Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mjoo, eipä pahemmin ideaa käyttää longlife öljyi, jos meinaan ne 15tkm välein vaihdella.
En nää itse mitään järkeä longlifelle, kun vaihdan öljyt 15tkm välein. En oikein ymmärrä miksi öljyt pitäisi käydä vaihdattamassa Laakkosella tai AD:lla.
Tähän asti olen AINA huoltanut oman auton "nyrkkipajalla" tai sitten itse.
Volkkarin longlife öljyä ei ole markkinoilla juurikaan halvempaan hintaan kuin mitä se liikkeestä maksaa. En asu pk-seudulla vaan halvan työvoiman Saksassa.
Isä on jo useamman vuoden tilannut saksasta Longlife öljyt, hakenut suodattimen marmoritiskiltä ja vienyt öljynvaihtoon nyrkkipajalle.
Muistaakseni viimeksi hän tilasi 2 X 4l kannua 80e kotiin toimitettuna. Kyseessä aivan samat Castrolin litkut kuin mitä ne merkkihuollossa tuohon TSI-Jettaan laittavat.
Kun nyt mua lainasit niin alleviivaan, että puhuin dieseleistä.
Pointti oli että TSI- ja TDI-moottorit käyttävät saman tyyppistä/hintaista (ellei jopa ihan samaa?) kallista Longlife öljyä, joka on huomattavasti halvempaa tilata kannuissa saksasta, kuin ottaa huollossa hanasta. Näin siis ainakin suomessa.
Asun täällä Saksassa ja olen kyllä perinpohjaisesti selvitellyt työkavereiden kanssa näitä öljyjuttuja ja se ei ole sen halvempaa tilata kuin ostaa merkkiliikkeestä huollon yhteydessä. Näin täällä, usko huvikses.
Loppukaneettina, volkkarin hiukkassuodattimilla varustettuihin dieseleihin LL-öljyn vaihtaminen on kallista, vaikka itse tilaisit ja tekisit kaiken.
On tämä auton myyminenkin kyllä melkoista tuskaa. Ihmiset lähettelevät viestejä missä tarjoavat jotain 60% alkuperäisestä pyynnistä ja vielä ruikuttavat peräänkin kun ei suostu. Olen kaikille vastannut että menkää ostamaan alennusautonne epätoivoisilta. Ja sitten että siellä ja täällä on samanlainen halvemmalla. No helvetti hakekaa sieltä sitten kun kerran helmeä halvalla tarjotaan! Seuraavaksi pitää kyllä ottaa sellainen mitä ei vaihdeta ainakaan 4 vuoteen, ei tätä ruljanssia kestä useammin.
Kiitos, ihan hyvä ehdotus. Vanha auto on '99 Octavia, joten sikäli skodalla tullut ajeltua ja käyttövarmaksi todettu. Ainoa ongelma on, että Fabian ulkonäkö ei oikein miellytä. Pikku-Audi tosiaan turhan kallis ja aika perus ulkonäkö. A6:n kautta toki hyviä kokemuksia Audistakin.Laita harkintalisalle myös Skoda Fabia, jos ulkonäkö kelpaa. Bemarissa ja Volvossa maksat ehkä merkistä liikaa jos on budjetti-auto kiikarissa, näin myös audissa joskin ei ollut listallasi. Käy koeajamassa!
No oikeasti, jos ei autoksi kelpaa joku Skoda tai Pösö kun ego tulee tielle niin sitten vaan kaivaa taskua syvemmältä ja osta sen Mese/Bemari/Audi sektorin menopelin. Ei se sen vaikeampaa ole oikeasti.
Onneksi itselle on ihan vitun sama mikä menopeli alla on kunhan sillä luotettavasti pääsee paikasta A paikkaan B.
Nyt tosin ois huutava tarve pakulle, mutta ei ole niihin tarvinnut ikinä tutustua niin ei yhtään osaa mieltää mitä esim. 10.000 eurolla saisi. Sellainen keskikoinen tapaus saisi olla ja dieseli kun ei bensavehkeellä varmaan kestä perse ajaa...
Juu, jatka toki samalla linjalla vaan jos autolla ole niin väliä - se kaikille suotakoon. Osta vaikka hybridi-paku, mulle aivan sama. Mutta jos ei sulla ole mitään annettavaa meikäläisen kysymykseen, niin jätä noi angstisi ihan omaksi tiedoksi vaan. Ihme kilarit jos meikäläinen ei vaan satu tykkäämään jostain vitun Fabiasta.No oikeasti, jos ei autoksi kelpaa joku Skoda tai Pösö kun ego tulee tielle niin sitten vaan kaivaa taskua syvemmältä ja osta sen Mese/Bemari/Audi sektorin menopelin. Ei se sen vaikeampaa ole oikeasti.
Onneksi itselle on ihan vitun sama mikä menopeli alla on kunhan sillä luotettavasti pääsee paikasta A paikkaan B.
Nyt tosin ois huutava tarve pakulle, mutta ei ole niihin tarvinnut ikinä tutustua niin ei yhtään osaa mieltää mitä esim. 10.000 eurolla saisi. Sellainen keskikoinen tapaus saisi olla ja dieseli kun ei bensavehkeellä varmaan kestä perse ajaa...
Pikkuauton hankinta tulee kohta ajankohtaiseksi, kokemuksia kaivataan seuraavista:
-Volvo C30,
-VW Polo
-BMW 1xx
-VW Golf / plus
-VW Scirocco
Ajattelin käyttää max. 10k, mutta silti scirocostakin voisi heittää vihjettä...
Juu, jatka toki samalla linjalla vaan jos autolla ole niin väliä - se kaikille suotakoon. Osta vaikka hybridi-paku, mulle aivan sama. Mutta jos ei sulla ole mitään annettavaa meikäläisen kysymykseen, niin jätä noi angstisi ihan omaksi tiedoksi vaan. Ihme kilarit jos meikäläinen ei vaan satu tykkäämään jostain vitun Fabiasta.
:lol2:
Voisin ostaa vaikka Ladan jos olis hyvä ja edes hiukan fiksun näköinen ja todettu hyväksi kulkupeliksi. Noi listaamani mallit nyt vaan sattuu miellyttämään emännän silmää ja jos kerran valita voi niin niistä sitten lähdetään liikkeelle. On se nyt perkele jos ei saa kysellä kiinnostavista kymppidonan pirsseistäkään ilman että päivystävä mode alkaa vetämään herneet nenään.