Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaikkein inhottavimpia autoja ajaa on mielestäni sellaset joissa on esp/kaikkee muuta millä saadaan oma ajaminen hankalaksi/vaaralliseksi. Voihan niistä olla jotain hyötyä jollekin joka ei aja soratellä/liukkaalla. onnex tuosta audista sen saa napista pois mutta mites uusista audesta? uusilla autoilla ei oo tullu ajettua vain siirrettyä paikasta a paikkaan b.

No nyt kun ei löydy millään talvex autoo, aika rupee loppuun.
Haettiin yks audi yhdex talven autox, tehoa puuttuu ja painaakun synti mutta kai ne saadaan hoidettua ennen talvea. Yllättävästi autossa on turhaa painoa kaikessa ei niin tarpeellisessa.

Kertokaas joku tosi halpa, kestävä, tehokas auto jolla hyvä ajaa ?
 
Kaikkein inhottavimpia autoja ajaa on mielestäni sellaset joissa on esp/kaikkee muuta millä saadaan oma ajaminen hankalaksi/vaaralliseksi. Voihan niistä olla jotain hyötyä jollekin joka ei aja soratellä/liukkaalla. onnex tuosta audista sen saa napista pois mutta mites uusista audesta? uusilla autoilla ei oo tullu ajettua vain siirrettyä paikasta a paikkaan b.

No nyt kun ei löydy millään talvex autoo, aika rupee loppuun.
Haettiin yks audi yhdex talven autox, tehoa puuttuu ja painaakun synti mutta kai ne saadaan hoidettua ennen talvea. Yllättävästi autossa on turhaa painoa kaikessa ei niin tarpeellisessa.

Kertokaas joku tosi halpa, kestävä, tehokas auto jolla hyvä ajaa ?

1. Esp:t ynnä muut ajonvakautukset tekevät auton huomattavasti turvallisemmaksi, tästä löytyy tutkimuksia hyvinkin paljon jos haluaa googlailla. Yleinen bensalenkkareiden harhaluulo että näistä ei olisi mitään hyötyä, kun ollaan niiiiiin hyviä kuskeja ;)
Tässä alkuun 1 tutkimus http://www.autoliitto.fi/?x20043=7688451 , Ei ole kovin pitkä aika kun lueskelin tutkimusta jossa arvioitiin että n10v päästä suistumisonnettomuuksia ei käytännössä enää ole kiitos vireystilan valvonnan ja turhan ja vaarallisen ajonhallinnnan ;)

2. Halvan ja tehokkaan määritelmä?
 
Kaikkein inhottavimpia autoja ajaa on mielestäni sellaset joissa on esp/kaikkee muuta millä saadaan oma ajaminen hankalaksi/vaaralliseksi. Voihan niistä olla jotain hyötyä jollekin joka ei aja soratellä/liukkaalla. onnex tuosta audista sen saa napista pois mutta mites uusista audesta? uusilla autoilla ei oo tullu ajettua vain siirrettyä paikasta a paikkaan b.

No nyt kun ei löydy millään talvex autoo, aika rupee loppuun.
Haettiin yks audi yhdex talven autox, tehoa puuttuu ja painaakun synti mutta kai ne saadaan hoidettua ennen talvea. Yllättävästi autossa on turhaa painoa kaikessa ei niin tarpeellisessa.

Kertokaas joku tosi halpa, kestävä, tehokas auto jolla hyvä ajaa ?

a. semmoista ei ole olemassakaan
b. selkeästi olet etsimässä amis/teini revittely autoa, johon e34/39 bemari voisi olla sopiva
c. Osaan ajaa autoa, sekä liukkaalla että soralla ja vaikka järvessä, mutta talvella rekkojen ohittelu takavetoisella ilman luistonestoa on aivan vitusta. Luistonestoa ja ajonvakautusta oppii arvostamaan kun ajaa useamman kymmenen tuhatta talvisin
d. jatkossa älä korvaa sanojen -ksi loppua x kirjaimilla
 
Kyllä bemari ilman luistonestoa on talvella melko paska ajettava jos sillä pitää vaikka töissä kulkea. Omasta oli luistonesto jonkin aikaa pois käytöstä ja samalla vielä yksi nivel paskana takaa niin oli kyllä melko arvaamaton ajettava.

Onneksi enää ei tarvi silläkään ajella. Vaihdoin hondaan niin oli mukava käydä katsastamassa kun meni kerralla läpi eikä löytynyt mistään väljää vaikka käskin kunnolla tutkia. Bemariin sai aina vaihtaa osaa kun siinä alustassa niitä riittää + kaikkea muuta mikä ei kestä.
 
Kyllä bemari ilman luistonestoa on talvella melko paska ajettava jos sillä pitää vaikka töissä kulkea. Omasta oli luistonesto jonkin aikaa pois käytöstä ja samalla vielä yksi nivel paskana takaa niin oli kyllä melko arvaamaton ajettava.

Sama juttu mesen kanssa. Vaikka mulla ihan perusmoottorilla auto, niin noissa uudemmissa autoissa kuitenkin tehoa ja vääntöä kohtuullisesti niin ilman luistonestoa se perä käyttäytyisi hiukan levottomasti.
 
1. Esp:t ynnä muut ajonvakautukset tekevät auton huomattavasti turvallisemmaksi, tästä löytyy tutkimuksia hyvinkin paljon jos haluaa googlailla. Yleinen bensalenkkareiden harhaluulo että näistä ei olisi mitään hyötyä, kun ollaan niiiiiin hyviä kuskeja ;)
Tässä alkuun 1 tutkimus Autoliitto testasi tyypillisen kesäkolarin: Suistumisonnettomuus on tarpeeton tappaja - Autoliitto , Ei ole kovin pitkä aika kun lueskelin tutkimusta jossa arvioitiin että n10v päästä suistumisonnettomuuksia ei käytännössä enää ole kiitos vireystilan valvonnan ja turhan ja vaarallisen ajonhallinnnan ;)

2. Halvan ja tehokkaan määritelmä?

Tuohon ykkös kohtaan itse en vaan en esp ollessa päällä pidä sen kummista korjauksista kun se hyppyjen jälkeen yrittää viedä ojaan. Enkä ole hyvä kuski mutta haluan päästä perille.

Kohtaan 2 sellanen jota ei tarvi sääliä olisko 1000-2000e ja ettei jäis ihan kauheesti toisten tukkeeksi. Ei siis tarvi olla katsastettu.
 
a. semmoista ei ole olemassakaan
b. selkeästi olet etsimässä amis/teini revittely autoa, johon e34/39 bemari voisi olla sopiva
c. Osaan ajaa autoa, sekä liukkaalla että soralla ja vaikka järvessä, mutta talvella rekkojen ohittelu takavetoisella ilman luistonestoa on aivan vitusta. Luistonestoa ja ajonvakautusta oppii arvostamaan kun ajaa useamman kymmenen tuhatta talvisin
d. jatkossa älä korvaa sanojen -ksi loppua x kirjaimilla

b.voihan sen noinkin ottaa (en silti etsi autoa yksin tuolle minun teini tyttärelleni vaikka hänkin sillä saa ajella) takavetoa tai nelivetoa. Jotain BMV tai audi oon katsonutkin.

c.Paikassa jossa ajamme ei tarvi rekkoja ohitella. No kyllähän noita kilometrejä talvellakin tulee minullekin empä ole niitä laskenut. Ja tuo minun kauppakassini on myös neliveto. Mutta kyllä noita takavetojakin pihastamme löytyy ilman apuja ja kyllä niilläkin osalla on ohi päässyt. Otan auton kelin/tarpeen mukaan.

d. Yritän mutta muutenkin tämä koneen naputtelu on vielä mulle tosi hankalaa.
 
Olis sitä monta kertaa oltu automaatti clk mesellä talvella metässä jos ei espiä olis ollut. Sen verran kevyt peränen.

Meille kun tuli yksi talvi automaatti mersu noin viikonpäästä siitä oli tehty manuaali. En minäkään pidä automaatista varsinkaan talvella. Mutta liukkaasta perästä kyllä siihen tottuu äkkiä mutta jos auto puskee se on sitten entinen auto.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuohon ykkös kohtaan itse en vaan en esp ollessa päällä pidä sen kummista korjauksista kun se hyppyjen jälkeen yrittää viedä ojaan. Enkä ole hyvä kuski mutta haluan päästä perille.

Kohtaan 2 sellanen jota ei tarvi sääliä olisko 1000-2000e ja ettei jäis ihan kauheesti toisten tukkeeksi. Ei siis tarvi olla katsastettu.

Hyppyjen? Jos perille haluat niin kannattaa pitää esp päällä ja renkaat maassa. Toinen yleinen harhaluulo esp kohtaan on sellainen että se hidastaa esim: kierrosaikoja radalla kovaa ajettaessa.. . Perus pulliaisella esp yleisesti nostaa kierrosaikoja.
Vuosien varrella saanut useasti vääntää vannoutuneiden takaveto miesten kanssa kyseisestä ominaisuudesta eikä monikaan usko siitä olevan juurikaan hyötyä vaikka miten perustelisi, Muutama fakta kuitenkin esp:stä
1. esp:n reaktionopeus on jotain 500x nopeampi kuin ihmisen, eli ennen kuin ehdit nähdä vilkkuvan esp valon mittaristossa ja aivosi reagoivat siihen on esp jo hoitanut tilanteen kuntoon.
2.Esp pakollisuus on vähentänyt älyttömästi suistumis onnettomuuksia.
3: Esp pystyy jarruttamaan jokaista rengasta erikseen, sinä et.
4. JOs kuitenkin pahin tapahtuu niin esp yleisesti ottaen yrittää oikoa auton menemään sinne metsäänkin keula edellä jolloin auton turvallisuus on ihan eri luokkaa kuin sivuluisussa metsään mennessä.

Kohtaan 2.. 1-2k€ joku vanha bimmeri.
 
Hyppyjen? Jos perille haluat niin kannattaa pitää esp päällä ja renkaat maassa. Toinen yleinen harhaluulo esp kohtaan on sellainen että se hidastaa esim: kierrosaikoja radalla kovaa ajettaessa.. . Perus pulliaisella esp yleisesti nostaa kierrosaikoja.
Vuosien varrella saanut useasti vääntää vannoutuneiden takaveto miesten kanssa kyseisestä ominaisuudesta eikä monikaan usko siitä olevan juurikaan hyötyä vaikka miten perustelisi, Muutama fakta kuitenkin esp:stä
1. esp:n reaktionopeus on jotain 500x nopeampi kuin ihmisen, eli ennen kuin ehdit nähdä vilkkuvan esp valon mittaristossa ja aivosi reagoivat siihen on esp jo hoitanut tilanteen kuntoon.
2.Esp pakollisuus on vähentänyt älyttömästi suistumis onnettomuuksia.
3: Esp pystyy jarruttamaan jokaista rengasta erikseen, sinä et.
4. JOs kuitenkin pahin tapahtuu niin esp yleisesti ottaen yrittää oikoa auton menemään sinne metsäänkin keula edellä jolloin auton turvallisuus on ihan eri luokkaa kuin sivuluisussa metsään mennessä.

Kohtaan 2.. 1-2k€ joku vanha bimmeri.

Kun esim tuossa viimisellä pätkällä kotia kohden 34km on noita lähes suoralla kumpareita 8kpl peräkkäin ja tuo tie on kallistettu niin paljon keskikaistalta reunalle että ennen hyppyä kai se vaikuttaa että mikä pyörä on viimeksi maassa. Ja kun pyörät kohtaa tien esp korjaa ja kun itse vaistomaisesti korjaa se esp korjaa toiseen suuntaan eli ojaan siitä en pidä. Elikä en itse osaa olla korjaamatta niin esp kanssa oon saanut järjestettyä mukavia vaaratilanteita (mitä voi olettaa kun nainen ratintakana ) mutta voihan esp:stä olla apua kun opettelis. en kyllä opettele, ajan aina ilman esp:tä.
No tää on vaan mun ongelma kun oon tumpelo niin oon ajan ilman. Paitsi ehkä asvalttitiellä esp:stä sohjossa kahlatessa tuntu toimivan jotenkin kun joutu ohitteleen. Mutta en pidä vekottimesta, mutta en halua kiistellä tää on mun mielipide onkon faktat ja muitten mielipiteet muuta en kiistä.
 
Kun esim tuossa viimisellä pätkällä kotia kohden 34km on noita lähes suoralla kumpareita 8kpl peräkkäin ja tuo tie on kallistettu niin paljon keskikaistalta reunalle että ennen hyppyä kai se vaikuttaa että mikä pyörä on viimeksi maassa. Ja kun pyörät kohtaa tien esp korjaa ja kun itse vaistomaisesti korjaa se esp korjaa toiseen suuntaan eli ojaan siitä en pidä. Elikä en itse osaa olla korjaamatta niin esp kanssa oon saanut järjestettyä mukavia vaaratilanteita (mitä voi olettaa kun nainen ratintakana ) mutta voihan esp:stä olla apua kun opettelis. en kyllä opettele, ajan aina ilman esp:tä.
No tää on vaan mun ongelma kun oon tumpelo niin oon ajan ilman. Paitsi ehkä asvalttitiellä esp:stä sohjossa kahlatessa tuntu toimivan jotenkin kun joutu ohitteleen. Mutta en pidä vekottimesta, mutta en halua kiistellä tää on mun mielipide onkon faktat ja muitten mielipiteet muuta en kiistä.
Niin eli ongelmana ei olekkaan esp vaan se että leikit yleisellä tiellä Kankkusta, auto ei muuten hyppää mihinkään JOS tilannenopeus on oikea.. EI siinä ole mitään kiistelemistä on jo niin aukottomasti tutkittu tuota asiaa, fakta on se että se sinunkin autosi on turvallisempi esp kanssa kuin ilman, aivan vitun sama miltä sinusta tuntuu..

PS: mua vituttaa asennevammaiset ihmiset liikenteessä-
 
Niin eli ongelmana ei olekkaan esp vaan se että leikit yleisellä tiellä Kankkusta, auto ei muuten hyppää mihinkään JOS tilannenopeus on oikea.. EI siinä ole mitään kiistelemistä on jo niin aukottomasti tutkittu tuota asiaa, fakta on se että se sinunkin autosi on turvallisempi esp kanssa kuin ilman, aivan vitun sama miltä sinusta tuntuu..

PS: mua vituttaa asennevammaiset ihmiset liikenteessä-

En oo puhunutkaan turvallisuudesta. Ajomukavuudesta ja tilannenopeus on oikea ilman esp:tä, muuten naapurin äijä saavuttaa ajaa vielä perään. Eikä tuo loppupätkä ole "kovin" yleinen tie meitä ei täällä asu kovin montaa ja kaikki yhtä vammaantuneita. En kuitenkaan aja puhelin kourassa niinkuin taksi sikke joka kaasuttelee 11aikoin tuomaan postia tämme korpeen. Liikenteessä ajan kyllä suhteellisen turvallisesti.

Hyvää päivän jatkoa, nyt on jo aika häipyä :pano: ja talliin.
 
On tämä autojen haaveilu sitten hanurista. Välillä tekisi mieli laittaa haisemaan sen 20ke, jolla sais auton seuraavalle 5 vuodelle, mutta sitten törmää taas reaaliteetteihin kuinka kallista auton omistaminen(+arvon alenema) Suomessa on. Eli vaihtoehtojen ääripäät on joko ~12ke perus Volkkari tai 15-20ke BMW e61.

Tarvetta olisi kohtuu tilavalle farkulle, kun taloudessa on 2 aikuista, 2kk vauva ja 2 koiraa. Koirat, vaunut ja matkatavarat tarttis mahtua takakonttiin, joten mikään ihan pienin farkku ei välttämättä tule kyseeseen. Toki tämän hetkiselle sedanille mikä tahansa farkku on jo parannus, mutta olisi hyvä huomioida tulevaisuutta sen verran mahdollisen toisen lapsen kannalta.

Mikä olisi arvon raadin valinta tuohon hintaluokkaan, jos asiaa _yritetään_ ajatella järkiperusteisesti? Miksi ei tulisi valita 2006-2008 e61 bemaria?

E61:n tyyppiviat tiedostan, mutta on se siltikin niin hieno auto, että olen valmis viat huoltamaan. Jos perse kestäisi laittaa vielä 530d 2008 173kw, jossa päästöt ja kulutus on hieman maltillisempaa aiempiin vuosimalleihin verrattuna.
 
On tämä autojen haaveilu sitten hanurista. Välillä tekisi mieli laittaa haisemaan sen 20ke, jolla sais auton seuraavalle 5 vuodelle, mutta sitten törmää taas reaaliteetteihin kuinka kallista auton omistaminen(+arvon alenema) Suomessa on. Eli vaihtoehtojen ääripäät on joko ~12ke perus Volkkari tai 15-20ke BMW e61.

Tarvetta olisi kohtuu tilavalle farkulle, kun taloudessa on 2 aikuista, 2kk vauva ja 2 koiraa. Koirat, vaunut ja matkatavarat tarttis mahtua takakonttiin, joten mikään ihan pienin farkku ei välttämättä tule kyseeseen. Toki tämän hetkiselle sedanille mikä tahansa farkku on jo parannus, mutta olisi hyvä huomioida tulevaisuutta sen verran mahdollisen toisen lapsen kannalta.

Mikä olisi arvon raadin valinta tuohon hintaluokkaan, jos asiaa _yritetään_ ajatella järkiperusteisesti? Miksi ei tulisi valita 2006-2008 e61 bemaria?

E61:n tyyppiviat tiedostan, mutta on se siltikin niin hieno auto, että olen valmis viat huoltamaan. Jos perse kestäisi laittaa vielä 530d 2008 173kw, jossa päästöt ja kulutus on hieman maltillisempaa aiempiin vuosimalleihin verrattuna.

Samanlaisesta vehkeestä haaveillut itsekkin, muutama asia jotka saaneet luopumaan osto-aikeista talvella toi on ihan järkyttävän paska ajettava, 1.4 corolla on miellyttävämpi laite kun on liukasta ja lunta.. >>>Toinen painava syy on "työkaverin" 330D jossa on joka helvetin kuukausi vikaa vaikka auto on ajettu alle 200tkm
 
On tämä autojen haaveilu sitten hanurista. Välillä tekisi mieli laittaa haisemaan sen 20ke, jolla sais auton seuraavalle 5 vuodelle, mutta sitten törmää taas reaaliteetteihin kuinka kallista auton omistaminen(+arvon alenema) Suomessa on. Eli vaihtoehtojen ääripäät on joko ~12ke perus Volkkari tai 15-20ke BMW e61.

Tarvetta olisi kohtuu tilavalle farkulle, kun taloudessa on 2 aikuista, 2kk vauva ja 2 koiraa. Koirat, vaunut ja matkatavarat tarttis mahtua takakonttiin, joten mikään ihan pienin farkku ei välttämättä tule kyseeseen. Toki tämän hetkiselle sedanille mikä tahansa farkku on jo parannus, mutta olisi hyvä huomioida tulevaisuutta sen verran mahdollisen toisen lapsen kannalta.

Mikä olisi arvon raadin valinta tuohon hintaluokkaan, jos asiaa _yritetään_ ajatella järkiperusteisesti? Miksi ei tulisi valita 2006-2008 e61 bemaria?

E61:n tyyppiviat tiedostan, mutta on se siltikin niin hieno auto, että olen valmis viat huoltamaan. Jos perse kestäisi laittaa vielä 530d 2008 173kw, jossa päästöt ja kulutus on hieman maltillisempaa aiempiin vuosimalleihin verrattuna.


Laitat sen vajaa 20ke niin saat 2012 mallisia Passatteja niin on ihan komea pirssi ja autoon mahtuu ja on uuden karhea verrattuna noihin vanhoihin Pemareihin !
 
Nyt alla Audi A4 2,0 tdi, vm 2011 olen nyt ajellut reilut 3kk ja tekisi mieli laittaa vaihtoon. Hyvä ajaa, taloudellinen, eikä mitään vikaa, mutta joku autosta puuttuu. Ei ole tehoja ja liian yleinen. Alfat himottaisi jostain syystä nyt. 159 on niin harvinainen, että kokemuksia ei oikein tahdo löytyä. Ainakin Nettiauton arvostelujen mukaan hyvä auto, mutta harva omistaja omaansa tietysti haukkuu.
 
Mitähän käytettyä autoa köyhän kannattaisi harkita työmatkoihin? Työmatkaa n. 120km/vuoro, auto saisi kustantaa korkeintaan kolme tonnia. Japanin vekottimet vaikuttavat melko hyviltä ja luotettavilta jopa Suomen talvisissa oloissa, ranskalaisia ilmeisesti ei kovin moni suosittele. Ei tarvitse ihmeellisiä ominaisuuksia, sukupuolielintä kasvattavaa ulkonäköä tai kahtasataa hevosvoimaa, kunhan olisi taloudellinen ja veisi perille.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom