Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toisekseen pajoista sen verran, että halvalla harvoin saa hyvää.

Nykyään sitä hyvää ei oikein meinaa saada kalliillakaan.. Olen törmännyt merkkihuollossa kusettamiseen ja olen törmännyt samaan asiaan pikkupajalla. Kerran kun löytää hyvän pikku korjaamon niin siellä kannattaa käydä sitten aina.
Merkkiliike kusetti remontin kestosta ja hinnasta.. Pikkupaja keksi autoon lisää vikoja, toinen pikkupaja sanoi että näissä ei ole mitään vikaa.
 
off-topiccia ja sori vaan. Mutta jos jakoremmien vaihtoja vertailee, niin tosiaan jotkut vaihtavat vesipumpun samalla. Eli sillä saa yleensä parin sadan eron. Ainahan sitä ei tarvitse vaihtaa, mutta osaava korjaamo edes tsekkaa onko se ok vai ei.
 
off-topiccia ja sori vaan. Mutta jos jakoremmien vaihtoja vertailee, niin tosiaan jotkut vaihtavat vesipumpun samalla. Eli sillä saa yleensä parin sadan eron. Ainahan sitä ei tarvitse vaihtaa, mutta osaava korjaamo edes tsekkaa onko se ok vai ei.
Osien hinnoissa on myös ihan järjettömiä eroja. Saattaa pelkässä vesipumpussa olla eroa 100€ orkkis vs korvaava malli.
 
Jooh ei se paskoilla teillä mukavaa ole jos on jäykkä alusta.
Vähän riippuu. Sekään ei ole kovin kivaa jos tiessä on lievässä mutkassa isoja kumpareita ja auto lähtee vellomaan sattumanvaraisesti vähän joka suuntaan, kuten tässä hiljattain koeajamassani jenkkilotjassa. Jäykkyys jotakin n. vesisängyn luokkaa. Voi olla että oli paskat iskaritkin mutta osittain ehkä ominaisuuskin.
 
Mielenkiintoinen juttu muuten. Täyttelin vakuutusyhtiön laskuriin kahden samanlaisen diesel -auton tiedot (merkki, malli, moottori ja vuosimalli). Ainoa ero oli siinä, että toinen oli rekisteröity pakettiautoks ja toinen henkilöautoksi. Joitain varustelueroja oli myös, mutta ei mitään sellaista, minkä pitäis vakuutuksen määrään vaikuttaa. Laskuri antoi noin 150 euroa kalliimman vakuutuksen hinnan pakettiautoks rekisteröidylle autolle. Pakuverohan on reippaasti halvempi kuin henkilöauton vero noissa dieseleissä. Näitten kohdalla pakun vero olis ollut noin 200 euroa halvempi per vuosi. Eli loppujen lopuksi pakettiautodiesel ei toiskaan kuin muutaman kympin säästöt vuodessa...

edit. Syötin samat tiedot toisen vakuutusyhtiön laskuriin ja se puolestaan antoi osapuilleen saman hinnan molemmille autoille (pakulle tuli kympin verran vähemmän). Aikas omituista kyl. :wtf:
 
Kyllä välillä ihmetyttää miten pihejä ihmiset on. Autossa on paljon rahaa kiinni, mutta niistä ei pidetä huolta. Kävin katsomassa käytettyjä autoja ja tällä kertaa mielenkiinnosta katselin myös muita autoja, kuin aivan halvimpia paskoja. Autoista on otettu alkup. paska tunkki ja rengasavain, varoituskolmio ja ensiapulaukku mukaan. Kuka helvetti noita edes ostaa. Ilmastointi on tyhjä, sulat on edessä ja takana aivan paskat ja loppu. Pissapohjan säiliössä pelkkää vettä. Ilmansuodatin vaihdettu kunnosta päätellen joku 50 000 sitten. Sehän maksaakin niiin perkeleesti. Tulppia ei ole vaihdettu, öljyt vaihdettu ties koska, suodatinta ei sitten niinkään usein ja autossa ei ole mittarissa vielä kuin 150k. Varmuuden vuoksi ei ole käytetty huollossa vaan on tehty itse, eikä ole vaivauduttu merkitsemään öljynvaihtoja huoltokirjaan. Ja tottakai myydään vain yksillä renkailla ja avainten paristot molemmat loppu. Auton renkaat on edessä jat takana eri valmistajalta ja tietenkin halvimmat paskat mitä saa ostettua. Renkaspaineet aivan päin helvettiä. Joo, ja tämä auto oli liikkeessä myynnissä.
 
Ja todennäköisesti helma"pellit" kiinni popniiteillä ja päällä lasikuitukittiä jne.
 
Katsoppa huvikseen nettiautosta löytyykö sieltä kyseinen auto :rock:
Rehellinen autokauppias on varmasti keksinyt tuostakin vaikka kuinka paljon hyvää sanottavaa.
 
Aika perussettiä tuo ajattelu, että "ajetaan loppuun ja laitetaan kiertoon". Typerää vielä siksi, että eikö tulisi halvemmaksi huoltaa autoa hyvin ja pitää sitä esim. 5 vuotta, kuin aina vaihtaa autoa ja ottaa takkiin arvonalenemassa?
 
Nyt lähes 10 vuoden Toyota ura tuli omalla kohdalla tiensä päähän. Lauantaina myin T25 Avensiksen pois ja keskiviikkona tulee tilalle 2008 vuoden 1.9TDI Golf.Rullattu 99TKM.
Saa nähdä miten tässä käy. Onneks vaimolla on vanha Corolla kauppa kassina. Se kuljettaa ainakin..

Epäilyttää tuo luotettavuus. Koneen puolesta tuo 1.9TDI pitäisi olla volkkarin vahvimpia.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No kyllähän nyt tarkan markan mies ottaa renkaistakin ilmat talteen ennen kuin myy!

Jänniä nuo ns. "luotettavat" koneet. Esim. 1.9TDI kun tuli niin paskahan se on. Nyt se on luotettava. 2.0TDI on ihan paska. 5v sekin on lutettava. Toyotan D4D haukuttiin heti kun se tuli ja sekin on tänään pommin varmaa tekniikkaa. Myös Volvon automaatit tiedettiin todella helposti hajoaviksi. Ja nyt myydään luotettavana tekniikkana.

Ehkä auto onkin kuin viini. Paranee vanhetessaan.
 
Nykyään sitä hyvää ei oikein meinaa saada kalliillakaan.. Olen törmännyt merkkihuollossa kusettamiseen ja olen törmännyt samaan asiaan pikkupajalla. Kerran kun löytää hyvän pikku korjaamon niin siellä kannattaa käydä sitten aina.
Merkkiliike kusetti remontin kestosta ja hinnasta.. Pikkupaja keksi autoon lisää vikoja, toinen pikkupaja sanoi että näissä ei ole mitään vikaa.

Mulla on ilmastoinnista vähän samantyylistä ongelmaa. Ensimmäisen kerran kun nesteet vaihdettiin niin kaveri sanoi että se vuotaa jostain muttei tiedä mistä. No taas oli seuraavan keväännä nesteet niin vähissä ettei kylmää tullut ja vein toiseen paikkaan ja sanoin että katsokaa se vuoto samalla. No ei sitä löytäneet vaan pistivät taas uudet litkut.

No sitten kävin syksyllä viimevuonna sen jakopäärempan tekemässä yhdessä pikkupajassa. Kaveri sanoi siinä kun auton hain että tuo sun ilmastointi vuotaa siitä hetipian kompuran jälkeen. Sanoin että kiva tietää kun ei sitä vuokoa aikaisemmin ollut löydetty etismälläkään ja sinä sen paikansit etsimättä ja pyytämättä. No keväällä kävin sen sitten laitattamassa eli vaihdettiin uudet letkut ja litkut, enää ei nesteet häviä.

Joitain kiinnostaa mitä tekevät ja jotkut ovat vaan töissä täällä.
 
Nyt lähes 10 vuoden Toyota ura tuli omalla kohdalla tiensä päähän. Lauantaina myin T25 Avensiksen pois ja keskiviikkona tulee tilalle 2008 vuoden 1.9TDI Golf.Rullattu 99TKM.
Saa nähdä miten tässä käy. Onneks vaimolla on vanha Corolla kauppa kassina. Se kuljettaa ainakin..

Epäilyttää tuo luotettavuus. Koneen puolesta tuo 1.9TDI pitäisi olla volkkarin vahvimpia.

Vaihtaa öljyt 15tkm välein ni koneella ajaa helposti puoli miljoonaa (kohta joku varmaan saa väitteestä slaagin :P). EGR:ää ja muuta pikkusälää saattaa porsia jossain vaiheessa kylläkin. Jos et lastuta ja ajelet järkevästi niin turbo ja kytkinkin voivat kestää yllättävän hyvin. Turbolle tekee joskus hyvää antaa kierroksia kun kone on lämmin esim. rampilla kun liitytään motarille. Pumppusuutin 1.9tdi koneissa pelotellaan nokka-akselin hajoamisella n. 300tkm jälkeen varsinkin jos ajeltu longlife vaihtovälillä. Jotain suuttimia saattaa myös näistä uudemmista joutua vaihtelemaan (en nyt muista ulkoa enkä jaksa googlettaa). Tarkoitan uudemmalla siis uudempia 1.9tdi koneita, käsittääkseni 2008-2009 tuli viimeiset?
 
Vaihtaa öljyt 15tkm välein ni koneella ajaa helposti puoli miljoonaa (kohta joku varmaan saa väitteestä slaagin :P). EGR:ää ja muuta pikkusälää saattaa porsia jossain vaiheessa kylläkin. Jos et lastuta ja ajelet järkevästi niin turbo ja kytkinkin voivat kestää yllättävän hyvin. Turbolle tekee joskus hyvää antaa kierroksia kun kone on lämmin esim. rampilla kun liitytään motarille. Pumppusuutin 1.9tdi koneissa pelotellaan nokka-akselin hajoamisella n. 300tkm jälkeen varsinkin jos ajeltu longlife vaihtovälillä. Jotain suuttimia saattaa myös näistä uudemmista joutua vaihtelemaan (en nyt muista ulkoa enkä jaksa googlettaa). Tarkoitan uudemmalla siis uudempia 1.9tdi koneita, käsittääkseni 2008-2009 tuli viimeiset?

Tarkoitus on vaihtaa öljyt 15tkm välein, vaikka tossa nyt jotkut longlifet onkin sisässä.
Mitenhän muuten onnistuu vakkarin (Cruisen) jälkiasennus?
 
Kyllä välillä ihmetyttää miten pihejä ihmiset on. Autossa on paljon rahaa kiinni, mutta niistä ei pidetä huolta. Kävin katsomassa käytettyjä autoja ja tällä kertaa mielenkiinnosta katselin myös muita autoja, kuin aivan halvimpia paskoja. Autoista on otettu alkup. paska tunkki ja rengasavain, varoituskolmio ja ensiapulaukku mukaan. Kuka helvetti noita edes ostaa. Ilmastointi on tyhjä, sulat on edessä ja takana aivan paskat ja loppu. Pissapohjan säiliössä pelkkää vettä. Ilmansuodatin vaihdettu kunnosta päätellen joku 50 000 sitten. Sehän maksaakin niiin perkeleesti. Tulppia ei ole vaihdettu, öljyt vaihdettu ties koska, suodatinta ei sitten niinkään usein ja autossa ei ole mittarissa vielä kuin 150k. Varmuuden vuoksi ei ole käytetty huollossa vaan on tehty itse, eikä ole vaivauduttu merkitsemään öljynvaihtoja huoltokirjaan. Ja tottakai myydään vain yksillä renkailla ja avainten paristot molemmat loppu. Auton renkaat on edessä jat takana eri valmistajalta ja tietenkin halvimmat paskat mitä saa ostettua. Renkaspaineet aivan päin helvettiä. Joo, ja tämä auto oli liikkeessä myynnissä.
Tämä on suoraa seurausta siitä miten haluttomia ihmiset & autokauppiaat on maksamaan hyvin pidetystä autosta kunnon hinnan. Mun +10 v vanha, ikäisekseen vähän ajettu autoni on hyvin pidetty, säännöllisesti huollettu ja siisti, renkaat laatumerkkiä ja talvirenkaat jopa lähes uudet, plus lisäksi keskimääräistä huomattavasti paremmin varusteltu, mutta näillä seikoilla ei ole mitään vaikutusta autokauppiaiden tarjouksiin ja nettiautossa jos ilmoittaa niin kukaan ei ota edes yhteyttä kun auto on olevinaan "kallis". Yksi vittupää tosin kehtasi tarjota alle puolet pyyntihinnan, hinnan johon ehkä alkaa saada saman mallisia mutta koneeltaan ja varustelultaan täysin eritasoisia, loppuunajettuja ruosteisia paskoja. Olisi myyntihinnan puolesta aivan sama vaikka olisin vaihtanut öljyt 5 vuoden välein, jättänyt sen ruosteenestokäsittelyn aikanaan tekemättä ja kussut sisälle.
 
Tämä on suoraa seurausta siitä miten haluttomia ihmiset & autokauppiaat on maksamaan hyvin pidetystä autosta kunnon hinnan. Mun +10 v vanha, ikäisekseen vähän ajettu autoni on hyvin pidetty, säännöllisesti huollettu ja siisti, renkaat laatumerkkiä ja talvirenkaat jopa lähes uudet, plus lisäksi keskimääräistä huomattavasti paremmin varusteltu, mutta näillä seikoilla ei ole mitään vaikutusta autokauppiaiden tarjouksiin .

Jos autokaupassa on tarkoitus vaihtaa autoa niin allekirjoitan tän täysin, auton kunto tuntuu olevan nykyään täysin sivuseikka vaihtohyvitystä laskettaessa.. Parhain esimerkki tästä on muutaman vuoden takaa OK-autosta, autokauppias katsoi ikkunasta n15m päästä mun tuomaa +10 000€ autoa ja laski tarjouksen. Totesi vaan että ajamallahan sä sen siihen toit. :D
 
Toisaalta eipä se autokauppias sitä autoa itselleen ole hankkimassa. Liikkeeseen kun tulee asiakas, niin se haluaa halvimman mitä rahalla saa. Sille voi selittää huolloista ja renkaista ym. mutta niinhän myyjä tekee joka tapauksessa. Joten turha maksaa extraa tunnokkaasti hoidetusta autosta. Osaavalla autoliikkeellä autoja tulee ja menee muutenkin jatkuvasti, ettei jokaista rassia kannata alkaa sen pidempään ihmettelemään. Netistä keskimääräinen hinta, 3-4000€ pois ja jos kaupat tulee niin pintojen myllytys, silikonia rattiin ja 5000€ lisää hintaan. Tonni tinkivaraa jos asiakas alkaa itkemään paskana olevasta ikkunasta ja renkaista. Jos asiakkaalla vaihtolotja, niin penniäkään ei kannata tinkiä. Parempi saada autoja hallista pois kuin vielä vanhempia tilalle.
 
Varaudu sitten siihen, että volkkarin longlife -öljyt maksaa n.150 euroa/vaihto. Vaihdatin just perjantaina.

Riippuu missä huollattaa. Nyrkkipaja jossa ite huollatan maksoi longlifeöljyt (4L), öljysuodatin, 1L täyttöpullo öljyä ja ilmastointihuolto töineen yhteensä 140e. Oli kuitenkin Autofit-ketjun korjaamo. Tietty jos laakkoselle/merkkihuoltoon vie niin asia erikseen. Ja olen tuolla vakioasiakas niin sain sen litran täyttöpullon ilmaiseksi.

Jos kyseessä oli nyrkkipaja, niin asut varmaan pk-seudulla.

Miks pitäs käyttää longlifeöljyjä kiinteellä vaihtovalillä? Esim. Teboilin DiamondDiesel alle 30e/tonkka ja täyttää kaikki VW-luokitukset pumppusuutindieseleille. Ite pyysin viime huollossa, että ei enää niitä longlife-litkuja mutta laittovat silti vahingossa, samapa tuo noilla hinnoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Jos autokaupassa on tarkoitus vaihtaa autoa niin allekirjoitan tän täysin, auton kunto tuntuu olevan nykyään täysin sivuseikka vaihtohyvitystä laskettaessa.. Parhain esimerkki tästä on muutaman vuoden takaa OK-autosta, autokauppias katsoi ikkunasta n15m päästä mun tuomaa +10 000€ autoa ja laski tarjouksen. Totesi vaan että ajamallahan sä sen siihen toit. :D

Tuttu vei myös auton liikeeseen vaihtoon, kertoi että tollainen auto ja tossa kunnossa. Autokauppias katsoi vain ikkunasta ja kertoi vaihtohinnan ja sillä selvä. Autohan oli aivan hajalla ja esimerkiksi mittaristo ei toiminut ollenkaan :-D
 

Suositut

Back
Ylös Bottom