Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se että sun pösös on pelannu hyvin tai jopa kaks semmosta, ei tee siitä automaattisesti hyvää ja parasta autoa kaikille ja täysin vikavapaata. Hullua edes suositella patonkia kellekään.

Kaikkihan tiedämme mitä sontaa ranskalaiset on ja ainoot hyvät ranut saa mäkkäristä.

Eikä munkaan huonot bemarikokemukset tee bemarista huonoa autoa. Sitäpaitsi mulla on ollu 2 bemaria joista bensa-manuaalissa (e46) ei kertaakaan ainottakaan vikaa.

Nimim. vanha rellukuski.

Niin, tää nyt on sitten ihan sama kuin sanoisi että Volkkari ja Bemari on sama asia kun ne tehdään samassa maassa...

Minä en tietääkseni puhunut kaikista Pösöistä mitään, ne kalliimmat kaikilla sähköherkuilla varustetut on aika vikaherkkiä. Rellut on mitä on jne.

307:t on omien ja tuttujen kokemusten perusteella olleet luotettavia käyttöpelejä joita tottatosiaan on kohtuuhintaista huoltaa. Sähkövikoja ei paljon ole kun ei ole mitään ylimääräistä sähkökikkaretta kun oikeastaan ainut "sähköherkku" on sähkötoimiset etuikkunat...

Mutta jos tätä nyt lukee muutaman sivun niin viesti on selvä, kaikki autot on paskaa, jonkun siskonserkunkaimalla on ollut aina paska tuuri sen ja sen auton kanssa.

Ja mitä tulee sun Bemarikokemuksiin, niin ei varmasti ole millään mittapuulla Bemari huono auto, mutta ei se nyt ole tavallisen persaukisen autoilijan kulkupelikään. Uutena maksaa vitusti ja vanhana on kaikenlaista kivaa herkkua jotka rupee poikimaan. Sama minkä tahansa ns. premiumtavaran kanssa. Jos sitä ei oikeasti ole varaa ostaa ja pitää ja huoltaa, kierrä kaukaa. Ei ole laatuvehkeet köyhiä varten.

EDIT: Toistan suositukseni, jos haluaa edullisen perushyvän käyttöauton, osta Pösö 307.
 
Nykyään tuntuu että kun keskustelee autoista niin aina tulee esille miten se ja se on paska ja kaverin veljen golffista katkes jakoketju 100tkm jne. :D Jos jostain autosta/merkistä saa huonoja kokemuksia niin aika harva sitä lähtee kehumaan/uudelleen hankkimaan. Harva myöskään tulee vaikka tänne foorumille huutelemaan että aijai kun toi mun auto toimii hyvin, vikoja ja miinuksia vaan listaillaan.

Se auto kannattaa minun mielestä hankkia käyttötarkoituksen mukaan. Jos ajelee lähinnä taajamassa eikä kilometrejä vuoteen tule kuin alle 10tkm niin laittaa sitten vaikka sen pösö 307 kun on halpa ostaa ja huoltaa. Mutta jos ajelee 30-40tkm vuoteen ja aina pitäisi olla auto käytössä niin en kyllä lähtis kokeilee sellasella. Hommaisin itse tälläiseen käyttöön jonkun "isomman" ja parempimaineisen auton, jolla saa junamaisen fiiliksen kun ajaa motarilla 100-120km/h. Itse ajelen 314tkm rullatulla diesel passatilla ja seuraava auto on varmaan skoda octavia/superb tai volvo v70. Varmaan ihan paskoja autoja kaikki.
 
Pösön saisi kyllä sikahalvalla. Kuten muutkin ranskikset. Eli varmaan ajoa per euro on varmaan eniten. Itsekin oli aiemmin ostamassa E-mersua, jotain alta 300tkm mittarissa. Mutta sitten aloin ajattelemaan, että prkl auto maksaa edelleen 25t€ pintaan ja joku on sillä ajanut jo paremman puoliskon. Ostin sitten 180tkm ajetun Volvon, mistä tosin jotkut kauhistuivat myös. Ehkä 300tkm ajettu Volle on helpompi vaihtaa mitä 400-500tkm ajettu Mese? Kyllä niitäkin ostetaan, mutta vain jotkut reinot parilla tonnilla.

Mutta asiaan: meillä oli -05 307HDI Pösö. Ajettavuus ihan ok ja ääneltään hiljaisempi mitä Golffit ym. EGR siinä tosin leipoi kiinni ja maksoi 950€. Samoin takapenkin kiinnikkeet pettivät jostain syystä ja selkänoja tahtoi aina kaatua alas. Mutta onko tuollaiset ongelmat sitten isoja? Lukuunottamatta sitä EGRää tietty. Auto meni vikatilaan ja tehoja oli 20hp. Motarilla ajoin seitsemääkymppiä kaasu pohjassa ja muut tööttäilivät.

Nyt on ollut Pösö 3008 HDI, kohta 60tkm mittarissa eikä mitään vikaa. Ratista läti nahka irti (tyyppivika?) mutta vaihtoivat sen pajalla valittamatta. Robottivaihteistokin pelaa ihan yhtä hyvin/paskasti mitä uutena.

Onkohan muuten tuollainen simppeli robottivaihteisto kestävä? Ei se häävi ole, mutta aina parempi mitä joku keijo vaihdenupin vispaaminen kaupungissa. Ja niitä näkyy olevan liikenteessäkin jonkin verran.

edit: esim tämmöinen http://www.nettiauto.com/peugeot/308/6109223 Jos vastaavan Golffin haluaa, niin pyynnöt on jossain 20k€ tietämillä. Tosin Nettiautossa et noita ranskalaisia saa yksityisenä myytyä mitenkään. Kokeiltiin kerran. Hintaa 2000€ vähemmän mitä muilla, puhelin ei soi. Auto vaihdossa liikkeeseen, liikkeestä jobbarilla ja jobbari sai myytyä 6kk myöhemmin...
 
Mutta asiaan: meillä oli -05 307HDI Pösö. Ajettavuus ihan ok ja ääneltään hiljaisempi mitä Golffit ym. EGR siinä tosin leipoi kiinni ja maksoi 950€. Samoin takapenkin kiinnikkeet pettivät jostain syystä ja selkänoja tahtoi aina kaatua alas. Mutta onko tuollaiset ongelmat sitten isoja? Lukuunottamatta sitä EGRää tietty. Auto meni vikatilaan ja tehoja oli 20hp. Motarilla ajoin seitsemääkymppiä kaasu pohjassa ja muut tööttäilivät.

Jokuhan jo sanoi että EGR helvettiin sieltä. Muuten on uusi 950 euron remppa odottamassa kulman takana.
 
Accord on varmasti hyvä vaihtoehto. Egr ja PDF pitää tosin ottaa pois, jos ei ole jo otettu. En tosin itse diesel-autoa laittaisi enää nykypäivänä.

Japanilaisilla autoilla tässä taloudessa ajetaan loppuelämä.

Mulla on jo nyt diesel-Accord, mihin tuli uusi hiukkassuodatin 120tkm kohdalla. Diesel on myös seuraava auto. 30tkm tulee vuodessa kilsoja.
 
Mulla on jo nyt diesel-Accord, mihin tuli uusi hiukkassuodatin 120tkm kohdalla. Diesel on myös seuraava auto. 30tkm tulee vuodessa kilsoja.

Mun bensa-auto vie bensaa semmoset 4.9-5.4L/100km Suomen nopeuksissa.

Millä tavalla olisi kannattavampaa minulle ajaa dieselautolla? En tajua näitä diesel-retardeja, miten ne aivopesevät itsensä kuvittelemaan että diesel oli jollain perseen tavalla edullisempi käyttökustannuksiltaan. Jos nyt ei 100.000km/v aja.

Eri asia sitten jos tahtoo yli 500Nm vääntöjä mutta ei niitäkään kukaan normaali ihminen tarvitse.
 
Kyllähän nyt BMW:n vielä dieselinä ottaa, kutoskoneella ja tosiaan tuplaturpolla. Siitä ei paljoa ajomukavuus tai tehot parane mutta kyllä saa sitten remppaakin tehdä. Mutta jumavitunlauta näitä PSA:n dieseleitä millä itsekin melkein vuoden ajelin niin ei kristuksen perkele mitä kammottavaa paskaa. Ihan sama vaikka ois miljoona nyyttonii vääntöö ja tsilardi hevosvoimaa niin en jumalauta semmosella traktorilla ajas edes hautajaisiini kilon palasina äänieristetyssä arkussa saatana.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun bensa-auto vie bensaa semmoset 4.9-5.4L/100km Suomen nopeuksissa.

Millä tavalla olisi kannattavampaa minulle ajaa dieselautolla? En tajua näitä diesel-retardeja, miten ne aivopesevät itsensä kuvittelemaan että diesel oli jollain perseen tavalla edullisempi käyttökustannuksiltaan. Jos nyt ei 100.000km/v aja.

Eri asia sitten jos tahtoo yli 500Nm vääntöjä mutta ei niitäkään kukaan normaali ihminen tarvitse.

JOo ei kyl nykyään ole mitään järkeä ostaa dieseliä ellei tosiaan aja jonkun +50tkm vuodessa, verot ja huoltokustannukset + se että nykyään noi bensa autotkin menee niin perkeleen pienellä hävittää täysin dieselin kannattavuuden.
Kellään kokemuksia uusista Mazdoista 6 varsinkin?
 
No mun mielestä diesel on vaan mukavampi ja taloudellisempi. 20 te:lla ei taida vielä saa noita 5 litraa/ 100km kuluttavia keskikokoisia autoja.

Mistä nämä huoltokustannus-tarinat juontavat juurensa? Itse ajanut dieseleillä yhteensä n.200tkm ilman juuri mitään dieseliin liittyviä ylimääräisiä kustannuksia. Hiukkassuodatin vaihdettiiin, muttei minun laskuun. Eli sen voinee laskea dieselin heikkoudeksi.
 
No mun mielestä diesel on vaan mukavampi ja taloudellisempi. 20 te:lla ei taida vielä saa noita 5 litraa/ 100km kuluttavia keskikokoisia autoja.

Mistä nämä huoltokustannus-tarinat juontavat juurensa? Itse ajanut dieseleillä yhteensä n.200tkm ilman juuri mitään dieseliin liittyviä ylimääräisiä kustannuksia. Hiukkassuodatin vaihdettiiin, muttei minun laskuun. Eli sen voinee laskea dieselin heikkoudeksi.


En tiedä nykyään mutta joskus ainakin oli eroja huolloissa ja huoltoväleissä. Esim jakohihnan vaihtoväli oli muistaakseni mm Mondeossa 120tkm bensalla ja dieselillä 60tkm.
Uudemmissa taisi olla jakohihnan vaihtohinnassakin eroa tyyliin puolet bensa, oli siis halvempi.
Näyttäisi olevan vielä 2011 ja uudemmissakin jokainen diesel huolto kalliimpi 30-150€/kerta

Joissakin autoissa bensan huoltoväli oli 30tkm ja dieselin 20tkm..
 
20 te:lla ei taida vielä saa noita 5 litraa/ 100km kuluttavia keskikokoisia autoja.

rapid.webp
ocu.webp

No okei, kyllä itsekin mieluummin 530da E60 Bemarilla ajelisin samaan hintaan ja kulutus on sama.
 
Mulla taitaa olla ketjukone...

Taas alkaen hintaisia Skodia... Ei helvetti. RS Octavia oli hyvä, samoin1,8t neliveto dsg. Mutta eihän nyt jumalauta kukaan mitään Rapidia osta!!!

Ja enempää sit maksan siitä ajamisesta hieman enemmän kuin kärsin 1,2 litraisen bensavehkeen kanssa.
 
Mulla taitaa olla ketjukone...
Juup, sittenhän sieltä huoltokulut tasoittuu.. Mutta katsoppas ihan huvikseen paljon maksaa ihan perus öljynvaihto ja suodattimen vaihto diesel/Bensa on meinaan näköjään niissäkin ihan kohtuullisia eroja näköjään.


edit: saman merkin sisällä luonnollisesti Accordeissa esim näyttää olevan +30€ eroa per laaki vm 2010
 
Kaverin Audi A4 1,8 tfsi ja mun 2,2 diesel-Accorin öljyhuollot taisivat olla samaa luokkaa. Meniköhän mulla 5,2 litraa 5w30 öljyä. Pelkän muistin varassa olen nyt. En jaksa tarkistaa.
 
Bemariin makso ölpän vaihto 320 euroo Marmorilla. 9 litraa aitoa natsiöljyy.

- - - Updated - - -

Hinnat alkaen Rapid olis kyllä vielä kammottavampaa kuin Timban vanha pösö.
Ei mutta oikeesti, eihän kukaan täysjärkinen voi suositella pösöä, kellekään. Ei frogit halua semmosta itsekään.
 
Back
Ylös Bottom