Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On tää spekulointi rankkaa. Nyt kaksi autoa, talveksi vanha Ocu ja kesäksi MX5. Nyt varmaan pitäisi vaihtaa yhteen autoon, jossa olisi avattava peltikatto ja vetokoukku. EOS on varmaan paras vaihtoehto, mutta onkohan se vaan ongelmien kerjäämistä.
 
Mä voin valottaa omaa ajatusmaailmaani, kun syksyllä autoa viimeksi vaihdoin (vaikka itseasiassa tällä hetkellä alla ei olekaan farkku). Tuolloin alla oli -07 farkku Accordi kiisselillä, joka meni vaihtoon koska se oli manuaali-askilla eikä hermo kestänyt vatkata keppiä. Ei pahaa sanottavaa, helvetin hyvä ja toimiva laite. Accordia ennen alla oli liisari - octavia, joka oli sinänsä ihan kelpo ajettava auto, mutta rengasmelu oli aivan perkeleellinen. Samaten auto jätti kahdesti tielle. Syksyllä autoa vaihtaessa (budjetti n. 20k) kävi harkinnassa seuraavat:

Oliko toi Accord sulla kuinka kauan ja mitä vikoja ilmeni? Olisi itsellä suurennuslasin alla -08 farkku, 2.2 diesel, ajettuna vajaa 180tkm. Lukemani mukaan olisi aika toimivia pelejä. Itselle tärkeitä on huoltokustannukset (huoltojen hinnat ja huolto-ohjelman ulkopuoliset "pommit") ja tila, kakaroita alkaa oleen sen verran että jos koko perhe haluaa samalla autolla kulkea, niin kokoa pitää löytyä (nykyinen farmarigolffi saa jäädä vaimon käyttöön).

Toisaalta suurin osa tulevan auton kilometreistä on omaa työajoa, joten on vähän pää pyörällä. Paras ratkaisuhan olisi vaihtaa golf johonkin tila-autoon ja itselle joku kiva sedani. Rahaa vaan ei ole vaihtaa golfia JA ostaa uutta autoa itselle. Lisäksi golfin käyttöarvo alkaa olla aika paljon suurempi vaihtohintaan nähden (-02 ja 223tkm, 1.6 bensa automaatti).

Mitä te tekisitte tilanteessa, jossa käytössä olisi jo tuo vaimolle jäävä farkkugolf, hintaluokka 10ke parin tonnin liukumavaralla ja tosiaan työajoon, mutta kuitenkin olisi tarvetta täyttää lapsiperheen (nyt 2 lasta, kolmas ehkä ennen seuraavaa autonvaihtoa) tarpeet. Ajoa tulee 28k - 40k kilsaa vuodessa.
 
Oliko toi Accord sulla kuinka kauan ja mitä vikoja ilmeni? Olisi itsellä suurennuslasin alla -08 farkku, 2.2 diesel, ajettuna vajaa 180tkm. Lukemani mukaan olisi aika toimivia pelejä. Itselle tärkeitä on huoltokustannukset (huoltojen hinnat ja huolto-ohjelman ulkopuoliset "pommit") ja tila, kakaroita alkaa oleen sen verran että jos koko perhe haluaa samalla autolla kulkea, niin kokoa pitää löytyä (nykyinen farmarigolffi saa jäädä vaimon käyttöön).

Toisaalta suurin osa tulevan auton kilometreistä on omaa työajoa, joten on vähän pää pyörällä. Paras ratkaisuhan olisi vaihtaa golf johonkin tila-autoon ja itselle joku kiva sedani. Rahaa vaan ei ole vaihtaa golfia JA ostaa uutta autoa itselle. Lisäksi golfin käyttöarvo alkaa olla aika paljon suurempi vaihtohintaan nähden (-02 ja 223tkm, 1.6 bensa automaatti).

Mitä te tekisitte tilanteessa, jossa käytössä olisi jo tuo vaimolle jäävä farkkugolf, hintaluokka 10ke parin tonnin liukumavaralla ja tosiaan työajoon, mutta kuitenkin olisi tarvetta täyttää lapsiperheen (nyt 2 lasta, kolmas ehkä ennen seuraavaa autonvaihtoa) tarpeet. Ajoa tulee 28k - 40k kilsaa vuodessa.

Mul on alla -08 acco, mut bensa tomaatilla. Toimii ku junan vessa, mitä nyt jarrulevyt kului 100tkm kohdalla ja joutu vaihtaa ja kivi hajotti tuulilasin. Executive kilkkeillä, mm. sähköl aukeeva takaluukkuki toimii moitteetta -30 pakkases metrin lumihangen alla :D

Automaatti pomminvarma viis-lovinen. Honda tehny näitä jenkkeihin miljoonia. Ei vaihda niin kivasti ku dsg, mut ihan jees kuitenki. Ja toimii. 2.0 Bensa on laiska, mut mä ehdin sillä. Maantiellä sujuvasti ohi kun heittää sportille. Elämyksiä saa prätkällä. Kulutus ihan fine, mulla laskennallisesti 7.4. Ja ajelen n. 30k vuodes. Ajo vitusti halvempaa mitä 2.0tdi passatissa. Kulutti jotai 5+ sadalla, verot ~600. mut korjauskulut expotentiaalisia. Excecutiven nahkajakkarat parhaat perusautopenkit mitä ikin istunu. Sopisivat vaikka mihin urheiluautoon.

Sitten tilakysymys, vitun pieni auto. Todella pieni perä. En suosittele perhe-autoks. Mulla kaks pientä rekkua niin mahtuu just takaluukkuun. Autokuume päällä tilan takia, muuten en vaihtais.
 
Sitten tilakysymys, vitun pieni auto. Todella pieni perä. En suosittele perhe-autoks. Mulla kaks pientä rekkua niin mahtuu just takaluukkuun. Autokuume päällä tilan takia, muuten en vaihtais.

400 litraa?! Miten voi noin isossa autossa olla noin pieni kontti? Tuohan on pienempi kuin v50:ssä jossa on aika ultimaattisen pieni kontti.
 
Kuvassa näyttää ihan ok tilalta?
hondu1MH_at.jpg
 
Tilan suhteen meinasin lähinnä matkustamoa: golfin perään ollaan ainakin kahden lapsen kanssa saatu muutaman päivän mökkireissulle vaunut/retkisänky/muut tavarat. Eli tilaa tarttisi olla matkustaa, lapsetkin alkaa tarvia jalkatilaa takapenkillä ja itsellä olisi kiva jos voisi asettaa istuimen hieman taaemmaksi. Nykyisin golfissa kuskin penkki aika edessä, että pojan jalat ei olis koukussa takapenkillä. Ikävän mittaisi nuo 3 vuotiaat kun jaloilla on jo mittaa, mutta ei vielä sen vertaa että saisi niitä järkevästi koukkuun --> jalat on käytännössä suorina.

Samasta tilasyystä myös sedaneita/hatchbackeja katsellut, mutta farkku kiinnostaisi sen takia, että ne vaunut on mentävä kokonaisina sisään (taitettuina tietty). En ala jumalauta loskakelissä purkaan koppaosaa rungosta irti ja taiteileen niitä loosteriin.

Tuo acco olisi tosiaan sillä huonommalla varustelulla, sport tourer ja 2.2 diesel ja 6-lovinen manuaali. Pitääkin kiinnittää huomioo siihen tavaratilan kokoon, olin jotenkin automaattisesti siinä uskossa että se olisi iso (en ole vielä koeajanut autoa).

Millasia hintoja teillä on muuten ollut noissa webastojen jälkiasennuksissa? Paljon maksaa esim. gsm-ohjattava vrt. vaikka kellolla?

- - - Updated - - -

Kuvasta katsottuna näyttää pienemmältä kun iv golfissa :D
 
Eber / Webasto asennettuna Remucin älypuhelinohjauksella n. 2000 €, kellokytkimellä jonkin 300 € edullisempi, aivan no-brainer tuo Remuc. Vaatii halvan data SIM:in ja elämä muuttuu talvisin aika paljon kivemmaksi. Remucin kautta saa mm. ajastukset toimimaan myös, ja kaikki kotisohvalta tai aamukahvin äärestä kivasti. Reissuduunissa aivan lyömätön vehje. Ajastin on niin 80-lukua.
 
Tilan suhteen meinasin lähinnä matkustamoa: ..

..Pitääkin kiinnittää huomioo siihen tavaratilan kokoon, olin jotenkin automaattisesti siinä uskossa että se olisi iso ..

Joo tohon ei vaunut mahu taakse. Erittäin viisto takaikkuna ja takapenkit viistosti peräänpäin. Tosi pieni tila penkkien yläreunan ja lasin välissä. Puhumattakaan et jotku kotelot vie sivuttaistilaa. Kandee käydä tsekkaamas, mut perheauto se ei oo. Taaksekaan ei kauheesti jalkatilaa jää jos kuski 180+.

Muotoilu erittäin onnistunu, todella tyylikäs peli. Huonona puolena tosin muotoilu vei kaiken tilan.. vrt vanhempi koppa. Ruma ku saatana, mut perässä aivan toiset tilat.

- - - Updated - - -

400 litraa?! Miten voi noin isossa autossa olla noin pieni kontti? Tuohan on pienempi kuin v50:ssä jossa on aika ultimaattisen pieni kontti.

400l menis viel jos olis yhtään järkevän muotoinen, tosin ku tässä :D "farkku"
 
Ei hassumpia nuo subarut, vaikka mitään sanomattomamman näköistä autoa kyllä saa hakea. 15 vuotta sitten ajoin viimeksi subarua, pitäis varmaan koeajaa jos tosissaan katsomaan alkaisi.

Takapenkillä näyttää kyllä yllättävästi olevan jalkotilaa tai sitten kuvat valehtelee.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo tohon ei vaunut mahu taakse. Erittäin viisto takaikkuna ja takapenkit viistosti peräänpäin. Tosi pieni tila penkkien yläreunan ja lasin välissä. Puhumattakaan et jotku kotelot vie sivuttaistilaa. Kandee käydä tsekkaamas, mut perheauto se ei oo. Taaksekaan ei kauheesti jalkatilaa jää jos kuski 180+.

Muotoilu erittäin onnistunu, todella tyylikäs peli. Huonona puolena tosin muotoilu vei kaiken tilan.. vrt vanhempi koppa. Ruma ku saatana, mut perässä aivan toiset tilat.

- - - Updated - - -



400l menis viel jos olis yhtään järkevän muotoinen, tosin ku tässä :D "farkku"

Tarkoitan muuten sitä mk7 accordia. -08 tehtiin kait uusinta mallia sekä tätä vanhempaa. Eli mk7 on se vanhempi.
1288332110456.jpg


Puhuitko sä just tästä vai tosta uudemmasta, vähän pyöreämmästä mallista?
 
Olisi itsellä suurennuslasin alla -08 farkku, 2.2 diesel, ajettuna vajaa 180tkm.

(nyt 2 lasta, kolmas ehkä ennen seuraavaa autonvaihtoa) tarpeet. Ajoa tulee 28k - 40k kilsaa vuodessa.

Mk7 Accordiin ei ole sitten mitään toivoa saada kolmea lastenistuinta sovitettua takapenkille. Takapenkin muotoilut on niin voimakkaat, että kun reunapaikoille laittaa turvaistuimet, ei keskelle enää mahdu korokeistuinkaan.
 
Ei hassumpia nuo subarut, vaikka mitään sanomattomamman näköistä autoa kyllä saa hakea. 15 vuotta sitten ajoin viimeksi subarua, pitäis varmaan koeajaa jos tosissaan katsomaan alkaisi.

Takapenkillä näyttää kyllä yllättävästi olevan jalkotilaa tai sitten kuvat valehtelee.

Ainakin outbackissa on matkustamossa hyvin tilaa, toisin kuin esim. tokan korimallin V70:ssä, matkustaa subarussa neljä aikuista (joista 2 yli 190cm) väljästi.
 
Ainakin outbackissa on matkustamossa hyvin tilaa, toisin kuin esim. tokan korimallin V70:ssä, matkustaa subarussa neljä aikuista (joista 2 yli 190cm) väljästi.

Joo kyllä nuo subarut suht tilavia on. Kaverilla on 2010 legacy sedan ja kyllä siinä varmasti ainakin yhtä hyvät tilat on kuin omassa saman ikäisessä s80 volvossa. Mutta meluisampi se on ja sisältä vähän kolkomman oloinen. Kulutus aikalailla samaa luokkaa boxer dieselillä manuaalina kuin tuossa omassa d5 moottorilla automaatilla. Taitaa neliveto lisätä subarun kulutusta samoin kuin mulla automaatti.
 
Jahans. Nyt on sitten Volvo saatu myytyä. Muutaman satasenhan sillä teki "voittoakin", kun sai pikkasen enemmän kun ite maksoi. Nyt olis siis uuden auton hankinta tässä edessä. Kuten aiemminkin olen todennut, niin diisselipeliähän tässä aletaan hakemaan. Golffit ja A4:set on listalla toki, mutta muitakin varteenotettavia vaihtoehtoja on. Esimerkiksi merkissä pysymisen kannalta S40 1.9 td vois olla ihan näppärä kapistus. Kuitenkin varusteista sais olla tuo ilmastointi aivan ehdottomasti, mutta kaikki vakionopeudensäätimet jne. on vaan plussaa. Omalla tavallaan houkuttelis myös vaihto manuaalista automaattiin, mutta budjetin ollessa n. 3000e, (muutama satanen ylöskäsinkin) alkaa kilometrit olemaan autoissa jo sitä luokkaa, että automaattilaatikko on niin riskaabeli. Joku tiptronic-peli, niin ei puhettakaan.

Miksei myös johtotähdet kiinnostaisi. Hyvällä pidolla ollut Väyrynen tai C-mallin mersu CDI-koneella, niin mikä ettei. Pitänee nettiautoa laavata nyt tosissaan.
 
Miksipä ei. Volkkareita olen katsellut kyllä suurella mielenkiinnolla. Passatissa varmasti etuna vielä se, että tavaratila on sedanissa hieman isompi kuin Golffissa ja neliovisuus (vs. kolmiovinen Golf) on huomattavasti käytännöllisempi.
 
Mk7 Accordiin ei ole sitten mitään toivoa saada kolmea lastenistuinta sovitettua takapenkille. Takapenkin muotoilut on niin voimakkaat, että kun reunapaikoille laittaa turvaistuimet, ei keskelle enää mahdu korokeistuinkaan.

Tuo ongelma tosiaan vaivaa päätä aika paljon. Ja mk7 accosta ei kai ihan napista saa disabloitua sitä passarin airbagia. Vaimon kanssa aprikoitiin, että onnistuisko sellainen että esikoinen siirtyisi passarin penkille, kun menee jo sellaisessa korotetussa istuimessa. Dynamiitti.com foorumilla joku oli ko. accoon sijoittanut 1-3v (en muista kiloja) tarkoitetun istuimen selkä menosuuntaan passarin taakse ja vauvakaukalon, selkä myös menosuuntaan tietty, siihen keskellä. Näinollen kuskin taakse jäisi tilaa rouvalle, joka voisi myös huolehtia vauvan tarpeista pidemmillä matkoilla.

Ahdasta varmasti vaimolla, mutta eiköhän se pienemmät matkat ainakin mene ilman sen kummempia puutumisia. Eilen puhuttiin ja päädyttiin siihen, että jos accord hyvään hintaan saadaan, niin ostetaan se ja katotaan miten käy. Jos ei riitä tilat, niin sitten säästetään hetki ja vaihdetaan golf johonkin tila-autoon. Vähän karmaisee ajatus vaimosta ja isosta perheautosta liikenteessä...

Ja ainahan voidaan mennä kahdella autolla jos tiukkaa tekee matkatavaroiden/matkustajien kanssa.
 
Tuo ongelma tosiaan vaivaa päätä aika paljon. Ja mk7 accosta ei kai ihan napista saa disabloitua sitä passarin airbagia. Vaimon kanssa aprikoitiin, että onnistuisko sellainen että esikoinen siirtyisi passarin penkille, kun menee jo sellaisessa korotetussa istuimessa. Dynamiitti.com foorumilla joku oli ko. accoon sijoittanut 1-3v (en muista kiloja) tarkoitetun istuimen selkä menosuuntaan passarin taakse ja vauvakaukalon, selkä myös menosuuntaan tietty, siihen keskellä. Näinollen kuskin taakse jäisi tilaa rouvalle, joka voisi myös huolehtia vauvan tarpeista pidemmillä matkoilla.

Ahdasta varmasti vaimolla, mutta eiköhän se pienemmät matkat ainakin mene ilman sen kummempia puutumisia. Eilen puhuttiin ja päädyttiin siihen, että jos accord hyvään hintaan saadaan, niin ostetaan se ja katotaan miten käy. Jos ei riitä tilat, niin sitten säästetään hetki ja vaihdetaan golf johonkin tila-autoon. Vähän karmaisee ajatus vaimosta ja isosta perheautosta liikenteessä...

Ja ainahan voidaan mennä kahdella autolla jos tiukkaa tekee matkatavaroiden/matkustajien kanssa.
Niin kauan, kun se airbägi sijaitsee fyysisestin siellä koelaudassa, niin en lastani etupenkille uskaltaisi laittaa, vaikka sen bägin saisi nappulasta pois!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom