Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyvä tietää! Eli melkein uskaltaisin huoletta hankkia bensakoneella. :)
 
En tiedä, tuliko oikeaan ketjuun, mutta joka tapauksessa iski kauhea autokuume kun ajankulukseni selailin autoliikkeiden autoja ja eteen
ilmestyi aikamoinen helmi: Mazda RX-8 ! Autolla on ajettu 68 tkm. Onko kyseinen auto aivan pommi, mitä googletin.
Vai saanko olla huoltamassa autoa joka toinen tankkaus kerta?
 
E Mielummin sitä maksaa vähän enemmän tehosta, että pääsee kaupungissakin kivasti liikkeelle .
Mitä sä horiset tehoista kaupungissa?
Monessa taajamassa on 40Km/h tai peräti 30km/ rajoitukset, niin eiköhän siellä pärjää tehottomalla autollakin seuraaviin valoihin;)
Lisätään vielä, että ripeimmät lähdöt valoista tekee yleensä mopoautoilijat!
 
Lisätään vielä, että ripeimmät lähdöt valoista tekee yleensä mopoautoilijat!

t:Ripee :D

Maanteillä kaahatessa ja joka helkkarin välissä vaarallisesti ohitellen voi tarvita kovempia tehoja normiautossa. Tavallisessa perus työmatka-ajossa tuollaisessa etenkin vähän vanhemmassa autossa (enemmän kuluttava) tuo iso kone vain tekee karhunpalveluksen hitonmoisella bensanjanollaan.
 
t:Ripee :D

Maanteillä kaahatessa ja joka helkkarin välissä vaarallisesti ohitellen voi tarvita kovempia tehoja normiautossa. Tavallisessa perus työmatka-ajossa tuollaisessa etenkin vähän vanhemmassa autossa (enemmän kuluttava) tuo iso kone vain tekee karhunpalveluksen hitonmoisella bensanjanollaan.

Yleensä noin argumentoi se jonoja aiheuttava kaveri joka jää hidastelijan perään kakkospaikalle köröttelemään. Ohi ei uskalla mennä mutta riittävää väliä mahdollistamaan muiden ohituksen ei edellä ajavaan voi jättää.

Ohittaminen on normaali tilanne liikenteessä, jos siitä tekee ongelman niin siitä kärsii sitten kanssa-autoilijat. Tehokkaampi auto auttaa suorittamaan tuon "kaahaustoimenpiteen" turvallisemmin.

Mielestäni tässä puhuttiin 1.3 - 1.8-litraisesta koneista. Noissa se isompi ei kyllä ole "hitonmoisen bensanjanoinen" varsinkaan maantiepainotteisessa ajossa. Saattaapa olla jopa päinvastoin.
 
Yleensä noin argumentoi se jonoja aiheuttava kaveri joka jää hidastelijan perään kakkospaikalle köröttelemään. Ohi ei uskalla mennä mutta riittävää väliä mahdollistamaan muiden ohituksen ei edellä ajavaan voi jättää.

Ohittaminen on normaali tilanne liikenteessä, jos siitä tekee ongelman niin siitä kärsii sitten kanssa-autoilijat. Tehokkaampi auto auttaa suorittamaan tuon "kaahaustoimenpiteen" turvallisemmin.

Mielestäni tässä puhuttiin 1.3 - 1.8-litraisesta koneista. Noissa se isompi ei kyllä ole "hitonmoisen bensanjanoinen" varsinkaan maantiepainotteisessa ajossa. Saattaapa olla jopa päinvastoin.

Sinähän se melkoinen selvännäkijä olet! Taidat itse olla näitä teiden ritareita, keillä on aina helvetin kova kiire joka paikkaan, vaikka ohittelulla ei oikeasti lyhyemmillä matkoilla säästä hevon paskan vertaa. Itse ohitan silloin kun on tarvetta, eli jos rajoitus on 80 ja joku ajaa tasan tuon tai alle, niin monesti ajan ohitse jos paikka vaan on hyvä.

Itsellä on ollut autoja laidasta laitaan ja kaikilla on ohi päässyt silloin kun tilanne on sitä vaatinut. Tehoja on ollut välillä 90-200+hv eikä mitään ongelmia. Aivan alitehoista vehjettä ei toki kannata ottaa, sillä joku nissanmicra 50 hv on oikeasti sellainen, että ohituksista tulee helposti vaarallisia.

Kyllä nuo koneen litrat ja hepat aika pitkälle kulkevat käsi kädessä kulutuksen kanssa, etenkin kun puhutaan vapaasti hengittävistä koneista. Tietenkin jos isolla kuormalla ajaisi jatkuvasti alitehoisella vehkeellä, niin ehkä isommalla koneella ja paremmalla väännöllä varustettu laite voisi mennä pienemmällä.. Tähän voisi joku enemmän aiheeseen perehtynyt ottaa kantaa ja esittää vaikka jotain dataa?
 
Yleensä noin argumentoi se jonoja aiheuttava kaveri joka jää hidastelijan perään kakkospaikalle köröttelemään. Ohi ei uskalla mennä mutta riittävää väliä mahdollistamaan muiden ohituksen ei edellä ajavaan voi jättää.

Ohittaminen on normaali tilanne liikenteessä, jos siitä tekee ongelman niin siitä kärsii sitten kanssa-autoilijat. Tehokkaampi auto auttaa suorittamaan tuon "kaahaustoimenpiteen" turvallisemmin.

Mielestäni tässä puhuttiin 1.3 - 1.8-litraisesta koneista. Noissa se isompi ei kyllä ole "hitonmoisen bensanjanoinen" varsinkaan maantiepainotteisessa ajossa. Saattaapa olla jopa päinvastoin.
Minä tuon aloitin tältä pohjalta, kun kaupungissa tarvitaan kuulemma enemmän tehoja, mitä ehdotetut 1.8 tarjoavat.
Tiedä sitten onko noi taajamissa ajavat mopoautot lastutettu kaikki vähintään 100 heppaisiksi, kun tuolla valoissa moni auto jää jälkeen:D
Mielummin sitä maksaa vähän enemmän tehosta, että pääsee kaupungissakin kivasti liikkeelle.
 
Olisiko Fiat Grande Punto 1.3-diisselimoottorilla huono valinta? Ajoa tulee kaupungin lisäksi motarilla enimmäkseen...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fiiatin kanssa ei ainakaan elämä käy tylsäksi, saa joka aamu arpoa että toimiikohan tänäänkin vai oisko jotain vikaa tiedossa. Alustat noissa perus fiudeissa melekosia apinakeinuja, joten jos haluaa jotain hallittavuuden tunnetta niin alustasarjan saat heti kärkeen asennuttaa.
 
Toinen vaihtoehto on Toyota Yaris 1.4, bensiini ja automaattivaihteilla. 94 tuhatta ajettu ja vuosimallia 2007. :)


Eiku saattoi se olla 1.3:kin.
 
Ei ole Yarista 1.4 litraisena bensana. Ajettavuudeltaan noi kaksi ei toisistaan eroa. Tuon ikäiset Toyotat ovat kestävämpiä kuin Fiatit, mutta vikoihin saattaa palaa toimintatonni jos toinen, mutta niin se on kaikkien uusien autojen kanssa.
 
Huomenna ajattelin mennä käymään ihan paikan päällä autoliikkeissä, mutta onhan tämä valitseminen niin hankalaa. :itku: Pitäis olla turvallinenkin ja vaikka mitä. Aina joutuu jonkun kriteerin jättämään pois tai vaihtamaan, ettei budjetti ylity.
 
Huomenna ajattelin mennä käymään ihan paikan päällä autoliikkeissä, mutta onhan tämä valitseminen niin hankalaa. :itku: Pitäis olla turvallinenkin ja vaikka mitä. Aina joutuu jonkun kriteerin jättämään pois tai vaihtamaan, ettei budjetti ylity.
Unohda se Fiiatti ainakin;)
Jälleenmyyntiarvo Fiiatissa ei ole sieltä parhaimmasta päästä.
Kokoluokassaan turvallinen ja säilyttää arvonsa paremmin, kuim esim Fiat;)
Toyota Yaris 1.3 VVT-i Superior 5ov Multimode TÄHÄN AUTOON RAHOITUSKORKO 0 % Viistoperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom