Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En jaksa etsiä. Toyotalla on ongelmia dieseleissä, VAG:lla DSG:ssä, Hondalla hiukkasuodattimessa, Bemuissa on mennyt turboja jne. Varmaan taas kuuluisa 1,6 bensa-Corolla olisi hyvä vaihtoehto jos haluaa vähävikaisen auton.
Lisätään vielä, että 3,0tdi koneita on olemassa murto-osa 2,0tdi koneisiin verratuna. Siksi niitä ongelmiakin on vähemmän.

Ja samalla taitaa 3,0tdi kuskit tehdä muuta kuin kirjoitella foorumeille. Eli tuskin löytyy paljoa mitään ko. koneista
 
Noo mites vag:in 1.9 tdi taitaa olla vähän erilainen maine kyseisellä myllyllä? Ja taitaa olla aika perhanan yleinen kone tuokin.
JA en kiellä etteikö muillakin autoilla olisi ongelmia MUTTA on erittäin iso ero maksaako ongelmien hoitaminen 500€ vai 5000€
 
Jos kaveri on 20-25k€ autoa etsimässä, niin 1.9TDI on kyllä vähän alakanttiin. Pitää ostaa joku 10v vanha loppuun ajettu Golffi...

Mutta osta mikä vaan auto, niin kohta kuulet sen olevan paska. Tosin itsekään en omalla rahalla VAGia ostaisi (toistamiseen). Mutta liisarina meillä on sellainen ja onhan siinä ihan eri ajettavuus mitä jossain vastaavan hintaisessa Kiassa tai Tojotassa. Ja DSG on edelleen paras laatikkoa ajamiseen. Oman auton luotettavampi "perinteinen" automaatti alkaa jo vituttamaan sen luistattaessa joulusta pääsiäiseen pyörteen käydessä tankissa ;)
 
Eiköhän vensku123 mielipide oo tullut jo lähes joka sivulla esiin. Joku viha audia, volkkaria, skodaa jne autoja vastaan on ja syvällä. Luulis että on raskas elää noin paljon kaunaa sydämellä.
 
Onko minkälaisia kokemuksia Audin TT mallista? Audi TT Coupé 3.2 V6 184kw quattro S-tronic Coupé 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto Tuollainen kiinnostaisi, olisi sopiva pikkusportti. Muita vastaavanlaisia suosituksia muista merkeistä? Neliveto pakollinen. Jännä, että haluaisin joko tuollaisen pienen auton tai sitten katumaasturin tyylin Q5 (menee toki yli budjetin). Välimallit ei kauheasti kiinnosta.

Meilläkin kotona ollut tollasesta puhetta. Kovasti olen googletellut autoa ja ei noista paljon pahaa sanottavaa ole jos ei valitse 2,0tdi-konetta ;)

Nelivetoja aika vähän tarjolla muissa merkeissä tähän segmenttiin. Itse katselisin Nissanin 350Z jos siinä olisi neljä edes nimellistä paikkaa.
 
Eiköhän vensku123 mielipide oo tullut jo lähes joka sivulla esiin. Joku viha audia, volkkaria, skodaa jne autoja vastaan on ja syvällä. Luulis että on raskas elää noin paljon kaunaa sydämellä.

Hahah :) Ei ole kyseisiä merkkejä vastaan mitään kaunaa :) Mutta jos joku kyselee mielipidettä 2.0tdi:stä tulen sen kertomaan jatkossakin. Audin 3.0tdi tullut itse katseltua. Eikä tuo 2.0tdi:kään mitenkään vieras laite ole, sitä on tullut ajettua n 15tkm ja kyllä hemmetin hyvän tuntuinen moottori, en vaan millään uskaltaisi hommata sitä omaksi.

ps: kyllä muakin vituttaisi jos tallissa olisi 2.0 tdi :) Ihan jo pelkästään jälleenmyynti ongelmien takia ja jotenkin veikkaan että muutaman vuoden sisällä noi ongelmat on niin hemmetin yleisessä tiedossa ettei noista pääse oikein eroon.
Jokos muuten Vag on myöntänyt että tankkaus luukussa on tyyppivika vai vieläkö rahastetaan?
 
Mulla on 2011 2.0TDi:llä nyt 20tkm takana ja helvetin hyvä kone. Tarpeeksi tehokas autobahnille ja laskureissulta ajoin vuosi sitten taloudellisuusajoa alle 4l/100km kulutuksella jonku vajaa 250km siivun tosiaan Alpeilta etelä-saksaan. Ajan tuon paaliin asti, ihan sama onko se ens viikolla jos moottori laukeaa vai 10 vuoden päästä enkä kummassakaan skenaarioissa aio itkeä perään. Mitään vikaa ei koko autossa ole ollut, edes polttimoita ei oo vaihdettu.
 
Jep, mitään negatiivistä en voi sanoa kyseisen motin ominaisuuksista erittäin hyvä teho/ kulutus suhde ja todella miellyttävä ajettava.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
M_atti ja Vensku123. Noista VAGeista yhteenvetona varmaan voidaan yleisesti todeta, että 2.0TDI on ongelmallisempi ja kalliimpi ylläpitää kuin 1.9TDI. Tämä on hyvä mielestäni kertoa ostoa harkitseville nutipäille. Jotkut ostaa auton ja vaihtaa vuoden välein, joten silloin riski on pieni mutta toiset ostaa auton pitoautoksi ~5 vuotta niin silloin alkaa olla merkitystä tyyppivioilla.

Koneen kestosta ja luotettavuudesta on aika turha kertoa omakohtaisia kokemuksia, jos on itse ajettu 20tkm autolla, jolla mittarissa nyt vaikka alle 100tkm. Mun oletusarvoni dieselin kestolle on minimi 400tkm ilman koneremonttia, joten jos oma 1.9tdi rikkoutuu nyt 300tkm kohdalla niin olen pettynyt. Ja loppuargumenttina kohta olen ajanut yhteensä ~500tkm kahdella eri VW 1.9tdi:llä, joten voin sanoa että 1.9tdi on hyvä, luotettava sekä halpa ylläpitää.
 
M_atti ja Vensku123. Noista VAGeista yhteenvetona varmaan voidaan yleisesti todeta, että 2.0TDI on ongelmallisempi ja kalliimpi ylläpitää kuin 1.9TDI. Tämä on hyvä mielestäni kertoa ostoa harkitseville nutipäille. Jotkut ostaa auton ja vaihtaa vuoden välein, joten silloin riski on pieni mutta toiset ostaa auton pitoautoksi ~5 vuotta niin silloin alkaa olla merkitystä tyyppivioilla.

Koneen kestosta ja luotettavuudesta on aika turha kertoa omakohtaisia kokemuksia, jos on itse ajettu 20tkm autolla, jolla mittarissa nyt vaikka alle 100tkm. Mun oletusarvoni dieselin kestolle on minimi 400tkm ilman koneremonttia, joten jos oma 1.9tdi rikkoutuu nyt 300tkm kohdalla niin olen pettynyt. Ja loppuargumenttina kohta olen ajanut yhteensä ~500tkm kahdella eri VW 1.9tdi:llä, joten voin sanoa että 1.9tdi on hyvä, luotettava sekä halpa ylläpitää.

Voitko ystävällisesti kertoa mikä on se kilometrimäärä, jonka jälkeen valtuutat ylivertaisuudessasi muut kertomaan kokemuksiaan?
 
M_atti ja Vensku123. Noista VAGeista yhteenvetona varmaan voidaan yleisesti todeta, että 2.0TDI on ongelmallisempi ja kalliimpi ylläpitää kuin 1.9TDI. Tämä on hyvä mielestäni kertoa ostoa harkitseville nutipäille. Jotkut ostaa auton ja vaihtaa vuoden välein, joten silloin riski on pieni mutta toiset ostaa auton pitoautoksi ~5 vuotta niin silloin alkaa olla merkitystä tyyppivioilla.

Koneen kestosta ja luotettavuudesta on aika turha kertoa omakohtaisia kokemuksia, jos on itse ajettu 20tkm autolla, jolla mittarissa nyt vaikka alle 100tkm. Mun oletusarvoni dieselin kestolle on minimi 400tkm ilman koneremonttia, joten jos oma 1.9tdi rikkoutuu nyt 300tkm kohdalla niin olen pettynyt. Ja loppuargumenttina kohta olen ajanut yhteensä ~500tkm kahdella eri VW 1.9tdi:llä, joten voin sanoa että 1.9tdi on hyvä, luotettava sekä halpa ylläpitää.

Yksi iso asia on myös mun mielestä on se miten autotehdas suhtautuu noihin ongelmiin, ja nyt ainakin mulla on vahvasti paskanmaku suussa tiettyjen merkkien suhteen mm noiden suutin ongelmien kanssa. Toinen on tuo tankkausluukun ongelmat joihin esim volkkari on ottanut kannan etteivät ole koskaan kuulleetkaan, samaan aikaan netissä ja tutuilla tuntuu olevan kiitettävän paljon ongelmia noiden kanssa.

- - - Updated - - -
 
Voitko ystävällisesti kertoa mikä on se kilometrimäärä, jonka jälkeen valtuutat ylivertaisuudessasi muut kertomaan kokemuksiaan?

No M_attiseni, tarkoitukseni ei ollut hyökätä juuri sinun ajomäärääsi kohtaan ja insinöörin laiskuuttani tekstistäni saattaa paistaa "ylivertainen ajatusmaailma" vaikka tarkoitus oli vain laittaa asiat mittakaavaan.

Tiedostat varmasti itsekin ettei mainitsemasi ajomäärä 20tkm, reilu öljynvaihtoväli, ole riittävä antamaan kuvaa muutakuin siitä, että auto kuluttaa löpöä maltillisesti. Positiivista on siis, että kerrotaan kokemuksia. Oli sitten ajomäärä mikä tahansa mutta se oma ajomäärä/auton kokonaisajomäärä hyvä kertoa, kuten olet tehnytkin, niin lukijat voivat laittaa asiat perspektiiviin.
 
No M_attiseni, tarkoitukseni ei ollut hyökätä juuri sinun ajomäärääsi kohtaan ja insinöörin laiskuuttani tekstistäni saattaa paistaa "ylivertainen ajatusmaailma" vaikka tarkoitus oli vain laittaa asiat mittakaavaan.

Tiedostat varmasti itsekin ettei mainitsemasi ajomäärä 20tkm, reilu öljynvaihtoväli, ole riittävä antamaan kuvaa muutakuin siitä, että auto kuluttaa löpöä maltillisesti. Positiivista on siis, että kerrotaan kokemuksia. Oli sitten ajomäärä mikä tahansa mutta se oma ajomäärä/auton kokonaisajomäärä hyvä kertoa, kuten olet tehnytkin, niin lukijat voivat laittaa asiat perspektiiviin.

Parempi varmaan omassa insinöörin laiskuudessani jättää sut kertomaan vain omat mielipiteeksi noista ikälopuista 1.9 koneista. Autobahnille poistamaan karstat koneesta ->
 
M_atti näyttää jostain syystä ottavan henkilökohtaisesti jutut noista 2.0 moottoreiden ongelmista. Ei kai sitä kannata kiistää, että kyseisissä moottoreissa on ollut todella paljon esim. suutinongelmia. Kaverin passat jätti välille suuttimen hajottua ja VW suostui korvaamaan vain sen hajonneen suuttimen. Olisi pitänyt siis vaihtaa loput suuttimet omaan piikkiin tai sitten odotella niidenkin hajoamista. Päätti laittaa auton vaihtoon.

Käsittääkseni näissä moottoreissa on kahden eri valmistajan suuttimia, toiset ovat aivan paskoja ja toiset ilmeisesti kestää.
 
Viimeksi muokattu:
M_atti näyttää jostain syystä ottavan henkilökohtaisesti jutut noista 2.0 moottoreiden ongelmista. Ei kai sitä kannata kiistää, että kyseisissä moottoreissa on ollut todella paljon esim. suutinongelmia. Kaverin passat jätti välille suuttimen hajottua ja VW suostui korvaamaan vain sen hajonneen suuttimen. Olisi pitänyt siis vaihtaa loput suuttimet omaan piikkiin tai sitten odotella niidenkin hajoamista. Päätti laittaa auton vaihtoon.

Käsittääkseni näissä moottoreissa on kahden eri valmistajan suuttimia, toiset ovat aivan paskoja ja toiset ilmeisesti kestää.

Kui? Lue vaikka mun posti 1770.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom