Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noita kannattaa käydä koeajamas erilaisia vaihtoehtoja niin löytyy se mieluinen. XairaX taisi mainita yhdeksi asiaksi melutason, yhtä-äkkiä on vaikea keksiä kovempi äänistä kuin vaikkapa tuollainen leon. Kaverilla tuollainen on, eikä sillä ikinä tehdä mitään reissuja porukalla kun on mekkalaa niin hemmetisti. Dieseliähän se ei vie juuri mitään (softattu 1.9tdi) ja tuo on moottorin puolesta toiminut ongelmitta. Oikeastaan ainut vika taitaa olla ilmastoinnin kompressori, kallis osa toki mutta joka autostahan jotain rikki menee ennemmin tai myöhemmin :)
 
Kävin ajamassa vaikka mitä golf-luokan autoja ja noi seatit on kyllä huomattavasti askeettisempia sisätiloista kuin esim just golf. Huomaa kyllä että on pari pykälää halvempi sisarmerkki, myös melusta.
 
Nyt tarkastelun alla on ollut 1.9 tai 2.0 Seat Leon. Ylitarkalla nipottajaveljelläni oli tuo ennen nykyistä (tarvitsi isomman) ja on suositellut. Katsotaan nyt mihin tässä kallistuu, diesel olis meikäläiselle elintärkeä, loka-marraskuussakin kilometrejä tuli yli 5000. Aika suolasta on bensavärkillä elää...

Mites Seat Exeo? Lanseerauksen aikana puhuttiin, että auto perustuu aika pitkälle A4 B7:aan ja sisustan osalta B6. Moottorina näyttää kyllä olevan 2.0TDI, mutta itketään yhdessä, jos ostit paskaa.
 
Mun pitäs löytää kotiin alle 10te kakkosauto, mutta vain A3 kelpaa. Olen koettanut Golfia, Civiciä ja jopa Aurista, mutta pitää kuulemma olla Audi. 10te on vähän liian pieni budjetti Audin ostoon... Olisiko kellään ajatusta, mikä voisi korvata A3sen.
 
Mun pitäs löytää kotiin alle 10te kakkosauto, mutta vain A3 kelpaa. Olen koettanut Golfia, Civiciä ja jopa Aurista, mutta pitää kuulemma olla Audi. 10te on vähän liian pieni budjetti Audin ostoon... Olisiko kellään ajatusta, mikä voisi korvata A3sen.

Jos tuosta kokoluokasta täytyy saada samantasoista ni MB ja BMW taitaa olla ainoita vaihtoehtoja.
 
Mun pitäs löytää kotiin alle 10te kakkosauto, mutta vain A3 kelpaa. Olen koettanut Golfia, Civiciä ja jopa Aurista, mutta pitää kuulemma olla Audi. 10te on vähän liian pieni budjetti Audin ostoon... Olisiko kellään ajatusta, mikä voisi korvata A3sen.
Volvo C30? Alfa Romeo GT:hyper:? Onhan noita, toki jos hiukan rajaisit, et minkälaisia ominaisuuksia autolta haetaan, bensa/diisseli, automaatti/manuaali jne...
 
Itsel on ajankohtaisena auton vaihto kun nykyinen alkaa olla vanha ja bensalla ei kannata enää näilä kilometreillä ajaa (+25tkm/vuosi). Nykyinen farkku BMW 520i -99 on palvellut suht hyvin, mutta se maaginen raja meni siinä 200tkm kohdal. Sitä ennen ei yhtään vikaa mutta nytte on ollu sähkö/anturivikaa vähän väliä. Ajettavuudeltaan huippu auto ja pesee vieläkin ajettavuudellaan ja hiljaisuudellaan monet uudemmat autot. Kulutuskin maltillinen kokoisekseen 6,8m/10k/8,5y. Vaihtokaupassa liikkeessä eivät vaan halua mitää älyttömiä tarjota vaikka suomi auto ja varusteltu todella hyvin (ei muka vaikuta hintaan sanoi myyjä) niin pitää tässä itse myydä ensin toi pois.

Seuraavaksi autoksi hakuses 2001-> w203 korinen C-mersu. 200 tai 220cdi automaatti, koska varsinkin kaupungis huomaat et se automaatti on mukavempi vaihtoehto. Näiden kans saa vaa olla varovainen kun on tuontiautoa joiden historia on vähän puutteellinen (jäi yksi auto ostamatta jobbariliikkeest kun asiakirjat oli aika epäselvät).
 
Volvo C30? Alfa Romeo GT:hyper:? Onhan noita, toki jos hiukan rajaisit, et minkälaisia ominaisuuksia autolta haetaan, bensa/diisseli, automaatti/manuaali jne...

3 lasta, eli ainakin 4 ovea saisi olla. Toinen auto on jo diesel, mutta on meillä ennenkin ollut kaksi dieseliä. Manuaalit on YLEENSÄ edullisempi, mutta automaatti käy yhtä hyvin. Japseja olen koettanut ehdottaa, mutta ne on vaan niin helvetin kolkkoja verrattuna eurooppalaisiin. Makuasia, mutta eihän autoja järjellä osteta. Alfa 159 kävis mulle, mutta auto ei mun käytöön tule. Volvoihin ei riitä ikä.
 
Tämä oli älyttömintä mitä koskaan kuullut. Eiks auto osteta siks, että on hyvä ajaa ja itse tykkää. Plussana kokisin sen, että naapuria vituttaa.

Olet itsesi kanssa ristiriidassa. Ensin sanot että auto ostetaan omien mielytymysten mukaan. Ja sitten annat plussaa jos naapuri on kade.

Ei auton imago tietenkään ole ensisijainen valintakriteeri. Mä annan plussaa sille jos naapuri ei ole kade, kun ei hän tajua. "Sillä on vaan joku Hyundai" ajattelee Tuulipuku Teppo Audissaan, kun sankari hurauttaa kotiin Lexus LS:llä :kuola:


Mitähän tuo negatiivinen huomio Audille ja Bmw:lle liikenteessä oikeasti on? Vai onko se vain köyhien kateellisten keksintöä?


Kyllä merkin luoma mielikuva saa ihan mukavasti vastakaikua liikenteessä. Joku lanka taisi olla pakkiksessakin, jossa Bemariin siirtynyt kuski ihmetteli muitten autojen muuttunutta käytöstä. Metsä vastaa kuten sinne huudetaan.

13606588.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan sivuhuomiona; oon nyt pari viime kertaa sattunu saamaan lentokentälle shuttle servicestä zafira-kuskin, autoissa ollut mittarissa 377tkm ja 425tkm. Yllättävän hyvin näyttää opelitkin kestävän.
Pohjois-Suomessa oli aikoinaan yli 700tkm ajettu Zafira taksina. Kyllä Opelitkin kestää kun niitä huolletaan.
 
Kyllä osa autokauppiaista on laiskoja. Laitoin eilen yhteydenottopyynnön Nettiauton kautta, kun olen kiinnostunut yhdestä autosta. Kukaan ei vaivautunut soittamaan eilisen aikana.. Itse en siis soittanut, kun liike oli vielä kiinni aikaisin aamulla.
 
Kyllä osa autokauppiaista on laiskoja. Laitoin eilen yhteydenottopyynnön Nettiauton kautta, kun olen kiinnostunut yhdestä autosta. Kukaan ei vaivautunut soittamaan eilisen aikana.. Itse en siis soittanut, kun liike oli vielä kiinni aikaisin aamulla.

Eiköhän ne soittele myyjälle ketkä ovat kiinnostuneita ostamaan niitä autoja. Itse en ainakaan myyjänä soittelisi jokaiselle yhteydenottajalle ja tyrkyttäisi autoani.
 
Eiköhän ne soittele myyjälle ketkä ovat kiinnostuneita ostamaan niitä autoja. Itse en ainakaan myyjänä soittelisi jokaiselle yhteydenottajalle ja tyrkyttäisi autoani.

Jos ilmoitetaan auto nettiautossa ja siellä on käytössä yhteydenottopyyntö, niin olishan se sitten ihan kohteliasta ottaa yhteyttä. Nytkin vielä kun puhutaan autokauppiaasta, joilla on varmaan kohtalaisen tiukka rako tällä hetkellä, niin odottaisin itsekin kyllä lähestymistä; pallo on nyt heitetty hänelle.
 
Eiköhän ne soittele myyjälle ketkä ovat kiinnostuneita ostamaan niitä autoja. Itse en ainakaan myyjänä soittelisi jokaiselle yhteydenottajalle ja tyrkyttäisi autoani.

Olet varmaan menestyksekäs autokauppias?

Yksityisenä myyjänä ymmärrän, että on kaikenlaista vaihtoauton tarjoajaa, mutta en ymmärrä kommenttiasi jos myydään autoja työkseen.
 
Jos ilmoitetaan auto nettiautossa ja siellä on käytössä yhteydenottopyyntö, niin olishan se sitten ihan kohteliasta ottaa yhteyttä. Nytkin vielä kun puhutaan autokauppiaasta, joilla on varmaan kohtalaisen tiukka rako tällä hetkellä, niin odottaisin itsekin kyllä lähestymistä; pallo on nyt heitetty hänelle.


Kyllä niitä soittopyyntöjä on varmaan jonoksi asti, jos autoliikkeellä on paljon autoja niin tuskin jokaisesta romusta jaksaa soitella ja kertoa että joo, samanlainen se on kuin ilmoituksessa, tuutko kattoo. En ymmärrä funktiota miksei sitä voi vain mennä katsomaan tai soittaa sinne, miksi pitää odottaa että sen myyjän on tehtävä kaikki.

Mikä on sen soiton funktio jos ostaja sen auton haluaa, jos taas ei halua mikä on sen soiton funktio? Tiedot näkyy kaikki netissä, kuvat. Jos kiinnostaa seuraava askel on koeajo, jos on tarpeeksi kiinnostusta soitat myyjälle, jos et edes vaivaudu soittamaan myyjälle niin ei se kiinnostus kauhean korkeaa ole, miksi siis myyjän pitäisi soitella perään. Ei puhuta kuitenkaan mistään uusista mersuista joita kaupataan sitten rikkaille ja palvelu on sen mukainen.
 
Sehän riippuu ihan siitä, kuinka paljon autoja halutaan myydä. Erot tuntuvat olevan myös kaupunkikohtaisia. Turussa kävin autoja katselemassa ja lähes jokainen myyjä otti heti yhteystiedot ylös ja kirjoitteli ne tietokantaansa. Soittelivat vielä viikon päästä perään. Salossa ei kysytty mitään. Vaikka kävin koeajamassa auton, niin avaimet vain lyötiin käteen ja sitten ne palautettiin tiskille. Myyjää ei näkynyt. Pari myyjää sentään halusi jutella työhuoneessa. Loput nojailivat autoon ja tuijottivat takaisin. Ja sitten valittavat kun kauppa ei käy. Ihan niin kuin myyjä ei olisikaan myyjä, vaan joku kirjuri joka vain ottaa rahat vastaan ja työntää auton ulos. Tosin maksamista varten on kassatiski erikseen...

Itse jos omistaisin autokaupan, niin jokainen myyjä ottaisi jokaisen asiakkaan nimet ja numerot ylös. Tiedot laitetaan tietokoneelle. Nimi, numero ja mitä autoa etsi. Ja sitten automaattinen muistutus viikon päästä soittaa asiakkaalle ja mielistellä. Jos konepelteihin haluaa nojailla varsinkin näinä aikoina, niin sitä voi tehdä työttömyysrahallakin omalla pihalla.
 
Kyllä niitä soittopyyntöjä on varmaan jonoksi asti, jos autoliikkeellä on paljon autoja niin tuskin jokaisesta romusta jaksaa soitella ja kertoa että joo, samanlainen se on kuin ilmoituksessa, tuutko kattoo. En ymmärrä funktiota miksei sitä voi vain mennä katsomaan tai soittaa sinne, miksi pitää odottaa että sen myyjän on tehtävä kaikki.
Mikä on sen soiton funktio jos ostaja sen auton haluaa, jos taas ei halua mikä on sen soiton funktio? Tiedot näkyy kaikki netissä, kuvat. Jos kiinnostaa seuraava askel on koeajo, jos on tarpeeksi kiinnostusta soitat myyjälle, jos et edes vaivaudu soittamaan myyjälle niin ei se kiinnostus kauhean korkeaa ole, miksi siis myyjän pitäisi soitella perään. Ei puhuta kuitenkaan mistään uusista mersuista joita kaupataan sitten rikkaille ja palvelu on sen mukainen.

Koska siitä sille maksetaan? Jos myyjän tehtävä olis vain antaa avaimet käteen niin sittenhän noi autot vois seistä jossain hallissa ja avaimet sais automaatista, kortilla sitten maksu ota tai jätä. Liikkeet kuitenkin myyvät autoja keskimäärin yksityisiä kalliimmalla, joten sillä ylimääräisellä rahalla olis mukava saada esim. palvelua.
 
Kyllä niitä soittopyyntöjä on varmaan jonoksi asti, jos autoliikkeellä on paljon autoja niin tuskin jokaisesta romusta jaksaa soitella ja kertoa että joo, samanlainen se on kuin ilmoituksessa, tuutko kattoo. En ymmärrä funktiota miksei sitä voi vain mennä katsomaan tai soittaa sinne, miksi pitää odottaa että sen myyjän on tehtävä kaikki.

Tää romu oli vajaa 30te pyyntihinnaltaan, mihin itse olisin halunnut lisätietoja. Jos soittaisin autoliikkeeseen juuri kyseisestä autosta, niin myyjä ei yleensä tiedä siitä yhtään mitään. Soittopyynnöllä myyjä saa aikaa selvitellä auton taustat, kaivella huoltokirjan jne.
Autoliikkeiden ilmoitukset ovat yleensä hyvinkin bulkkikamaa, eli niistä ei todellakaan irtoa kaikkea tarvittavaa tieto. Enkä lähde Kouvolasta Tampereelle katsomaan autoa ennen puhelintiedustelua.

- - - Updated - - -

Itse jos omistaisin autokaupan, niin jokainen myyjä ottaisi jokaisen asiakkaan nimet ja numerot ylös. Tiedot laitetaan tietokoneelle. Nimi, numero ja mitä autoa etsi. Ja sitten automaattinen muistutus viikon päästä soittaa asiakkaalle ja mielistellä. Jos konepelteihin haluaa nojailla varsinkin näinä aikoina, niin sitä voi tehdä työttömyysrahallakin omalla pihalla.

Olen ostanut Kamuxilta 2 autoa kahden vuoden sisään, eli olen muutakin kuin renkaanpotkija.

Tänä kesänä kyselin Kamuxilta vaihtoa kahteen eri vaihtoehtoon. Kun emme päässeet välirahasta yhteisymmärrykseen, niin yhteydenpito loppui siihen. Minun mielestä todella surkeaa myymistä Kamuxilta. Itse olisin myyjänä kaivellut vaihtoehtoja ja tarjonnut minulle autoja aina, kun sopiva tulee tarjolle. Huonon myyjän takia ajan edelleen vanhalla autollani.
 
Back
Ylös Bottom