Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
. molemmissa on kuulemma aika kova rengasmelu, mikä itselle on kyllä suuri ongelma.

Voi olla että joudun lopulta nostamaan budjettia jotta saa mieleisen auton. :)

Tätä sisämelu perustelua mä olen aina vieroksunut, noissa on oikeasti eroa tyyliin 1-4db saman luokan autoissa , käytännössä ihminen tyyliin hädin tuskin huomaa tuota, hyvin harva jurruuttaa menemään ilman radion kuuntelua, hyvin harva myöskään ajaa hiljaisessa ympäristössä.. Käsi pystyyn ihmiset jotka ajattelette paskan vertaa melua siinä vaiheessa kun ostatte autoonne isompia vanteita? Tällä nimittäin saadaan yleisesti ottaen nostettua auton meluisuutta lisää.

Toi menee mun mielestä vähän samaan sarjaan kun ruvettaisiin antamaan isoakin merkitystä esimerkiksi sille että auton ajovalot näyttävät 1m pidemmälle tai lyhyemmälle kuin toisissa.
 
Tätä sisämelu perustelua mä olen aina vieroksunut, noissa on oikeasti eroa tyyliin 1-4db saman luokan autoissa , käytännössä ihminen tyyliin hädin tuskin huomaa tuota, hyvin harva jurruuttaa menemään ilman radion kuuntelua, hyvin harva myöskään ajaa hiljaisessa ympäristössä.. Käsi pystyyn ihmiset jotka ajattelette paskan vertaa melua siinä vaiheessa kun ostatte autoonne isompia vanteita? Tällä nimittäin saadaan yleisesti ottaen nostettua auton meluisuutta lisää.

Toi menee mun mielestä vähän samaan sarjaan kun ruvettaisiin antamaan isoakin merkitystä esimerkiksi sille että auton ajovalot näyttävät 1m pidemmälle tai lyhyemmälle kuin toisissa.
Tuollainen 3-4db eron kyllä erottaa.
Se on tosi, että rengas/vanne valinnoilla on iso merkitys myös meluun;)
 
Käsi pystyyn ihmiset jotka ajattelette paskan vertaa melua siinä vaiheessa kun ostatte autoonne isompia vanteita?

Kyllä mä ostan aina pienimmät mahdolliset vanteet juuri melun ja mukavuuden takia. Sisämelu on yksi tärkeimpiä tekijöitä autonvalinnassa. Tosin ei niin tärkeä että olisin esim penaria ikinä ostanut. :D
 
Sanokaas mikä olisi hintaluokassa 8-12 tonnia oleva, mieluiten japanilainen, pieni- tai keskikokoinen auto, joka ei olisi helvetin meluisa. Alkaa vituttamaan tuo fiatin sisämelu kun tulee kilsoja kuitenkin reilu 30tkm vuoteen.
 
Sanokaas mikä olisi hintaluokassa 8-12 tonnia oleva, mieluiten japanilainen, pieni- tai keskikokoinen auto, joka ei olisi helvetin meluisa. Alkaa vituttamaan tuo fiatin sisämelu kun tulee kilsoja kuitenkin reilu 30tkm vuoteen.
Avensikset voitaneen luokitella kohtuullisen hiljaisiksi. Tuolla rahalla saa myös alle 100 tkm ajettuja S40:sia, joilla tuo 30 tkm/v taittuu miellyttävästi eikä metelistä tarvi kärsiä.
 
Tuollainen 3-4db eron kyllä erottaa.
Se on tosi, että rengas/vanne valinnoilla on iso merkitys myös meluun;)

Erottaa erottaa, mutta missä vaiheessa se pari desibeliä menettää merkityksensä? Vaikuttaako ajomukavuuteen esim se että sisätilan melu on 1-2db alhaisempi vai ei? siitä voidaan varmaan olla montaa mieltä..
Varsinkin kun hyvin usein kuunnellaan radioa tai ajellaan kaupungeissa joissa ulkoilman melu tunkee jo auton sisäänkin. sivukaneettina mainittakoon että mun auto on todella meluisa nykykriteereillä mutta silti hiljaisempi kuin 2000luvun alun autot joita joskus kehuttiin hiljaisiksi,


Kyllä mä ostan aina pienimmät mahdolliset vanteet juuri melun ja mukavuuden takia. Sisämelu on yksi tärkeimpiä tekijöitä autonvalinnassa. Tosin ei niin tärkeä että olisin esim penaria ikinä ostanut. :D
Mäkin teen näin ;) mutta sisämelulle en anna juuri mitään painoarvoa jos autossa pystyy puhumaan normaali äänenvoimakkuudella takapenkkiläisille on auto riittävän hiljainen.
 
Itsellänikin alkaa autoon kertymään ikää ja kilsoja siihen malliin, että jossain välissä alkaa väkisinkin puskemaan isompaa remonttia päälle ja tämä on synnyttänyt orastavia ajatuksia autonvaihdosta. Toivelistalla olisi nykyistä viime vuosituhannen Saabia selvästi pienempi, mutta kuitenkin kirppukokoa isompi auto pienellä kulutuksella ja mahdollisimman uutena ja huolettomana - tässä vaiheessa alkaa ajankäytöllisistä ja muista käytännön syistä tehdä mieli erottaa käyttöauto ja harrastusropaaminen selkeästi kahdeksi eri asiaksi.

Käytettyjä ja sivussa vähän uusiakin selailtuani alkoi tosissaan pistämään silmään, että uusien Dacioiden paremmissa malleissa alkaa paperilla olemaan aika paljon vastinetta rahalle jopa käytettyyn verrattuna. Kävin viikonloppuna joutessani liikkeessä koeistumassa Stepwayn ja kylmätuntuma kuskin paikkaan sekä yleisvaikutelma autosta olivat jopa paremmat kuin odotin tai pelkäsin. Lopputulemana käyn kyllä myös koeajamassa tuollaisen joskus lähiviikkoina.

Kestotestiraportteja ei oikein tahdo löytyä, että saisi selvän kuvan todellisesta kestävyydestä laadusta, mutta toisaalta tekniikka on pääosin rellua ja kokoonpanon osalta kaikki muutkin edullisemman luokan kulkineet valmistetaan nykyään jossain vinkuintiassa, joten en siltä osin näkisi merkin alkuperä- ja valmistusmaata maailmanloppuna. Rellun pikkubensakoneessa, joka on (yllättävää kyllä "kakkosmerkin" keulalla) nykyaikainen ja uusinta mallia, tuntuisi kulutus ja tehot olevan paperilla hyvässä suhteessa - koeajolla sitten näkee, liikkuuko auto käytännössä riittävästi että pysyy muun liikenteen mukana.

Tässä ollaan vielä kaukana päätöksistä ja autonvaihtoon ei ole pakottavaa kiirettä, mutta yllätin itsenikin edes kiinnostumalla noin erikoisesta merkistä - täytyy ottaa tyypit, vertailla ja kypsytellä kaikessa rauhassa.
 
Mäkin teen näin ;) mutta sisämelulle en anna juuri mitään painoarvoa jos autossa pystyy puhumaan normaali äänenvoimakkuudella takapenkkiläisille on auto riittävän hiljainen.

Jaa mikä auto? Kyllä mä joudun päätä kääntämään ja ääntä korottamaan jos takapenkille pitää puhua maantie-motarivauhdeissa :( Parin tunnin ajon jälkeen soi korvat jos yrittää kuunnella vielä musiikkia ajaessa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaa mikä auto? Kyllä mä joudun päätä kääntämään ja ääntä korottamaan jos takapenkille pitää puhua maantie-motarivauhdeissa :( Parin tunnin ajon jälkeen soi korvat jos yrittää kuunnella vielä musiikkia ajaessa.

Vaikka Mondeo. Ja kyllä motarilla joutuu vähän nostamaan puheen voimakkuutta, Moottoritie nostaa suhteellisesti vielä aikalailla reilusti ohjaamon melua tai nopeuden nousu siis. 5v päästä valitetaan taas kun uudet autot on tiputtaneet 3-4db pois miten kukaan on pystynyt ajamaan v2014 Mondeolla kun se on niin meluinen.
 
Miksi tyytyä pieneen japanilaiseen kun tuohon rahaan saa tyylikkäitä johtotähtiä?!
.

Ohan tää vähintäänkin hauskaa :) Kaveri on ostamassa uutta autoa niin listalle pösähtää 10v vanhoja Mersuja joiden korjauskustannukset on samaa luokkaa kuin hankintahinta :hyper: (jos paska tuuri käy)

Mut jatketaan samalla tyylillä, tossa olis kanssa aika hyvä ja varmaan saa tingittyäkin alle 15 000 http://www.nettiauto.com/bmw/745/6249643 ja on muuten huomattavasti kyrväkkäämpi vehje kuin noi Mersut.
 
Uutta autoa? Missä se oli mainittu? Mikäs tuollaisessa n. 10 v vanhassa C-sarjalaisessa on niin mahdottoman kallista korjata? Jakopääongelmia ilmeisesti ollut joissain bensakoneissa mutta mites sitten dieselit? Vielä jos tyytyy suht vähillä varusteilla olevaan karvalakki suomimalliin, niin hajoavia sähkövitkuttimiakaan ei ole järkyttävää määrää ;)

Jalomuovit kieltämättä aika mauttomat, mutta näppärä kaveri vetää ne piiloon vaikka paukkupullolla :D
 
Uutta autoa? Missä se oli mainittu? Mikäs tuollaisessa n. 10 v vanhassa C-sarjalaisessa on niin mahdottoman kallista korjata? Jakopääongelmia ilmeisesti ollut joissain bensakoneissa mutta mites sitten dieselit? Vielä jos tyytyy suht vähillä varusteilla olevaan karvalakki suomimalliin, niin hajoavia sähkövitkuttimiakaan ei ole järkyttävää määrää ;)

Jalomuovit kieltämättä aika mauttomat, mutta näppärä kaveri vetää ne piiloon vaikka paukkupullolla :D

Kato perhana mulla meni postit sekaisin :face: pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.. Mersujen korjauksista ei ole kuin toisen käden tietoa eli kaverilla on 270cdi ja mitä kuullut niin marmoritiski on melko kallis paikka ihan perushuolloista lähtien.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom