Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onhan nuo autot pohjimmiltaan niin samoja, että ei niissä paljoa muuta eroa ole kuin design. Itse vaan tykkään enemmän golffin ulko(+sisä)näöstä.

Eihän nyt kukaan saatana tykkää enempää Volkkarin sisänäöstä!!! Se just tökkää mulla eniten.
 
Sama vika itellä. Se on taas se vitun Murphy kun lukee mun viestejä. Se on varmaan ekat 5km kun pääsee autoliikkeestä kotiin päin niin joku menee poikki, jotain räjähtää tai auto vaan yksinkertasesti hajoaa osiksi keskelle tietä. Tai joku ajaa päälle heti ekassa liikenneympyrässä :D

vitun_laakkonen.jpg
 
Jostain taas autokuumetta pukkaa. Melkein eniten tekis mieli XC60:stä (mihin ei toki olisi oikeasti varaa), mutta ainakin periaatteesta pitäis muitakin premiumeja miettiä.

Mesen GLK olis samaa sarjaa, vähän ehkä tyyriimpi ja karvahatumman näköinen. Kojelauta ihan perseestä. Isompia koneita löytyis kuin volleen. E-sarja vähän turhan kallista ja C on aika karu.

Benareista ei oikein voi ajatella kuin vitosia. Mutta ne on kaikki sillä 2 litran kauhudiesellillä. Noita toki saa näennäisen halvalla, autokaupatkin sentään hinnoittelee riskin mukaan. Mutta hirvittää silti että kone poksuu ja tonnit viuhuu. Millanenhan todennäköisyys tossa olis oikeasti, jos hommais ihan lottolappumeiningillä? Liisaria vois oikein heikkona hetkenä miettiä.

Volleista lisäksi V60 ja S80. V vois olla muuten, mutta hinnat on yllättävän kovia käytettyinä. Ja koneet enimmäkseen sitä pirun 1.6 diiseliä.
 
Volvolla olisi D4 + automaattiyhdistelmä. Pienet päästöt eli pienet verot. Todellisesti kulutuksesta en tiedä.

V40 D4:sta olen itse kuolaillut.
 
Jostain taas autokuumetta pukkaa. Melkein eniten tekis mieli XC60:stä (mihin ei toki olisi oikeasti varaa), mutta ainakin periaatteesta pitäis muitakin premiumeja miettiä.

Mesen GLK olis samaa sarjaa, vähän ehkä tyyriimpi ja karvahatumman näköinen. Kojelauta ihan perseestä. Isompia koneita löytyis kuin volleen. E-sarja vähän turhan kallista ja C on aika karu.

Benareista ei oikein voi ajatella kuin vitosia. Mutta ne on kaikki sillä 2 litran kauhudiesellillä. Noita toki saa näennäisen halvalla, autokaupatkin sentään hinnoittelee riskin mukaan. Mutta hirvittää silti että kone poksuu ja tonnit viuhuu. Millanenhan todennäköisyys tossa olis oikeasti, jos hommais ihan lottolappumeiningillä? Liisaria vois oikein heikkona hetkenä miettiä.

Volleista lisäksi V60 ja S80. V vois olla muuten, mutta hinnat on yllättävän kovia käytettyinä. Ja koneet enimmäkseen sitä pirun 1.6 diiseliä.

X3 3L bensaurpolla tai nokilouskulla?
 
Volvolla olisi D4 + automaattiyhdistelmä. Pienet päästöt eli pienet verot. Todellisesti kulutuksesta en tiedä.

Niin jos uutta ostais. Menee kuitenkin about 2010 malleihin eli 30ke laitteisiin joissa ei tuota uudempaa D4:sta vielä ole.

Jaa näyttäis noi e-mersut pyöriä ihan samoissa hintaluokissa kuitenkin. Se on vaan tuo GLK mikä on himo kallis.
 
Ei ehkä kovin hirveästi liity ketjuun, mutta tässä kun uutta autoa joutuu hakemaan..

Jännä ollut seurata kuinka joku piiri-pieni-pyörii suomen "erikoisempien" autojen kaupassa. Erään Porsche yksilön bongasin jo viime syksynä Tamperelaisesta firmasta tarrakilvillä tuolloin. No syksyn mittaan se sai uutta väriä (teippiä) pintaan ja hävisi listoilta. Ilmestyäkseen Turkulaisen puljun listoille, mistä se hävisi ehkä kuukautta myöhemmin. Ja nyt se ilmaantui pääkaupunkiseudun firmalle. Niin ja auto ei kiertänyt eri Porsche centereitä..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko joku tutkinut tarkemmin ja tehnyt laskelmia tuosta santanderin all-in-1 konseptista? Tai joku jopa ottanut tuolla auton?
Paperilla kuullostaa kyllä aika houkuttelevalta, kun kiinteällä kk-maksulla huoletonta ajoa ja ei ne tonnien rempatkaan tunnu missään kun kuuluvat tohon kk-erään. Normaalista leasingistä poiketen maksetaan vielä kk-erässä koko ajan itelleen sitä autoa.
 
Onko joku tutkinut tarkemmin ja tehnyt laskelmia tuosta santanderin all-in-1 konseptista? Tai joku jopa ottanut tuolla auton?
Paperilla kuullostaa kyllä aika houkuttelevalta, kun kiinteällä kk-maksulla huoletonta ajoa ja ei ne tonnien rempatkaan tunnu missään kun kuuluvat tohon kk-erään. Normaalista leasingistä poiketen maksetaan vielä kk-erässä koko ajan itelleen sitä autoa.

Joskus noita katsellut, nyt oli aika hyvä kampanja Stokkalla Hondan maasturista pääosin samalla idealla. Sopimuskauden kilsamäärät ovat vain aivan onnettomat ja ylimenevät todella suolaisen hintaiset. Joten siihen se kiinnostus sinänsä hyvästä ideasta on aina lopahtanut
 
Itsellä ois kans ensiauton osto tälle keväälle ajankohtaista. Mitä tässä nyt oon katsellut niin omiin tarkoitusperiin tollanen pikkuauto olis sopivin. A3 quattroon oon kallistumassa, kipuraja tossa 25ke. Löysinkin tollasen -09 A3 quattron, 2.0 TDI. Ajettu mukavat 95tkm eli noi pakolliset kalliimmat huollot juuri tehtynä. Eniten mietityttää, kun vakiona tossa on 170hv mutta ilmeisesti lastutettu 200hv pintaan. Onko noissa lastutetuissa koneissa jotain riskiä, tai ylipäätään tuon vm. a3:ssa? Noista VAG konsernin autoista keskusteluja lukeneena kuulema ei kannattais ostaa ainakaan 1. tai 2. mallia kun meininki on "antaa kuluttajien testata ja korjataan sitten seuraavaan malliin". Kuinka paikkaansapitävää tuo on? Bensakoneella noita en ala edes katsomaan kun noi TS(F)I koneet kuulema räjäyttää jakopään pahimmillaan jo 50tkm paikkeilla.
 
2.0 tdi VAG kuulostaa hyvin pahalta, kannattaa käydä Vag arenalta lueskelemassa miten mukava motti kyseessä kaikkine Siemensin suuttimineen. Kaveri möi 08 2.0tdi:n pois vähän aikaa sitten sen takia että mahdollisia +1000€ vikakohteita on ihan saatanasti.
Imo paskin ikinä valmistettu moottori.


http://www.talouselama.fi/uutiset/varo+tata+kaytettya+laatuautoa++taysi+pommi/a2096011
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/02/24/ilmankosteus-voi-turmella-volkkarin-moottorin koskee kuulemma 2.0tdi:täkin.
Tasapainoakselin mureneminenkin on mielenkiintoinen ongelma, hintalapussa saattaa sitten olla 10 000€
 
Pitää myös muistaa, että karrikoiden joka kolmannessa autossa Suomessakin on tuo moottori. En kuitenkaan kiistä, että varmasti on paljon ongelmia aihettanut.
 
Pitää myös muistaa, että karrikoiden joka kolmannessa autossa Suomessakin on tuo moottori. En kuitenkaan kiistä, että varmasti on paljon ongelmia aihettanut.

Pitää paikkaansa että kyseistä moottoria on lainattu monelle muullekkin merkille ja melkein jos haluaa tuosta koneen laadusta saada tietoa niin kannattaa tutkia ihmisten kirjoituksia usealta eri keskustelu palstalta. Mainitsin aiemmin nuo Siemensin suuttimet joillakin merkeillä ne on saanut takuuseen vielä 100tkm jälkeenkin ja toisilla taas ei.

Voin melkein vetoa lyödä jos käyttää vaikka 5h tutkimiseen niin ei tule ostamaan mitään autoa jossa kyseinen moottori on.
 
Samaan lopputulokseen tulet monen muun nykyauton kohdalla.

No, vahvasti eri mieltä en ole tainnut minkään muun alle 20k€ auton kohdalla nähdä +10k€ korjaamolaskuja :rock:
Ainoat autot jotka tutkimisen jälkeen on jäänyt kauppaan on tdi skoda ja BMW 530D. Jos on aikaa ja halua niin etsippäs vaikka 3.0tdi ongelmat? Väitän että huomattavasti helpommin saa ostopäätöksen perusteltua itselleen :)
 
En jaksa etsiä. Toyotalla on ongelmia dieseleissä, VAG:lla DSG:ssä, Hondalla hiukkasuodattimessa, Bemuissa on mennyt turboja jne. Varmaan taas kuuluisa 1,6 bensa-Corolla olisi hyvä vaihtoehto jos haluaa vähävikaisen auton.
Lisätään vielä, että 3,0tdi koneita on olemassa murto-osa 2,0tdi koneisiin verratuna. Siksi niitä ongelmiakin on vähemmän.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom