Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Paljon on kyllä eroa noiden autoliikkeiden hyvityshinnoissa. Omaa autoa vaihtaessani olisin saanut yhdestä liikkeestä 5000 € hyvityksen - seuraavasta 10 000 €. Kaiken lisäksi oli täysin identtinen auto, johon olin vaihtamassa...

Juu ei mene kyllä yhtään linjassa noiden tarjoukset, toiseen mistä pyysin vaihtotarjouksen tuli ilmän näkemistä 2500€ parempi tarjous ja uskon että tuohonkin saisi vielä tingittyä sen 1-2k€ lisää-
Kaipa ne nuokin yrittää kepillä jäätä jos sattuisi jollekkin olemaan ihan sama, mielenkiinnolla odotan ottaako tuo 1 myyjä vielä yhteyttä..

Huvitti ehkä eniten tuossa 1 myyjässä se että hän yritti ihan pokkana selittää että auton vakiovarusteet olisivat maksaneet uutena lisää ja en voi kuulemma vertailla muihin kun niissä ei ole samoja varusteita, vielä siinäkin vaiheessa yritti nillittää vastaan kun sanoin että sori mutta kyseiseen vuosimalliin noi on kaikki tullut vakiona.

Hermo noiden kanssa menee aina kerpele.
 
1. Aja sen verran vanhoilla autoilla, että liikkeet ei edes huoli takaisin.
2. Älä asioi autoliikkeissä muutenkaan.

Voisin melkein sanoa että tässä on hyvät ohjeet ;) Menee nimittäin v....u järki näiden ns uusien autojen kanssa, ei s.......a koko ajan saa olla paskat housussa millon hajoaa joku tarpeeton paska osa ja menee taas rahaa tonnikaupalla, 15 tonnin autolla kun ajaa niin pitää olla 5tonnia sukanvarressa koko ajan jos jotain sattuu hajoaan.. Varmaan aika mielenkiintoisia laitteita nää nykypäivän autot omistaa 10v päästä-
 
Voisin melkein sanoa että tässä on hyvät ohjeet ;) Menee nimittäin v....u järki näiden ns uusien autojen kanssa, ei s.......a koko ajan saa olla paskat housussa millon hajoaa joku tarpeeton paska osa ja menee taas rahaa tonnikaupalla, 15 tonnin autolla kun ajaa niin pitää olla 5tonnia sukanvarressa koko ajan jos jotain sattuu hajoaan.. Varmaan aika mielenkiintoisia laitteita nää nykypäivän autot omistaa 10v päästä-

Musta tuntuu että näin on ajateltu aina :D Taitaa olla 10v päästä että nää nykyautot koetaan luotettavan perustekniikkana, kun ei oo mitään turhanpäiväistä mukana..;) Onneksi kun malleille tulee vähän ikää joku "epävirallinen" taho yleensä kiinnostuu tarjoamaan jonkunlaista korjauspalvelua merkkiliikkeiden uusien osien tilalle (esim elektroniikka).
 
Musta tuntuu että näin on ajateltu aina :D Taitaa olla 10v päästä että nää nykyautot koetaan luotettavan perustekniikkana, kun ei oo mitään turhanpäiväistä mukana..;) Onneksi kun malleille tulee vähän ikää joku "epävirallinen" taho yleensä kiinnostuu tarjoamaan jonkunlaista korjauspalvelua merkkiliikkeiden uusien osien tilalle (esim elektroniikka).

Niinno emmä tiedä tällä hetkellä vaan tuntuu varsinkin diesel rintamalla "vag" olevan niin helvetin pahoja pommeja ilmassa ettei oo tosikaan, viimeisimpänä mutta ei vähäisimpänä nää polttoaine järjestelmän tuhot :D
Ja joo en mä tiedä mulla oli 2000 luvun alussa diesel vag millä oli kurvattu yli 450tkm ilman ongelmia veli osti sen ja möi niin mittarissa oli 580tkm ja edelleen motti oli avaamaton-, nykydieseleillä joita mulla on ollut useita on 200tkm ollut maaginen raja missä alkaa vuosittain korjauskustannukset olemaan 10-20% auton arvosta. Seuraava auto on isokoneinen bensa aivan sama mitä polttoaine maksaa.

Mietis muuten noita 80-90 luvun dieseleitä, ne ei oikeasti ollut ikinä rikki..
 
Mul oli aiemmin, viime vuosikymmenellä vanha Nisse (Sun ny). Tuusulassa liike otti sen mielellään vastaan ja meitsi vielä mieluummin jätti sen sinne, sen hammastangon nivel paskana. Tielle 45 kaartaa Sulasta silloin tällöin rekka-autoja täynnä vastaavia Nissaneita ja mm. pick upeja. Rekat menevät ymmärtääkseni rantaan ja sieltä niiden lasti laivataan Afrikkaan, jossa tollanen Nisse saa uuden elämän. Kaunista.

Vahinko vain, että Afrikka haluaa kaikista innokkaimmin Toyotia ja toiseksi kiihkeimmin muita japskeja, jopa Izuzuja, jos pick up. Parkkiksellamme ja läheisen tien varressa tosin oli parhaimmillaan 6 kpl 80-luvun lopuin paketti-Mersuja ja "brotherilta" kysyessäni hän kehui laivaavansa ne Kongoon. Joten japsien lisäksi joissain maissa siellä päin on omat hot-merkit ja -mallit. Pakkiksella on varmasti äijiä, jotka tietävät kuviot vielä tarkemmin. En tarkoita, että täällä olisi yhtään "bratöä". Miksei täällä muuten ole yhtään brotheria?
 
Viimeksi muokattu:
Niinno emmä tiedä tällä hetkellä vaan tuntuu varsinkin diesel rintamalla "vag" olevan niin helvetin pahoja pommeja ilmassa ettei oo tosikaan, viimeisimpänä mutta ei vähäisimpänä nää polttoaine järjestelmän tuhot :D
Ja joo en mä tiedä mulla oli 2000 luvun alussa diesel vag millä oli kurvattu yli 450tkm ilman ongelmia veli osti sen ja möi niin mittarissa oli 580tkm ja edelleen motti oli avaamaton-, nykydieseleillä joita mulla on ollut useita on 200tkm ollut maaginen raja missä alkaa vuosittain korjauskustannukset olemaan 10-20% auton arvosta. Seuraava auto on bensa aivan sama mitä polttoaine maksaa.

No joo kyllä korjauskulut varmasti nousseet on 10v takaisesta. Tarkoitin noin ajatusmaailmallisesti, aina ne vanhemmat mielletään varmemmaksi, koska yleensä uusissa on aina enemmän tekniikkaa :) Siis että taas 10 vuoden päästä on enemmän hajoavaa hilpeitä autoissa kuin nyt on.
Vag-leiri on kyllä kokenut noista 1.9tdi ajoista melkoisen vajoamisen laadullisesti ja tämä on jo ihmisillä myös mielikuvissa. Sekä bensa että diesel puolella tuossa leirissä sama homma ja vielä dsg lisäksi. Toki niitä on myytykin paljon ja monilla toimineet kaikesta huonosta maineesta riippumatta tosi hyvin.

Itselläkin on tällä hetkellä vähän vajaa 270tkm ajettu suht moderni diesel alla ja saas nähdä milloin kalliit remontit jatkuvat. Tähän asti 30tkm aikana vaihdettu termostaatti(kallis) ja kaarreajovalojen ohjausyksikkö toisesta lampusta (sekin oli kallis). Vanhassa autossani (2001 focus 1.6 bensa) mikään korjaus ruostekorjauksia lukuunottamatta ei ollut niin kallis kuin kuin nuo kumpikin vika on erikseen ollut tähän nykyiseen :D Itseasiassa taisi saada 7v korjaukset fordiin pelkästään tuon termostaatin hinnalla!
 
No joo kyllä korjauskulut varmasti nousseet on 10v takaisesta. Tarkoitin noin ajatusmaailmallisesti, aina ne vanhemmat mielletään varmemmaksi, koska yleensä uusissa on aina enemmän tekniikkaa :) Siis että taas 10 vuoden päästä on enemmän hajoavaa hilpeitä autoissa kuin nyt on.
Vag-leiri on kyllä kokenut noista 1.9tdi ajoista melkoisen vajoamisen laadullisesti ja tämä on jo ihmisillä myös mielikuvissa. Sekä bensa että diesel puolella tuossa leirissä sama homma ja vielä dsg lisäksi. Toki niitä on myytykin paljon ja monilla toimineet kaikesta huonosta maineesta riippumatta tosi hyvin.

Itselläkin on tällä hetkellä vähän vajaa 270tkm ajettu suht moderni diesel alla ja saas nähdä milloin kalliit remontit jatkuvat. Tähän asti 30tkm aikana vaihdettu termostaatti(kallis) ja kaarreajovalojen ohjausyksikkö toisesta lampusta (sekin oli kallis). Vanhassa autossani (2001 focus 1.6 bensa) mikään korjaus ruostekorjauksia lukuunottamatta ei ollut niin kallis kuin kuin nuo kumpikin vika on erikseen ollut tähän nykyiseen :D Itseasiassa taisi saada 7v korjaukset fordiin pelkästään tuon termostaatin hinnalla!

Toi vag;in maine mua ihmetyttää netti on täynnä kammottavia tarinoita ja silti autot myyvät hyvin, kaipa se alkaa vagismikin olemaan sairaus duunikaverikin vaihtoi golffista skodaan kun 2v vanhassa golfissa oli ollut suunnilleen kaikki yleisimmät tyyppiviat mitä vageissa on..

Korjaamokulut on noussut ihan sairaasti ja nykyään korjaamoilla on tullut tapa että kaikki uusitaan ei tehdä enää mitään osittais korjauksia vaikka tällä pystyisi säästämään paljon, esim korkeudensäätömoottori ajovaloissa uusitaan koko paska umpioineen hintaa 500€ ja moottorin saa vaihdettua yksinäänkin ;) 50€:lla.
Ja kyllä 10v päästä noi uudet autot on varmasti niin täynnä elektroniikkaa ettei niitä enää osaa korjata kukaan..
 
Esim tuosta ajovaloviasta soitin Volvolle ja vastaus oli että vikakoodien luku 45€ mutta sillä ei kuulemma vika selviä, vaan pitää mittailla missä vika on... Eli niillä tunti hinnoilla olis maksanu koko homma varmaan 100-200€. No en viittiny tuohon lähteä vaan luetuin koodit eripaikassa (12€) ja tilasin osan ja vaihdon sen. Mutta tuo pelkkä osa maksoi 280€! Eikä mistään muualta löytynyt kuin merkkiliikkeessä tilaamalla... eBay, suomen purkaamot jne tuli tutkittua läpi. Kallista on ja silti säästin varmasti puolet verrattuna siihen, että olisin vienyt merkkiliikkeeseen ja sanonut että hoitakaa kuntoon :D

Edittiä: Että itse tekemällä edelleen säästää paljon ja nyt tuli hommattua tulevaisuutta varten lukija jolla pääsee eurooppalaisiin autoihin kunnolla lukemaan koodeja ihan joka yksiköstä :) Kauheaa ryöstöä varsinkin merkkikorjaamoilla!
 
Sepä se, ja kun toi vikakoodien luku ei vielä takaa mitään, mun Volvoon vaihdettiin takuuaikana vaikka mitä ja koskaan se ei tullut kuntoon. Kiva maksaa 80€ vianetsinnästä ja 300€ osasta vaan todetakseen ettei vika ollutkaan siinä! ton ruljanssin kun joutuisi tekee omalla rahalla muutaman kerran niin kyllä se alkaisi jo vituttaa. (onneksi oli vielä takuu)

On muuten monet noista uusien autojen korjauksista tehty niin hiton helpoksi että kannattaa ainakin katsoa netistä ennen kuin vie auton pajalle, on meinaan melko turhaa maksaa 100€/h jos itsekkin pystyy tekemään saman homman 10sssä minuutissa linkkarilla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko tietoa miten Polon 1.4 TDI:t sietää kilometrejä? Tai kuinka paljon nykyään on eroa isompi koneisen kiisselin kestolla ja pienemmän kinnerin.

Näkyy olevan aika kovillakin maileilla noita myytävänä joten ilmeisesti kestää varsin hyvin. Näillä näkymin Polo tulee hommattua kun en millään keksi perusteita Golfin pykälää kovemmille hinnoille...
Ei vaadi kuin koeajon niin keksit.

Täytyy tunnustaa oma märkäkorvaisuuteni tässä, että on se Golffi kyllä lisähintansa arvoinen Poloon verrattuna... Kävin koittamassa noita hiukan tuoreempia ja mielenkiinto heräsi. :nolo:

Vastasin alunperin hiukan väärillä askelmerkeillä kun meinasin "M_atti":n kommentin olleen tohon toiseen kyssäriin ja Poloja on tullut enemmän testattua ("kuinka paljon nykyään on eroa isompi koneisen kiisselin kestolla ja pienemmän kinnerin").

Näin ollen - lakki kourassa kysymys - tuleeko jollekulle mieleen kombinaatiota Golffista, joka voisi olla turvallinen ostaa tai vastaavasti mitä ei missään nimessä kannata hakea pihaan...? Pommeja on toki kaikissa malleissa. 7-vaihteinen DSG tuntuu olevan vikaherkkä, mutta mun katsomien vuosimallien (sukupolvi V, vm.06-08, kilometrit ~100-200tkm) yksilöt ovat 6-vaihteisia DSG:itä / manuaaleja. Noissa malleissa ei luulisi olevan enää lastentauteja kun mallisarjan loppupuolelta, mutta mites esim. DSG:n kesto? Eikös "suunnitteluvialliset" ole jo pasahtaneet tohon mennessä ja kaippa DSG ainakin 250tkm:ään pitäisi kestää... Kaksoismassavauhtipyörän ongelmista on tarinaa netissä, mutta tuskin sekään joka aikakauteen ulottuu. Manuaali toki luotettavampi, mutta naisen autoon automaatti olis kiva. 1.9 TDI lienee aika varma kone "nykydieseleistä" - ainakin varsin vähän niistä on vakiona tehoja otettu irti. Noin muuten mulle on ihan sama onko bensa vai kiisseli.

Vai onko muka kaikki Golffit paskoja eikä "fiksua" valintaa ole enää löydettävissä - muutakuin hyppäämällä takaisin Skoda-leiriin? ;)
 
Täytyy tunnustaa oma märkäkorvaisuuteni tässä, että on se Golffi kyllä lisähintansa arvoinen Poloon verrattuna... Kävin koittamassa noita hiukan tuoreempia ja mielenkiinto heräsi. :nolo:

Vastasin alunperin hiukan väärillä askelmerkeillä kun meinasin "M_atti":n kommentin olleen tohon toiseen kyssäriin ja Poloja on tullut enemmän testattua ("kuinka paljon nykyään on eroa isompi koneisen kiisselin kestolla ja pienemmän kinnerin").

Näin ollen - lakki kourassa kysymys - tuleeko jollekulle mieleen kombinaatiota Golffista, joka voisi olla turvallinen ostaa tai vastaavasti mitä ei missään nimessä kannata hakea pihaan...? Pommeja on toki kaikissa malleissa. 7-vaihteinen DSG tuntuu olevan vikaherkkä, mutta mun katsomien vuosimallien (sukupolvi V, vm.06-08, kilometrit ~100-200tkm) yksilöt ovat 6-vaihteisia DSG:itä / manuaaleja. Noissa malleissa ei luulisi olevan enää lastentauteja kun mallisarjan loppupuolelta, mutta mites esim. DSG:n kesto? Eikös "suunnitteluvialliset" ole jo pasahtaneet tohon mennessä ja kaippa DSG ainakin 250tkm:ään pitäisi kestää... Kaksoismassavauhtipyörän ongelmista on tarinaa netissä, mutta tuskin sekään joka aikakauteen ulottuu. Manuaali toki luotettavampi, mutta naisen autoon automaatti olis kiva. 1.9 TDI lienee aika varma kone "nykydieseleistä" - ainakin varsin vähän niistä on vakiona tehoja otettu irti. Noin muuten mulle on ihan sama onko bensa vai kiisseli.

Vai onko muka kaikki Golffit paskoja eikä "fiksua" valintaa ole enää löydettävissä - muutakuin hyppäämällä takaisin Skoda-leiriin? ;)

Paskoista yleensä on enemmän mölyä kuin niistä, jotka toimii. Kyllähän noita vekottimia on liikenteessä sen verran, että varmasti joissakin esiintyy vikoja. Etit vaan sellasen kappaleen, joka mielyttää ja se on huollettu ja pidetty hyvin. Toi 1.9 TDi on kyllä luotettava kone ja sille päristellään satoja tuhansia kilometrejä ilman suurempaa murhetta.
Ja Skodassahan on samat hilut ku Volkkareissa, joten siinä mielessä tuttua hommaa pitäisi olla ;)
 
Täytyy tunnustaa oma märkäkorvaisuuteni tässä, että on se Golffi kyllä lisähintansa arvoinen Poloon verrattuna... Kävin koittamassa noita hiukan tuoreempia ja mielenkiinto heräsi. :nolo:

Vastasin alunperin hiukan väärillä askelmerkeillä kun meinasin "M_atti":n kommentin olleen tohon toiseen kyssäriin ja Poloja on tullut enemmän testattua ("kuinka paljon nykyään on eroa isompi koneisen kiisselin kestolla ja pienemmän kinnerin").

Näin ollen - lakki kourassa kysymys - tuleeko jollekulle mieleen kombinaatiota Golffista, joka voisi olla turvallinen ostaa tai vastaavasti mitä ei missään nimessä kannata hakea pihaan...? Pommeja on toki kaikissa malleissa. 7-vaihteinen DSG tuntuu olevan vikaherkkä, mutta mun katsomien vuosimallien (sukupolvi V, vm.06-08, kilometrit ~100-200tkm) yksilöt ovat 6-vaihteisia DSG:itä / manuaaleja. Noissa malleissa ei luulisi olevan enää lastentauteja kun mallisarjan loppupuolelta, mutta mites esim. DSG:n kesto? Eikös "suunnitteluvialliset" ole jo pasahtaneet tohon mennessä ja kaippa DSG ainakin 250tkm:ään pitäisi kestää... Kaksoismassavauhtipyörän ongelmista on tarinaa netissä, mutta tuskin sekään joka aikakauteen ulottuu. Manuaali toki luotettavampi, mutta naisen autoon automaatti olis kiva. 1.9 TDI lienee aika varma kone "nykydieseleistä" - ainakin varsin vähän niistä on vakiona tehoja otettu irti. Noin muuten mulle on ihan sama onko bensa vai kiisseli.

Vai onko muka kaikki Golffit paskoja eikä "fiksua" valintaa ole enää löydettävissä - muutakuin hyppäämällä takaisin Skoda-leiriin? ;)

Eipä mitään!
Juu osta vitoskoppainen, se oli volkkarilta vikaveto kun tuli tehtyä liian hyvä ja kalliista osista, siksi kutonen tuotiin nopeasti markkinoille (mulla on sellainen, 2.0tdi 6-vaihteinen manuaali, 112tkm ajettu, ei ongelmia), joka oli vieläkin "liian hyvä". Siksi tuli aika pikaisesti tuo seiskakin, sitä en enää ostaisi. Vaihteistosta en oikein viitsi kommentoida, sellaisella ostat jonka haluat niin mahdollisten vikojen ilmetessä on edes vähän mukavampi korjata.
 
Eipä mitään!
Juu osta vitoskoppainen, se oli volkkarilta vikaveto kun tuli tehtyä liian hyvä ja kalliista osista, siksi kutonen tuotiin nopeasti markkinoille (mulla on sellainen, 2.0tdi 6-vaihteinen manuaali, 112tkm ajettu, ei ongelmia), joka oli vieläkin "liian hyvä". Siksi tuli aika pikaisesti tuo seiskakin, sitä en enää ostaisi. Vaihteistosta en oikein viitsi kommentoida, sellaisella ostat jonka haluat niin mahdollisten vikojen ilmetessä on edes vähän mukavampi korjata.
Juu, tattista vaan - tosiaan sun vihje pisti vielä pohtimaan kunhan hiffasin.

A6:n ostin muinoin manuaalina kun oli pomminvarma ja toisaalta en tykännyt yhtään multitronicin luonteesta.
 
2.0TDI en ottaisi. Niissä kaikissa lienee naftapumpussa vikaa? Pumppu hajoaa, rikkoo koneen ja Volkkarin mielestä ongelmaa ei ole. Audi-palstoilla tästä on enemmänkin juttua.

Tosin kun itse omistin 9 vuotta sitten 1.9TDI Golffin, niin se oli silloin "surullisen kuuluisa eikä kannata koskaan ostaa". Nyt se on näköjään pomminvarma.

Omasta puolestani pelaan varman päälle, enkä enää osta Volkkareita ;) Laatu voi olla kehnoa, mutta eniten nyppii merkkihuolto ja maahantuojan paska asenne.
 
2.0TDI en ottaisi. Niissä kaikissa lienee naftapumpussa vikaa? Pumppu hajoaa, rikkoo koneen ja Volkkarin mielestä ongelmaa ei ole. Audi-palstoilla tästä on enemmänkin juttua.

Tosin kun itse omistin 9 vuotta sitten 1.9TDI Golffin, niin se oli silloin "surullisen kuuluisa eikä kannata koskaan ostaa". Nyt se on näköjään pomminvarma.

Omasta puolestani pelaan varman päälle, enkä enää osta Volkkareita ;) Laatu voi olla kehnoa, mutta eniten nyppii merkkihuolto ja maahantuojan paska asenne.

En ole ikinä kuullut mitän negatiivistä 1.9 koneen puolelta, ainut mistä on valituksia kuullut tullut on ahdin. Noillahan on ajettu yli 500tkm ilman ongelmia.
 
2.0TDI en ottaisi. Niissä kaikissa lienee naftapumpussa vikaa? Pumppu hajoaa, rikkoo koneen ja Volkkarin mielestä ongelmaa ei ole. Audi-palstoilla tästä on enemmänkin juttua.

Tosin kun itse omistin 9 vuotta sitten 1.9TDI Golffin, niin se oli silloin "surullisen kuuluisa eikä kannata koskaan ostaa". Nyt se on näköjään pomminvarma.

Omasta puolestani pelaan varman päälle, enkä enää osta Volkkareita ;) Laatu voi olla kehnoa, mutta eniten nyppii merkkihuolto ja maahantuojan paska asenne.
-
Naftapumppu ongelmat joden korjaus maksaa enemmän kuin auton jäännösarvo :=
-Kaksoimassa
-DPF
-Siemensin suuttimet
-Kondenssiveden joutuminen sylintereihin.
-tasapainomodulin kuusiokolo akseli.
-140hp kukkopilli turbot.
Unohtuiko tuosta listasta vielä jotain? Imo aika helvetin pitkä ja kallis lista.
 
Pommeja on toki kaikissa malleissa. 7-vaihteinen DSG tuntuu olevan vikaherkkä, mutta mun katsomien vuosimallien (sukupolvi V, vm.06-08, kilometrit ~100-200tkm) yksilöt ovat 6-vaihteisia DSG:itä / manuaaleja. Noissa malleissa ei luulisi olevan enää lastentauteja kun mallisarjan loppupuolelta, mutta mites esim. DSG:n kesto?

Rahamiehen peli. Mulla oli 07 passatti 2.0tdi dsg 125kw. Olihanse aivan mahtava ajaa kun toimi. Vaihtelin suuttimia kuin morseimia. Egr venttiilejä, webastoa korjattiin muutaman kerran kun hajos vuosittain. Ja pakko oli korjata kun ei lähteny pakkasella ilman webastoa käymää. Sit dsg teki sitä, että käynnistäessä P:llä nytkäytti autoa 15cm eteenpäin. Ekaks pakkasella, joka aiheutti sen että just kun oli käynnistymässä, nytkäytti, sammu. Ja akku tyhjä. Myöhemmin lämpimälläkin. Työkaverilla muuten sama peli, mutta porrasperänen. Samat viat. Plus takakontti vuos.
 
Back
Ylös Bottom