Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kellään kokemuksia Fordin ecoboost - moottorista pidemmältä ajalta? Kulutuslupauksethan noissa on aika optimistiset, mutta tehoahan noista löytyy ihan kivasti. Lähinnä askarruttaa onko samoja ongelmia kukn Vag-puolella.
 
Vaikeeta on auton hankinta....
Pari aikuista ja 3 muksua joista 2 istuimessa kiinni, tarvitaan siis leveä takapenkki ja vaunut tulee mahtua muiden kamojen kanssa takakonttiin.
Kilsoja tulee alle 10k vuodessa, periaatteessa vaan lomareissuja varten tarvitaan isompi peli, 2 auton säilytykseen ei ole mahdollisuutta.
Hommatakko kallis iso auto johon kaikki mahtuu erittäin hyvin vai halpis johon mahtuu välttävästi pakolliset reissut?
Budjetti 0-10000€, kaikki ehdotukset käy.
Minkä ikäiset lapset? Meillä 2,3 ja 5-vuotiaat ja mahdumme Accordiin. Aiemmin oli A6, kun kaikilla oli istuimet takapenkillä. Nyt Accordista saa etu-airbagin pois ja etupenkillä on yksi muksuista. Tosin en tiedä pitäisikö airbagin olla toiminnassa, kun kyseessä ei kuitenkaan ole kaukalo.
 
Onko kellään kokemuksia Fordin ecoboost - moottorista pidemmältä ajalta? Kulutuslupauksethan noissa on aika optimistiset, mutta tehoahan noista löytyy ihan kivasti. Lähinnä askarruttaa onko samoja ongelmia kukn Vag-puolella.

Mulla ei oo pitkältä ajalta mutta vähän kuitenkin..

Mulla on ollu 2kk sitten 1,5vko ecoboost käytössä. Nyt otin taas vuokra-auton 2 viikoksi ja sattui perhana täysin sama auto :D
Keskikulutus ajossa jossa pysähdellään paljon 8.1-8.9l / 100km. Tein tiistaina 200km reissun jossa n. 80% matka-ajoa ja loput kevyttä kaupunkiajoa. Kulutus tuolla reissulla 6.7l/100km.

Kulutus ei tosiaan ole pienintä mahdollista, mutta tosiaan tehoa on yllättävän hyvin. Välillä jopa tuntuu kuin ajaisi pienimoottoriella dieselillä :D
 
Mulla ei oo pitkältä ajalta mutta vähän kuitenkin..

Mulla on ollu 2kk sitten 1,5vko ecoboost käytössä. Nyt otin taas vuokra-auton 2 viikoksi ja sattui perhana täysin sama auto :D
Keskikulutus ajossa jossa pysähdellään paljon 8.1-8.9l / 100km. Tein tiistaina 200km reissun jossa n. 80% matka-ajoa ja loput kevyttä kaupunkiajoa. Kulutus tuolla reissulla 6.7l/100km.


Kulutus ei tosiaan ole pienintä mahdollista, mutta tosiaan tehoa on yllättävän hyvin. Välillä jopa tuntuu kuin ajaisi pienimoottoriella dieselillä :D

Tuosta kulutuksesta kuullut ja lukenut vähän samanlaista, taisi olla Tuulilasi joka sai talviajossa kanssa tuon yli 8/100 kaupunkiajossa.Eli samoihin menee 2 litraisten kanssa ;) Perskeles, noita saisi uutena hyvin varusteltuna kohtuuhinnalla, mutta lähinnä tuo moottorin kestävyys arveluttaa...
 
Kaveri kerto tästä hyvän jutun. Harvian pojista (siis sen kiuasfirman omistajista) oli ollut jollakin päheellä autolla tankilla. Joku siihen tullut jollain pikku bemarilla ja sanonut tällä Harvian tyypille että "en tajua miten joku viittii pistään noin paljon rahaa autoon" johon Harvian mies oli vastannut "en tajua miten joku viittii laittaa kaikki rahansa autoon".

Ihan vitun sama onko urbaania legendaa vai ei mutta tuossa on kyllä iso totuus.

Me tarvitaan noita peltikotteroita peräti kaksi ja niissä kuljetetaan muksut päiväkodista jne että toisinsanoen paskasissa kamppeissa. Ja itse jos tarttee kesken pihatöiden kaupasta jotain, niin ei kiinnosta lähtee vaihtamaan ensin pukua päälle että voi istua johonkin vitun autoon. Siis MINUA ei kiinnosta. MINÄ voin hyvällä omalla ja useamman tutun kokemuksella tiettyjä pösöjä suositella. Ja omasta mielestä tien päälläkin ihan perushyvä auto ajaa. Ei varmasti ole ominaisuudet samat kuin jossain +50 tonnin bemarissa mutta ei sitä varmaan kukaan täyspäinen edes odota?

Tottakai senkin on ihan jees että laittaa kaikki rahansa siihen autoon, mutta jos on perusköyhä ja haluaa ajaa hienolla autolla, niin aika turha on sitten vinkua kun joutuu syömään näkkileipää että saa sen jonkun kolmella kirjaimella varustetun kikkareen korjattua.

Elämä on täynnä valintoja. En vaan ymmärrä miksi auto on suomalaiselle joku statussymboli? Siksikö että niitä himoverotetaan täällä ja joka toinen ajaa kalliimmalla missä on järkeä?

Tuohon voi jatkaa, että statussymbolin ja egon jatkeen lisäksi se on joillekin miehillä iso osa identiteettiä. Ja se voi olla loppujen lopuksi aika huono juttu henkistä puolta ajatellen.

Ymmärrän kriittisyytesi. Itselläni ei ole mitään edullista järkiautoa, mutta ei myöskään 50 k Bemaria. Sieltä välistä löytyy käytetyt 27-35 k Mersut ja BMW:t, jotka ovat omalla kohdallani toimineet hyvin. Ei nekään toki siis järkiautoja ole, mutta kalleimmat kilsat on jo ajettu. Ja en missään nimessä suosittele muille omaa tyyliäni tai arvostele halvemmilla autoilla ajavia; itselleni autot ovat tavallaan "harrastus" ja olen ollut koko ajan tietoinen siitä, että halvemmallakin varmasti pääsisi.
 
Joo, samaa oon miettinyt itsekin että kuinka kauan kestää kun on otettu pienenpienestä starttimoottorista noin paljon löylyä irti.

Mikä sieltä hajoaisi? Uskon, että mekaanisesti kestää sen mitä isommatkin motit. Yleensä koneista hajoaa apu-, säätö- ja saasteenestolaitteet sekä elektroniikka sen perusmoottorin ympäriltä. Jos sen moottorin itsessään saa rikki tai kulutettua loppuun nykyöljyillä niin vikaa on myös käyttäjässä. Eli väittäisin, että se litrateho ei tässä tapauksessa vaikuta kestävyyteen jos verrokkina on ei-downsize tuotantoauto. Halpana henkivakuutuksena pitäisin uusissa, varsinkin ahdetuissa autoissa tihennettyä öljynvaihtoväliä, vaikkapa se max. 10tkm oli downsize tai ei.
 
Miettinyt jos laittaisi autoa vaihtoon, mites nämä Vag:in 2.0tdi koneet 140hp ja 170hp vuosimallili +2010? ilmeisesti dsg kannattaa unohtaa välittömästi, onko tiedossa kestävyys eroja noilla 2 eri versiolla?
 
Mulla on manuaaliin yhdistettynä toi 140hp. Aikanaan googlettelin ja en mitään ostopäätöstä halvaannuttavaa tyyppivikaa löytänyt. Yhden 170hp CC:n ajoin ja kyllähän se vähän pirtskampi oli. Kestävyydestä ei mitään tietoa.
 
Olikos noissa Volkkarin common raileissa vikana se korkeapainepumppu? Miistaisin, että sillä on taipumus hajota ja lykätä metallisilppu koneen läpi? Internetin kauhujuttuja tosin tämäkin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olikos noissa Volkkarin common raileissa vikana se korkeapainepumppu? Miistaisin, että sillä on taipumus hajota ja lykätä metallisilppu koneen läpi? Internetin kauhujuttuja tosin tämäkin.

Tämänlainen tapaus sattui ainakin kohdalleni ja korjaamossa kertoi etten ollut ihan ensimmäinen enkä toinenkaan. Paska=VAG jäi viereiseen myymälään. Eikä ole ikävä niitä jatkuvia pikkuvikojakaan.
 
Olikos noissa Volkkarin common raileissa vikana se korkeapainepumppu? Miistaisin, että sillä on taipumus hajota ja lykätä metallisilppu koneen läpi? Internetin kauhujuttuja tosin tämäkin.

Olenko ihan ulapalla, liittyikös tähän ilmiöön se että joku (nokkaakselin) tiiviste alkoi vuotamaan dieseliä öljyn sekaan?
 
Mikä sieltä hajoaisi? Uskon, että mekaanisesti kestää sen mitä isommatkin motit. Yleensä koneista hajoaa apu-, säätö- ja saasteenestolaitteet sekä elektroniikka sen perusmoottorin ympäriltä. Jos sen moottorin itsessään saa rikki tai kulutettua loppuun nykyöljyillä niin vikaa on myös käyttäjässä. Eli väittäisin, että se litrateho ei tässä tapauksessa vaikuta kestävyyteen jos verrokkina on ei-downsize tuotantoauto. Halpana henkivakuutuksena pitäisin uusissa, varsinkin ahdetuissa autoissa tihennettyä öljynvaihtoväliä, vaikkapa se max. 10tkm oli downsize tai ei.

Jakopää kuten volkkareissa? Vika tuskin on käyttäjässä jos luvataan 30tkm öljynvaihtovälejä joita moottorit ei kestä. Ei toikaan tietysti sinänsä litratehosta johdu mutta ilmeisesti siitä että kaikessa pitää säästää kun hi-techin suunnitteluun on uponnu kaikki massit. Tihennetty öljynvaihtoväli pitäis suomessa kuulua huolto-ohjelmaan eikä vaan olla mainittuna jossain ohjekirjan takasivuilla pikkufontilla. Ihmisten on varmaan vaikea tajuta sitä että moderikin laite voi tarvita huoltoa.
 
Jakopää kuten volkkareissa? Vika tuskin on käyttäjässä jos luvataan 30tkm öljynvaihtovälejä joita moottorit ei kestä. Ei toikaan tietysti sinänsä litratehosta johdu mutta ilmeisesti siitä että kaikessa pitää säästää kun hi-techin suunnitteluun on uponnu kaikki massit. Tihennetty öljynvaihtoväli pitäis suomessa kuulua huolto-ohjelmaan eikä vaan olla mainittuna jossain ohjekirjan takasivuilla pikkufontilla. Ihmisten on varmaan vaikea tajuta sitä että moderikin laite voi tarvita huoltoa.

Mut eikös nää vagit ole siitä kuuluisia että normaalikäytössä kuluttavat öljyä niin paljon että pelkästään lisäämällä sitä toistuvasti voidaan puhua käytönaikaisesta öljynvaihdosta?
 
Mut eikös nää vagit ole siitä kuuluisia että normaalikäytössä kuluttavat öljyä niin paljon että pelkästään lisäämällä sitä toistuvasti voidaan puhua käytönaikaisesta öljynvaihdosta?

Riippuu varmaan koneesta. Onhan toikin parempi kuin vetää 30tkm suomen lämpötilanvaihteluissa himasta töihin 3km -ja takas. :D
 
Auton vaihto bensasta dieseliin olisi edessä kun nuita kilometrejä tulee n. 40tkm vuodessa ja olen päätynyt E46 bemariin.. Ainut pään vaiva on tällä hetkellä sitten se että 320 vai 330.. Mitä mieltä te olisitte?
 
Jos perse kestää niin ilman muuta 330, kulutuksessa et niin suurta eroa huomaa ja isommalla kuitenkin hönkää on jo vähän eri meiningillä :)
 
Nyt kun noita autoilmoituksia selaillut niin väkisin kyllä hymyilyttää kommentti naisen käytöstä :face:
Eli vaikka mun ex vaimon käytöstä, jakohihna olisi pitänyt vaihtaa siinä vaiheessa kun hän osti auton, no ei vaihdettu kun oli niin kallis eli vanhalla hihnalla paukutettiin 70tkm enemmän kuin suunniteltu.
Autoa ei myöskään koskaan pesty. Eikä myöskään varoitusvaloista välitetty paskan vertaa. Jokaikisessä kulmassa oli raapima tai osumajälkiä..
Mitään korjaustoimenpiteitä ei siihenkään koslaan tehty kertaakaan ennen kuin katsastusmies pakotti.

- - - Updated - - -

Auton vaihto bensasta dieseliin olisi edessä kun nuita kilometrejä tulee n. 40tkm vuodessa ja olen päätynyt E46 bemariin.. Ainut pään vaiva on tällä hetkellä sitten se että 320 vai 330.. Mitä mieltä te olisitte?

330 ihan vaan sen takia että jos ostat 320 niin ei mene kauan niin alkaa harmittaa mikset ostanut parempaa.
 
Olenko ihan ulapalla, liittyikös tähän ilmiöön se että joku (nokkaakselin) tiiviste alkoi vuotamaan dieseliä öljyn sekaan?

Ei mitään tietoa. Lukenut vain tapauksista, missä se (alumiininen?) pumppu hajoaa ja sitä myöten melkoinen remontti on edessä. VAG kiistää ongelman, kuten yleensäkin. Ehkä muutaman vuoden päästä tulee sitten jonkinlainen takaisinkutsu?

Alkaa tuo Volkkari olemaan kohta takavuosien Opelien jalanjäljillä. Myydyin merkki edelleen, mutta miten on parin vuoden kuluttua? Sitten saa 10-15 vuotta rakentaa imagoa uudestaan.
 
Ei mitään tietoa. Lukenut vain tapauksista, missä se (alumiininen?) pumppu hajoaa ja sitä myöten melkoinen remontti on edessä. VAG kiistää ongelman, kuten yleensäkin. Ehkä muutaman vuoden päästä tulee sitten jonkinlainen takaisinkutsu?

Alkaa tuo Volkkari olemaan kohta takavuosien Opelien jalanjäljillä. Myydyin merkki edelleen, mutta miten on parin vuoden kuluttua? Sitten saa 10-15 vuotta rakentaa imagoa uudestaan.

Juu työkaverin vaimolla on golf taitaa olla jtn 2012vm ja aivan jatkuvalla syötöllä ongelmia, kuulemma viimoinen vag mitä heille tulee. Tosin nykyään tuntuu että joka merkki on mennyt tohon takavuosien Opel tyyliin. EI todellakaan voi esim : Toyotan laatuun luottaa kuten 10-30v sitten D4D onnistui aika hyvin pilaamaan merkin imagoa. Eikä noi bensa versiotkaan ihan kunnialla ole pärjänneet
150tkm ajetuista bensa avensiksista kuuleman mukaan koneita kosahdellut.

Täytyy tutkiskella kuinka yleisiä noi pumppujen hajoamiset on ja voiko tota ehkäistä (eli paljonko maksaa pumpun uusiminen ex temporee)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom