Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minkä ikäiset lapset? Meillä 2,3 ja 5-vuotiaat ja mahdumme Accordiin. Aiemmin oli A6, kun kaikilla oli istuimet takapenkillä. Nyt Accordista saa etu-airbagin pois ja etupenkillä on yksi muksuista. Tosin en tiedä pitäisikö airbagin olla toiminnassa, kun kyseessä ei kuitenkaan ole kaukalo.Vaikeeta on auton hankinta....
Pari aikuista ja 3 muksua joista 2 istuimessa kiinni, tarvitaan siis leveä takapenkki ja vaunut tulee mahtua muiden kamojen kanssa takakonttiin.
Kilsoja tulee alle 10k vuodessa, periaatteessa vaan lomareissuja varten tarvitaan isompi peli, 2 auton säilytykseen ei ole mahdollisuutta.
Hommatakko kallis iso auto johon kaikki mahtuu erittäin hyvin vai halpis johon mahtuu välttävästi pakolliset reissut?
Budjetti 0-10000€, kaikki ehdotukset käy.
Onko kellään kokemuksia Fordin ecoboost - moottorista pidemmältä ajalta? Kulutuslupauksethan noissa on aika optimistiset, mutta tehoahan noista löytyy ihan kivasti. Lähinnä askarruttaa onko samoja ongelmia kukn Vag-puolella.
Mulla ei oo pitkältä ajalta mutta vähän kuitenkin..
Mulla on ollu 2kk sitten 1,5vko ecoboost käytössä. Nyt otin taas vuokra-auton 2 viikoksi ja sattui perhana täysin sama auto :D
Keskikulutus ajossa jossa pysähdellään paljon 8.1-8.9l / 100km. Tein tiistaina 200km reissun jossa n. 80% matka-ajoa ja loput kevyttä kaupunkiajoa. Kulutus tuolla reissulla 6.7l/100km.
Kulutus ei tosiaan ole pienintä mahdollista, mutta tosiaan tehoa on yllättävän hyvin. Välillä jopa tuntuu kuin ajaisi pienimoottoriella dieselillä :D
Kaveri kerto tästä hyvän jutun. Harvian pojista (siis sen kiuasfirman omistajista) oli ollut jollakin päheellä autolla tankilla. Joku siihen tullut jollain pikku bemarilla ja sanonut tällä Harvian tyypille että "en tajua miten joku viittii pistään noin paljon rahaa autoon" johon Harvian mies oli vastannut "en tajua miten joku viittii laittaa kaikki rahansa autoon".
Ihan vitun sama onko urbaania legendaa vai ei mutta tuossa on kyllä iso totuus.
Me tarvitaan noita peltikotteroita peräti kaksi ja niissä kuljetetaan muksut päiväkodista jne että toisinsanoen paskasissa kamppeissa. Ja itse jos tarttee kesken pihatöiden kaupasta jotain, niin ei kiinnosta lähtee vaihtamaan ensin pukua päälle että voi istua johonkin vitun autoon. Siis MINUA ei kiinnosta. MINÄ voin hyvällä omalla ja useamman tutun kokemuksella tiettyjä pösöjä suositella. Ja omasta mielestä tien päälläkin ihan perushyvä auto ajaa. Ei varmasti ole ominaisuudet samat kuin jossain +50 tonnin bemarissa mutta ei sitä varmaan kukaan täyspäinen edes odota?
Tottakai senkin on ihan jees että laittaa kaikki rahansa siihen autoon, mutta jos on perusköyhä ja haluaa ajaa hienolla autolla, niin aika turha on sitten vinkua kun joutuu syömään näkkileipää että saa sen jonkun kolmella kirjaimella varustetun kikkareen korjattua.
Elämä on täynnä valintoja. En vaan ymmärrä miksi auto on suomalaiselle joku statussymboli? Siksikö että niitä himoverotetaan täällä ja joka toinen ajaa kalliimmalla missä on järkeä?
Joo, samaa oon miettinyt itsekin että kuinka kauan kestää kun on otettu pienenpienestä starttimoottorista noin paljon löylyä irti.
Olikos noissa Volkkarin common raileissa vikana se korkeapainepumppu? Miistaisin, että sillä on taipumus hajota ja lykätä metallisilppu koneen läpi? Internetin kauhujuttuja tosin tämäkin.
Olikos noissa Volkkarin common raileissa vikana se korkeapainepumppu? Miistaisin, että sillä on taipumus hajota ja lykätä metallisilppu koneen läpi? Internetin kauhujuttuja tosin tämäkin.
Mikä sieltä hajoaisi? Uskon, että mekaanisesti kestää sen mitä isommatkin motit. Yleensä koneista hajoaa apu-, säätö- ja saasteenestolaitteet sekä elektroniikka sen perusmoottorin ympäriltä. Jos sen moottorin itsessään saa rikki tai kulutettua loppuun nykyöljyillä niin vikaa on myös käyttäjässä. Eli väittäisin, että se litrateho ei tässä tapauksessa vaikuta kestävyyteen jos verrokkina on ei-downsize tuotantoauto. Halpana henkivakuutuksena pitäisin uusissa, varsinkin ahdetuissa autoissa tihennettyä öljynvaihtoväliä, vaikkapa se max. 10tkm oli downsize tai ei.
Jakopää kuten volkkareissa? Vika tuskin on käyttäjässä jos luvataan 30tkm öljynvaihtovälejä joita moottorit ei kestä. Ei toikaan tietysti sinänsä litratehosta johdu mutta ilmeisesti siitä että kaikessa pitää säästää kun hi-techin suunnitteluun on uponnu kaikki massit. Tihennetty öljynvaihtoväli pitäis suomessa kuulua huolto-ohjelmaan eikä vaan olla mainittuna jossain ohjekirjan takasivuilla pikkufontilla. Ihmisten on varmaan vaikea tajuta sitä että moderikin laite voi tarvita huoltoa.
Mut eikös nää vagit ole siitä kuuluisia että normaalikäytössä kuluttavat öljyä niin paljon että pelkästään lisäämällä sitä toistuvasti voidaan puhua käytönaikaisesta öljynvaihdosta?
Auton vaihto bensasta dieseliin olisi edessä kun nuita kilometrejä tulee n. 40tkm vuodessa ja olen päätynyt E46 bemariin.. Ainut pään vaiva on tällä hetkellä sitten se että 320 vai 330.. Mitä mieltä te olisitte?
Olenko ihan ulapalla, liittyikös tähän ilmiöön se että joku (nokkaakselin) tiiviste alkoi vuotamaan dieseliä öljyn sekaan?
Ei mitään tietoa. Lukenut vain tapauksista, missä se (alumiininen?) pumppu hajoaa ja sitä myöten melkoinen remontti on edessä. VAG kiistää ongelman, kuten yleensäkin. Ehkä muutaman vuoden päästä tulee sitten jonkinlainen takaisinkutsu?
Alkaa tuo Volkkari olemaan kohta takavuosien Opelien jalanjäljillä. Myydyin merkki edelleen, mutta miten on parin vuoden kuluttua? Sitten saa 10-15 vuotta rakentaa imagoa uudestaan.