Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
E36:sta ottaisin vain M3:sen ja se ei taida tohon hintaan mahtua.
Saab olisi ainakin hyvä talviominaisuuksiltaa, ruma tosin. Ja Saab-foorum on kyllä hyvä apu vikoihin.
 
Tarkoitus ostaa toinen auto nykyisen lisäksi. Siirtyykö nykyisen auton vakuutuksen bonukset myös toisen auton vakuutuksiin vai pitääkö kerryttäminen aloittaa nollasta toisen auton vakuutuksessa? Liikennevakuutus + kasko on tarkoitus ottaa toiseenkin autoon.
 
Vähän myöhässä vastaus, mutta c70 ja clk eroista molempien omistaneena: 3x c70 ollut ja kaksi clkta. T5 koneella c70 todella hyvä auto. Pikku t5 2.0 vei älyttömästi bensaa ja se 2.3 perusturbo oli melko laiska. Joskin kaikki oli aikalailla vikavapaita, jarrukilkkeitä sai vaihdella melkeinpä kerran vuoteen. Clk:t oli vaparina ja kompressorilla. Ehkä hieman mukavampi ajettava kun c70 mutta oli kummassakin kyllä vikoja aika paljon vaikka mittarilukema oli aika maltillinen. Kompuraton versio oli myös melko lahna. Jos pitäs uudedtaan noista valita niin ostaisin c70 2.3 t5 koneella automaattina ja alle 200 tkm ajettuna. Voi tosin mennä avomallina aika kalliiksi.

Slk oli kanssa ympärivuotisessa käytössä. Oli ihan jees talvella kovan katon takia ja lämpiskin nopeasti kun pikkukoppi. Ja luistoneston kanssa pysyi liukkaalla hyvin käsissä. Meni vaan järki siihen tilanpuutteeseen ja kaksipaikkaisuuteen joten se lähti vaihtoon.
 
Tarkoitus ostaa toinen auto nykyisen lisäksi. Siirtyykö nykyisen auton vakuutuksen bonukset myös toisen auton vakuutuksiin vai pitääkö kerryttäminen aloittaa nollasta toisen auton vakuutuksessa? Liikennevakuutus + kasko on tarkoitus ottaa toiseenkin autoon.

Liikennevakuutus nollasta, kaskoon saat varmaankin täydet bonarit jos nykyisessäkin on.
 
Paljonko käytetyissä autoissa on tällä hetkellä keskimäärin tinkivaraa autoliikkeissä? Siis jos puhutaan VAG-tuotteista hintaluokassa 25-35k€. Suora käteiskauppa kyseessä, joten haluaisin osata tarjoita riittävän alas, mutta ei kuitenkaan niin alas, että myyjä ei kiinnostu. -10%?
 
Vv-centeristä(audi, vw, seat) viime auton hommanneena väittäisin että -10% käteiskaupassakin on turhan kova alennus kauppiaalle. Helpommin tarjoavat materiaa/huoltopalveluita kaupan päälle. Oma pirssi (audi) piirun vajaa 40t€ ostettaessa.
 
Omasta kokemuksesta sanoisin että ehkä 500e saa tingittyä + jotain kaupan päälle. Uusia renkaita ja tuulilaseja kannattaa kysellä. Mutta muuten hinnat ovat nykyään jo valmiiksi aika alhaalla, sillä jengi etsii autot netistä eivätkä tule edes katsomaan jos pyynti on liian kova.

Jos ISON alennuksen saa helpolla, niin kyseessä on joko Alfa Romeo tai jotain muuta hämärää...
 
Paljonko käytetyissä autoissa on tällä hetkellä keskimäärin tinkivaraa autoliikkeissä? Siis jos puhutaan VAG-tuotteista hintaluokassa 25-35k€. Suora käteiskauppa kyseessä, joten haluaisin osata tarjoita riittävän alas, mutta ei kuitenkaan niin alas, että myyjä ei kiinnostu. -10%?

Uskoisin, että 5% on lähellä maksimia, mutta aina voi koittaa kepillä jäätä vaikka 8% tarjouksella.
 
Jumalauta, nyt se iski. Autokuume. Tulee ajoa nykyään niin älyttömästi, että alkais olla järkevää vaihtaa dieseliin. Tällä hetkellä alla vm.-01 G-mallin farkku-Astra ja vaikkei tuon kanssa ongelmia suuresti ole ollutkaan niin vaihto ois ihan poikaa. Seuraavassa autossa saisi olla ainakin ilmastointi ja sen pitäisi tosiaan olla diesel. Farkkua en halua, mutta sitä vastoin takapenkin ja kontin pitäisi kuitenkin olla suht tilavat. Hintaluokkaa en oikein osaa määritellä, varmaan ehdoton maksimi joku 15 000 euroa.

Kestävä, järkevä, mielellään hitosti hiljaisempi kuin tuo Astra, ilmastoitu diesel. Poissa listalta automaattisesti kaikki italialaiset, ranskalaiset sekä BMW:t. Ideoita?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jumalauta, nyt se iski. Autokuume. Tulee ajoa nykyään niin älyttömästi, että alkais olla järkevää vaihtaa dieseliin. Tällä hetkellä alla vm.-01 G-mallin farkku-Astra ja vaikkei tuon kanssa ongelmia suuresti ole ollutkaan niin vaihto ois ihan poikaa. Seuraavassa autossa saisi olla ainakin ilmastointi ja sen pitäisi tosiaan olla diesel. Farkkua en halua, mutta sitä vastoin takapenkin ja kontin pitäisi kuitenkin olla suht tilavat. Hintaluokkaa en oikein osaa määritellä, varmaan ehdoton maksimi joku 15 000 euroa.

Kestävä, järkevä, mielellään hitosti hiljaisempi kuin tuo Astra, ilmastoitu diesel. Poissa listalta automaattisesti kaikki italialaiset, ranskalaiset sekä BMW:t. Ideoita?

Sehän edisty nopeasti! :D Ota listalta pois vielä ainakin kaikki dsg:llä varustetut vag konsernin laitteet (vw, seat ja skoda) :)
 
Ihan sama minkä ostat niin hajoo kuitenkin. Jos nykyinen autos on kunnossa niin älä hemmetissä vaihda.
Mutta jos vaihdat niin ota listalta pois kaikki loputkin automerkit, koska niissäkin on naapurin mukaan ollu vikoja.
 
Ilman henkilökohtaisia tai tuttavienkaan kokemuksia ehdotan Saabin 9-3/9-5 1.9 TiD(S) koneella. Jotain yhteyksiä noilla moottoreilla taitaa olla Fiatiin, mutta eipä niissä taida olla mitään sen kummepia ongelmia mitä muissakaan nykymoottoreissa. Eipä noita varmoja valintoja nykyään enää ole. Kaikki on nykyään paskaa, paitsi kusi.
 
Kestävä, järkevä, mielellään hitosti hiljaisempi kuin tuo Astra, ilmastoitu diesel. Poissa listalta automaattisesti kaikki italialaiset, ranskalaiset sekä BMW:t. Ideoita?

Itsellä on nyt alla nykyistä pykälää vanhemman mallin Passatti 1.9 TDI-koneella ja pitää sanoa etten voisi olla juuri tyytyväisempi. Auto on mukava ja vakaa ajettava, melko hiljainen jopa nastarenkailla ja kaiken päälle myös luotettava. Perseeseen melkein mahtui 4 kpl 16" rengasta joten ei luukkukaan mikään pieni ole.

Jännä tuossa on se, että kävin ensin koeajamassa 2007-mallin 5-vaihteisen 105hv 1.9 passatin ja se tuntui alla jotenkin aivan surkealta rimpulalta. Sitten katsastin heti perään erittäin hyväkuntoisen 2001 mallin, myös 1.9 mutta 131hv ja 6 vaihteisen, ja oli niin perkeleen paljon parempi alle ettei mitään järkeä. Tiesin heti koeajolla että tämä se on. Auto ei paljon uudelle häpeä eikä mennyt kaikki säästöt maailman huonoimpaan sijoituskohteeseen.
 
Ilman henkilökohtaisia tai tuttavienkaan kokemuksia ehdotan Saabin 9-3/9-5 1.9 TiD(S) koneella. Jotain yhteyksiä noilla moottoreilla taitaa olla Fiatiin, mutta eipä niissä taida olla mitään sen kummepia ongelmia mitä muissakaan nykymoottoreissa. Eipä noita varmoja valintoja nykyään enää ole. Kaikki on nykyään paskaa, paitsi kusi.

Porukoilla oli tuollainen uutena ostettu 9-3 TTid, helvetin hyvät fiilikset jäi autosta ja tykkäsin todella ajella.

Edit. En jaksa googlata, mitä tuo (S) tarkoittaa?
 
Porukoilla oli tuollainen uutena ostettu 9-3 TTid, helvetin hyvät fiilikset jäi autosta ja tykkäsin todella ajella.

Edit. En jaksa googlata, mitä tuo (S) tarkoittaa?

Taitaa vaihtoehtoja olla ainakin TiD, TiDS ja TTiD. Ensiksi mainittu se lussuin versio ja viiminen tehokkain. Voi olla muitakin. En itse ole pahemmin Saabin käyttämiin dieselmoottoreihin perehtynyt. Varmaan kaikki luotettavuudeltaan samaa tasoa?
 
Juu taitaa tuo "T" ilmaista turbojen määrän, keskimmäinen moottori itselle täysin tuntematon. Miksihän se edes on mallistossa ku TiD taitaa olla 150hv ja olikohan toi TTid 180, ei siihen paljon väliin mahdu koneita..
Luotettavuudesta en osaa sanoa kuin sen verran että meillä ei ollut mitään ongelmia, ei toki takuuaikana saakkaan olla. Ajoin autokoulun BMW 318:lla ja tuo oli sen jälkeen alla oman Peogeot 406:n lisäksi, täytyy kyllä sanoa että pesi ehdottomasti penarin. Ainut mikä oli penarissa parempaa oli tosi herkkä ohjaus, jos siitä nyt sattuu tykkäämään.

Edit. taitaa tuo S tarkoittaa vain jotain sport-varustelua, sama 150hv näyttäs tehoa löytyvän kuin pienimmästä koneestakin..?
 
Mulla oli joskus kalkkiviivoilla Saab 9-3 ja Peugeot 407, joista sitten päädyin lopulta pösöön, oli sen verran paljon parempi ajaa. Muihin ominaisuuksiin en osaa ottaa kantaa.
 
Back
Ylös Bottom