Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsellä Vag - kokemuksia lähinnä Skodasta. 2011 uusi auto jossa ahdin tilttasi 21000 km:n kohdalla. Sitten köröteltiin limp modella himaan. Tämä toki korjattiin takuuseen, jonka jälkeen käyntiäänet muuttuivat ja tietenkin mieleen tuli nuo jakopään ketjun ongelmat. Tästä kuulemma ei tällä kertaa ollut kyse vaikka Metro-Auton mukaan huoli ei suinkaan ollut aiheeton. No, takuu oli jo loppusuoralla joten vaihtoon meni. Ei sen jälkeen ole Skoda ollut vaihtoehto
 
Itsellä Vag - kokemuksia lähinnä Skodasta. 2011 uusi auto jossa ahdin tilttasi 21000 km:n kohdalla. Sitten köröteltiin limp modella himaan. Tämä toki korjattiin takuuseen, jonka jälkeen käyntiäänet muuttuivat ja tietenkin mieleen tuli nuo jakopään ketjun ongelmat. Tästä kuulemma ei tällä kertaa ollut kyse vaikka Metro-Auton mukaan huoli ei suinkaan ollut aiheeton. No, takuu oli jo loppusuoralla joten vaihtoon meni. Ei sen jälkeen ole Skoda ollut vaihtoehto

Täytyy ahtimesta kysyä sen verran että kai sä vähän jälkikäyttelet autoa? Multa kysyttiin tuo kysymys kun audista hajosi ahdin 80tkm kohdalla mun vastaus oli että kyllä- Ahtimen saa ilmeisesti melko nopeasti paskottua omilla toimillaankin.
 
Juu työkaverin vaimolla on golf taitaa olla jtn 2012vm ja aivan jatkuvalla syötöllä ongelmia, kuulemma viimoinen vag mitä heille tulee. Tosin nykyään tuntuu että joka merkki on mennyt tohon takavuosien Opel tyyliin. EI todellakaan voi esim : Toyotan laatuun luottaa kuten 10-30v sitten D4D onnistui aika hyvin pilaamaan merkin imagoa. Eikä noi bensa versiotkaan ihan kunnialla ole pärjänneet
150tkm ajetuista bensa avensiksista kuuleman mukaan koneita kosahdellut.
)

Jaksaa aina naurattaa, kun esson baarissa kuulemma puhuttujen juttujen mukaan kaikki Volkkarit ja muutkin uudet autot on paskoja. Itse ajetaan sitten jollain 124 mesellä, joka on se maailman paras auto, vaikka siitä on joka nurkka ruosteessa ja mikään sähkövempain (ml. mittariston valot) ei toimi. Kyllä niitä vikoja on ollut aina autoissa ja erityisesti vanhaan hyvään aikaan. Nykypäivänä tuntuu vaan kuluttajien vaatimukset olevan mille tahansa tuotteelle vähän suhteettomia, puhumattakaan jos tuotteessa on jokin virhe.

Itse ajan 2007 Golffilla, jossa ei ole mitään vikaa kun sitä huoltaa asianmukaisesti (jouduin huoltamaan myös ilmastoinnin vaihtamalla kompuran ja muut kalut uuteen, koska vanha levisi). Isä on ajanut nyt toista sataatuhatta ilman vikoja uudella Lantikalla, jotka on kuulemma ihan täysiä mätiä jo tehtaalta lähtiessä. Tämän empiirisen tutkimuksen mukaan todettakoon, että Volkkarit ja Lantikat on hyviä ja laadukkaita autoja. Ranskalaiset on kuulemma paskoja. Tämä oli tällainen puolitotinen kevennys eli saa kommentoida, mutta ei herneet nenässä mielellään.
 
Täytyy ahtimesta kysyä sen verran että kai sä vähän jälkikäyttelet autoa? Multa kysyttiin tuo kysymys kun audista hajosi ahdin 80tkm kohdalla mun vastaus oli että kyllä- Ahtimen saa ilmeisesti melko nopeasti paskottua omilla toimillaankin.
Tilanne missä toi meni oli motarin jälkeen ( n.100 km 120 km/h vauhtia) pysähdyin liikennevaloihin, ja tyhjäkäynnillä laukesi. Ja oli ns. tyyppivika, eli en ollut tuona syksynä suinkaan ainoa joka pääsi käyttämään sinänsä loistavasti toiminutta Skoda tiepalvelua. Tunnin päästä oli oma hinattu pois ja sijaisauto tuotu. Tiesin kyllä tuon jälkikäynnin tärkeyden, mutta tässä tilanteessa siitä ei apua ollut. Vika oli itsessään hyvin pieni, ohjelman päivitys ja joku snadin osan vaihto, korjaus kesti alle tunnin.

- - - Updated - - -

Täytyy ahtimesta kysyä sen verran että kai sä vähän jälkikäyttelet autoa? Multa kysyttiin tuo kysymys kun audista hajosi ahdin 80tkm kohdalla mun vastaus oli että kyllä- Ahtimen saa ilmeisesti melko nopeasti paskottua omilla toimillaankin.
Tilanne missä toi meni oli motarin jälkeen ( n.100 km 120 km/h vauhtia) pysähdyin liikennevaloihin, ja tyhjäkäynnillä laukesi. Ja oli ns. tyyppivika, eli en ollut tuona syksynä suinkaan ainoa joka pääsi käyttämään sinänsä loistavasti toiminutta Skoda tiepalvelua. Tunnin päästä oli oma hinattu pois ja sijaisauto tuotu. Tiesin kyllä tuon jälkikäynnin tärkeyden, mutta tässä tilanteessa siitä ei apua ollut. Vika oli itsessään hyvin pieni, ohjelman päivitys ja joku snadin osan vaihto, korjaus kesti alle tunnin.
 
Kellään kokemuksia Jeep Grand Cherokee CRD:stä.
Joku 06-07, käsittääkseni mersun CDI-tekniikka niin 2,7 kuin 3,0 koneisissa.
Onko se vaihdelaatikko myös mersun, vai Jeepin oma ?
Tyyppiviat ?
 
Täytyy ahtimesta kysyä sen verran että kai sä vähän jälkikäyttelet autoa? Multa kysyttiin tuo kysymys kun audista hajosi ahdin 80tkm kohdalla mun vastaus oli että kyllä- Ahtimen saa ilmeisesti melko nopeasti paskottua omilla toimillaankin.

Kuinka pitkä jälkikäyttäminen on tarpeen?
 
Kuinka pitkä jälkikäyttäminen on tarpeen?

Riippuu ahtimesta ja siitä miten on ajeltu muistaakseni audin korjaaja sanoi 10-30sek

- - - Updated - - -

Jaksaa aina naurattaa, kun esson baarissa kuulemma puhuttujen juttujen mukaan kaikki Volkkarit ja muutkin uudet autot on paskoja. Itse ajetaan sitten jollain 124 mesellä, joka on se maailman paras auto, vaikka siitä on joka nurkka ruosteessa ja mikään sähkövempain (ml. mittariston valot) ei toimi. Kyllä niitä vikoja on ollut aina autoissa ja erityisesti vanhaan hyvään aikaan. Nykypäivänä tuntuu vaan kuluttajien vaatimukset olevan mille tahansa tuotteelle vähän suhteettomia, puhumattakaan jos tuotteessa on jokin virhe.

Itse ajan 2007 Golffilla, jossa ei ole mitään vikaa kun sitä huoltaa asianmukaisesti (jouduin huoltamaan myös ilmastoinnin vaihtamalla kompuran ja muut kalut uuteen, koska vanha levisi). Isä on ajanut nyt toista sataatuhatta ilman vikoja uudella Lantikalla, jotka on kuulemma ihan täysiä mätiä jo tehtaalta lähtiessä. Tämän empiirisen tutkimuksen mukaan todettakoon, että Volkkarit ja Lantikat on hyviä ja laadukkaita autoja. Ranskalaiset on kuulemma paskoja. Tämä oli tällainen puolitotinen kevennys eli saa kommentoida, mutta ei herneet nenässä mielellään.

No toi työkaverin vaimon auto ei ole esson baari juttu ;) ja tais käydä niin että ajelen itsekkin Vag:illa tästä lähtien toivoa sopii että toimisi. Aiempi auto oli toisen konsernin tuote ja voin sanoa että jokainen esson baari juttu piti siinä paikkansa.
 
^ :D, ajoin tuossa pari kuukautta sitten start'n'stopilla ja turbolla varustettua autoa. Motaria pitkän matkaa 120km/h, lyheltä rampilta alas liikennevaloihin pysähdyksiin ja start'n'stop sammutti moottorin saman tien... Siinä se ympäristö pelastuu taas.
 
Miettinyt jos laittaisi autoa vaihtoon, mites nämä Vag:in 2.0tdi koneet 140hp ja 170hp vuosimallili +2010? ilmeisesti dsg kannattaa unohtaa välittömästi, onko tiedossa kestävyys eroja noilla 2 eri versiolla?

Varo tätä käytettyä laatuautoa ? täysi pommi - Tekniikka&Talous

Ilmankosteus voi turmella Volkkarin moottorin | Kuningaskuluttaja | yle.fi

Volkswagen: Jakohihnojen katkeamisen syy on selvitetty - Autot - Auto - Helsingin Sanomat

Lisää googlella. Kaikki on paskaa paitsi kusi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%



2 ylintä, tossa 170hp koneessahan on siemensin suuttimet jotka on alkujaan jo ihan paskat.
seuraava juttu muistan lukeneeni tosta kosteusongelmasta ja sen ehkäisystä ei tainnut olla kovinkaan iso juttu.
 
Minulla oli tuo 170hp malli Passatissa. Kyllä muuten vituttaa, kun auto sammuu kesken ajon alle. Sanoivat tiskillä, että muutkin suuttimet hajoavat koska vaan, mutta niitä ei vaihdeta samalla kerralla. Olisi pitänyt hinata joka kerta erikseen pajalle. Nykyään kai vaihtavat kaikki. Tosin aiemmin ei vaihdettu vuosiin mitään, vaan artisti maksoi sen 500-700€ per suutin + muut kulut. Ai että oli lystyiä lukea VAG forumilta, miten jotkut vaihtoivat omalla kustannuksella kaikki suuttimet koska huollossa niin kehoitettiin.

Eihän se oikeastaan haittaa, jos auto hajoaa. Se haittaa, etteivät myyjät ja tehtaat hoida asioita kuntoon. Se on se mistä paska maine tulee. Jos esim. nuo suuttimet olisi hoidettu heti ensimmäisen insidenssin kohdalla kuntoon, ei haloo olisi ollut ollenkaan näin suuri.
 
Minulla oli tuo 170hp malli Passatissa. Kyllä muuten vituttaa, kun auto sammuu kesken ajon alle. Sanoivat tiskillä, että muutkin suuttimet hajoavat koska vaan, mutta niitä ei vaihdeta samalla kerralla. Olisi pitänyt hinata joka kerta erikseen pajalle. Nykyään kai vaihtavat kaikki. Tosin aiemmin ei vaihdettu vuosiin mitään, vaan artisti maksoi sen 500-700€ per suutin + muut kulut. Ai että oli lystyiä lukea VAG forumilta, miten jotkut vaihtoivat omalla kustannuksella kaikki suuttimet koska huollossa niin kehoitettiin.

Eihän se oikeastaan haittaa, jos auto hajoaa. Se haittaa, etteivät myyjät ja tehtaat hoida asioita kuntoon. Se on se mistä paska maine tulee. Jos esim. nuo suuttimet olisi hoidettu heti ensimmäisen insidenssin kohdalla kuntoon, ei haloo olisi ollut ollenkaan näin suuri.

Niinpä tekee aikamoista hallaa maineelle tuollaiset mokat.. On kyllä rankkoja eroja käyttäjissäkin 2 eri tdi huoltokirjaa katselin, toinen huollettu 30välein. Ja tää minkä ostin huollettu 20 välein ja bonuksena joka huollossa tehty polttoaine ja öljy järjestelmän puhdistus.
 
Niinpä tekee aikamoista hallaa maineelle tuollaiset mokat.. On kyllä rankkoja eroja käyttäjissäkin 2 eri tdi huoltokirjaa katselin, toinen huollettu 30välein. Ja tää minkä ostin huollettu 20 välein ja bonuksena joka huollossa tehty polttoaine ja öljy järjestelmän puhdistus.
Suosituin auto se taitaa olla aikas monessa maassa siitä huolimatta;)
Niin Vw tuotteet..
 
Suosituin auto se taitaa olla aikas monessa maassa siitä huolimatta;)
Niin Vw tuotteet..

Kyse onkin siitä, kuinka kauan on suosituin. Siinä vaiheessa, kun tavallinen pussihousu hokaa laatuongelmat ja kaffepöytävitsit alkavat olemaan jokapäiväistä, alkaa syöksykierre. Opelilla oli juuri tämä ongelma. Vaikka autossa ei enää ollutkaan vikoja, oli maine jo mennyttä. Nyt ovat käsittääkseni saaneet taas rakennettua firman imagoa. Mutta 90-luvulla lähdettiin kovaa alas.
 
Kyse onkin siitä, kuinka kauan on suosituin. Siinä vaiheessa, kun tavallinen pussihousu hokaa laatuongelmat ja kaffepöytävitsit alkavat olemaan jokapäiväistä, alkaa syöksykierre. Opelilla oli juuri tämä ongelma. Vaikka autossa ei enää ollutkaan vikoja, oli maine jo mennyttä. Nyt ovat käsittääkseni saaneet taas rakennettua firman imagoa. Mutta 90-luvulla lähdettiin kovaa alas.
Das Auto...
 
Kyse onkin siitä, kuinka kauan on suosituin. Siinä vaiheessa, kun tavallinen pussihousu hokaa laatuongelmat ja kaffepöytävitsit alkavat olemaan jokapäiväistä, alkaa syöksykierre. Opelilla oli juuri tämä ongelma. Vaikka autossa ei enää ollutkaan vikoja, oli maine jo mennyttä. Nyt ovat käsittääkseni saaneet taas rakennettua firman imagoa. Mutta 90-luvulla lähdettiin kovaa alas.

Olet oikealla linjalla jos ajatellaan järjellisesti, mutta miten käytäntö? Onko VW:n maine ja yleensäkin koko VAG:n maine kuitenkin siellä "kansan syvissä riveissä" niin positiivinen, ettei se helpolla ala siitä laskea? Jotenkin vaan pelkään, että tätä konerikko-paskaa ja muuta saa aika runsaasti tapahtua ilman, että se tuulipukuporukka alkaa ko. konsernin tuotteita varoa. Kuitenkin VAG:n kokonaismyynti on aikamoinen Suomessa. Lisäksi otettava huomioon, että siitä tavan tuulipukuporukasta iso osa ei hengaa Esson baarissa, ei laita autoja eikä muutenkaan harrasta autoja niin paljon, että konerikkotarinat yms. osuisivat silmiin.

EDIT. Räikeä esimerkki: edellisessä duunissa oli kohtuu varakas espoolainen 35-vuotias mies joka osasi laittaa autoja ja oli niitä jonkin verran harrastanut. Ajoi itse Bemareilla. Kun kysyin häneltä BMW:n tyyppivioista, niin mitään ei oikein osannut sanoa. Erittelin imusarjan läpät ja N47-koneen jakopääongelmat mennessäni syvemmälle keskusteluun, niin sain kommentin: "eikös se kun öljyt vaan vaihtaa ajallaan ja käyttää muutenkin määräaikaishuolloissa jossain Bemarit tuntevalla pajalla, niin... ei kai mitään tollaisia ongelmia pitäis tulla".
 
Joo ei se maine mene kovin nopeasti. Mutta jos ajatellaan vaikka nykyisiä ruosteongelmia 3C Passateissa. Sitten kun ruosteesta Pasuunaa alkaa näkymään enemmänkin kylillä, niin kai se jotain merkitsee?

Tai ei välttämättä. Onhan minunkin sukulaisissa monta, joiden mielestä Black&Decker on todellinen laatumerkki. Ja Helkamaa kannattaa ostaa, kun ne valmistetaan Suomessa. Mutta tosiaan firman imagohan ei muutu vuosissa, vaan vuosikymmenissä. Ainakin kun puhutaan jostain autoista ym. joita vaihdetaankin yleensä vain vuosien välein.

Kokonaan eri juttu on, mitä muita merkkejä on olemassa muutaman vuoden kuluttua. Käsittääkseni kannattavat autofirmat lasketaan yhden käden sormilla. Ranskalaiset ovat kaikki vaakalaudalla. Opelilla ei mene hyvin. VAG ja Toyota porskuttavat.
 
Kevään mittaan on tulossa ajankohtaiseksi vaimolle kakkosauto. Budjettia 15-19 k€.
Vaatimukset:
- enemmän varusteita = parempi
- B tai C-segmentti
- ikää max muutama vuosi ja mittarissa alle 50 tkm
- ranskikset ei tule kyseeseen (mutua josta ei anna periksi)
- mieluusti ei aivan ruohonleikkuri tehoiltaan, tosin mitään GTI/RS ajatusta ei ole
- auto pitää löytyä viikossa kun investoinnin aika tulee, eli tehdastilaus ei tule kyseeseen
- ulkonäkö ja väri merkkaa kohtuullisesti, naisen auto siis
- VW Polo ei käy syistä, joita en käy tässä erittelemään
- ja sitten se tärkein, näkyvyys tulee olla hyvä eli hukkapätkän pitää nähdä hyvin ulos

Viimeksi mainitusta syystä esim Kia Rio meni ensi-istumalta hylkylistalle. Tähän mennessä koeajettu Mini Cooper (karvalakki) ja istuttu Venga, Golf, Ceed ja Fiesta. Tässä järjestyksessä on rankattu myös näkyvyys ulos, Fiesta alkaa olla siinä rajoilla. Golf olisi varmasti autona paras, vaikkakin tässä budjetti- ja tuoreusluokassa tahtovat olla enempi neekerimallin varustetasoilla. Myös TSI:n ketju huolettaa.

Löytyykö tähän vielä joitain muita vaihtoehtoja? Tuleeko TSIn ketju kuntoon korjaamalla vai tuleeko siitä ikuinen huoli? Minkälaista hintaa korjaus ottaa?

Tämä saaga sai päätöksensä ja pihalla seisoo seiskakoppainen alle 30tkm ajettu neekerimallinen golf. Nyt sitten odotellaan että hihnat ja ketjut löytyy öljypohjasta, männät puskee konepellistä läpi ja sähköliekit nuolee kaasupoljinta.
 
Olet oikealla linjalla jos ajatellaan järjellisesti, mutta miten käytäntö? Onko VW:n maine ja yleensäkin koko VAG:n maine kuitenkin siellä "kansan syvissä riveissä" niin positiivinen, ettei se helpolla ala siitä laskea? Jotenkin vaan pelkään, että tätä konerikko-paskaa ja muuta saa aika runsaasti tapahtua ilman, että se tuulipukuporukka alkaa ko. konsernin tuotteita varoa. Kuitenkin VAG:n kokonaismyynti on aikamoinen Suomessa. Lisäksi otettava huomioon, että siitä tavan tuulipukuporukasta iso osa ei hengaa Esson baarissa, ei laita autoja eikä muutenkaan harrasta autoja niin paljon, että konerikkotarinat yms. osuisivat silmiin.

EDIT. Räikeä esimerkki: edellisessä duunissa oli kohtuu varakas espoolainen 35-vuotias mies joka osasi laittaa autoja ja oli niitä jonkin verran harrastanut. Ajoi itse Bemareilla. Kun kysyin häneltä BMW:n tyyppivioista, niin mitään ei oikein osannut sanoa. Erittelin imusarjan läpät ja N47-koneen jakopääongelmat mennessäni syvemmälle keskusteluun, niin sain kommentin: "eikös se kun öljyt vaan vaihtaa ajallaan ja käyttää muutenkin määräaikaishuolloissa jossain Bemarit tuntevalla pajalla, niin... ei kai mitään tollaisia ongelmia pitäis tulla".


Kyllä ne vaan jutut liikkuu ja samaan aikaan kun vag tunkee paskaa markkinoille, niin esim: Kia:n myynti kasvaa aivan järkyttävää vauhtia. 2013 esim Kia:n myynti taisi kasvaa 40% (en muista varmaksi) ja Kia taisi olla merkkiuskollisin auto. Lisänä vielä Kian edullisuus ja aivan loistava takuujärjestelmä, kaveri on Kian myyntipäälikkö ja on kuulemma ihan suora ohjeistus että takuun pitää toimia. Ja tästä on hyvänä esimerkkinä isäukon ceed jossa vaihdettiin 80tkm ajetut jarrulevyt ilmaisiksi uusiin, mitäpä luulette kuka olisi ollut maksumies jos auton perässä olisi lukenut vaikka Skoda?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom