Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Budjettiin 5k lisää ja saat uuden Mazda 6:n. Bensaa syö yhdistetyssä ajossa 5.5l /100km.

Mazda 6 2,0 145 SKYACTIV-G Active 4ov KOTIINKULJETUS VELOITUKSETTA ! Porrasperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto

Spritmonitorin mukaan kuitenkin puhutaan yli 7 kulutuksista.

Overview: Mazda - 6 - Spritmonitor.de

1.4TSI taitaa olla ainoa pieniruokainen bensakone? Siinä on sitten tietenkin se ketjunvaihto 50tkm välein. Eka kerta menee kai takuun piikkiin? Mutta loppukerroilla voisin kuvitella Volkkarin huoltovastaavan nauravan päin naamaa niin että räkä roiskuu.

Mutta eipä dieselikään mikään halpa enää ole. Äsken sain 700e laskun valtiolta. Veroja aiotaan korottaa lisää. Kyllähän se pointti on, että kaikkien pitäisi asua jossain keijossa Helsingissä ja ajella tandemilla mainoskonttoriin hommiin. Minun mielestäni eduskuntatalon voisi hyvin siirtää Jämsään. Ei tarvisi kansanedustajillekaan enää maksaa 1300 verottomia korvauksia, kun vuokrat olisivat matalampia ja kaikkien (paitsi hesalaisten) edustajien matkat olisivat lyhyempiä.
 
Budjettiin 5k lisää ja saat uuden Mazda 6:n. Bensaa syö yhdistetyssä ajossa 5.5l /100km.

Mazda 6 2,0 145 SKYACTIV-G Active 4ov KOTIINKULJETUS VELOITUKSETTA ! Porrasperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto

En tiedä kenelle tuo oli, mutta minä etsin diesel-automaattia. Ja tohon 5te lisää, niin saisin Audin A5 diesel-automaattina.

Uusi Mazda 6 on kyllä todella näyttävä ilmestys, mutta tuo Skyactive taitaa olla aika karvalakki jos vakkarikin pitää ostaa erikseen.
 
1.4TSI taitaa olla ainoa pieniruokainen bensakone? Siinä on sitten tietenkin se ketjunvaihto 50tkm välein. Eka kerta menee kai takuun piikkiin? Mutta loppukerroilla voisin kuvitella Volkkarin huoltovastaavan nauravan päin naamaa niin että räkä roiskuu.

Ai, mulla on hihnakone vuosimallia 2013. Huoltovapaa, tai niinhän ne nyt tosta ainakin toistaiseksi kertovat kunnes ensimmäiset 200.000kpl leipoo kiinni :lol2:
 
Omassa tdi ocu:ssa kulutus pyörii siinä 4,7-6,1l/100km ajosta riippuen ja ajo on kohtuu reipasa mikä yleensä nostaa kulutuksen lähemmäksi 6l/100km. Omassa ajossa tuommonen 1,4tsi kuluttaisi varmasti sen 5-8l/100km eli vaihtelut dieseliin nähden bensakoneissa on suuremmat. Ostin nykyisen auton viime heinäkuussa 130tkm ajettuna ja olen ehtinyt ajaa sillä lähes 40tkm. Normihuoltojen lisäksi ei ole ollut suurempia murheita. Jäätyvät käsijarruvaijerit piti vaihtaa ja haljennut alipaine letku (kovaa muovia) piti vaihtaa. En edes halua tietää mitä tuo letku olisi maksanut marmorilla vaan hain letkukaupasta 5€ hintaan sopivan letkun ja klemmarit. Niin ja tietty kun vag moottorilla ajaa niin tarvii olla öljyä peräkontissa ;) 4 vw:n sukuista autoa ollut ja täytyy sanoa että moottorissa on jotain vikaa jos se ei vie vähän öljyä :D
 
Ai, mulla on hihnakone vuosimallia 2013. Huoltovapaa, tai niinhän ne nyt tosta ainakin toistaiseksi kertovat kunnes ensimmäiset 200.000kpl leipoo kiinni :lol2:

Ai niin...koskas ne vaihtoi pois siitä ikuisesta ketjusta? Työkaverille meinaan vaihdettiin just 50tkm kohdalla ketju, kun piti älytöntä meteliä ja oli venynyt. Tehdas maksoi nyt, mutta 100tkm kohdalla en tiedä meneekö jo fifty-fifty. Eli asiakas maksaa työn, tehdas osat ja myyjä ottaa voiton.

Itseäkin kyllä kiinnostaisi nuo pihit bensakoneet, mutta vielä ei uskalla käytettynä ostaa. Käy pian niinkuin ex-TDI Volkkarin kanssa. Kulutti vähän ja piti korjata tonnilla per vuosi :D
 
Bemariin makso ölpän vaihto 320 euroo Marmorilla. 9 litraa aitoa natsiöljyy.

- - - Updated - - -

Hinnat alkaen Rapid olis kyllä vielä kammottavampaa kuin Timban vanha pösö.
Ei mutta oikeesti, eihän kukaan täysjärkinen voi suositella pösöä, kellekään. Ei frogit halua semmosta itsekään.

Mitähän ihmettä sinä taas selität? 300 eurolla saa jo hihnat vaihdettua pösöön, että näin.

Mitä enemmän niitä hakutaan, sitä halvemmalla niitä saa. Ei varmaan kukaan ole väittänyt että joku peruspösö tai tojota ois joku julmetun hieno ajonautinto? Vaan väline päästä paikasta A paikkaan B järkevästi. Joillekin se auto on vain pakollinen väline liikkua eikä mikään egon jatke.
 
Monen ihmisen pitäisi tajuta toi mitä Timba sanoo että auto on vain väline millä mennään paikasta A paikkaan B. Eriasia ne ihmiset kenellä sitä rahaa sitten oikeasti on. Itselläni on tullut nyt erittäin vähän kilsoja koska kävelen joka paikkaan, jotain sata kilsaa kuukaudessa.
 
Monen ihmisen pitäisi tajuta toi mitä Timba sanoo että auto on vain väline millä mennään paikasta A paikkaan B. Eriasia ne ihmiset kenellä sitä rahaa sitten oikeasti on. Itselläni on tullut nyt erittäin vähän kilsoja koska kävelen joka paikkaan, jotain sata kilsaa kuukaudessa.

Kaveri kerto tästä hyvän jutun. Harvian pojista (siis sen kiuasfirman omistajista) oli ollut jollakin päheellä autolla tankilla. Joku siihen tullut jollain pikku bemarilla ja sanonut tällä Harvian tyypille että "en tajua miten joku viittii pistään noin paljon rahaa autoon" johon Harvian mies oli vastannut "en tajua miten joku viittii laittaa kaikki rahansa autoon".

Ihan vitun sama onko urbaania legendaa vai ei mutta tuossa on kyllä iso totuus.

Me tarvitaan noita peltikotteroita peräti kaksi ja niissä kuljetetaan muksut päiväkodista jne että toisinsanoen paskasissa kamppeissa. Ja itse jos tarttee kesken pihatöiden kaupasta jotain, niin ei kiinnosta lähtee vaihtamaan ensin pukua päälle että voi istua johonkin vitun autoon. Siis MINUA ei kiinnosta. MINÄ voin hyvällä omalla ja useamman tutun kokemuksella tiettyjä pösöjä suositella. Ja omasta mielestä tien päälläkin ihan perushyvä auto ajaa. Ei varmasti ole ominaisuudet samat kuin jossain +50 tonnin bemarissa mutta ei sitä varmaan kukaan täyspäinen edes odota?

Tottakai senkin on ihan jees että laittaa kaikki rahansa siihen autoon, mutta jos on perusköyhä ja haluaa ajaa hienolla autolla, niin aika turha on sitten vinkua kun joutuu syömään näkkileipää että saa sen jonkun kolmella kirjaimella varustetun kikkareen korjattua.

Elämä on täynnä valintoja. En vaan ymmärrä miksi auto on suomalaiselle joku statussymboli? Siksikö että niitä himoverotetaan täällä ja joka toinen ajaa kalliimmalla missä on järkeä?
 
Mun tdi golffi vie sekalaisessa ajossa 5,5 ja matka-ajossa alle vitosen. Autolla arvoa ehkä noin 2500-3000e ja dieselvero vuodessa 62e. Heittäkääs joku saman hintaluokan bensa-auto, jossa kulutus on vähemmän. Mieluiten farmari niin mahtuu tavaraakin kyytiin.

Vanha, laiska ja paljon ajettuhan tuo on, mutta kun puolet vuoden ajoista tapahtuu kodin ja työpaikan välillä niin silloin on päästävä mahdollisimman halvalla. Harrasteajoneuvot ovat asia erikseen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaveri kerto tästä hyvän jutun. Harvian pojista (siis sen kiuasfirman omistajista) oli ollut jollakin päheellä autolla tankilla. Joku siihen tullut jollain pikku bemarilla ja sanonut tällä Harvian tyypille että "en tajua miten joku viittii pistään noin paljon rahaa autoon" johon Harvian mies oli vastannut "en tajua miten joku viittii laittaa kaikki rahansa autoon".

Ihan vitun sama onko urbaania legendaa vai ei mutta tuossa on kyllä iso totuus.

Me tarvitaan noita peltikotteroita peräti kaksi ja niissä kuljetetaan muksut päiväkodista jne että toisinsanoen paskasissa kamppeissa. Ja itse jos tarttee kesken pihatöiden kaupasta jotain, niin ei kiinnosta lähtee vaihtamaan ensin pukua päälle että voi istua johonkin vitun autoon. Siis MINUA ei kiinnosta. MINÄ voin hyvällä omalla ja useamman tutun kokemuksella tiettyjä pösöjä suositella. Ja omasta mielestä tien päälläkin ihan perushyvä auto ajaa. Ei varmasti ole ominaisuudet samat kuin jossain +50 tonnin bemarissa mutta ei sitä varmaan kukaan täyspäinen edes odota?

Tottakai senkin on ihan jees että laittaa kaikki rahansa siihen autoon, mutta jos on perusköyhä ja haluaa ajaa hienolla autolla, niin aika turha on sitten vinkua kun joutuu syömään näkkileipää että saa sen jonkun kolmella kirjaimella varustetun kikkareen korjattua.

Elämä on täynnä valintoja. En vaan ymmärrä miksi auto on suomalaiselle joku statussymboli? Siksikö että niitä himoverotetaan täällä ja joka toinen ajaa kalliimmalla missä on järkeä?

Tuossa on todella hyviä pointteja.
Mullahan on nykyään leasing auto ja yksi suurimmista syistä siihen on se, että en koe tarvetta omistaa jotain, jonka arvo vain laskee kokoajan.
Tykkään kuitenkin ajaa uudella autolla (ainakin teoriassa vähemmän ongelmia, käytäntö ei aina ehkä niin tosin ole), joten liisarilla voin toteuttaa senkin.
 
Välillä tuun aina naureskelee tänne kun täällä keulitaan noilla autoilla, nyt osui silmään että Timba kirjoitti juuri niin kuin minäkin noista autoista ajattelen. Mulla olisi varaa ostaa varmaan tollanen kolmikirjaiminen mutta ei ole tullu ikinä mieleenkään, ajan 10 vuotta vanhalla tojotalla ihan vain sen takia että se on halpaa ajamista, halpaa korjaamista ja lähes aina suht huoletonta menoa. Sillä rahalla millä hupen autoon vaihetaan öljyt, niin mulle tuttu automies vaihtoi öljyt, suodattimen ja etuiskarit ja käytti leimalla, hintaa taisi tulla 240 euroa. Sit jaksetaan vikistä jostain bensa/diesel eroista jos laitetaan tonneja vuodessa remontteihin, ihan vain sen takia että on beet ja ämmät siinä auton merkissä.

No kuten tuo Harvian poikien legenda meni niin tottahan se on. Mä oon keksinyt rahoilleni paljon parempia käyttökohteita, ja keksin jatkossakin. Enkä usko että edes lottovoitto muuttaisi asiaa, en mä silti käyttäisi autoani mihinkään muuhun kuin penskojen tarhaan viemiseen ja kaupassa käymiseen.
 
Tuntuu kuitenkin joitain harmittavan, kun kaikille se auto ei olekaan vain tonnin käyttöauto... Itsellä olisi parempi jos olisi varaa. Nyt 20te hintaluokka on kattona.
 
Tuntuu kuitenkin joitain harmittavan, kun kaikille se auto ei olekaan vain tonnin käyttöauto... Itsellä olisi parempi jos olisi varaa. Nyt 20te hintaluokka on kattona.
Samaa ilmiötä näen.
Eiköhän se ole jokaisen oma asia mihin rahansa työntää. En minäkään arvostele ihmisiä jotka tuhlaavat rahaa mieleisiinsä asioihin. Omalta kohdaltani henk.koht. vituttaa kuin pientä oravaa jos auto on epäluotettava paskaläjä, jossa katsastus on jokavuotinen stressitekijä ja auton käynnistys tapahtuu kääntämällä virta-avaimesta ja rukoilemalla.

Kolaritilanteessa ei kellekkään lienee epäselvää onko 3000euron auto turvattomampi kuin uudempi auto?

Edit:ihmiset unohtaa että on olemassa myös välimuoto muutaman tonnin auton ja uuden BMW:n välillä. 10-20k autot on ihan järkiautoja vielä, joilla on kalleimmat kilsat jo ajettu ja huollot ei maksa hunajaa.
 
Kai se joitain harmittaa, mutta mä en ainakaan ole kateellinen kenenkään autosta. Mun mielestä yksi parhaista puolista vanhalla romulla ajamisessa on nimittäin juuri huolettomuus. Ei tarvitse itkeä jos joku naarmuttaa tai kolhii autoa parkkipaikalla. Tuskin edes huomaisin jos jotain pientä jälkeä ilmestyy kun niitä on jo ennestään. Huolettomia kilometrejä on myös luvassa, koska huollan autoni itse joten olen tietoinen mitä remontteja on tulossa. Aika harvoin auto täysin varoittamatta laukeaa. Tai no ehkä sitikat ja pökötit korkeintaan ;)

Kyllä mä sen ymmärrän, että jotkut haluavat ajaa "nautinnollisia" kilometrejä. Sitä taas en ymmärrä, mitä tekemistä sillä on esimerkiksi karvalakkimallin skodan kanssa. Teho on tietysti myös kiva asia, mutta silläkään ei ole mitään tekemistä ko. skodan kanssa :D
Ja mikä sitten on tehokas auto? Edellisessä autossa oli reilu 200 hp tehoa, mutta ei se silti tehokas ollut. Ehkä 300-400 alkaisi jo tuntumaan joltain?

Luultavasti ajattelisin toisin jos olisin kaupparatsu, joka ajaa vähintään 50tkm vuodessa. Reilun 20tkm vuosiajoilla ei vielä pienillä natinoilla, kolinoilla ja rengasmelulla ole mulle merkitystä.
 
Itselle tulee muutaman tonnin (1000-3000€) auto joskus syksyllä, kalliimpaan tuskin kannattaa säästellä kun kolutaan metsäteitä kesät talvet koira kyydissä+ kaiken maailman välineitä. Kuitenkin eniten kilometrejä tulee maanteillä 80-100km/ nopeuksilla ja kilometrejä tulee varmaan 20tkm vuodessa joten mietityttää vähän tuo valinta.
 
Itse olen kerran elämässäni laittanut vähän enemmän autoon rahaan ja yksi liskon mikki hiiiri räjäytti sen ja sen koommin en oo autoon yli 2te laittanut.
 
Kaveri kerto tästä hyvän jutun. Harvian pojista (siis sen kiuasfirman omistajista) oli ollut jollakin päheellä autolla tankilla. Joku siihen tullut jollain pikku bemarilla ja sanonut tällä Harvian tyypille että "en tajua miten joku viittii pistään noin paljon rahaa autoon" johon Harvian mies oli vastannut "en tajua miten joku viittii laittaa kaikki rahansa autoon".

Ihan vitun sama onko urbaania legendaa vai ei mutta tuossa on kyllä iso totuus.

Sitä urbaania. Tai oikeastaan varmaan lainattua leukailua. Sama tarina kulkee Salonojasta ja ja...
 
Vaikeeta on auton hankinta....
Pari aikuista ja 3 muksua joista 2 istuimessa kiinni, tarvitaan siis leveä takapenkki ja vaunut tulee mahtua muiden kamojen kanssa takakonttiin.
Kilsoja tulee alle 10k vuodessa, periaatteessa vaan lomareissuja varten tarvitaan isompi peli, 2 auton säilytykseen ei ole mahdollisuutta.
Hommatakko kallis iso auto johon kaikki mahtuu erittäin hyvin vai halpis johon mahtuu välttävästi pakolliset reissut?
Budjetti 0-10000€, kaikki ehdotukset käy.
 
Vaikeeta on auton hankinta....
Pari aikuista ja 3 muksua joista 2 istuimessa kiinni, tarvitaan siis leveä takapenkki ja vaunut tulee mahtua muiden kamojen kanssa takakonttiin.
Kilsoja tulee alle 10k vuodessa, periaatteessa vaan lomareissuja varten tarvitaan isompi peli, 2 auton säilytykseen ei ole mahdollisuutta.
Hommatakko kallis iso auto johon kaikki mahtuu erittäin hyvin vai halpis johon mahtuu välttävästi pakolliset reissut?
Budjetti 0-10000€, kaikki ehdotukset käy.

Iso tila-auto tai minibussi.. Mitsubishi Grandis - Honda frv-Kia Carnival minibusseista löytyy sitten vaikka mitä Transportteria, Vivaroa, boxeria ymym, näillä hyvä puoli se että saa pakuksi ja näillä saa vähän rahaa takaisin kun vuokrailee kavereille.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom