sijaan pitää koekilvillä koeajot ja muuten ei ole liikennekäytössä, ja se onkin aika järkevää. Näin tekisin itsekin jos olisi pihalla omistuksessa vaikka 20 autoa;)
 
Mullakin kun on tässä lähivuosina ollut kokoajan 2-3 autoa omistuksessa mutta 1 kerrallaan käytössä niin onhan toi kätevää kun netissä voi tehdä ilmoitukset käyttöönotosta ja poistosta, verot ja vakuutukset katkeaa samalla.
 
Terve,
Yritetäänpä täältä hakea apuja, kun monenlaista asiantuntemusta tuntuu olevan ilmassa.
Tilanne on, että moottoripyörä on pakko panna lihoiksi ja hankkia tilalle kakkosauto. Autoista tiedän suunnilleen saman verran kuin sika satelliitista ja kiinnostusta on kutakuinkin yhtä paljon. En hae tehoja, vaan edullisia kilometrejä (polttoaine, vakuutukset, huollot, korjauskulut jne. sivukulut huomioiden). Kaikki huollot ja korjaukset tulen teettämään jossain pajalla - ei hajuakaan vielä missä...
Budjetti on noin 7000€.
Autoilu tulee olemaan pääasiassa työmatka-ajoa pääkaupunkiseudulla arviolta noin 30km päivässä. Kaikki pidempi liikkuminen hoidetaan perheen "ykkösautolla".

Eli olisin kiinnostunut kuulemaan objektiivisia mielipiteitä ja suosituksia eri merkeistä ja malleista. Uudempi pikkukottero vai isompi, mutta vanhempi? Bensa vai diesel?
Mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun autoa sitten on katsomassa/ajamassa? Kannattaako käyttää jotain autotohtori tjms. palveluja?
 
Tuohon 7000€ hintaan löytyy hyvin 2006 -> Honda Civicciä. Tuon kun ottaa 1.8 Sport - mallina niin löytyy myös vakionopeudensäädin.

Pomminvarma tekniikka, jakoketjullinen kone ja Hondan moottoreissa nyt ei ole vikoja. Takajarrujen ajoittainen jumittaminen suolapaskan takia lienee ainoa "tyyppivika" joka kerran vuodessa huollon yhteydessä kuparirasvaamalla palat pysyy poissa.

Taloudellinen, kohtuulliset vakuutukset ja korjauskulut nolla. Hyvä ajaa, tosi lämmin ja yllättävän tilava ja fiksuja tilankäyttöratkaisuja täynnä oleva auto. Tuosa 1.8-koneessa on 140 hv joka on vähintään riittävä määrä.

Toinen "idioottivarma" auto on saman ikäinen Corolla, ovat vaan kalliimpia kuin vastaavat Civicit ja tylsempiä.
 
Onkohan Audin 1,8 tfsi 125kw millainen kone? Edellinen versio kuluttaa ilmeisesti todella paljon öljyä..

Oon kuullu noista 2.0 TFSI koneista ainakin sen verran paljon paskaa, että kartan kyllä itse ainakin kaukaa. Tiedä sitten eroaako tosta 1.8 kuinka paljon? Siinä vanhassa 1.8T on käsittääkseni aika varma tekniikka.
 
Kahdella kaverilla toi vanhempi 1,8t vei n. litran/1000km öljyä. Se on Audin mukaan vielä normaalia.

Uudempi 125kw on kulutukseltaan ja väännöltään parempi kuin tuo vanhempi.
 
Mitäs vikaa tuossa 2.0 TFSI? Ja muutenkin jos jollain on tietoa kakkoskoppaisesta TT:stä (2006-2014). Jotain lastentauteja tai vuosimalleja, joissa niitä erityisesti esiintyy? Juuri nimenomaan tuo 2.0 TFSI kiinnostaa.

Varmaan manuaali, mutta myös tuo S-tronicci voi olla vaihtoehtona, onko se kuinka paska? Kilsat 100-130tkm max. mikä on hakusessa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom