Auton ostamisen sietämätön tuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mjoo, eipä pahemmin ideaa käyttää longlife öljyi, jos meinaan ne 15tkm välein vaihdella.

En nää itse mitään järkeä longlifelle, kun vaihdan öljyt 15tkm välein. En oikein ymmärrä miksi öljyt pitäisi käydä vaihdattamassa Laakkosella tai AD:lla.
Tähän asti olen AINA huoltanut oman auton "nyrkkipajalla" tai sitten itse.

En nää itse mitään järkeä longlifelle, kun vaihdan öljyt 15tkm välein. En oikein ymmärrä miksi öljyt pitäisi käydä vaihdattamassa Laakkosella tai AD:lla.
Tähän asti olen AINA huoltanut oman auton "nyrkkipajalla" tai sitten itse.

Kyllä siinä nyt vain taitaa olla järkeä kun on hiukkassuodatin niin käyttää matalatuhkaista LL-öljyä. No kukin valitsee omasta mielestään järkevimmän ratkaisun. En ajaisi suomen olosuhteissa tuolla 30tkm vaihtamatta öljyjä.

Volkkarin longlife öljyä ei ole markkinoilla juurikaan halvempaan hintaan kuin mitä se liikkeestä maksaa. En asu pk-seudulla vaan halvan työvoiman Saksassa.

Isä on jo useamman vuoden tilannut saksasta Longlife öljyt, hakenut suodattimen marmoritiskiltä ja vienyt öljynvaihtoon nyrkkipajalle.

Muistaakseni viimeksi hän tilasi 2 X 4l kannua 80e kotiin toimitettuna. Kyseessä aivan samat Castrolin litkut kuin mitä ne merkkihuollossa tuohon TSI-Jettaan laittavat.

Isä on jo useamman vuoden tilannut saksasta Longlife öljyt, hakenut suodattimen marmoritiskiltä ja vienyt öljynvaihtoon nyrkkipajalle.

Muistaakseni viimeksi hän tilasi 2 X 4l kannua 80e kotiin toimitettuna. Kyseessä aivan samat Castrolin litkut kuin mitä ne merkkihuollossa tuohon TSI-Jettaan laittavat.

Kun nyt mua lainasit niin alleviivaan, että puhuin dieseleistä.

Kun nyt mua lainasit niin alleviivaan, että puhuin dieseleistä.

Pointti oli että TSI- ja TDI-moottorit käyttävät saman tyyppistä/hintaista (ellei jopa ihan samaa?) kallista Longlife öljyä, joka on huomattavasti halvempaa tilata kannuissa saksasta, kuin ottaa huollossa hanasta. Näin siis ainakin suomessa.

Pointti oli että TSI- ja TDI-moottorit käyttävät saman tyyppistä/hintaista (ellei jopa ihan samaa?) kallista Longlife öljyä, joka on huomattavasti halvempaa tilata kannuissa saksasta, kuin ottaa huollossa hanasta. Näin siis ainakin suomessa.

Asun täällä Saksassa ja olen kyllä perinpohjaisesti selvitellyt työkavereiden kanssa näitä öljyjuttuja ja se ei ole sen halvempaa tilata kuin ostaa merkkiliikkeestä huollon yhteydessä. Näin täällä, usko huvikses.

Loppukaneettina, volkkarin hiukkassuodattimilla varustettuihin dieseleihin LL-öljyn vaihtaminen on kallista, vaikka itse tilaisit ja tekisit kaiken.

Asun täällä Saksassa ja olen kyllä perinpohjaisesti selvitellyt työkavereiden kanssa näitä öljyjuttuja ja se ei ole sen halvempaa tilata kuin ostaa merkkiliikkeestä huollon yhteydessä. Näin täällä, usko huvikses.

Loppukaneettina, volkkarin hiukkassuodattimilla varustettuihin dieseleihin LL-öljyn vaihtaminen on kallista, vaikka itse tilaisit ja tekisit kaiken.

En epäile että et olisi asiaa tutkinut. Toin vaan esille toisen näkökulman. Isäni on todennut että viemällä omat öljyt kannussa öljynvaihtoon tulee huomattavasti halvemmaksi, kuin ottaa öljyt huollosta.

Omaa kokemusta VAG:n Longlife-öljyistä ei ole. Minulle riittää että vien tuon työsuhde F150:n 5000 mailin välein öljynvaihtoon, jossa siihen laitetaan kunnon öljyt, eikä Longlife litkuja.

On tämä auton myyminenkin kyllä melkoista tuskaa. Ihmiset lähettelevät viestejä missä tarjoavat jotain 60% alkuperäisestä pyynnistä ja vielä ruikuttavat peräänkin kun ei suostu. Olen kaikille vastannut että menkää ostamaan alennusautonne epätoivoisilta. Ja sitten että siellä ja täällä on samanlainen halvemmalla. No helvetti hakekaa sieltä sitten kun kerran helmeä halvalla tarjotaan! Seuraavaksi pitää kyllä ottaa sellainen mitä ei vaihdeta ainakaan 4 vuoteen, ei tätä ruljanssia kestä useammin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On tämä auton myyminenkin kyllä melkoista tuskaa. Ihmiset lähettelevät viestejä missä tarjoavat jotain 60% alkuperäisestä pyynnistä ja vielä ruikuttavat peräänkin kun ei suostu. Olen kaikille vastannut että menkää ostamaan alennusautonne epätoivoisilta. Ja sitten että siellä ja täällä on samanlainen halvemmalla. No helvetti hakekaa sieltä sitten kun kerran helmeä halvalla tarjotaan! Seuraavaksi pitää kyllä ottaa sellainen mitä ei vaihdeta ainakaan 4 vuoteen, ei tätä ruljanssia kestä useammin.

Mä niin tiedän ton tunteen :) Viimeisintä pirssiä myydessä oli ihan hauska huudattaa Savonlinnasta kotoisin olevaa idioottia joka päätti soittaa mulle ja ilmoittaa että tossa naapuri pitäjässä on monta tonnia halvemmalla samanlainen kuin mulla myynnissä.. Kovasti se oli kiinnostunut silti mun autosta, puhelu päättyi siihen että toivotin hänelle hyvää matkaa ostamaan autoa naapuripitäjästä.. Ilmoitin tähän samaan että olisin ollut valmis tinkimään hintaa 1000€ mutta sulle hinta on sama mitä pyynnissä.. Sähköpostillahan tuo dorka vielä lähestyi jälkeenpäin mutta siinä vaiheessa olikin auto jo myyty,.

Pirssi oli nettiauton halvin vastaava ja pienimmällä mittarilukemalla. Autosta oli tosiaan tarkoitus vaan päästä eroon.

Pikkuauton hankinta tulee kohta ajankohtaiseksi, kokemuksia kaivataan seuraavista:

-Volvo C30,
-VW Polo
-BMW 1xx
-VW Golf / plus
-VW Scirocco

Ajattelin käyttää max. 10k, mutta silti scirocostakin voisi heittää vihjettä...

Laita harkintalisalle myös Skoda Fabia, jos ulkonäkö kelpaa. Bemarissa ja Volvossa maksat ehkä merkistä liikaa jos on budjetti-auto kiikarissa, näin myös audissa joskin ei ollut listallasi. Käy koeajamassa!

Laita harkintalisalle myös Skoda Fabia, jos ulkonäkö kelpaa. Bemarissa ja Volvossa maksat ehkä merkistä liikaa jos on budjetti-auto kiikarissa, näin myös audissa joskin ei ollut listallasi. Käy koeajamassa!
Kiitos, ihan hyvä ehdotus. Vanha auto on '99 Octavia, joten sikäli skodalla tullut ajeltua ja käyttövarmaksi todettu. Ainoa ongelma on, että Fabian ulkonäkö ei oikein miellytä. Pikku-Audi tosiaan turhan kallis ja aika perus ulkonäkö. A6:n kautta toki hyviä kokemuksia Audistakin.

No oikeasti, jos ei autoksi kelpaa joku Skoda tai Pösö kun ego tulee tielle niin sitten vaan kaivaa taskua syvemmältä ja osta sen Mese/Bemari/Audi sektorin menopelin. Ei se sen vaikeampaa ole oikeasti.

Onneksi itselle on ihan vitun sama mikä menopeli alla on kunhan sillä luotettavasti pääsee paikasta A paikkaan B.

Nyt tosin ois huutava tarve pakulle, mutta ei ole niihin tarvinnut ikinä tutustua niin ei yhtään osaa mieltää mitä esim. 10.000 eurolla saisi. Sellainen keskikoinen tapaus saisi olla ja dieseli kun ei bensavehkeellä varmaan kestä perse ajaa...

No oikeasti, jos ei autoksi kelpaa joku Skoda tai Pösö kun ego tulee tielle niin sitten vaan kaivaa taskua syvemmältä ja osta sen Mese/Bemari/Audi sektorin menopelin. Ei se sen vaikeampaa ole oikeasti.

Onneksi itselle on ihan vitun sama mikä menopeli alla on kunhan sillä luotettavasti pääsee paikasta A paikkaan B.

Nyt tosin ois huutava tarve pakulle, mutta ei ole niihin tarvinnut ikinä tutustua niin ei yhtään osaa mieltää mitä esim. 10.000 eurolla saisi. Sellainen keskikoinen tapaus saisi olla ja dieseli kun ei bensavehkeellä varmaan kestä perse ajaa...

10k saa jo suht hyviä pakuja, Nissan primastar opel vivaro/ Rellun trafic samoja autoja hinta ja merkki vaan erottaa. Mersuista pysyisin erossa. Tossa hintaluokassa löytyy jo nettiautostakin alle 8v vanhoista hemmetisti valinnanvaraa.

No vaikka tuossa fabiassa ei välittäisi edes ulkonäöstä tai imagosta, niin on se vaan hirveä vehje:) Duunikaverilla on liisarina parivuotta vanha. En ole ikinä paskemmalla vehkeellä ajanut. Käy ihmeessä koeajamassa...

Juu, jatka toki samalla linjalla vaan jos autolla ole niin väliä - se kaikille suotakoon. Osta vaikka hybridi-paku, mulle aivan sama. Mutta jos ei sulla ole mitään annettavaa meikäläisen kysymykseen, niin jätä noi angstisi ihan omaksi tiedoksi vaan. Ihme kilarit jos meikäläinen ei vaan satu tykkäämään jostain vitun Fabiasta.

:lol2:

Voisin ostaa vaikka Ladan jos olis hyvä ja edes hiukan fiksun näköinen ja todettu hyväksi kulkupeliksi. Noi listaamani mallit nyt vaan sattuu miellyttämään emännän silmää ja jos kerran valita voi niin niistä sitten lähdetään liikkeelle. On se nyt perkele jos ei saa kysellä kiinnostavista kymppidonan pirsseistäkään ilman että päivystävä mode alkaa vetämään herneet nenään.

Pikkuauton hankinta tulee kohta ajankohtaiseksi, kokemuksia kaivataan seuraavista:

-Volvo C30,
-VW Polo
-BMW 1xx
-VW Golf / plus
-VW Scirocco

Ajattelin käyttää max. 10k, mutta silti scirocostakin voisi heittää vihjettä...

Itellä C30 2.0 dieseli ollut rontin vuoden käytössä.
Ensimmäinen Volvo minkä omistan ja tämän perusteella harkitsen seuraavaksi autoksi Volvoa.
Hauska peli ajaa mutkasella asfaltilla. Motarilla taasen isompi auto olisi mukavampi.
Hyvä peli itsensä liikuttamiseen, mutta jos seurakuntaa on kahta enemmän niin osta isompi auto.

+ Vanhaksi autoksi kohtuu vähäkulutuksinen
+ Kuskilla hyvät tilat. Ei osu pää kattoon ja jalat mahtuu ratin ja penkin väliin.
+ Mielestäni hienon näköinen
+ Ei yllättäviä vikoja osunut kohdalle

-Jossei penkkejä kaada niin takakonttiin mahtuu kaljat tai treenikassi.

Juu, jatka toki samalla linjalla vaan jos autolla ole niin väliä - se kaikille suotakoon. Osta vaikka hybridi-paku, mulle aivan sama. Mutta jos ei sulla ole mitään annettavaa meikäläisen kysymykseen, niin jätä noi angstisi ihan omaksi tiedoksi vaan. Ihme kilarit jos meikäläinen ei vaan satu tykkäämään jostain vitun Fabiasta.

:lol2:

Voisin ostaa vaikka Ladan jos olis hyvä ja edes hiukan fiksun näköinen ja todettu hyväksi kulkupeliksi. Noi listaamani mallit nyt vaan sattuu miellyttämään emännän silmää ja jos kerran valita voi niin niistä sitten lähdetään liikkeelle. On se nyt perkele jos ei saa kysellä kiinnostavista kymppidonan pirsseistäkään ilman että päivystävä mode alkaa vetämään herneet nenään.

Missähän kohtaa minä sinulle mitään edes kommentoin?

Jos satuin mainitsemaan sanan kymppitonni, niin herra Proteos päätti vetää modekortin ja isot pavut sieraimiin samaan aikaan. No siitä vaan, jatka samaan malliin jatkossakin.

Niin ja kiitos vinkeistä 10 kilon pakuista niille jotka niitä antoi. Ihan nyt heti en tee mitään, mutta epäilen että jossain kohtaa on mielekkäämpää vaihtaa pakuun kuin hilata isoa kärriä perässä talvella. Kesällä se on ihan jees, kärri perässä ja jätä se parkkiin ja jatka henkilöautolla, mutta talvella nuo on sitten jo vähän niin ja näin.

EDIT: No mutta ei siinä, se ikivanha sananlasku toimii tässäkin kohtaa erittäin hyvin. Terveisin: Päivystävä mode.

Suositut

Back
Ylös Bottom