Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt alla Audi A4 2,0 tdi, vm 2011 olen nyt ajellut reilut 3kk ja tekisi mieli laittaa vaihtoon. Hyvä ajaa, taloudellinen, eikä mitään vikaa, mutta joku autosta puuttuu. Ei ole tehoja ja liian yleinen. Alfat himottaisi jostain syystä nyt. 159 on niin harvinainen, että kokemuksia ei oikein tahdo löytyä. Ainakin Nettiauton arvostelujen mukaan hyvä auto, mutta harva omistaja omaansa tietysti haukkuu.

Tekis mieli laittaa sulle muutama kuva Alfasta frendin tallilla :D 120tkm ajettu ja nokat paukkuneet <3 En muista mitä muuta oli menny, mutta koko kone aikalailla sileeksi. Siihen loppui ainakin meikäläisen Alfa innostukset. Hienon näköisi autoja kyllä omalla tavallaan :)
 
Mitähän käytettyä autoa köyhän kannattaisi harkita työmatkoihin? Työmatkaa n. 120km/vuoro, auto saisi kustantaa korkeintaan kolme tonnia. Japanin vekottimet vaikuttavat melko hyviltä ja luotettavilta jopa Suomen talvisissa oloissa, ranskalaisia ilmeisesti ei kovin moni suosittele. Ei tarvitse ihmeellisiä ominaisuuksia, sukupuolielintä kasvattavaa ulkonäköä tai kahtasataa hevosvoimaa, kunhan olisi taloudellinen ja veisi perille.

Joku 90-luvun lopun Corolla, Almera, Primera tai muu vastaava pienellä bensalla. Ja jos oikeen haluat edullisella mennä niin 90/00 taitteen golffi tdi:nä pakettiautoksi rekisteröitynä.
 
Mitähän käytettyä autoa köyhän kannattaisi harkita työmatkoihin? Työmatkaa n. 120km/vuoro, auto saisi kustantaa korkeintaan kolme tonnia. Japanin vekottimet vaikuttavat melko hyviltä ja luotettavilta jopa Suomen talvisissa oloissa, ranskalaisia ilmeisesti ei kovin moni suosittele. Ei tarvitse ihmeellisiä ominaisuuksia, sukupuolielintä kasvattavaa ulkonäköä tai kahtasataa hevosvoimaa, kunhan olisi taloudellinen ja veisi perille.

Just olis yks ooppeli tuolla myyntiosastolla joka vois vaihtaa omistajaa palstavelihintaan... :D
 
Mul on aina vähintään 10 v. vanha auto. Nyt kolahti 10 vuotias Hynynen Sonata. 2,7 l V6, eikä maksa paljon - saman ikäinen Corolla voi olla 2 kertaa kalliimpi. Ans kattoo. H:n hinnan jälkeen jäisi ainakin korjaamisrahaa, niinku tavallaan, tonni-pari. En mä ole mitään ropposta saanut kalenterivuotta läpi sitä korjailematta, oli japsi tai ranskan rapee.

Lisäys: bensakuluja mä en nyt tuijota. Olen pari vuotta tsygäillyt pienet matkat.
 
Viimeksi muokattu:
Mitähän käytettyä autoa köyhän kannattaisi harkita työmatkoihin? Työmatkaa n. 120km/vuoro, auto saisi kustantaa korkeintaan kolme tonnia. Japanin vekottimet vaikuttavat melko hyviltä ja luotettavilta jopa Suomen talvisissa oloissa, ranskalaisia ilmeisesti ei kovin moni suosittele. Ei tarvitse ihmeellisiä ominaisuuksia, sukupuolielintä kasvattavaa ulkonäköä tai kahtasataa hevosvoimaa, kunhan olisi taloudellinen ja veisi perille.

Kiisseli ehdottomasti. Ja jos se on pelkkää työajoa varten niin yllä mainittu 1.9 tdi passatti pakuna on kustannuksiin nähden tosi paljon autoa.
 
Kiisseli ehdottomasti. Ja jos se on pelkkää työajoa varten niin yllä mainittu 1.9 tdi passatti pakuna on kustannuksiin nähden tosi paljon autoa.
Samaa mieltä, diesel ehdottomasti. Passatin lisäksi harkitsisin myös w124-korin mersua. 90-luvun lopun mersut taas ruostuvat niin paljon että välttäisin niitä.

Mieluusti ottaisin työmatka-ajoon hiukan isomman auton kuin pienen corollan, etenkin jos sattuu eläimiä kuten hirviä olemaan työmatkan varrella paljon. Katsoisin tarkkaan myös ajovalot. Vanhassa corollassani oli niin surkeat ajovalot että pimeällä ei nähnyt mitään, etenkin jos satoi.
 
Asiallisia vastauksia :) Laskin, että rahallisesti dieseli ei varsinaisesti säästä paljoa ainakaan tossa 25-30tkm/vuosi luokassa, mutta ilmeisesti kalusto kestää paremmin ja toimii varmemmin? Mikäs ton pakettiautoksi rekisteröimisen juju on? :o
 
Dieselvero on huomattavasti pienempi.
Ja ajoneuvokohtainen sallittu maksimi ajonopeus laskee 100km/h

Sen vaan kun muistaa, varsinkin nyt kun poliisien kamerat kuvaa rekkarit automaattisesti ja käry käy heti jos laskee motaria (120km/h) 130km/h henkilöauton näköisellä pakulla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Asiallisia vastauksia :) Laskin, että rahallisesti dieseli ei varsinaisesti säästä paljoa ainakaan tossa 25-30tkm/vuosi luokassa, mutta ilmeisesti kalusto kestää paremmin ja toimii varmemmin? Mikäs ton pakettiautoksi rekisteröimisen juju on? :o

Samaa mietiskelin vajaa vuosi sitten bensa vs. diesel ketjussa. Säästö on satasia dieselin eduksi, eli en laskisi kovin suurta painoarvoa ehdottomalle dieselin hankkimiselle vaan ennemminkin auton kunnolle, eli huoltohistoria + autotohtori + perstuntuma sekä tietty on järkevää välttää ne huonomaineisimmat merkit.

Itsehän ajelen aiemmin ehdotetulla 1.9tdi passatilla, kulutus 5-5,5L ja auto on ollut minulla reilu 2v/70tkm. Autossa ei ole ollut yllättäviä vikoja jäähdytysnestevuotoa lukuunottamatta, jonka korjaus maksoi 65e. Lisäksi on mukava matka-auto vrt. bensa corolla, joka varmasti olisi myös luotettavuus seikan takia järkivalinta.

Ei voida yleistää että kaikki corollat ja 1.9tdi volkkarit on idioottivarmoja, joten pidä focus siinä miten autoa on pidetty äläkä tuijota esim. ajettuja kilometrejä tuolla budjetilla.
 
Mitähän käytettyä autoa köyhän kannattaisi harkita työmatkoihin? Työmatkaa n. 120km/vuoro, auto saisi kustantaa korkeintaan kolme tonnia. Japanin vekottimet vaikuttavat melko hyviltä ja luotettavilta jopa Suomen talvisissa oloissa, ranskalaisia ilmeisesti ei kovin moni suosittele. Ei tarvitse ihmeellisiä ominaisuuksia, sukupuolielintä kasvattavaa ulkonäköä tai kahtasataa hevosvoimaa, kunhan olisi taloudellinen ja veisi perille.

Mä liputan edelleen tälläisen nimeen, Yllättävän hyvä ajaa 6 vaihteinen .. Vikoja hyvin vähän ja useimmat tyyppiviat mitä näissä on pystyy korjauttamaan kympeillä kunhan pysyy kaukana Delta autosta Fiat Stilo 1.4i 95 ACTUAL HATCHBACK ILMASTOINNILLA. Myös vaihto ja rahoitus. Nyt jopa ilman käsirahaa. Viistoperä 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto Bonuksena helvetin vaikea auto myydä eli tinkivaraa on ja paljon. Tuokin kyseinen yksilö varmaan lähtee alle 3000€.

Tossa vielä yksi 3 ovinen, vielä vaikeammin myytävä eli tinkivaraa luulisi löytyvän ;) Fiat Stilo 95 16V Actual 3d Viistoperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Jos minulta kysytään, niin ostaisin vähäruosteisen w124 mersun 2 litran diesel-koneella. Sellaisen, johon on tehty kansiremontti, eli joko parisataatonnia alle 500 000 ajetun, tai sitten yli puolimilljoonaa ajetun. Mielellään vielä pakettiautoksi rekisteröitynä. Tuollaisesta saa Suomessa maksaa 1500-3000€. Ajoin tuollaisella yli miljoona km ja uskallan sanoa autoa luotettavaksi. Ikäisekeen auto ei ole edes huono ajettava. Kulutus aika tasan 6,7 l satasella, ihan sama miten ajaa. Huonona puolena tuolla ei juuri ohitella ketään muualla kuin motarilla. Valitettavasti jouduin myymään oman kukkaseni pois, mutta hätä ei ole tämännäköinen; aion hakea auton synnyinmaasta toisen tilalle. Ja kyllä, omalle mersulle löytyi ostaja alle tunnissa, vaikka mittarissa oli yli miljoona km. Afrikkalaiset herrasmiehet lunastivat sen itselleen, eivätkä edes tinkineet. Niinpä annoin tunkin kaupan päälle.

edit: ajovalot ovat kyllä paskat, mutta ne kun suuntaa mahd. alas, niin voi ajella pitkät päällä. Eivät häiritse vastaantulijoita; kertaakaan ei kukaan vilkuttanut valoja.
 
Passatin ajovalot kanssa ihan paskat, tuli ekana talvena todettua. Hommasin tokalle talvelle motonetistä hella comet ff 200 lisätuikut palamaan omien pitkien kanssa samaan aikaan, alko pimeellä näkemään, maksoi jotain 100e hilppeineen. Yksi hirvikolari vältettiin noilla joten halpa hinta siitä mielestäni. Ongelmana oli edelleen paskat lyhyet ja pimeään sukeltaminen aina auton vastaantullessa. Vaihdoin vanhat polttimot philips +100% tms polttimoihin ja hioin umpiot kesällä ja nyt lyhyillä näkee kohtalaisesti. Amisxenonit voi virittää ja ottaa katsastukseen pois mutta itse ajattelin pärjätä laillisilla.
 
Passatin ajovalot kanssa ihan paskat, tuli ekana talvena todettua. Hommasin tokalle talvelle motonetistä hella comet ff 200 lisätuikut palamaan omien pitkien kanssa samaan aikaan, alko pimeellä näkemään, maksoi jotain 100e hilppeineen. Yksi hirvikolari vältettiin noilla joten halpa hinta siitä mielestäni. Ongelmana oli edelleen paskat lyhyet ja pimeään sukeltaminen aina auton vastaantullessa. Vaihdoin vanhat polttimot philips +100% tms polttimoihin ja hioin umpiot kesällä ja nyt lyhyillä näkee kohtalaisesti. Amisxenonit voi virittää ja ottaa katsastukseen pois mutta itse ajattelin pärjätä laillisilla.

Komppaan. En oo "normaali"autoissa paskempia valoja tavannut. Tosin koko auto oli maanantaikappale mulla :) Ostin ihan kunnon xenonit ja sain uudenmerkkisen korin ja moottorin kaupanpäälle. Ero kuin yöllä ja päivällä. Kirjaimellisesti.
 
Autonvaihto on täälläkin ollut jo hetken ajatuksissa ja nyt kaveri on täysillä ostamassa mun vanhaa romua, kunhan löytäisin sopivan hintaisen ja oloisen korvaavan kulkupelin. Ajoa tulee ainakin 120km/vrk, joten pieniruokainen diesel kuulostaisi omaan korvaan kauheen kivalta. Löysinkin yhden vm. -07, 187tkm ajetun dieselin, mutta mutta.. se on Peugeot 307. Mikä on raadin mielipide kyseisestä merkistä? Jostain syystä itse suhtaudun varauksella, mutta en tiedä kuinka perusteltua se on.. Eikös noissa 307:ssa ole aika paljon tyyppivikoja? Ja Pösössä kalliit varaosat?
 
Sormet irti ranskiksista. Toisaalta ihan sama mitä teet, jonkun mielestä se on aina aivan järjetön valinta.

Tosin mun asiantuntemus autoista on luokkaa "tankkaa mustasta pistoolista" :lol2:
 
Meillä ollut 307 bensana puoli vuotta kakkosautona. Meni leimastakin läpi heittämällä. Pari pikkuvikaa on, mutta ei haittaa menoa.
 
Meillä oli 307 1.6HDI Pösö myös vuoden pari. Oli hyvä ajaa ja hiljaisempi kuin Volkkarit. EGR venttiili siitä laukesi ja kustansi 900€...Mutta muuten toimi ihan ok. Kerran jätti vaimon pihaan, kun oli tankannut kesänaftaa ja tuli -20 pakkasta ;) Sain sen kuitenkin käyntiin ja talvilaatua sen verran tankkiin että taas kävi ja kukkui. Muuten auto olisi varmaan vieläkin meillä, mutta siitä puuttui vakkarisäädin ja keskikyynrärnoja.
 
Itse asiassa 307 on kyllä ihan kelvollinen vehje. Tyyppivikansa toki siinäkin mutta kyllä ne on noilla kilsoilla jo laitettu. Mukava peli ajella, sen verran vähän härpäkettä että toimii kuin junan vessa. Jos vaan hinta on sopiva niin osta pois vaan. Kysy vaan ensin onko kytkin vaihdettu koska se tuppaa noissa laukeamaan 150-180 kohdilla.

Sehän on ihan jumalan tosi että jos kaikkia kuuntelee autoa hommatessa niin mitään ei voi ostaa koska kaikki on paskoja. Jokaisella tai ainakin kaverilla on ollut joku auto ja se on ollut kuulemma ihan paska.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom