Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haha, ei muista minua. Ei koskaan enää :D....ja niin muisti valtiokin minua tänään yli 700€ autoverolapulla. Voi prkl...
Haha, ei muista minua. Ei koskaan enää :D
Kai sentään Skodillakista jotain päästöjä putkesta tulee;)Haha, ei muista minua. Ei koskaan enää :D
Mä voin valottaa omaa ajatusmaailmaani, kun syksyllä autoa viimeksi vaihdoin (vaikka itseasiassa tällä hetkellä alla ei olekaan farkku). Tuolloin alla oli -07 farkku Accordi kiisselillä, joka meni vaihtoon koska se oli manuaali-askilla eikä hermo kestänyt vatkata keppiä. Ei pahaa sanottavaa, helvetin hyvä ja toimiva laite. Accordia ennen alla oli liisari - octavia, joka oli sinänsä ihan kelpo ajettava auto, mutta rengasmelu oli aivan perkeleellinen. Samaten auto jätti kahdesti tielle. Syksyllä autoa vaihtaessa (budjetti n. 20k) kävi harkinnassa seuraavat:Ehkä vähän huonosti asiani ilmaisin, en minä autoa vaihtaisi ulkonäön/värin tms turhan takia. Luotettavuus ja käytettävyys on minulle tärkeimmät asiat. Tarviin töissä autoo ja välillä viikonloppusin ajelen pitempiä siirtymiä joten pitää olla sellanen joka ei mielellään jätä tienpäälle ja on myös mukava ajettava 80-100km/h vauhdissa. Joten tuo minun "en tykkääkkään" -fiilis tulisi, jos auto olisi huono ajaa tai siihen tulisi ongelmia. Jos ottaa auton jälleenmyyntiarvon huomioon autoa valitessa, niin Insignia tuskin on paras vaihtoehto.. Itse en kyllä asiaa paljoa ole miettinyt mutta työkaverin kanssa kun juttelin niin tuli tuollainenkin asia mieleen.
Muutenkin kiinnostais kuulla ihmisten kokemuksia erilaisista farkku dieseleistä. Octavia ois hyvä, mutta moni haukkuu ajomelua? Voiko tosin mikään auto olla nastarenkailla hiljainen..
Tilanne on semmoinen, että pihaan taitaa tulla Avensis.
Toista se on täällä nahkahousulassa; diesel-litran hinta on 1.329 ja auto- + dieselvero 2.0TDI Golffille (103kW) huikeat 208 euroa vuodessa. Bensa olis 1.449/l ja vero n.100 euroa vuodessa.
- MB E, oli myös kalkkiviivoilla. Onhan se helvetin hyvä ajaa, mutta imago liian "pappa" - osastoa + huollot ihan vitun kalliita. Lisäksi kilsoja jo aika reilusti.
Varovasti katsellut seuraavia auto malleja mahdollisina vaihtokohteina. En tiedä pitäisikö maasturi kausi lopettaa ja siirtyä nelivedottomaan farkkuun. Kyllä saa vaan niin paljon parempaa autoa samalla rahalla vielä kun bensana ostaa, ja isonkin farkun kulutuksella rahaa jää kuitenkin taskuihin pyörimään diesel maasturiin verrattuna.
Jos olet toimivaan nelikkoon tottunut niin ei tule olemaan helppoa.
Samaa minäkin pelkään. Vuosia ollut periaatteena että neliveto ja automaatti on pakollisia.
Onkohan kellään kokemuksia Subarun Outlanderista diesel koneella? Ajoa tulee se 50-60tkm vuoteen ja maavaraa pitää olla. Oikeissa maastureissa alkaa kulutukset ym olemaan tuolla ajomäärällä jo merkittävät, niin joku kompromissi pitäisi löytää. A4/A6 allroad, Skodan scout lähinnä vaihtoehdot tai sitten 530xd ja maavaran kanssa koittaa pärjärä. Nykyiset e91 ja Z4 ei oikein sovellu tarkoitukseen :D
Varovasti katsellut seuraavia auto malleja mahdollisina vaihtokohteina. En tiedä pitäisikö maasturi kausi lopettaa ja siirtyä nelivedottomaan farkkuun. Kyllä saa vaan niin paljon parempaa autoa samalla rahalla vielä kun bensana ostaa, ja isonkin farkun kulutuksella rahaa jää kuitenkin taskuihin pyörimään diesel maasturiin verrattuna.
Jos tarkoitat Subaru Outbackia, niin on. Jos Mitsun Outlanderia niin ei ole.
Outback on ollut loistava matkakumppani. Erittäin henkilöautomainen ajaa, samalla sekä rengastus (225/60 R17) että maavara (21 cm) sopivat suomen huononeville teille kuin nenä päähän. Kulutus on hyvin maltillinen, maantiellä pääseen vaivattomasti alle kuutosen lukemiin, jotkut varovaisesti ajavat jopa vitosen pintaan. Se on kova luku autolle jossa on oikea jatkuva neliveto.
Auto on hiljainen, tilava ja tosi miellyttävä ajaa ja näin talvella arvostaa myös erinomaisia ajovaloja. Omassa eberi kännykkäohjauksella jota suosittelen ehdottomasti, ilman auto lämpiää aika hitaasti. Omasta on myös DPF poistettu ja ohjelmallisesti piristetty, hiukkasloukun kanssa ei minulla ollut ongelmia, mutta halusin sen pois silti ja vähän lisää puhtia samalla, kun se tutussa pajassa helposti onnistui.
Kaikenkaikkiaan olen ollut hyvin tyytyväinen, asiakas tai naapuri ei kadehdi turhaan kun ei ole saksalaismerkki, auto on todella hauska peli mitä huonompi keli on, eikä mitään ongelmia ole ollut. Rohkeasti kokeilemaan vaikka merkki ei olisikaan tuttu ennestään.