Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
M_atti näyttää jostain syystä ottavan henkilökohtaisesti jutut noista 2.0 moottoreiden ongelmista.

Ihmekkös tuo, ottaahan se pattiin kun muut 2.0tdi:n ongelmista kovasti puhuu keskustelussa mihin M_atti:kin osallistuu. Taitaa kaivella... eikä ihan vähän :D
 
Parempi varmaan omassa insinöörin laiskuudessani jättää sut kertomaan vain omat mielipiteeksi noista ikälopuista 1.9 koneista. Autobahnille poistamaan karstat koneesta ->

Joo en mä pysy perässä autobahnilla tällä 1.9:llä. Mut ei mulla olekaan kiire.
 
Ja tämän postin arvo muu kuin provoaminen ja laikkien metsästys on?
Erityisesti tykkäyksien!!!!! :D:D

Entäs näiden sun viestien? Sanoinpahan ajatukseni, ihme kiukuttelua kun sanotaan että 2.0tdi ei ole kestävä kone ja 20tkm ei ole pitkä matka.
Ja niin... ei sua tarvii provota ;) yhtään
 
1.9 tdi:llä mennään täälläkin. Mittarissa 330 tuhatta joista itse ajettu 60 tuhatta. Mitään vikaa ei ole moottorissa tähän mennessä ollut eli normaaleilla huolloilla selvitty. Ruoste alkaa jo kiusaamaan golfia, mutta jos tuolla vielä pari vuotta ajelisi ennen kuin joutuu urakalla hitsaamaan niin olisin ihan tyytyväinen. Laiskahan tuo on kuin mikä ja ääni kuin traktorissa mutta täyttää silti tärkeimmän kriteerin, eli halvat kilometrit.

Seuraava auto voisi hyvin olla myös volkkari, mutta ei 2.0 tdi ja ilman dsg:tä.
 
Millaisia kokemuksia Mersun 3.0 kiisselikoneista? Tollasia 2005-2006 -mallisia olen vähän katsellut joita saa johonkin 13 - 14 tuhanteen euroon. Kilometrejä noissa ollut keskimäärin joku 230 000.
 
Jos E-mersua katselee, niin olikohan se niin että ennen 2007 mallia niissä oli jonkinlaiset sähköjarrut. Ja ne olivat niin hyvät, että valmistaja päätti luopua niistä :D Vaan ei kai niiden koneissa mitään ongelmaa ole. Kallista huollattaa tietty. Joissain on kai useampi ilmanputsari ja joskus huoltokohteet on vähän hankalissa paikoissa. Vaikka tähänkin joku tietää kertoa, että itsehän autot huolletaan tratktorivajan takana puupukkien päällä :D

Vaan kyllä itselle Mese kelpaisi, elleivät olisi niin helevetin kalliita. 20k€ saa justiinsa jonkin 300tkm jyrätyn 2008 mallin johon saa vaihtaa kaikki alustan osat heti kärkeen.
 
Jos E-mersua katselee, niin olikohan se niin että ennen 2007 mallia niissä oli jonkinlaiset sähköjarrut. .

Joku hatara muistikuva oli että noissa jarruissa oli määritelty polkimien painalluksen mukaan remppa? Ja jos tuota ei suorittanut niin eipä tarvitse katsastaa autoakaan vai oliko peräti ettei auto vaan toimi kun boxin aika tulee täyteen. Voi olla että olen aivan väärässäkin mutta tälläinen pieni juttu pyörii mielessä- Muistikuva vielä jostain 4-5 tonnin hintalapusta.
Mites onko noissa kaikissa ilmajousitus? Muistaakseni sielläkin oli odotettavissa melkoisen kalliita remppoja, kannattaa ainakin varmistaa että on huollettu ennen ostoa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä 1.9 tdi vag, 150 tuhatta ajettu josta itse 25t. Uusiksi laitettu turbo ja kaksoismassa odottaa vaihtoa hyllyssä (jyrisee selkeästi isolla vaihteella kiihdyttäessä).
 
Jos E-mersua katselee, niin olikohan se niin että ennen 2007 mallia niissä oli jonkinlaiset sähköjarrut. Ja ne olivat niin hyvät, että valmistaja päätti luopua niistä :D Vaan ei kai niiden koneissa mitään ongelmaa ole. Kallista huollattaa tietty. Joissain on kai useampi ilmanputsari ja joskus huoltokohteet on vähän hankalissa paikoissa. Vaikka tähänkin joku tietää kertoa, että itsehän autot huolletaan tratktorivajan takana puupukkien päällä :D

Vaan kyllä itselle Mese kelpaisi, elleivät olisi niin helevetin kalliita. 20k€ saa justiinsa jonkin 300tkm jyrätyn 2008 mallin johon saa vaihtaa kaikki alustan osat heti kärkeen.

Eikös noita uusiakin E-koppasia saa joka aika mukavaan hintaan. Esim. allaoleva kyllä voisi olla aika muikea peli alla.
Mercedes-Benz E 220 CDI BE Business Avantgarde Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

- - - Updated - - -

Täällä 1.9 tdi vag, 150 tuhatta ajettu josta itse 25t. Uusiksi laitettu turbo ja kaksoismassa odottaa vaihtoa hyllyssä (jyrisee selkeästi isolla vaihteella kiihdyttäessä).

Oho onpa pienillä kilsoilla mennyt turboa ja kaksoismassaa nim. 300 tkm nyt takana orkkisosilla VW Golf.
 
Eikös noita uusiakin E-koppasia saa joka aika mukavaan hintaan. Esim. allaoleva kyllä voisi olla aika muikea peli alla.
Mercedes-Benz E 220 CDI BE Business Avantgarde Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mutta sitten kun miettii, että ottaako kuitenkin esim. Insignian vm.2010-2012 ja 170tkm vähemmän ajetun ;) Itsellä on nytkin alla 230tkm ajettu kaara, ja kyllä siinä alkaa olemaan uuden auton tuntu vähemmällä. Ratti kiiltää, ovenkahvat vähän klappaa ja jokainen pusla on loppu :D

Vaikka olisi se joskus päheetä omistaa oikein kunnolla ajettu mannelavetti. Jotain mitä kertoa jälkipolville. Ja onhan siinä äijämeininkiä rullailla puolimiljoonaa rullatulla johtotähdellä.
 
Oon kanssa ihmetellyt että noita e-mersuja löytyy yllättävän "huokealla" verrokkeihinsa nähden. Noissa ilmeisesti on samaa jakopääongelmaa kuin muissakin, mutta se on ilmeisesti helposti tsekattavissa ja korjattavissa ja hoidetaan joissain tapauksissa jopa valmistajan piikkiin! Which is nice.
 
Oho onpa pienillä kilsoilla mennyt turboa ja kaksoismassaa nim. 300 tkm nyt takana orkkisosilla VW Golf.

Tulikin tuota paljon tutkittua ja ihmeteltyä, briteistä löytyi paljon samoja ongelmia samasta autosta (fabia vrs). Tuon vakio KKK/Borgwarner BV39 ahdin oli todettu surkeaksi kestoltaan. Tilalle laitatin Garrettin ahtimen, nyt toivottavasti saa ajella rauhassa ilman suurempia murheita.
 
Oho onpa pienillä kilsoilla mennyt turboa ja kaksoismassaa nim. 300 tkm nyt takana orkkisosilla VW Golf.
Toi hajoaminen riippuu mun käsityksen mukaan paljon siitä kuinka autolla ajetaan. Edellinen tdi 450tkm ei ongelmaa turbossa tai vauhtipyörässä, nykyinen 215tkm ei ongelmia turbossa tai vauhtipyörässä (kop kop) :D
Koitan välttää pienillä kierroksilla ajamista ja sitä kautta parantaa ko. osien kestoa.
 
Toi hajoaminen riippuu mun käsityksen mukaan paljon siitä kuinka autolla ajetaan. Edellinen tdi 450tkm ei ongelmaa turbossa tai vauhtipyörässä, nykyinen 215tkm ei ongelmia turbossa tai vauhtipyörässä (kop kop) :D
Koitan välttää pienillä kierroksilla ajamista ja sitä kautta parantaa ko. osien kestoa.

Niinpä ja unohtamatta sitä kriittistä tovin tyhjäkäynnillä käyttämistä, jotta turbo kerkee jäähtymään hieman ajon jälkeen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom