Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
emäntä meinaa ostaa 2000luvun farkku passatin. itsellä ei vageista ole kokemusta kun yhdestä b5 s4.
elikkäs,koneeksi 1.8t,manuaali askilla,ja ei longlife öljynvaihtovälillä ajettu. mitäs muuta noista paskateista pitäis tietää?
onko niissä samat tukivarsi ongelmat kun audeissa?

Kaveri just laitto tommosen faceliftin ja koko alusta uusiksi ku ei menny leimasta läpi. En tiiä paljon kilsoja ollu ja paljon ajanu puolessa vuodessa. Mutta eiköhän tuossa oo autoa helvetin pitkäksi aikaa kun alustaan laittaa reiluhkon toimintatonnin kiinni melkeen heti kun alle saa.

Siis siellä oli yks etu- ja yks takaiskari poikki, toinen takajousi ja jotain niveliä edestä. Vaihtoi myös takatukivarret "varmuuden vuoksi".
 
Onkos noi satuloihin kuuluvia osia vai tuleeko uusien palojen yhteydessä tuollaiset?
Toissa kesänä viimeksi vaihdettu taakse palat ja levyt, lähiaikoina vaihdetaan uudet satulat taakse. Josko sen jälkeen taas toimisi paremmin.
Tai sitten vika on käsijarrussa, kuten Hondan mekaanikko syksyllä epäili.
Ihan tarvikkeena saa eikä maksa montaa euroa. Just syksyllä vaihdoin yhteen accordiin, juurikin jarrujen jumittamisen takia eikä ole ollut ongelmia sen jälkeen. ei tule palojen mukana pitää ostaa erikseen.
 
Onko olemassa hyvää autoa?
Ihan turha täällä on esittää ainakaan mitään ku jonku kaverin kaimalla on ollu kaikki viat kyseisessä vehkeessä ja koko merkki on paska.
Onko se oma merkki ja malli aina "paras" ja muita pitää sitten haukkua vai onko kaikki autot huonoja? VAG on paska, bemari on vielä paskempi, japanilaisista ja ranskalaisista nyt ei tarvi puhuakkaan, jenkit edes ole autoja.
Mulla on varmaan ollu hyvä tuuri ku ei mitään erityisen suurta ole uran varrelle sattunut, 406, astra ja golffi ollut. Seuraavaksi ostan A6 vaikka se on varmaan paskin vaihtoehto mitä maa päällään kantaa jos täällä kysytään.
 
Meni muokkaus jo umpeen mutta noi sisältyy muistaakseni jarrupalojen asennussarjaan. jos jarrut on akebono niin tuon jousen pitäisi löytyä.
 
:D juu kyllähän vikoja kaikissa merkeissä on,mut ku tietää ketä sitä paskattia korjaa ni hyvä tietää monta lavaa kaljaa talliin varaa.
onkos ne turbo viat samaa katekoriaa ku döödeissä et ö.putki menee liian liki pakosatsia ja se karstottuu umpee ja lopuks ahin ei saa voitelua? niin ja sihti menee tukkoon ja alakerra laakerit sanoo poks
 
Autolaina hankittu pankista ja nyt olisi vielä päätettävä millaisen kaaran ostaa. Sen tiedän, että diisseli pitää olla sekä automaattivaihteet. Vaikea tosin tietää mikä merkki olisi hyvä. :curs: Osa tutuista kehuu tiettyjä autoja ja toinen osa taas haukkuu ne pystyyn. :D Toyotat ois ykkösenä, mutta ne on aika kalliita paljonkin ajetuiksi ja vanhoiksi. Luultavasti niillä myöskin ajaa sitten pitkään ja luotettavasti. Vai olisiko parempi hankkia edullisempi uudehko ja vähän ajettu auto, esim. Citroen? Omalla tuurilla sattuu kuitenkin maanantaikappale, jota joutuu huoltamaan koko ajan. :rolleyes:
 
Autolaina hankittu pankista ja nyt olisi vielä päätettävä millaisen kaaran ostaa. Sen tiedän, että diisseli pitää olla sekä automaattivaihteet. Vaikea tosin tietää mikä merkki olisi hyvä. :curs: Osa tutuista kehuu tiettyjä autoja ja toinen osa taas haukkuu ne pystyyn. :D Toyotat ois ykkösenä, mutta ne on aika kalliita paljonkin ajetuiksi ja vanhoiksi. Luultavasti niillä myöskin ajaa sitten pitkään ja luotettavasti. Vai olisiko parempi hankkia edullisempi uudehko ja vähän ajettu auto, esim. Citroen? Omalla tuurilla sattuu kuitenkin maanantaikappale, jota joutuu huoltamaan koko ajan. :rolleyes:

Mikäli olet itseäsi arvostava ihminen, niin ainut vaihtoehto on BMW.
 
Autolaina hankittu pankista ja nyt olisi vielä päätettävä millaisen kaaran ostaa. Sen tiedän, että diisseli pitää olla sekä automaattivaihteet. Vaikea tosin tietää mikä merkki olisi hyvä. :curs: Osa tutuista kehuu tiettyjä autoja ja toinen osa taas haukkuu ne pystyyn. :D Toyotat ois ykkösenä, mutta ne on aika kalliita paljonkin ajetuiksi ja vanhoiksi. Luultavasti niillä myöskin ajaa sitten pitkään ja luotettavasti. Vai olisiko parempi hankkia edullisempi uudehko ja vähän ajettu auto, esim. Citroen? Omalla tuurilla sattuu kuitenkin maanantaikappale, jota joutuu huoltamaan koko ajan. :rolleyes:


Ennen kun ostat toyotan dieseliä suosittelen googlaamaan D4D ongelmista! On meinaan paskin diesel kone mitä on ikinä tehty ja v...n kallis korjata

edit: ainiin ja kun kohta joku tulee keuhkoaan että on ajanut 8miljoonaa km D4D:llä ilman ongelmia niin vastaan jo valmiiksi sulla on käynyt hyvä tuuri.. d4d seisoo korjaamojen pihoilla kun omistajilla ei yksinkertaisesti ole varaa eikä järkeä korjata niitä.
 
Autolaina hankittu pankista ja nyt olisi vielä päätettävä millaisen kaaran ostaa. Sen tiedän, että diisseli pitää olla sekä automaattivaihteet. Vaikea tosin tietää mikä merkki olisi hyvä. :curs: Osa tutuista kehuu tiettyjä autoja ja toinen osa taas haukkuu ne pystyyn. :D Toyotat ois ykkösenä, mutta ne on aika kalliita paljonkin ajetuiksi ja vanhoiksi. Luultavasti niillä myöskin ajaa sitten pitkään ja luotettavasti. Vai olisiko parempi hankkia edullisempi uudehko ja vähän ajettu auto, esim. Citroen? Omalla tuurilla sattuu kuitenkin maanantaikappale, jota joutuu huoltamaan koko ajan. :rolleyes:

Nää enemmän ajetut ja vanhat "pomminvarmat ja luotettavat" kannattaa unohtaa, nimim. kokemusta on. Mitä uudempi auto, sen parempi. Jos autoilu ei tuo hirveästi nautintoa ylipäätään, niin tavallisen tylsä 1.6 bensakone ja joku uudehko perusauto, niin ei voi kauheasti pieleen mennä. Kun kerta dieselin haluat, niin joku myy sulle kumminkin jonkun 1.2 TDI DSG ADHD EVVK viimesen päälle vähäkuluttavan ja edistyksellisen volkkarin ja siinä sitä riittää iloa pitkäksi aikaa, ainakin merkkiliikkeen marmoritiskillä.

Edit, no sieltähän se tulikin, mistä mulla nimenomaan on kokemusta:

Ennen kun ostat toyotan dieseliä suosittelen googlaamaan D4D ongelmista! On meinaan paskin diesel kone mitä on ikinä tehty ja v...n kallis korjata
 
Autolaina hankittu pankista ja nyt olisi vielä päätettävä millaisen kaaran ostaa. Sen tiedän, että diisseli pitää olla sekä automaattivaihteet. Vaikea tosin tietää mikä merkki olisi hyvä. :curs: Osa tutuista kehuu tiettyjä autoja ja toinen osa taas haukkuu ne pystyyn. :D Toyotat ois ykkösenä, mutta ne on aika kalliita paljonkin ajetuiksi ja vanhoiksi. Luultavasti niillä myöskin ajaa sitten pitkään ja luotettavasti. Vai olisiko parempi hankkia edullisempi uudehko ja vähän ajettu auto, esim. Citroen? Omalla tuurilla sattuu kuitenkin maanantaikappale, jota joutuu huoltamaan koko ajan. :rolleyes:

Budjetti on nyt ilmeisesti sitten lyöty lukkoon, hyvä. Se onkin se vaikein asia kun "tonnin jos laittais lisää niin sais tosi paljon paremman".
Kannattaa ostaa sellainen, josta itse tykkäät. Ylipäätään sellainen auto, joka tuntuu budjetti huomioiden hyvältä ajaa ja sulle oikealta. Joka merkillä on hyviä ja huonoja autoja saman mallin sisälläkin, pääsääntöisesti. Myös puolestapuhujia ja vastustajia löytyy. Jonkun citroën on ikuinen, toisen viikon välein korjaamolla.

Teehän vähän taustatyötä ja rajaa vaikka 3-5 mahdollista autoa, käy koeajamassa ja kirjoita tuntemuksia tänne, jos tuntuu ettet osaa päättää.

Suosittelisin aloittamaan sopivan kandidaatin metsästyksen koon määrittelemisellä. Tarvitsetko kaupunkiautoa vai pitkänmatkanseuralaista?
Jos pieni riittää, (käytän nyt volkkaria esimerkkinä) niin googleta Polo-luokan autoja tai jos vähän isompaa tarvit, niin Golfin kokoisia. Jos maantieajoa tulee 50tkm vuodessa, katsonet Passatin kokoisia ajokkeja.

Kun olet määrittänyt tilantarpeesi esimerkiksi Golf-kokoluokkaan, katselet esim. seuraavia autoja:
Audi A3, BMW 1-sarja, Seat Leon, Mazda 3, Toyota Auris, Peugeot 308, Citroen C4 jne jne. Joka merkillä on pääsääntöisesti automalli joka kokoluokkaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Autolaina hankittu pankista ja nyt olisi vielä päätettävä millaisen kaaran ostaa. Sen tiedän, että diisseli pitää olla sekä automaattivaihteet. Vaikea tosin tietää mikä merkki olisi hyvä. :curs: Osa tutuista kehuu tiettyjä autoja ja toinen osa taas haukkuu ne pystyyn. :D Toyotat ois ykkösenä, mutta ne on aika kalliita paljonkin ajetuiksi ja vanhoiksi. Luultavasti niillä myöskin ajaa sitten pitkään ja luotettavasti. Vai olisiko parempi hankkia edullisempi uudehko ja vähän ajettu auto, esim. Citroen? Omalla tuurilla sattuu kuitenkin maanantaikappale, jota joutuu huoltamaan koko ajan. :rolleyes:
Paljonko budjetti?

Jos kerran autolaina on jo tilillä niin suosittelisin jättämään siitä lainasummasta tonnin säästöön mahdollisia yllättäviä korjaus / huoltokuluja varten. Jos tähän pystyt tai jos säästössä sen verran on niin auton hankinta
on huomattavasti huolettomampaa. Varsinkin jos mieli tekee ns. premium - merkkiä.

Mikäli et itse pysty korjaamaan autoa tai halua, unohda kaikki ranskalaiset ja italialaiset. Paljon pieniä ärsyttäviä sähkövikoja. Siis PALJON. Ja toinen huono puoli on, että auton arvo laskee aivan karmeata tahtia.

Tuon budjetin jos tietäis niin ois helpompi neuvoa. Joka tapauksessa ostit mitä tahansa, älä ainakaan sotkeudu DSG-vaihteistoon. Eli siis jos katsot volkkaria tai skodaa, katso ettei ole DSG-laatikolla.


Ja käy koeajamassa vähintäänkin 4-5 eri autoa.
 
DSG-mörkö kummittelee :D Juuri koeajoin viime viikolla farkku octaviaa dsg:llä. Tykkään octaviasta autona ja oon niin tottunut jo automaattiin, etten manuaalia ehkä kuitenkaan viitsi enää matka-ajoon ottaa. Aiheuttanut aika paljon kyllä harmaita hiuksia se dsg... Onhan niitä mennyt, mutta toisaalta onhan DSG-vaihteisia autojakin ihan helvetisti liikenteessä... Itsellä budjetti on 10ke luokassa, dieselifarkku automaatilla. Jälkikasvua jo on, joten kokoa täytyy olla.

M_atti osui kyllä aivan oikeaan tuon "tonni-kaksi lisää, niin saisi jo tällaisen" -vaikeroinnin kanssa. Voi olla että tulee DSG-octaviakin haettua ihan vaan sen takia, että pääsee tästä valinnan vaikeudesta eroon :rolleyes:
 
DSG-mörkö kummittelee :D Juuri koeajoin viime viikolla farkku octaviaa dsg:llä. Tykkään octaviasta autona ja oon niin tottunut jo automaattiin, etten manuaalia ehkä kuitenkaan viitsi enää matka-ajoon ottaa. Aiheuttanut aika paljon kyllä harmaita hiuksia se dsg... Onhan niitä mennyt, mutta toisaalta onhan DSG-vaihteisia autojakin ihan helvetisti liikenteessä... Itsellä budjetti on 10ke luokassa, dieselifarkku automaatilla. Jälkikasvua jo on, joten kokoa täytyy olla.

M_atti osui kyllä aivan oikeaan tuon "tonni-kaksi lisää, niin saisi jo tällaisen" -vaikeroinnin kanssa. Voi olla että tulee DSG-octaviakin haettua ihan vaan sen takia, että pääsee tästä valinnan vaikeudesta eroon :rolleyes:

Paljonko maksaa nykyään dsg korjaus? Muutama vuosi sitten kuulin puhetta 5-6k€ rempoista.
 
Itellä jo toinen DSG-auto alla, kummassakin kaikki toiminu ok. En jaksa menettää etukäteen yöunia joten ei oo paljon stressannut asia.
Toki paljon noissa vissiin ongelmia ollut, ei niistä niin paljon muuten olisi kirjoitettu (tosin ei niitä ois enää myynnissäkään, jos joka toinen laatikko porsis), kuulemma maahantuoja tulee hyvin vastaan, itsellä onneks vielä melkein vuos takuuta jäljellä.

Ranskalaisten autojen sähköviat itseäkin aikoinaan haitannut useampaan otteeseen, joten en enää kovin helposti sellaseen sorru.
 
Oon ymmärtänyt, että 6-7k€ olis jos uuden dsg-laatikon laittaa. Riippunee tapauksesta laitetaanko uusi vai korjataanko vanhaa ja kuinka maahantuoja/myyjä tulee vastaan. Ja kuten kiivi3 sanoikin, kyllähän niitä (edelleen) myydään ihan hirveesti. Octavia ja Golf taitaa olla, jos ei nyt top3 niin top5, myydyimpien autojen joukossa vuosi toisensa jälkeen. Ja ainakin ocuja tuntuu kokoajan olevan tarjolla nimenomaan dsg:nä.

Tosiaan, tehtaalta pitäisi uusi auto hakea jos meinaa yöunet mennä autovikojen kanssa.
 
Noi myyntimäärätilastot ei kyllä korreloi mitenkään luotettavuuden kanssa. Suomalainen ostaa samaa kuin muutkin jotta ei eroais joukosta.

On oikeastaan käsittämätöntä miten paljon DSG:tä vielä myydään. Se kertonee siitä miten vähän ostajat viitsivät ottaa selvää ennen kalliin auton hankkimista. Jos TM suomessa kehuu (ja sehän kehuu VAG-tuotteita) niin myynti on taattu vaikka joka toinen loota hajoaiskin.

Esimerkkinä TM:n voimasta on Opel 90-luvun alussa. Voitti käytännössä joka testin, ja myynti oli varsin muhkeaa. Ja ne oli just ne "laadukkaat" Opelit jotka tuhosi merkin maineen 20 vuoden ajaksi.

Kymppitonnilla ei kummoista, ainakaan maltillisesti ajettua automaatti dieseliä saa. Jos luotettavuutta haluaa niin katselisin kyllä tiiviisti Japanilaisten valmistajien tuotteita (ei tosin Toyotan D4D:tä). Ihan viimeisenä koskisin ranskalaisiin tai italialaisiin, kuten tuossa edelläkin mainittiin. Pienempiä ja isompia vikoja riittää naapureille jaettavaksi.
 
Haastetta lisää ja valinnanvaraa laskee merkittävästi kyllä tuo diesel+automaatti yhdistelmä. Varsinkin golf kokoluokan autoissa noita on vähän ja eipä pykälää isommissakaan älyttömästi jos puhutaan esim alle 10k€ autoista.. Vielä jos haluaa dsg:n unohtaa niin aina vaan tippuu paljon autoja pois. Laitahan daiina vähän osviittaa budjetista millä sitä kärryä pitäs löytyä :)
 
8000 - 10000 euroa. Katselin juuri huvikseen diisseli + manuaaleja ja en pidäkkään mahdottomana ajatuksena manuaalivaihteilla ajamista, koska valinnanvaraa löyty hintaluokasta niin paljon enemmän! :haart: Olen ajanut aika vähän autoa ja vain manuaalivaihteilla, niin eiköhän se suju, kun rattiin taas pääsee. Luulis manuaalivaihteiden olevan kestävämmätkin?
 
8000 - 10000 euroa. Katselin juuri huvikseen diisseli + manuaaleja ja en pidäkkään mahdottomana ajatuksena manuaalivaihteilla ajamista, koska valinnanvaraa löyty hintaluokasta niin paljon enemmän! :haart: Olen ajanut aika vähän autoa ja vain manuaalivaihteilla, niin eiköhän se suju, kun rattiin taas pääsee. Luulis manuaalivaihteiden olevan kestävämmätkin?
Useimmiten kyllä, poikkeuksia toki on.
Ootko käyny ajamassa tai ajanut millaisia autoja ja millaisesta olet pitänyt? Miksi diesel?

DSG asiaan sen verran kantaa että ite olen aina ollu automaatteja vastaan, harrastanu volkkareita 15v ja vvhuollossa töissä ja silti uskaltaisin sellaisen dsg itelleni hommata. Toki asiassa on se yksi pieni mutta..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom