Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toista se on täällä nahkahousulassa; diesel-litran hinta on 1.329 ja auto- + dieselvero 2.0TDI Golffille (103kW) huikeat 208 euroa vuodessa. Bensa olis 1.449/l ja vero n.100 euroa vuodessa.
 
Haha, ei muista minua. Ei koskaan enää :D
Kai sentään Skodillakista jotain päästöjä putkesta tulee;)
Tosin nollapäästöistäkin joutuu maksamaan 43,07€::jahas:
10780-co201012013.jpg
 
Ehkä vähän huonosti asiani ilmaisin, en minä autoa vaihtaisi ulkonäön/värin tms turhan takia. Luotettavuus ja käytettävyys on minulle tärkeimmät asiat. Tarviin töissä autoo ja välillä viikonloppusin ajelen pitempiä siirtymiä joten pitää olla sellanen joka ei mielellään jätä tienpäälle ja on myös mukava ajettava 80-100km/h vauhdissa. Joten tuo minun "en tykkääkkään" -fiilis tulisi, jos auto olisi huono ajaa tai siihen tulisi ongelmia. Jos ottaa auton jälleenmyyntiarvon huomioon autoa valitessa, niin Insignia tuskin on paras vaihtoehto.. Itse en kyllä asiaa paljoa ole miettinyt mutta työkaverin kanssa kun juttelin niin tuli tuollainenkin asia mieleen.

Muutenkin kiinnostais kuulla ihmisten kokemuksia erilaisista farkku dieseleistä. Octavia ois hyvä, mutta moni haukkuu ajomelua? Voiko tosin mikään auto olla nastarenkailla hiljainen..
Mä voin valottaa omaa ajatusmaailmaani, kun syksyllä autoa viimeksi vaihdoin (vaikka itseasiassa tällä hetkellä alla ei olekaan farkku). Tuolloin alla oli -07 farkku Accordi kiisselillä, joka meni vaihtoon koska se oli manuaali-askilla eikä hermo kestänyt vatkata keppiä. Ei pahaa sanottavaa, helvetin hyvä ja toimiva laite. Accordia ennen alla oli liisari - octavia, joka oli sinänsä ihan kelpo ajettava auto, mutta rengasmelu oli aivan perkeleellinen. Samaten auto jätti kahdesti tielle. Syksyllä autoa vaihtaessa (budjetti n. 20k) kävi harkinnassa seuraavat:

- BMW 3 & 5 (Kolmosesta ei löytynyt oikeasti hyväkuntoista yksilöä, ainoastaan paskoja mun mittapuulla. Vitonen oli hyvin lähellä kalkkiviivoilla, mutta huoltojen ja korjausten hinnat + Hupen tekstit piti järjen mukana ja vitonen jäi kauppaan :D)

- Skoda ja Volkkari poissuljettuja DSG-laatikon takia. Liian riskaabelia.

- Audi A4 vm. -09 eteenpäin miellytti ulkonäöltä ja ajettavuudelta, mutta lähes kaikki todella kulimalleja. Varustellut oli kaikki tuontipelejä.

- MB E, oli myös kalkkiviivoilla. Onhan se helvetin hyvä ajaa, mutta imago liian "pappa" - osastoa + huollot ihan vitun kalliita. Lisäksi kilsoja jo aika reilusti.

- Honda jäi pois harmittavasti, koska Hondan automaattilaatikko tappaa auton tehon ihan täysin.

- Ford Mondeota kävin myös ajamassa, mutta ei herättänyt ostohaluja, aika kulimalli.

Volvon V50 oli liian pieni, V70 taas liian pappa. Toyotalta kelpuuttaisin ainoastaan RAV4, jota ei tohon hintaan saanut. Korealaisia tai ranskiksia en tossa hintaluokassa edes harkinnut.
Subarulla ei automaattia kiisseleihin ole kuin ihan uusissa, joten se jäi harmittavasti pois. Insigniaan päädyin vähän varkain, mulla oli yks huono kokemus -09 yksilöstä, mutta sit sattu kohdalle hyvillä varusteilla -11 yksilö jossa kaikki natsas. Plus tietysti se seikka että huollot on naurettavan halpoja. Ainoa huonopuoli tossa on että moottorin ääni kuuluu kabiiiniin aika kovaa, mutta huomattavasti vähemmän kuin Octavian rengasmelu.


Mä taas laskin että sen minkä Opelin arvon alenemana häviän niin voitan huoltokuluissa. Toivottavasti :D
 
Tilanne on semmoinen, että pihaan taitaa tulla Avensis.

Ja tuollainenhan pihaan tuli. Vuoden 2010 karvalakkifarkku, nyt mahtuu tuliaisia takalootaan. Sen verran luksusta halusin, että laitatin kännykkätoimisen webaston.
 
Toista se on täällä nahkahousulassa; diesel-litran hinta on 1.329 ja auto- + dieselvero 2.0TDI Golffille (103kW) huikeat 208 euroa vuodessa. Bensa olis 1.449/l ja vero n.100 euroa vuodessa.

Ja nopeudet ovat sitä luokkaa että olisi aika ikävä huudattaa bensamyllyllä vaikkapa München - Travemünde väliä. Sais ainakin tankata jokaisella huoltoasemalla matkan varrella (80km välein) :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
- MB E, oli myös kalkkiviivoilla. Onhan se helvetin hyvä ajaa, mutta imago liian "pappa" - osastoa + huollot ihan vitun kalliita. Lisäksi kilsoja jo aika reilusti.


Tuota mä vähän kyllä ihmettelen, sillä MB:n varaosat on sieltä halvimmasta päästä listalla.
Subaru, Toyota yms. menee ohi rytisten.

Varsinkin käytetyn auton huollossa kannattaa se marmoritiski unohtaa tyystin.
Samalla ylihinnoitellulla tiskillähän huoltautuu virallisesti myös Citroen, Honda, Skoda, Ford ja Smart.

Kilsat ei mua huolestuta diesel E-sarjalaisessa, kun ne ruukkaa kuitenkin hyvällä huollolla teknisesti kestämään sen +800tkm
 
Varovasti katsellut seuraavia auto malleja mahdollisina vaihtokohteina. En tiedä pitäisikö maasturi kausi lopettaa ja siirtyä nelivedottomaan farkkuun. Kyllä saa vaan niin paljon parempaa autoa samalla rahalla vielä kun bensana ostaa, ja isonkin farkun kulutuksella rahaa jää kuitenkin taskuihin pyörimään diesel maasturiin verrattuna.
 
Varovasti katsellut seuraavia auto malleja mahdollisina vaihtokohteina. En tiedä pitäisikö maasturi kausi lopettaa ja siirtyä nelivedottomaan farkkuun. Kyllä saa vaan niin paljon parempaa autoa samalla rahalla vielä kun bensana ostaa, ja isonkin farkun kulutuksella rahaa jää kuitenkin taskuihin pyörimään diesel maasturiin verrattuna.

Jos olet toimivaan nelikkoon tottunut niin ei tule olemaan helppoa. Maasturille on onneksi vaihtoehtoja, esim. Skoda Octavia Scout, Audi Allroad, Subaru Outback jne vähän korotetut farkut joissa kulutus ei ole olennaisesti farmareita suurempi.
 
Onkohan kellään kokemuksia Subarun Outlanderista diesel koneella? Ajoa tulee se 50-60tkm vuoteen ja maavaraa pitää olla. Oikeissa maastureissa alkaa kulutukset ym olemaan tuolla ajomäärällä jo merkittävät, niin joku kompromissi pitäisi löytää. A4/A6 allroad, Skodan scout lähinnä vaihtoehdot tai sitten 530xd ja maavaran kanssa koittaa pärjärä. Nykyiset e91 ja Z4 ei oikein sovellu tarkoitukseen :D
 
Onkohan kellään kokemuksia Subarun Outlanderista diesel koneella? Ajoa tulee se 50-60tkm vuoteen ja maavaraa pitää olla. Oikeissa maastureissa alkaa kulutukset ym olemaan tuolla ajomäärällä jo merkittävät, niin joku kompromissi pitäisi löytää. A4/A6 allroad, Skodan scout lähinnä vaihtoehdot tai sitten 530xd ja maavaran kanssa koittaa pärjärä. Nykyiset e91 ja Z4 ei oikein sovellu tarkoitukseen :D

Jos tarkoitat Subaru Outbackia, niin on. Jos Mitsun Outlanderia niin ei ole.

Outback on ollut loistava matkakumppani. Erittäin henkilöautomainen ajaa, samalla sekä rengastus (225/60 R17) että maavara (21 cm) sopivat suomen huononeville teille kuin nenä päähän. Kulutus on hyvin maltillinen, maantiellä pääseen vaivattomasti alle kuutosen lukemiin, jotkut varovaisesti ajavat jopa vitosen pintaan. Se on kova luku autolle jossa on oikea jatkuva neliveto.

Auto on hiljainen, tilava ja tosi miellyttävä ajaa ja näin talvella arvostaa myös erinomaisia ajovaloja. Omassa eberi kännykkäohjauksella jota suosittelen ehdottomasti, ilman auto lämpiää aika hitaasti. Omasta on myös DPF poistettu ja ohjelmallisesti piristetty, hiukkasloukun kanssa ei minulla ollut ongelmia, mutta halusin sen pois silti ja vähän lisää puhtia samalla, kun se tutussa pajassa helposti onnistui.

Kaikenkaikkiaan olen ollut hyvin tyytyväinen, asiakas tai naapuri ei kadehdi turhaan kun ei ole saksalaismerkki, auto on todella hauska peli mitä huonompi keli on, eikä mitään ongelmia ole ollut. Rohkeasti kokeilemaan vaikka merkki ei olisikaan tuttu ennestään.
 
Varovasti katsellut seuraavia auto malleja mahdollisina vaihtokohteina. En tiedä pitäisikö maasturi kausi lopettaa ja siirtyä nelivedottomaan farkkuun. Kyllä saa vaan niin paljon parempaa autoa samalla rahalla vielä kun bensana ostaa, ja isonkin farkun kulutuksella rahaa jää kuitenkin taskuihin pyörimään diesel maasturiin verrattuna.

Subaru Outback Outback 3,6 YT A Business Farmari 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto Tossa on tyyliä :D vanteet vaan vaihtoon.

Jos tarkoitat Subaru Outbackia, niin on. Jos Mitsun Outlanderia niin ei ole.

Outback on ollut loistava matkakumppani. Erittäin henkilöautomainen ajaa, samalla sekä rengastus (225/60 R17) että maavara (21 cm) sopivat suomen huononeville teille kuin nenä päähän. Kulutus on hyvin maltillinen, maantiellä pääseen vaivattomasti alle kuutosen lukemiin, jotkut varovaisesti ajavat jopa vitosen pintaan. Se on kova luku autolle jossa on oikea jatkuva neliveto.

Auto on hiljainen, tilava ja tosi miellyttävä ajaa ja näin talvella arvostaa myös erinomaisia ajovaloja. Omassa eberi kännykkäohjauksella jota suosittelen ehdottomasti, ilman auto lämpiää aika hitaasti. Omasta on myös DPF poistettu ja ohjelmallisesti piristetty, hiukkasloukun kanssa ei minulla ollut ongelmia, mutta halusin sen pois silti ja vähän lisää puhtia samalla, kun se tutussa pajassa helposti onnistui.

Kaikenkaikkiaan olen ollut hyvin tyytyväinen, asiakas tai naapuri ei kadehdi turhaan kun ei ole saksalaismerkki, auto on todella hauska peli mitä huonompi keli on, eikä mitään ongelmia ole ollut. Rohkeasti kokeilemaan vaikka merkki ei olisikaan tuttu ennestään.

Mun mielestä on kyllä aika äänekäs :wtf: ainakin se yksilö jolla oon ajanut pari tonnia, tiedä sitten onko parantunut uudempiin ja tietty renkaat vaikuttaa jotain. Toinen iso miinus oli hankala manuaali ja varsinkin kytkin. Autossa on tyhjäkäynnin tuntumassa aika ohuelti vääntöä ja kytkin ottaa hätäisesti kiinni. Jos taas kaasua käyttää reippaammin lähdöissä niin käy varmaan niinkuin siinä yksilössä mitä joskus ajoin - kytkin uusiks 50 donan kohalla.
Saattoihan siinä olla vikaa tietty uudesta lähtien. Kuitenkin uusi kytkin oli vieläkin hankalampi ajaa mutta kenties kestävämpi. Auto pitäis mun mielestä ihan ehdottomasti olla automaatilla jos edes vähän aikoo ajaa taajamassa. Sääli myös ettei ajonvakautusta saa pois.

Hyvä se kyllä muuten on ja tilaa oikeasti aika paljon.
 
Oma on 2010-mallia, ja hiljaisuudesta saanut kommentteja myös kyydissä olleilta, hiljaisiksi mainittuja autoja omistavilta kavereilta.

Tokihan farkun takaa tulee vähän ääniä läpi mutta yleisesti ottaen itse pidän hiljaisena.

Mulla on kanssa manuaalilla, sekä loota että kytkin ovat oikein tunnokkaat. Alavääntö varsinkin softattuna on nykydieseliksi ihan hyvä, ja kytkimen yletön luistatus ei ole millään tavalla tarpeen. Ykkönen on tuossa kuusivaihteisessa aika lyhyt joten kuormankin vetäminen tai veneen nostaminen sujuu kivuttomasti. Kommenttiesi perusteella voisin kuvitella että olet ajellut 2008-2009 - mallista viisivaihteista, nimittäin uudemmassa on tosiaan lyhyempi ykkönen ja parempi kytkin.

Edit: mallihan siis uudistui täysin 2010.
 
Se auto hankittiin 2009 mutta kuus vaihdetta kuitenkin. En tiedä voisko olla joku välimalli, en kyllä hiljaiseks menis sanomaan. Muuten ihan okei mutta kyllä ainakin nastat jyrisi motarinopeuksissa selkeästi, renkaissakin on toki eroja. Se kytkin oli kyllä tosi kökkö, toki se lähti ilman kaasuakin liikkeelle mutta se on aika hidas lähtö sitten.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom