Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin kauan, kun se airbägi sijaitsee fyysisestin siellä koelaudassa, niin en lastani etupenkille uskaltaisi laittaa, vaikka sen bägin saisi nappulasta pois!

? Jos muksu kerran matkustaa naama menosuuntaan, kuten korokeistuimella on tapana, niin sehän on varmaan auton turvallisimpia paikkoja.
 
Miksei myös johtotähdet kiinnostaisi. Hyvällä pidolla ollut Väyrynen tai C-mallin mersu CDI-koneella, niin mikä ettei. Pitänee nettiautoa laavata nyt tosissaan.

Mä pysyisin tuolla rahalla kaukana mersuista. Kiva ajaa kunnossa ollessaan, mutta esim. W203 ensimmäiset mallit:
-Ruostuu
-Suht hidas lämpenemään ja kylmä talvella ( juu on 2 termostaattia + sähkövastus, yleensä termostaatit ei pelaa ja noista toista ei ihan joka kaupan hyllyltä saa)
-Sähköviat varsinkin pakkasella ja lähes nollakelillä SRS ja airbag-valojen palaminen ei ole ollenkaan harvinaista. Joten jos ostat, niin tee koeajot näissä olosuhteissa. Plussakelillä ei mullakaan palanut mitään varoitusvaloja ja kaikki pelas..
-nestejäähylaturi, joka nyt ei ole luonnollisesti ole ikuinen, maksaa lähemmäs 1000€. Ainoa C-sarjan cdi-malli, malli josta näin kallis versio löytyy. Oireilee aluksi erilaisina "turhina" vikailmoituksina ja jossain vaiheessa alkaa battery failure tekstit.
+Pieni kulutus ja se aiemmin mainittu mukavuus varsinkin matka-ajossa

Jos mersu edelleenkin kiinnostaa, nosta budjettia facelift-malliin. Muistaakseni vm 04 ja siitä uudemmat. Parannuksina ainakin parempi lämpenemään talvella, eikä pitäisi olla aivan yhtä herkkä ruostumaan.
 
? Jos muksu kerran matkustaa naama menosuuntaan, kuten korokeistuimella on tapana, niin sehän on varmaan auton turvallisimpia paikkoja.
Jäi tosiaan lukematta, että on jo sen verran iso, ettei oleskele enää kaukalossa;)
Omasta mielestä takapenkki on se turvallisempi paikka aikuisellekin ainakin nokkakolarissa:jahas:
 
Miksipä ei. Volkkareita olen katsellut kyllä suurella mielenkiinnolla. Passatissa varmasti etuna vielä se, että tavaratila on sedanissa hieman isompi kuin Golffissa ja neliovisuus (vs. kolmiovinen Golf) on huomattavasti käytännöllisempi.

Laitat tämmösen volvon niin saat mukavan auton halvalla. Alustanosia noihin vissiin sillon tällön joutuu vaihtaa, mutta ajomukavuus on varmasti vastaavan hintaseen golfiin verrattuna parempi. Toki nyt riippuu minkätyyppisestä autosta ylipäänsä tykkää. Volvo S80 *KATS 10/14*WEBASTO* Porrasperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Jäi tosiaan lukematta, että on jo sen verran iso, ettei oleskele enää kaukalossa;)
Omasta mielestä takapenkki on se turvallisempi paikka aikuisellekin ainakin nokkakolarissa:jahas:

Tosiaan istuu jo sellaisessa korokeistuimessa missä on selkänoja, eli naama menosuuntaan. En nyt suoraan muista mitä laki sanoo, mutta yleisenä ohjeena on pidetty, että alle 140cm ei istuisi etumatkustajan paikalla, jos turvatyyny ON käytössä. Lueskelin tänään lapsimatkustaa.fi jotain artikkelia ja autoliiton sivuja. Itse luulin, että se turvatyyny olisi hyvä olla, jos on vaan siirrytty jo turvavyöistuimiin mutta tiedä häntä sitten.

Kaukaloohan ei tosiaan saa missään nimessä laittaa jos käytössä on turvatyyny. Enkä itsekään luottaisi siihen, että se on disabloitu.
 
Meillä -07 farkku Accord ja yksi mukula, tilaa mukavasti. Istuin repsikan takana isofix kiinnityksellä ja vie kyllä puolet myös keskipaikan tilasta, sen verran keskellä on noi reunapaikkojen isofixraudat.
Konttiin mahtuu Emmaljungan citycrossit heittämällä kun laittaa ala-asentoon, lisäksi sopii vaikka matkarattaat + paljon muuta roinaa. Suojaverhon saa pois tieltä tavaratilan pohjaluukun alle omaan säilytystilaansa.

Meillä dieseli, joka on toiminut tekniikan puolesta hienosti. Takajarrut aiheuttaa murheita, jumittelee aika-ajoin.
Ajovalopolttimoita näissä menee monilla aika tiuhaan, onnistuu kyllä ite vaihtaa jos käsi ei ole mallia lapio.
Itse helppo vaihtaa myös moottorin ilmansuodatin, samoin raitisilmasuodatin. Onnettomat sisävalot, yksi automaattisesti syttyvä kattovalo ei näytä tarpeeksi pimeinä aikoina. Itse vaihdoin sisälle ledit.

Ajotietokone näyttää talvella seka-ajossa reilua kuutta litraa ja maantiellä 4-6 litraa, riippuen kelistä, renkaista, lastista yms.
Automaattihan tässä saisi olla, manuaalia joutuu hämmentään kaupungissa vähän turhan paljon.
Maantiellä menee kivasti, eikä kuulosta dieseliltä. Lastutettuna menis varmaan vielä mukavemmin.
Hondan musta väri naarmuuntuu todella helposti.
 
Oon kans ymmärtänyt, että takajarrut ja polttimot olisi yleinen huolenaihe. Lisäksi akkua monet on kuulemma vaihtaneet, mutta se taitaa olla kaikissa dieseleissä ongelma. Automaatti kiinnostaisi kanssa, harmi ettei ole dieseliin saatavilla. Täytyy kokeilla miltä se kepin veivaaminen tuntuu muutaman vuoden automaatilla ajon jälkeen.

Ootko Jute muuta neppailua tehnyt, kun nuo ledien vaihdot? Onko huollot ollu minkä hintaisia?
 
Oon kans ymmärtänyt, että takajarrut ja polttimot olisi yleinen huolenaihe. Lisäksi akkua monet on kuulemma vaihtaneet, mutta se taitaa olla kaikissa dieseleissä ongelma.
Itsellä ollut pari tuollaista 1.8litraista 5ovista Civiciä, ja toisessa vaihdettiin takajarrulevyt takuuseen, kun olivat menneet kieroksi.
Ilmeisestin jäävät laahaamaan jostain syystä(rakenteellinen vika?)
 
Oon kans ymmärtänyt, että takajarrut ja polttimot olisi yleinen huolenaihe. Lisäksi akkua monet on kuulemma vaihtaneet, mutta se taitaa olla kaikissa dieseleissä ongelma. Automaatti kiinnostaisi kanssa, harmi ettei ole dieseliin saatavilla. Täytyy kokeilla miltä se kepin veivaaminen tuntuu muutaman vuoden automaatilla ajon jälkeen.

Ootko Jute muuta neppailua tehnyt, kun nuo ledien vaihdot? Onko huollot ollu minkä hintaisia?

Hommasin mankan pohjaan liitettävän motikan johon saa muistitikun, puhelimen tai muistikortin kiinni...saadakseni siis musiikit esim Spotifysta stereoihin. Tän kopan Accordista kun ei löydy mitään aux liitäntöjä, ainakaan tästä sport -varustellusta.
Lisäneppailuna laitatin H&R:n jouset viime kesäksi ja 18" OZ:t on alla kesällä. Ihan ok noilla, ei toki mikään mukavuuslulla, mutta jousilla auto on nyt mukavasti aavistuksen etunojassa. Vakiona nämä näyttää usein vähän keulivalta.

Pari vuosihuolto olen tuohon teettänyt, toinen monimerkkikorjaamolla ja toinen Hondaliikkeessä. Toinen oli halvempi ja toinen kalliimpi...muistaakseni hintaluokat n.250-500€.

Akun muuten juuri vaihdoin, alkuperäinen vajaa reilu 6v vanha sippasi. Mun mielestä ennemmin bensakoneisissa ollut akun kanssa hommaa, kun akku on niissä melko onneton.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olin jostain katsovinani, että olisi ollut 45Ah akku, imo aika pieni. Toisaalta itsellä tulee se n. 25km/suunta konttoriajoa joka arkipäivä, joten ehtii jonkin verran aina lataileen. Tuo aux/usb-mahdollisuus pitää kyllä itsekin hoitaa, aika ehdoton peli nykypäivänä.

Paranteluissakin itsellä on tärkeintä se toiminnallisuus, ei mua niin kiinnosta onko 16" vai 18" vanteet tai alustasarjaa tms... Siinä vaiheessa kun kolme parkuvaa kakaraa nostellaan takapenkiltä pois, niin ei paljoa katu-uskottavuutta muutenkaan löytyisi :D

Ootko muuten vaihtanut/vaihdattanut jarrusatuloita ollenkaan, vai onko vaan putsattu/herkistelty? dynamiitti.comissa aika paljon keskustelua juurikin tästä aiheesta. Ootko muuten toi dynamiitin matlock, osuis auto ja ledimodit ainakin kohdilleen..? :wtf:
 
Ohjekirjassa muistaakseni dieselin kohdalla kaksi eri akkuvaihtoehtoa, toinen 74Ah ja toinen jotain vajaat 60Ah.
Itsellä nyt 74Ah, juuri vaihdettu.
Ei ole vielä satuloita vaihdettu, palat ja levyt taakse toissa kesänä ja muuten vaan putsailtu ja herkistelty huolloissa. Pari kertaa tehty nyt vajaan kolmen vuoden aikana ylimääräisestikin. Kyselin merkkihuollosta satuloiden vaihtoa, 900€ vaihdettuna takapää!
Ihanan kallista, taidan kääntyä jonkin toisen tahon suuntaan...

Ei ole meikäläisen nimerkki tuo...
 
Laitat tämmösen volvon niin saat mukavan auton halvalla. Alustanosia noihin vissiin sillon tällön joutuu vaihtaa, mutta ajomukavuus on varmasti vastaavan hintaseen golfiin verrattuna parempi. Toki nyt riippuu minkätyyppisestä autosta ylipäänsä tykkää. Volvo S80 *KATS 10/14*WEBASTO* Porrasperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tossahan ois kyllä se, että ajomukavuutta saa melkoisesti. Ainoa vaan että tommosessa laivassa on niin korkea käyttövoimavero ja meikäläisen budjettiin sovitettuna kilometrit alkaa olla jo sitä luokkaa että päätös on fifty-sixty.

Volvosta oon kyllä merkkinä tykänny. Oon tässä katsellutkin yhtä 1.9 TD S40. Kuitenkin kohdalle sattuessa joku sopiva S80 vois olla mielenkiintoinen vaihtoehto.
 
Mulla ei tosiaan ollut muuta vikaa -07 Accordissa kuin yksi palanut polttimo. Muuten toimi kuin junan vessa ja ehdin ajaa 218tkm -> 230tkm. Sport - varustelulla ,eli puolinahat yms. Ainoa "oikea" syy vaihtaa Insigniaan oli puuttuva automaattivaihteisto. Helvetin hyvä yhdistelmä ajettavuutta ja tilaa (jota ei opelissa sitten olekaan), oikeasti urheilullinen farmari.

Suosittelen vilpittömästi. Jos Accordiin saisi kunnollisen automaagisen laatikon niin ajaisin edelleen Hondalla.


edit. Katsastuksesta Accord meni moitteitta läpi, eikä akun kanssa ongelmia ollut. Insignian akku tosin on jo antautunut, ~176e...
 
Pitääkin katsella tuota akkua, muistin väärin tuon 45ah. Automaattia itsekin kyllä ehkä jää kaipaamaan, mutta toisaalta ennen tota golfia aina ollut manuaali, joten siihenkin taas tottuu. Huh, 900e takapään jarrut! Juuri katselin motonetistä levyjä ja paloja taakse tuohon golfiin, ei tainnut olla edes satasta osat.
 
Pitääkin katsella tuota akkua, muistin väärin tuon 45ah. Automaattia itsekin kyllä ehkä jää kaipaamaan, mutta toisaalta ennen tota golfia aina ollut manuaali, joten siihenkin taas tottuu. Huh, 900e takapään jarrut! Juuri katselin motonetistä levyjä ja paloja taakse tuohon golfiin, ei tainnut olla edes satasta osat.
Jonkin verran varmaan nouse hinta, kun satulatkin tuohon vaihdettaisiin;)
 
Meillä -07 farkku Accord ja yksi mukula, tilaa mukavasti. Istuin repsikan takana isofix kiinnityksellä ja vie kyllä puolet myös keskipaikan tilasta, sen verran keskellä on noi reunapaikkojen isofixraudat.
Konttiin mahtuu Emmaljungan citycrossit heittämällä kun laittaa ala-asentoon, lisäksi sopii vaikka matkarattaat + paljon muuta roinaa. Suojaverhon saa pois tieltä tavaratilan pohjaluukun alle omaan säilytystilaansa.

Meillä dieseli, joka on toiminut tekniikan puolesta hienosti. Takajarrut aiheuttaa murheita, jumittelee aika-ajoin.
Ajovalopolttimoita näissä menee monilla aika tiuhaan, onnistuu kyllä ite vaihtaa jos käsi ei ole mallia lapio.
Itse helppo vaihtaa myös moottorin ilmansuodatin, samoin raitisilmasuodatin. Onnettomat sisävalot, yksi automaattisesti syttyvä kattovalo ei näytä tarpeeksi pimeinä aikoina. Itse vaihdoin sisälle ledit.

Ajotietokone näyttää talvella seka-ajossa reilua kuutta litraa ja maantiellä 4-6 litraa, riippuen kelistä, renkaista, lastista yms.
Automaattihan tässä saisi olla, manuaalia joutuu hämmentään kaupungissa vähän turhan paljon.
Maantiellä menee kivasti, eikä kuulosta dieseliltä. Lastutettuna menis varmaan vielä mukavemmin.
Hondan musta väri naarmuuntuu todella helposti.
Tuohon takajarrujen jumittamiseen auttaa kun vaihtaa ne pellit mitkä painaa paloja
1AMV400365.jpg
kuavssa oikealla 2kpl. ruostuu poikki ja painaa sen jälkeen paloja epätaisesti ja kääntää satulaa hiukan. jolloin rupeaa laahaamaan sitten lämpenee ja lyö jumiin.
 
Onkos noi satuloihin kuuluvia osia vai tuleeko uusien palojen yhteydessä tuollaiset?
Toissa kesänä viimeksi vaihdettu taakse palat ja levyt, lähiaikoina vaihdetaan uudet satulat taakse. Josko sen jälkeen taas toimisi paremmin.
Tai sitten vika on käsijarrussa, kuten Hondan mekaanikko syksyllä epäili.
 
emäntä meinaa ostaa 2000luvun farkku passatin. itsellä ei vageista ole kokemusta kun yhdestä b5 s4.
elikkäs,koneeksi 1.8t,manuaali askilla,ja ei longlife öljynvaihtovälillä ajettu. mitäs muuta noista paskateista pitäis tietää?
onko niissä samat tukivarsi ongelmat kun audeissa?
 
On se kyl perkele, oon yrittänyt vaihtaa tota turhaketta pois.. Mielessä on 1 automerkki ja kas kummaa taas sama juttu kun löytyy mieleinen, niin IHME että just siinä autoliikkeessä ei makseta vaihdokeista yhtään mitään.. vaihtohyvitys 33% vähemmän kuin muissa liikkeissä ja luonnollisesti hinnastakaan ei lähde senttiäkään.

- - - Updated - - -

emäntä meinaa ostaa 2000luvun farkku passatin. itsellä ei vageista ole kokemusta kun yhdestä b5 s4.
elikkäs,koneeksi 1.8t,manuaali askilla,ja ei longlife öljynvaihtovälillä ajettu. mitäs muuta noista paskateista pitäis tietää?
onko niissä samat tukivarsi ongelmat kun audeissa?

Turboja jonkun verran mennyt, muuten loistava auto.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom