Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt kun tarkemmin mietin niin ihan kippo ei tarvitsisi olla auton, 5 äijää saisi mahtua kyytiin. Korjaus- ja huoltokustannuksia nyt varmasti tulee tämän hintaluokan vehkeellä. Fiat kyllä tuntuu jotenkin kauhealta ajatukselta vaikka varmasti olisikin taloudellinen... :D

Uskaltaisikohan tällaiseen koskea?

Citroen C5 2.0i-16 SX Berline 5d TOIMIVALLA ILMASTOINNILLA TOTTAKAI ! Porrasperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto


Knoppitietoa Stiloista yleisin syy miksi katsastus ei mene läpi on alustan koiranluut, Korjaaamo vaihtaa ne alle 200€ jos itse osaa niin kuluja on 100€. Toinen yleinen vika on ajovalojen korkeus-säätö tää maksaa paljon korjaamolla. kannattaa ostaa auto jossa on uusittu ja vaihdettu mielellään toisen merkin vastaaviin. JA jos tollasta ostaa niin suosittelen menemään koeajolla auto pesuun näkee välittömästi tuleeko merkkivalo sirkusta.. <- suosittelen samaa melkein jokaiselle ton hintaluokan vehkeelle.
Muuten ei kyllä pysty mitään pahaa kyseisestä vehkeestä sanomaan. Korjauskustannukset jos niitä tulee on aivan naurettavia vaikka koneesta lentäis kiertokanki konepellin läpi.

5 hengelle pitäs olla farkku jos stiloa miettii.

citikan tyyppivika lista http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/citroën/c5/1135236880670
Fiuden http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/fiat/stilo/1135236880598
 
Mun on pakko suositella mazda 626:tta. Itsellä ollut kaksi 626:tta ja ovat toimineet uskomattoman hyvin. Välillä vaihtelee öljyjä ja suodattimia ja matka jatkuu. Viime kuussa meni 250tkm ajettu 626 vuodelta 2001 leimasta läpi, ilman huomautuksia. Viime vuonna jouduin vaihtamaan jarrusatulan kun käsijarru laahasi vähän.

Sama suositus myös täältä! Ostin kakkosautoksi noin 1,5v sitten 800€. Ollut ylivoimaisesti luotettavin sekä halvin autoni. Bensavehkeellä kilometrejä vasta 380tkm takana, eikä syö edes öljyä :)
 
Mun on pakko suositella mazda 626:tta. Itsellä ollut kaksi 626:tta ja ovat toimineet uskomattoman hyvin. Välillä vaihtelee öljyjä ja suodattimia ja matka jatkuu. Viime kuussa meni 250tkm ajettu 626 vuodelta 2001 leimasta läpi, ilman huomautuksia. Viime vuonna jouduin vaihtamaan jarrusatulan kun käsijarru laahasi vähän.

Itselläkin oli 626. Ajoin välin 180tkm -300tkm. Abs anturi piti vaihtaa, se oli ainut ns. vika. Muut kuluvia osia.

Halvimmat kilsat ikinä.
 
Itsellä vähän samanlainen tilanne. Olen nyt miettinyt Mondeota, Focusta, Golffia ja Astraa. Tod.näk Astra olisi tuossa alle 3000€ hintaluokassa paras vaihtoehto. Toki noita Fordejakin löytyy, mutta taitaa luonnollisesti mennä vähän niihin huonompiin yksilöihin sitten..
 
Mimmoista kaaraa täällä suositeltaisiin jos budjetti max 15ke?

- Manuaali
- väh 2010 vuosimallia
- luotettava tietenkin
- jos alle 150tkm ois ajettu..
- porrasperä. :D
Bensa tai diesel, ei niin väliä.

Autoista en kumemmin tajua.
 
Itelläkin 15 kiloa tuhlattavana ihan maksimissaan, mutta vähän eri vaatimukset.

* Farmari missä kohtalaiset takatilat ja kontti. B7 A4 2.0 TFSI Quattron ostaisin mieluiten, mutta tilat ei riitä. Volvo V50 T5 AWD sama juttu.
* Potkua yli 200 hv, jos ei vakiona niin alle 1000 eurolla
* Bensa
* Suht maltillinen kulutus, alle 200 g/km co2
* Vähintään kohtalaiset ajo-ominaisuudet
* Pitokustannukset kohtuulliset

vm.08 Saab 9-3 SC 1.8t manuaali näyttää vahvimmalta, tosin vaatii ohjelmamuutoksen 150 hv -> 200+ ja väännöt 240 -> 300+. Kovasti olen sitä yrittänyt verrata Octavia Combi RS 2.0 TFSI. Onko jollain jotain sanottavaa tuosta vertailusta?

Mielellään sitä ajaisi tehokkaalla nelikko automaatti A6:lla tai 5-sarjan Bemulla, mutta lompakko sanoo että pitää tyytyä vähäisempään autoon.
 
edit aika meni umpeen.. Foorumeilla Saabbi ihmiset kehuu 9-3:n paremmaksi ja Skodan omistajat taas Octavia RS:n. RS:n olen itse ajanut, mutta siitäkin on useampi vuosi. Pitää yrittää päästä ajamaan molempia. Mitä nyt nyt foorumeilla tullut vastaan niin Octaviassa ilmeisesti selvästi kovempi rengasmelu sisällä, takakontti isompi ja moottori ehkä vähän taloudellisempi. Penkkien mukavuudesta ja ajo-ominaisuuksien laadusta ei ole yhteneväistä mielipidettä havaittavissa. Eikä vikojen määrästäkään oikein tiedä kumpiko on varmempi peli.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
edit aika meni umpeen.. Foorumeilla Saabbi ihmiset kehuu 9-3:n paremmaksi ja Skodan omistajat taas Octavia RS:n. RS:n olen itse ajanut, mutta siitäkin on useampi vuosi. Pitää yrittää päästä ajamaan molempia. Mitä nyt nyt foorumeilla tullut vastaan niin Octaviassa ilmeisesti selvästi kovempi rengasmelu sisällä, takakontti isompi ja moottori ehkä vähän taloudellisempi. Penkkien mukavuudesta ja ajo-ominaisuuksien laadusta ei ole yhteneväistä mielipidettä havaittavissa. Eikä vikojen määrästäkään oikein tiedä kumpiko on varmempi peli.

Vanhemmissa Rs on ainakin tehoja ulos ottaessa ns. pomppiva keula.
"Liikkeellelähtö täytyy tehdä hillityn tyylikkäästi. Jos kaasun iskee pohjaan vihreän valon syttyessä, tuloksena on “huvittavan näköinen ja ilkeän kuuloinen pomppiva keula” ilmiö ja GTi Golf ehtii seuraaviin valoihin paljon aikaisemmin"
Skoda Octavia RS 2.0 TSI | Automafia.net
 
Kävin tänään koeajamassa ihan aikani kuluksi farkkucitikka C5:n mallia 2011 nestekaasujousilla, ja voi helvettiläinen sentään. Ajokokemus oli kyllä niin lähellä täydellistä kuin olla ja voi, tuntui kuin olisi pilven päällä leijaillut. Välitön autokuume iski, nyt tiedän melkoisella varmuudella mikä pirssi tulee seuraavaksi alle. :)
 
Kävin tänään koeajamassa ihan aikani kuluksi farkkucitikka C5:n mallia 2011 nestekaasujousilla, ja voi helvettiläinen sentään. Ajokokemus oli kyllä niin lähellä täydellistä kuin olla ja voi, tuntui kuin olisi pilven päällä leijaillut. Välitön autokuume iski, nyt tiedän melkoisella varmuudella mikä pirssi tulee seuraavaksi alle. :)

Eli ei mitään tuntumaa tiehen? :D
 
Eli ei mitään tuntumaa tiehen? :D

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.

Edit. Täytyy kyllä sanoa etten ole ikinä tajunnut että mitä hienoa on ajaa niin jäykällä autolla että joka helvetin kivi ja kuoppa tuntuu perseessä, mutta makuasioita nämä lienee.
 
Täytyy kyllä kompata, cee vitosen jousitus yhdistettynä siihen hiljaisuuteen on kyllä jotain helvetin upeeta. Ajaisin jos kantti ja lompakko kestäis niitä muita sitikan ominaisuuksia. Ja arvonalenemaa.
 
Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.

Edit. Täytyy kyllä sanoa etten ole ikinä tajunnut että mitä hienoa on ajaa niin jäykällä autolla että joka helvetin kivi ja kuoppa tuntuu perseessä, mutta makuasioita nämä lienee.

Jooh ei se paskoilla teillä mukavaa ole jos on jäykkä alusta.
 
Hmm, oon kerran ollut 607 pösön kyytissä taksissa ja olin melkoisen yllättynyt kyydistä. Perus E-mersut on aika jyriä siihen verrattuna. Pitäiskö harkita ranskalaista seuraavaksi?
 
Oman perseen alle ei ole sattunut mitään yhtä kamalaa autoa kuin C5:n farmari (tai no ehkä C4 Grande Picasso) :) Kuljettajan paikalla oli kyllä ratti ja polkimet, mutta sitä ajaessa tunsi itsensä enemmän matkustajaksi kuin kuskiksi. Kaikki tuntui niin hitaalta ja ponnettomalta ja etenkin talviliukkailla tämä vielä korostui.
Tavaraa kyllä mahtui sisään ennennäkemättömät määrät eikä se hintaansa nähden huono auto ollut ollenkaan.
 
Oman perseen alle ei ole sattunut mitään yhtä kamalaa autoa kuin C5:n farmari (tai no ehkä C4 Grande Picasso) :) Kuljettajan paikalla oli kyllä ratti ja polkimet, mutta sitä ajaessa tunsi itsensä enemmän matkustajaksi kuin kuskiksi. Kaikki tuntui niin hitaalta ja ponnettomalta ja etenkin talviliukkailla tämä vielä korostui.
Tavaraa kyllä mahtui sisään ennennäkemättömät määrät eikä se hintaansa nähden huono auto ollut ollenkaan.

C4 Picasso on kyllä paskimpia autoja joilla itse olen ajanut. Oli totaalisesti kyllä kyrpä otsassa kun joutui 2 päivää sellaisella (vuokra-auto) suhaamaan. Oli talvi, ja mikään ei toiminut kunnolla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom