Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No näinpä siinä pääsi käymään että monen kuukauden tuskailun jälkeen vm 2013 1,6 "hirmunopee" tdi dsg farkku-passatti vaihtui vm 2012 1.8 tomaatti avensikseen, farkkuun tietysti. Käyttövoimakin vaihtui samalla diisselistä bensiiniin. Jokunen eurohan siinä vaihdossa joutui antamaa Tojota-liikkeelle, mutta eipähän tarttennu passattiin tehdä 60 tkm huoltoa eikä maksaa diisseliveroa. Nyt jänskätään mihin tuo anjoviksen kulutus tasaantuu meikäläisen ajoilla. 300 km testilenkillä meni noin 6,9 litraa / satasella ja tuli sitä kengitettyäkin suht reilusti. Eipä siinä hirveitä eroja pääse syntymään kun passatilla luvattu keskikulutus oli 4,7 litraa satasella ja todelliset kulutukset oli 5,5-5,7 luokkaa. En kyllä ymmärrä miten sillä muka pitäis päästä alle 5 litran lukemiin. Kyllähän se ajotietokone parhaimmillaan näyttää noita kodin ja työpaikan välisiä ajoja (100 km suuntaansa) 4,7 l / 100 km, mutta todelliset huitelee ihan eri lukemissa. Ihan sama ajaako sitä rajoitusten mukaan, vakkarilla tai ilman...

Avessa erittäin positiivinen yllätys oli tuo multidrive-vaihteisto, tykkäsin tosi paljon jopa tuon DSG-vaihteiston jälkeen. 17" alupallot varmaan auttaa hieman tuossa maantieajossa tuota suuntavakautta ja muutenkin iso auto, niin mukava on ajaa. Passatista ei sinänsä jäänyt pahaa sanottavaa, ei ollut mikään pakkovaihdos, mutta tuon 0% rahoituskoron, 1000e polttoainetarjouksen, tulevan 60tkm huollon, dieselveronmaksun saattelemana ja hetkellisen aivopierun seurauksena tuli tuo autonvaihdos tehtyä. Sormet ristissä toivotaan huolettomia kilometrejä :D
Eikös tuossa Anjoviksessa ole vielä tehdastakuutakin jäljellä ?/2015 astin
 
Joo kyllä on, 10/2015 asti tai 100 000 km. Nyt mittarissa 30 000km. Passatissa oli kyllä aika onneton 1 vuosi ilman km-rajoitusta takuu, ei tosin ollut edes mitään nitinöitä tai natinoitakaan.
 
Tarkotus olis hommata mahollisimman huoleton (lue: mahdollisimman vähän lisää kuluja aiheuttava auto), jolla on tarkoitus ajaa vain n. 9kk, jonka aikana kilometrejä tulee hyvin todennäköisesti alle 10 000 km. Ja polttoaineenkin ajattelin rajan takaa käydä hakemassa, joten vähän enemmän syövä pelikään ei ihan heti ole poissuljettuna. Tarkoituksena on siis tuhlata mahdollisimman vähän ylimääräistä rahaa tähän autoiluun, niin arvonmenetyksen osalta kuin DSG-automaatin yllättävän leviämisen takia. ;) Jokainen auto varmaan jos hyvä yksilö osuu kohdalla, on tuon 10 000km ajan viaton, mutta nyt siis niitä suurimmalla todennäkösiyydellä olevia.

Yllättäen omalle listalle tulivat:
Volkswagen Golf, Polo, Passat
Honda Civic
Saab 9-3
Skoda Octavia
Toyota Corolla
+ jotkin Audit ja japanilaiset mahdollisesti.

Budjetti 10 000e, +- 5000e. Eli skaala on valtava, mutta jälleenmyyntiarvo varmaan se suurin hinnanpudotuksen aiheuttaja on, niin varaa on investoida siis enempikin, joka samalla toisi kyllä mukavuuksiakin.
 
Budjetin alapäästä Corolla. Ainakin arvonalennus on pienin ja jos on vikoja, niin se on huonoa tuuria. Corolla on vielä kohtuu likvidi. Nuo killsat jaksaa pienemmälläkin autolla.
 
Tarkotus olis hommata mahollisimman huoleton (lue: mahdollisimman vähän lisää kuluja aiheuttava auto), jolla on tarkoitus ajaa vain n. 9kk, jonka aikana kilometrejä tulee hyvin todennäköisesti alle 10 000 km. Ja polttoaineenkin ajattelin rajan takaa käydä hakemassa, joten vähän enemmän syövä pelikään ei ihan heti ole poissuljettuna. Tarkoituksena on siis tuhlata mahdollisimman vähän ylimääräistä rahaa tähän autoiluun, niin arvonmenetyksen osalta kuin DSG-automaatin yllättävän leviämisen takia. ;) Jokainen auto varmaan jos hyvä yksilö osuu kohdalla, on tuon 10 000km ajan viaton, mutta nyt siis niitä suurimmalla todennäkösiyydellä olevia.

Yllättäen omalle listalle tulivat:
Volkswagen Golf, Polo, Passat
Honda Civic
Saab 9-3
Skoda Octavia
Toyota Corolla
+ jotkin Audit ja japanilaiset mahdollisesti.

Budjetti 10 000e, +- 5000e. Eli skaala on valtava, mutta jälleenmyyntiarvo varmaan se suurin hinnanpudotuksen aiheuttaja on, niin varaa on investoida siis enempikin, joka samalla toisi kyllä mukavuuksiakin.

Kannattaa kyllä tuolta budjetin alapäästä omasta mielestäni hankkia. Mitä kalliimmaksi mennään, sitä vaikeammin myytäviä autot ovat suoraan esim. nettiauton kautta. Liikkeelle voi saada myytyä mutta takkiin tulee sitten siinä vaiheessa. 5000-7000 € autot vielä liikkuvat hyvin yksityisten välillä.
 
Saab on kyllä kysymysmerkki. Sen jälleenmyyntihän on todella hankalaa, sillä kukaan ei halua konkurssiin mennyttä automerkkiä. Toki vakuutellaan osien riittävyydellä jne. jne. mutta eipä se paljon auton myyntiä auta. Harmi sinänsä, sillä autona se on varmaan ihan ok.

Mitä tuohon aiempaan Passatin downgreidaukseen tulee, niin tuleehan se naftavero sieltä koko siltä ajalta, mitä on auton omistanut ;)
 
Itellä oli vuoden 06 farkku corolla ostin 15.500 ja vaihdossa sain 12000. Vaihdoin uuteen yarikseen.. 4v palveli, eikä mitään vikoja ollu. Vähän tylsä autohan se on.. Mutta jos a-b haluu päästä niin kohtuu turvallista ajoa.
 
Saab on kyllä kysymysmerkki. Sen jälleenmyyntihän on todella hankalaa, sillä kukaan ei halua konkurssiin mennyttä automerkkiä. Toki vakuutellaan osien riittävyydellä jne. jne. mutta eipä se paljon auton myyntiä auta. Harmi sinänsä, sillä autona se on varmaan ihan ok.

90-luvun lopun ja 2000-luvun saabit on käytännössä suurimmaksi osaksi Ooppeita ja muita GM:n virityksiä, joten satavarmasti löytyy varaosia vielä pitkälle tulevaisuuteen. Koska Saabismi on sairaus, niin aina kohtuu kuntoiselle ottajia löytyy. Toki myyntiajat voi olla jonkun viikon pidempiä kuin esim aina niin hypetetyllä tojotalla.
 
Jarrut jumitti välillä ja kuten yllä sanottiin, pitkälti samaa palikkaa kuin opelissa. Mukava ajettava mutta ei mikään helppo myytävä. -07 2.0t 120tkm ajettuna oli muistaakseni parikin kuukautta myynnissä ennen kuin meni 10 000€. Näköjään edelleen liikkeet pyytää vastaavista enemmän..
Ja ohjelmaa tuo auto olisi kaivannut, 150hp 2-litraisella bensaturbolla oli suht laiska yhdistelmä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onhan hankala löytää diesel-automaattia alle 20te järkevillä kilsoilla. Manuaali tuo jo paljon lisää vaihtoehtoja.

Järkevin tähän mennessä löytynyt taitaa olla 2010 Accord. Väri on vain järkyttävä.
 
Jos tuohon 5000-8000 haarukkaan haluaa niin osta joku n. 04-08 vähän (alta 200, mielellään alta 150 tkm) ajettu 307 pösö. Joo on ranskanperuna, mutta eipä noissa paljon ongelmia ole. Muutama tyyppivika, kuten jumittavat takajarrut, mutta ne ei tartte laittaa kuin kerran kuntoon.

Saa helposti 5000 eurolla jo ihan hyviä, eikä niistä enää hinta romahda.

Meil on noita 2 joista tuo vuoden 05 malli ollu melkein uudesta ja ajettu sillä nyt n. 150 tkm, oli ajettu jotain 14 tkm kun ostettiin se.
 
Jos tuohon 5000-8000 haarukkaan haluaa niin osta joku n. 04-08 vähän (alta 200, mielellään alta 150 tkm) ajettu 307 pösö. Joo on ranskanperuna, mutta eipä noissa paljon ongelmia ole. Muutama tyyppivika, kuten jumittavat takajarrut, mutta ne ei tartte laittaa kuin kerran kuntoon.

Saa helposti 5000 eurolla jo ihan hyviä, eikä niistä enää hinta romahda.

Meil on noita 2 joista tuo vuoden 05 malli ollu melkein uudesta ja ajettu sillä nyt n. 150 tkm, oli ajettu jotain 14 tkm kun ostettiin se.

Se että sun pösös on pelannu hyvin tai jopa kaks semmosta, ei tee siitä automaattisesti hyvää ja parasta autoa kaikille ja täysin vikavapaata. Hullua edes suositella patonkia kellekään.

Kaikkihan tiedämme mitä sontaa ranskalaiset on ja ainoot hyvät ranut saa mäkkäristä.

Eikä munkaan huonot bemarikokemukset tee bemarista huonoa autoa. Sitäpaitsi mulla on ollu 2 bemaria joista bensa-manuaalissa (e46) ei kertaakaan ainottakaan vikaa.

Nimim. vanha rellukuski.
 
Mullon tuttu taksikuski joka on ajanut 3 Pöson 407 (loppuun). Hän on liputtanut noitten nimeen kuulemma on vikoja mutta niiden kuntoon saaminen ei ole maksanut paljon paskaakaan ja osa vioista on korjattavissa paremmilla osilla "pysyvästi". Mutta emmä ittekkään uskaltaisi Ranskista ostaa :)
 
Lähipiirissä on yks 2004 1.6 bensa pösö 307 ja en ainakaan sen perusteella lähtis kellekkään suosittelemaan.

Herjannut jotain antipullotion faulttia tms? Koko 1, 5v ajan mitä ollut ja pakkasella ei puhaltimet toimi välttämättäjos auto on pihalla (pakko säilyttää lämpimässä tallissa). Joku siellä jäätyy kai. Auton keulaa ei näe sisältä (onko tämä yleistä?) ja onhan se paska auto ajaa jos vertaa vaikka vastaaviin vag-autoihin tai vaikka bemariin.
 
Lähipiirissä on yks 2004 1.6 bensa pösö 307 ja en ainakaan sen perusteella lähtis kellekkään suosittelemaan.

Herjannut jotain antipullotion faulttia tms? Koko 1, 5v ajan mitä ollut ja pakkasella ei puhaltimet toimi välttämättäjos auto on pihalla (pakko säilyttää lämpimässä tallissa). Joku siellä jäätyy kai. Auton keulaa ei näe sisältä (onko tämä yleistä?) ja onhan se paska auto ajaa jos vertaa vaikka vastaaviin vag-autoihin tai vaikka bemariin.

Tätähän tämä on nykyään.. Mun kertomuksien mukaan Volvoa ei kannata kenenkään ostaa. Hupen stoorien perusteella Bemaria.. Frendin perusteella Audia kannattaa välttää kuin ruttoa. Tuntuu noita maanantai kappaleita olevan joka merkillä täytyy vaan toivoa ettei kohdille satu.
 
Tätähän tämä on nykyään.. Mun kertomuksien mukaan Volvoa ei kannata kenenkään ostaa. Hupen stoorien perusteella Bemaria.. Frendin perusteella Audia kannattaa välttää kuin ruttoa. Tuntuu noita maanantai kappaleita olevan joka merkillä täytyy vaan toivoa ettei kohdille satu.

Saabit ja Opelit kannattaa myös kiertää kaukaa.
 
Menee helvetin järkeväks tämä keskustelu.

Accord on varmasti hyvä vaihtoehto. Egr ja PDF pitää tosin ottaa pois, jos ei ole jo otettu. En tosin itse diesel-autoa laittaisi enää nykypäivänä.

Japanilaisilla autoilla tässä taloudessa ajetaan loppuelämä.
 
Japanilaisilla autoilla tässä taloudessa ajetaan loppuelämä.

Älä luovuta vielä, kyllä elämänlaatu voi nousta pitkäjänteisellä sijoitustoiminnalla/lotolla ja sitä myötä myös japsiautoakin vaihtaa kelpo merkkeihin. Pienin askelin kohti parempaa näin aluksi.
 
Back
Ylös Bottom