Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin muuten vielä piti kysästä: kumpaa kannattaa enemmän kattoa vuosimallia vai mittarilukemaa? Eli onko esim. vuoden 98 auto jolla ajettu 200k järkevämpi kuin vuoden 02 jolla ajettu 250k?

Sinun budjetilla se huoltokirja/huoltohistoria on tärkein. Aina parempi, kun on hiljattain tehty jarruremonttia/jakopääremontti/vaihdettu uutta palikkaa alustaan. Myös vasta katsastettu auto on positiivinen merkki, joskin isompia alkavia vikoja ei leimalla huomata. Jos ostat passatin ja myyjä kehuu että ei ole tarvinnut alustan osia vaihtaa, voit olla varma siitä että kohta pitää. Vähän ajettu vanha auto voi kuulostaa äkkiseltään houkuttelevalta mutta ota huomioon että moni osa voi olla vaihtokunnossa korroosion vuoksi vaikka ei olisikaan tarpeeksi mekaanista kulumaa tullut ajamisesta. Suomen muuttuva ilmasto ja suolatut tiet ovat myrkkyä monille autoille, japsit monesti kärsii ruosteongelmista. Passatin plussaksi pitää kyllä laskea sinkitty kori eli ruoste ei vaivaa (pl. takakontissa rekkarikilven valon alue, tyyppivika). Eli passattia et auton eliniän aikana saa ruostumaan puhki ellet sitä vartavasten ruostuta.
 
Nyt se tais Kairalle dieseli löytyä. -07 Golf, 1.9TDI, sopivasti ajettu, rempat hoidettu aikalailla just äsken, ruosteeton, perhanan hyväntuntonen ajaa ja oma auto lähtee vaihdossa samaan mestaan. Uijui. Kolmiovinen toi on, mutta paskanko väliä sillä. Takapenkki on silti tilavampi kuin tän hetkisessä farkussa. Nyt saa sitten vapaasti tulla haukkumaan ko. autoa ja pelottelemaan, meitsi käy varmaan maanantaina hakeen ton kotiin :)
 
mikäs auto meitille, max 10k € mut mielellää paljon paljon halvempiki jos ois. Dieseli pitäs olla, automaatti ois iso +. varmaa alle 200tkm? ajettu. Tältä vuosituhannelta, uudempi on kivempi. Pieni kulutus on tärkee. Oon katellu jotai bmw 320 automaatti 8k luokasta ja mazda 3 vähä uudempaa. Joku golffiki vois olla. Eikä mielellää sellast mopoautoo et sinne kuolee samantien jos kolaroi. (en tiiä onko toi golffi ja mazda 3 just sellasii) Ja semmone mielellää ettei tarvis pajalla ravata kokoaika ettei sinne menis kaikki hillot.
 
mikäs auto meitille, max 10k € mut mielellää paljon paljon halvempiki jos ois. Dieseli pitäs olla, automaatti ois iso +. varmaa alle 200tkm? ajettu. Tältä vuosituhannelta, uudempi on kivempi. Pieni kulutus on tärkee. Oon katellu jotai bmw 320 automaatti 8k luokasta ja mazda 3 vähä uudempaa. Joku golffiki vois olla. Eikä mielellää sellast mopoautoo et sinne kuolee samantien jos kolaroi. (en tiiä onko toi golffi ja mazda 3 just sellasii)

Pakko kommentoida ainakin beeämweestä ettei mitään järkeä, tolla saat just jonkun 200tkm ajetun 320 jossa on huimat 150 heppaa ja ikää +10v. Samaan hintaan löytyy kumminkin ihan hyviäkin autoja :D
KIA Cee'd 1,6CRDi ISG EX EcoDynamics KAUKOEBERI! Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Hyundai i30 5d 1,6 CRDi 85kW 6MT ISG Comfort KORKOTARJOUS 1,99% Viistoperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto

Renault Clio Sport Tourer 1,5 dCi 75hv 5MT FAP Trend Farmari 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

Seat Altea XL 1,9 TDI Stylance Muu 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Renault Megane 1.5 dCi 5d Ajettu Vain 61000 Tkm Muu 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Dodge Caliber 2,0 CRD M6 SXT Muu 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

jne jne
 
Jos nyt pitäisi kylmiltään ostaa joku auto niin harkitsisin aika vakavasti Saab 9-5:ttä joka rullaa E85:lla, halpenisi kilometrit jonkin verran ja autokin on varsin mainio peli.
 
Nyt se tais Kairalle dieseli löytyä. -07 Golf, 1.9TDI.Nyt saa sitten vapaasti tulla haukkumaan ko. autoa ja pelottelemaan, meitsi käy varmaan maanantaina hakeen ton kotiin :)
Jos volkkari, niin sitte tosiaan tiisseli eikä niitä TSI pensa kötöstyksiä. Kivaahan noissa on ysikympin välein 1000 euron jakopääremppa. No hinta tuli hatusta vedettynä, mutta jotain sinnepäin. Jos remppa on tehty, niin ei muuta kuin kovaa savuttelua :D Ja manuaalivaihteinenhan se on, älä sekaannu DSG-automaattiin.
 
Jos volkkari, niin sitte tosiaan tiisseli eikä niitä TSI pensa kötöstyksiä. Kivaahan noissa on ysikympin välein 1000 euron jakopääremppa. No hinta tuli hatusta vedettynä, mutta jotain sinnepäin. Jos remppa on tehty, niin ei muuta kuin kovaa savuttelua :D
Kuten sanoin, dieseli ja kaikki rempat vastikään tehty. 80-100k saa ajaa ennen ku seuraavaa isompaa hommaa tarttee tehä.
 
Jos meikäläinen kirjoittaisi noin niin kampiakseli lentäisi seuraavalla startilla konepellistä läpi ;)

Sama vika itellä. Se on taas se vitun Murphy kun lukee mun viestejä. Se on varmaan ekat 5km kun pääsee autoliikkeestä kotiin päin niin joku menee poikki, jotain räjähtää tai auto vaan yksinkertasesti hajoaa osiksi keskelle tietä. Tai joku ajaa päälle heti ekassa liikenneympyrässä :D

Ja yepyep, DSG-automaatit jää minulta kauppaan, manuaalilla mennään :)
 
Kivaahan noissa on ysikympin välein 1000 euron jakopääremppa. No hinta tuli hatusta vedettynä, mutta jotain sinnepäin.

Omassa vastaavassa koneessa tuo oli kyllä töineen ja kilkkeineen lähempänä satasta kuin tonnia, eli aika pieni kustannus kokonaiskuluissa, varsinkin kun ei sitä ihan joka vuosi todennäköisesti tarvi olla vaihtamassa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla makso 354e jakopääremppa 1.9 tdi:hin viime kesänä. Ihan kuitin kanssa teetettynä. Siinäkin on 44 euroa ylimääräistä, kun saksasta tuli väärä jakohihna enkä sitä viitsinyt alkaa palauttelemaan vaan kävin hakemassa uuden.
 
Mulla makso 354e jakopääremppa 1.9 tdi:hin viime kesänä. Ihan kuitin kanssa teetettynä. Siinäkin on 44 euroa ylimääräistä, kun saksasta tuli väärä jakohihna enkä sitä viitsinyt alkaa palauttelemaan vaan kävin hakemassa uuden.

500 euroa maksoin VW autossa jakopää kaikkineen+vesipumppu. Vaimon 2008 Golf 1.9TDI eli linjassa. Tonnilla saa jo uuden käytetyn moottorin :)
 
Nyt se tais Kairalle dieseli löytyä. -07 Golf, 1.9TDI, sopivasti ajettu, rempat hoidettu aikalailla just äsken, ruosteeton, perhanan hyväntuntonen ajaa ja oma auto lähtee vaihdossa samaan mestaan. Uijui. Kolmiovinen toi on, mutta paskanko väliä sillä. Takapenkki on silti tilavampi kuin tän hetkisessä farkussa. Nyt saa sitten vapaasti tulla haukkumaan ko. autoa ja pelottelemaan, meitsi käy varmaan maanantaina hakeen ton kotiin :)
Kun nyt pelottelua kaipasit Ilmankosteus voi turmella Volkkarin moottorin | Kuningaskuluttaja | yle.fi
En nyt ole aivan varma onko tuon golfin moottori samanlainen kun tuossa linkissä käsitelty, mutta ehkä viimasuoja talvella voisi olla aiheellinen :confused:
 
A1 vai vanhempi ja enemmän ajettu A3? 15te saa uudenkarhean ykkösen pienellä koneella.

Eikä tule itselle, koska en pidä pikkuautoista.
 
Se on vain plussa. ;)

edit: Nyt kun possu on romuna oon joutunu palaamaan (ainakin väliaikaisesti) GTI:n rattiin, eikä sen ajaminen vituta yhtään. Jumalattoman hyvä auto, kunnon jokapaikan höylä.

Audeissa on isoja vikoja, mutta kukaan ei kai voi rehellisesti väittää, että Golf olisi missään mielessä parempi kuin A3. Toki myös hinnassa on eroa. Ja samoja vikoja on myös Volkkareissa. Tohon GTI:n kai pitäisi sit verrata 2,0 TFSI:ta. R32 vs S3 jne.
 
Audeissa on isoja vikoja, mutta kukaan ei kai voi rehellisesti väittää, että Golf olisi missään mielessä parempi kuin A3. Toki myös hinnassa on eroa. Ja samoja vikoja on myös Volkkareissa. Tohon GTI:n kai pitäisi sit verrata 2,0 TFSI:ta. R32 vs S3 jne.

Onhan nuo autot pohjimmiltaan niin samoja, että ei niissä paljoa muuta eroa ole kuin design. Itse vaan tykkään enemmän golffin ulko(+sisä)näöstä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom