Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on täältä kotiseudulta vastaava kiikarissa, vähän enempi ajettu ja 1000 e enempi hintaa, saiskohan sen tingattua helposti kymppitonniin? :)
Helppoa ei tule olemaan tinkaus tuohon hintaan!
Kannattaa heittä vaikka, että tehdään kaupat 9700€, niin kauppias heittää vastatarjoksen, niin sen jälkeen sanot, että 10t€ on maksimi minkä pystyt maksamaan;)
Siinä vaiheessa kauppias heittä se oma ns viimeisen hinnan.
Tuurilla voit saada sen jopa tuohon 10t€, mutta Toyota Yaris on suosittu auto, niin epäilen..
 
Jälleenmyyntiarvo Fiiatissa ei ole sieltä parhaimmasta päästä.

Tää on aina pelkästään positiivista käytettyä ostaessa. En voisi kuvitella ostavani mitään tojotaa, niin hirveät hinnat niissä.
 
Tää on aina pelkästään positiivista käytettyä ostaessa. En voisi kuvitella ostavani mitään tojotaa, niin hirveät hinnat niissä.

Tästä syystä käyttöautoissa tulee suosittua esim perus paskaksi haukuttua Renaulttia. 1.6l 16v kone on pomminvarma kuhan muistaa hihnan vaihdella ajallaan. Jos ei pienet random sähköviat ahdista ja osaa tarvittaessa puhdistaa liittimiä ja jopa hiukan niitä suojata niin halpaa/luotettavaa ja helppoa ajoa on tiedossa. Kulutusosat halpoja ja verrattain helppoja vaihtaa. Mutta koska Tojota on niin paras, kannattaa siitä maksaa tuplahinta.
 
Tästä syystä käyttöautoissa tulee suosittua esim perus paskaksi haukuttua Renaulttia. 1.6l 16v kone on pomminvarma kuhan muistaa hihnan vaihdella ajallaan. Jos ei pienet random sähköviat ahdista ja osaa tarvittaessa puhdistaa liittimiä ja jopa hiukan niitä suojata niin halpaa/luotettavaa ja helppoa ajoa on tiedossa. Kulutusosat halpoja ja verrattain helppoja vaihtaa. Mutta koska Tojota on niin paras, kannattaa siitä maksaa tuplahinta.
Ala nyt niitä liittimiä putsaileen tien päällä, kun perheen kanssa oot autolla reisussa!
Tätähän sä tarkoitit:D
Minkä takia Renaultteja saa niin paljon edullisemmin, kuin esim. Toyotaa..
Ps Olisiko luotettavuudella jotain tekemistä asian kanssa;)
 
Syy= kysynnän ja tarjonnan laki. Ilmeisesti Renaultteja sitten uutena ostetaan, mutta käytettyinä ne eivät ole haluttuja.
Ei sillä välttämättä ole luotettavuuden kanssa mitään tekemistä; Renaulttien luotettavuuteen itsessään en ota kantaa kun ei ole kokemusta. Miksi S-mersun arvo tippuu 2-3 vuodessa puoleen, onko se huono auto? Ehkä, tai ehkä sen kuljettajat vain haluavat ajaa uusilla autoilla ja käytetyille ei ole niin vilkkaita markkinoita.
 
Ala nyt niitä liittimiä putsaileen tien päällä, kun perheen kanssa oot autolla reisussa!
Tätähän sä tarkoitit:D
Minkä takia Renaultteja saa niin paljon edullisemmin, kuin esim. Toyotaa..
Ps Olisiko luotettavuudella jotain tekemistä asian kanssa;)

Pihassa on käyttöautona ollut 6vuotta mk1 bensa Megane (mittarissa 170tkm), josta liittimien puolesta joutunut 70tkm aikana putsaamaan pakkivalontunnistimen releen. Vänkärin puolen sisävalon kytkimen kans joutunu putsaan. Siinäpä ne. muuten tuon 70tkm aikana olen taakse vaihtanu laakerit, pakoputken katilta eteenpäin, takaiskarit, etujarruromut ja akun, joista kaikki viimeisen 20tkm aikana, eli noin 150tkm pääsi alkuperäisillä. Jos hyytynyttä akkua ei lasketa (tällöinkin ei kotipihasta startannu), niin koskaan ei ole välille jättänyt. Huomattavasti luotettavampi ja ennenkaikkea halvempi tuo on ollut omistaa kuin esim volvo, audi tai saab. Kakkosauto on pysynyt ja ns ykköskulkineet vaihtunu.

Tojotassa ei maksa kuin se myyttinen mielikuva joka essonbaarissa on saatu aikaiseksi. Rellussa sentään se hyvä puoli, ettei ihan niin helpolla ruostu käsiin.

EDIt: Väittäisin myös että näillä huonosti hintansa pitävillä autoilla (jotka ovat usein kyllä myös halpoja ostaa uutena), ajaa usein ihmiset joita ei pahemmin kiinnosta se auton normaali huoltaminen, joka taas johtaa siihen että usein tulee monenlaista vikaa jotka olisi vältettävissä jos käyttäjä ei huoltoja laiminlöisi. Eli väitän että sitä alkaen 60t€ maksavaa bemaria tai 30t€ maksavaa volkkaria vain pidetään paremmin ja huolletaan useammin, kuin alkaen 17t€ maksavaa rellua/sitikkaa tms autoa.

Tarkemmin jos ajatellaan, niin ei ole automerkkiä tai mallia ainakaan uusista autoista joka ei tavalla tai toisella olisi ihan sysipaska. Kaikki ne on vikapesiä, toiset vaan kalliimpia ja vaikeampia pitää ajossa kuin toiset.
 
Automyynnin johtotehtävissä työskentelevän suusta: "ranskalaiset ja italialaiset on ihan yhtä huonoja kuin ennenkin. Saksalaiset ja japanilaiset on vaan viime vuosina vajonnut yhtä alas." Eli laatu laskee näissä laatumerkeissä koko ajan, renut ja pösöt tekee tasalaatusta kuraa :)
 
Pihassa on käyttöautona ollut 6vuotta mk1 bensa Megane (mittarissa 170tkm), josta liittimien puolesta joutunut 70tkm aikana putsaamaan pakkivalontunnistimen releen. Vänkärin puolen sisävalon kytkimen kans joutunu putsaan. Siinäpä ne. muuten tuon 70tkm aikana olen taakse vaihtanu laakerit, pakoputken katilta eteenpäin, takaiskarit, etujarruromut ja akun, joista kaikki viimeisen 20tkm aikana, eli noin 150tkm pääsi alkuperäisillä. Jos hyytynyttä akkua ei lasketa (tällöinkin ei kotipihasta startannu), niin koskaan ei ole välille jättänyt. Huomattavasti luotettavampi ja ennenkaikkea halvempi tuo on ollut omistaa kuin esim volvo, audi tai saab. Kakkosauto on pysynyt ja ns ykköskulkineet vaihtunu.

Tojotassa ei maksa kuin se myyttinen mielikuva joka essonbaarissa on saatu aikaiseksi. Rellussa sentään se hyvä puoli, ettei ihan niin helpolla ruostu käsiin.

EDIt: Väittäisin myös että näillä huonosti hintansa pitävillä autoilla (jotka ovat usein kyllä myös halpoja ostaa uutena), ajaa usein ihmiset joita ei pahemmin kiinnosta se auton normaali huoltaminen, joka taas johtaa siihen että usein tulee monenlaista vikaa jotka olisi vältettävissä jos käyttäjä ei huoltoja laiminlöisi. Eli väitän että sitä alkaen 60t€ maksavaa bemaria tai 30t€ maksavaa volkkaria vain pidetään paremmin ja huolletaan useammin, kuin alkaen 17t€ maksavaa rellua/sitikkaa tms autoa.

Tarkemmin jos ajatellaan, niin ei ole automerkkiä tai mallia ainakaan uusista autoista joka ei tavalla tai toisella olisi ihan sysipaska. Kaikki ne on vikapesiä, toiset vaan kalliimpia ja vaikeampia pitää ajossa kuin toiset.
Väittelystä minä en pidä, mutta jatketaan:D
Kaverilla oli Renaultin Scenic alle 200tkm ajettu vm 2001.
Taka-akselistosta(joku vääntösauva-akselisto) meni kumipusla paskaksi, eikä leimalta läpi! Arvaa mitä olisi joutunut vaihtamaan, että olisi saanut kuntoon!
Ei! puslaa ei ole suunniteltu vaihdettavaksi(ei ole myynnissä puslia), vaan autoon olisi joutunut vaihtamaan koko taka-akseliston, ja hinta arvio n4000€:wtf:
Romarilta olisi löytynyt kuulema "kunnossa" oleva taka-akselisto 500€. Kaveri myi auto 150€ pois.
Niin ja tuota remonttia ei edes Team-ahma tee tien päällä hetkessä:D
Meganesta en tiedä, että millainen jousitus on käytössä?
Nämä ranskalaisten kummajaisuudet ovat tehneet sen, että niitä saa edullisestin moneen muuhun verrattuna.
 
Väittelystä minä en pidä, mutta jatketaan:D
Kaverilla oli Renaultin Scenic alle 200tkm ajettu vm 2001.
Taka-akselistosta(joku vääntösauva-akselisto) meni kumipusla paskaksi, eikä leimalta läpi! Arvaa mitä olisi joutunut vaihtamaan, että olisi saanut kuntoon!
Ei! puslaa ei ole suunniteltu vaihdettavaksi(ei ole myynnissä puslia), vaan autoon olisi joutunut vaihtamaan koko taka-akseliston, ja hinta arvio n4000€:wtf:
Romarilta olisi löytynyt kuulema "kunnossa" oleva taka-akselisto 500€. Kaveri myi auto 150€ pois.
Niin ja tuota remonttia ei edes Team-ahma tee tien päällä hetkessä:D
Meganesta en tiedä, että millainen jousitus on käytössä?
Nämä ranskalaisten kummajaisuudet ovat tehneet sen, että niitä saa edullisestin moneen muuhun verrattuna.

On tainnut marmoritiski hiukan koijata kaverias, sama jäykkä taka-akseli vääntösauvoineen löytyy myös tuosta meganesta ja kyllä se on korjattavissa. :D
Mitä tulee sitten näihin remmontteihin ja niiden hintoihin, niin käyppäs vitsillä vilkuilemassa minkälaisia "halpoja" tyyppivikoja löytyy VAG-konsernin, BMW:n, Mersun, Toyotan jne leireistä. Joku 100tkm ajettu DSG-laatikkoremppa 6000€:wtf:? Bemmissä kansi/nokka-akselivikaa 100tkm kohdalla 8000e:wtf: ?, Toyotalla massavauhtipyörää, ruiskusuuttimia, ohjausakselivikoja (näistä jopa takaisinkutsuja), laatikkovikoja (esim RAV:ssa ei synkrot kestä 100tkm ilman että 5-vaihde ei enää pysy silmässä, alkaen 2000€) D-4d turboviat, Hondissa nämä surullisen kuuluisat diesel koneet (hiukkassuodattimet), Mersulla jakoketjut, polttoaineen syötön lukuisat eri tyyppiviat, ruoste...esimerkkejä kyllä riittää. Arvata myös saattaa että edellä mainittuja vikoja ei se Team-ahma korjaa tienpäällä, jos nyt edes merkkihuolto onnistuu noita ehjäämään.:hyper:

Se muuten ei tosiaan rellussa kauheasti tuommoinen kalliimpi vika ahdista, kun se voi työntää paaliin ja ostaa seuravaan, 50t€ mersussa se saattaa jo ahistaa ;).
 
On tainnut marmoritiski hiukan koijata kaverias, sama jäykkä taka-akseli vääntösauvoineen löytyy myös tuosta meganesta ja kyllä se on korjattavissa. :D
Mitä tulee sitten näihin remmontteihin ja niiden hintoihin, niin käyppäs vitsillä vilkuilemassa minkälaisia "halpoja" tyyppivikoja löytyy VAG-konsernin, BMW:n, Mersun, Toyotan jne leireistä. Joku 100tkm ajettu DSG-laatikkoremppa 6000€:wtf:? Bemmissä kansi/nokka-akselivikaa 100tkm kohdalla 8000e:wtf: ?, Toyotalla massavauhtipyörää, ruiskusuuttimia, ohjausakselivikoja (näistä jopa takaisinkutsuja), laatikkovikoja (esim RAV:ssa ei synkrot kestä 100tkm ilman että 5-vaihde ei enää pysy silmässä, alkaen 2000€) D-4d turboviat, Hondissa nämä surullisen kuuluisat diesel koneet (hiukkassuodattimet), Mersulla jakoketjut, polttoaineen syötön lukuisat eri tyyppiviat, ruoste...esimerkkejä kyllä riittää. Arvata myös saattaa että edellä mainittuja vikoja ei se Team-ahma korjaa tienpäällä, jos nyt edes merkkihuolto onnistuu noita ehjäämään.:hyper:

Se muuten ei tosiaan rellussa kauheasti tuommoinen kalliimpi vika ahdista, kun se voi työntää paaliin ja ostaa seuravaan, 50t€ mersussa se saattaa jo ahistaa ;).
Jokaisesta niitä tosiaan löytyy, mutta palataan vielä tuohon taka-akselistoon, että kyseistä kumia ei myydä ainakaan Suomessa missään varaosaliikeessä, jos sen jotenkin sieltä onnistuu saamaan irti;)
Tuossa on Ranskalainen Hardcore kaveri mikä on oikein ohjeet tehnyt vaihdosta, mutta kuulema meidän suola tekee ihmeitä tuohon akseliin/holkkiin:D
laguna 1 phase 2 amortisseur mort?! : Mécanique (hors Moteur) - Page 2 - Forum Renault Laguna
Mites ranskalaisista Pösö ois laadultaan? Siinä kai ei ole niin paljoa "ihmeellisyyksiä", kuin Citikassa ja Renussa?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajelin 1-koppasella lagunalla (1.6 16v) vajaan satkun, jolloin siitä luovuttaessa oli mittarissa jo reilusti yli 300 tkm. Helvetin luotettava auto ja jopa lämmin talvellakin. Katsastukseen aina joku perus pallonivel tai raidetangonpää piti tietysti vaihtaa, muttei juuri mitään isompaa. Kuskin penkki tosin murtui kiinnikkeiltään ainakin 3 kertaa, mutta se nyt johtui ainoastaa siitä, että olen läski. Ei maksanut ostettaessa juuri mitään, eikä siitä kyllä myydessäkään mitään saanut. Perus remppataitoiselle tarjosi kyllä halpoja kilometrejä. 2001- uudempiin malleihin en sitten enää koskisi pitkällä tikullakaan.
 
Fiiatin kanssa ei ainakaan elämä käy tylsäksi, saa joka aamu arpoa että toimiikohan tänäänkin vai oisko jotain vikaa tiedossa. Alustat noissa perus fiudeissa melekosia apinakeinuja, joten jos haluaa jotain hallittavuuden tunnetta niin alustasarjan saat heti kärkeen asennuttaa.

Täytyy ottaa huomioon, että grande punton ja tojotan hintaero vastaavilla kilsoilla on aika suuri. Samassa hintaluokassa taas tojotalla on rullattu jotain tuplamäärä.
 
Jokaisesta niitä tosiaan löytyy, mutta palataan vielä tuohon taka-akselistoon, että kyseistä kumia ei myydä ainakaan Suomessa missään varaosaliikeessä, jos sen jotenkin sieltä onnistuu saamaan irti;)
Tuossa on Ranskalainen Hardcore kaveri mikä on oikein ohjeet tehnyt vaihdosta, mutta kuulema meidän suola tekee ihmeitä tuohon akseliin/holkkiin:D
laguna 1 phase 2 amortisseur mort?! : Mécanique (hors Moteur) - Page 2 - Forum Renault Laguna
Mites ranskalaisista Pösö ois laadultaan? Siinä kai ei ole niin paljoa "ihmeellisyyksiä", kuin Citikassa ja Renussa?

Pösöissä ainakin malleista 205/309/306/406/405/106/206 löytyy vääntösauva jousitus, sikäli kun sitä kovin kummallisena pitää :D.
Mutta tosiaa tuommoinen taka-akselin pusla on mallia paskatuuri, eli noita menee suomessa luultavasti 3 vuodessa, joten ei mikään ihme ettei pyöri hyllyssä. Mutta esim ebaysta löytyy myynnistä ja on tilattavissa parissa päivässä englannista. esim tuosta: Renault Laguna Megane Scenic 21 Rear Axle Subframe Mounting Bush New | eBay .
Ja mitä vaihtamiseen tulee, niin eipä ole vielä tähän päivään mennessä tullut helppoa puslajumppaa eteen merkistä ja mallista riippumatta ;). Aina saa kiroilla, porailla, sahailla ja tuhota että vanhat saa irti.
 
Pösöissä ainakin malleista 205/309/306/406/405/106/206 löytyy vääntösauva jousitus, sikäli kun sitä kovin kummallisena pitää :D.
Mutta tosiaa tuommoinen taka-akselin pusla on mallia paskatuuri, eli noita menee suomessa luultavasti 3 vuodessa, joten ei mikään ihme ettei pyöri hyllyssä. Mutta esim ebaysta löytyy myynnistä ja on tilattavissa parissa päivässä englannista. esim tuosta: Renault Laguna Megane Scenic 21 Rear Axle Subframe Mounting Bush New | eBay .
Ja mitä vaihtamiseen tulee, niin eipä ole vielä tähän päivään mennessä tullut helppoa puslajumppaa eteen merkistä ja mallista riippumatta ;). Aina saa kiroilla, porailla, sahailla ja tuhota että vanhat saa irti.

Eipä ole 406:ssa mitään vääntösauvajousitusta..
 
Helppoa ei tule olemaan tinkaus tuohon hintaan!
Kannattaa heittä vaikka, että tehdään kaupat 9700€, niin kauppias heittää vastatarjoksen, niin sen jälkeen sanot, että 10t€ on maksimi minkä pystyt maksamaan;)
Siinä vaiheessa kauppias heittä se oma ns viimeisen hinnan.
Tuurilla voit saada sen jopa tuohon 10t€, mutta Toyota Yaris on suosittu auto, niin epäilen..

Kävin potkimassa renkaita ja sain hinnan tippumaan 11 900 -> 11 200 e. :D
 
Tänään tulee Saksasta A6 avant 3.0 tdi quattro. S-line, ilma-alusta, boset, nahat ym hilppeet löytyy. 10v ollut bemareita ja nyt väärän merkkinen kokeilu.
 
Onko siirtyminen Audiin niin tuskallista, että jo ennen auton saapumista koet sietämätöntä tuskaa? Vai johtuuko se odottamisesta?
Sietämätön tuska on ollut viimeisen kuukauden kun on etsitty sopivaa yksilöä. Viimein löyty ja aiemmin olen aina hakenut itse paikanpäältä. Nyt laitettiin auto rekkaan ja sen piti tulla jo ke, mutta rahtiliike sitten ajoi eri kautta miten oli sovittu. Muutaman päivän saanut odotella tuskissaan :D
 
Kevään mittaan on tulossa ajankohtaiseksi vaimolle kakkosauto. Budjettia 15-19 k€.
Vaatimukset:
- enemmän varusteita = parempi
- B tai C-segmentti
- ikää max muutama vuosi ja mittarissa alle 50 tkm
- ranskikset ei tule kyseeseen (mutua josta ei anna periksi)
- mieluusti ei aivan ruohonleikkuri tehoiltaan, tosin mitään GTI/RS ajatusta ei ole
- auto pitää löytyä viikossa kun investoinnin aika tulee, eli tehdastilaus ei tule kyseeseen
- ulkonäkö ja väri merkkaa kohtuullisesti, naisen auto siis
- VW Polo ei käy syistä, joita en käy tässä erittelemään
- ja sitten se tärkein, näkyvyys tulee olla hyvä eli hukkapätkän pitää nähdä hyvin ulos

Viimeksi mainitusta syystä esim Kia Rio meni ensi-istumalta hylkylistalle. Tähän mennessä koeajettu Mini Cooper (karvalakki) ja istuttu Venga, Golf, Ceed ja Fiesta. Tässä järjestyksessä on rankattu myös näkyvyys ulos, Fiesta alkaa olla siinä rajoilla. Golf olisi varmasti autona paras, vaikkakin tässä budjetti- ja tuoreusluokassa tahtovat olla enempi neekerimallin varustetasoilla. Myös TSI:n ketju huolettaa.

Löytyykö tähän vielä joitain muita vaihtoehtoja? Tuleeko TSIn ketju kuntoon korjaamalla vai tuleeko siitä ikuinen huoli? Minkälaista hintaa korjaus ottaa?
 
Kevään mittaan on tulossa ajankohtaiseksi vaimolle kakkosauto. Budjettia 15-19 k€...

Itse etsiskelen ensimmäistä autoa käytännössä juuri noilla spekseillä, lukuunottamatta kuljettajan pituuteen liittyviä haasteita. Suomessa tuntuu olevan vaikea löytää tuoreahkoa autoa alle 20k€ hintaluokassa verotuksesta johtuen. :/ Enempää en viitsisi maksaa koska auton käyttö on kuitenkin melko vähäistä.

VW:n olen jo käytännössä poistanut listalta, millään muulla merkillä ei taida olla tällä hetkellä yhtä pahoja ongelmia moottoreiden ja automaattilaatikon kanssa. Erityisen harmillinen on tuo 1.2TSI joka sopisi poloon hyvin mutta jakoketjun ongelmat ei paljon naurata käytetyssä autossa. Pikkuautoista Polo on valitettavasti ainut jossa on hyvä moottori, muut ovat alitehoisia erityisesti moottoritiellä. Uudessa Fiestassa on kyllä hyvät moottorit mutta hinta mielestäni kohtuuttoman suuri autoluokan huomioiden. Listaan lisäisin Astran, joka on hyvä auto ajaa, hiljainen ja moottori (140hp 1.4T) on ihan ok. Astran sisätilat on kyllä jo vanhentuneet. Luotettavuus on kuitenkin ilmeisesti ihan hyvää tasoa. Hyundai i30 ja Ceed olisi huolettomia vaihtoehtoja mutta molemmissa on kuulemma aika kova rengasmelu, mikä itselle on kyllä suuri ongelma.

Voi olla että joudun lopulta nostamaan budjettia jotta saa mieleisen auton. :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom