Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt on autokuume päällä. Onko täällä kellään kokemuksia Hyundai Sonatasta. Diesel ja automaatti luultavasti tulisi olemaan. Tässä olisi vähän ajettu ja varmaan ihan hyvä peli Hyundai Sonata 2,0 CRDi GLS Aut. Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kuinkahan tuossa tekniikka kestää. Onko tota samaa crdi konetta myös muilla merkeillä vai onko se hyundain oma?

Oon myös katsellut C-Mersua, mutta samalla hinnalla saa jonkun 300 tai 400 tkm ajetun w203 koppasen. Järkivalinta siis olis tollainen hyundai.

Kilsoja tulee varmaan 30000 vuodessa, joten bensakin olisi ehkä vaihtoehto. Näillä pakkasilla kaipaisi sitä bensaa ainakin, kun ei tuo vanha diesel volvo oikein meinaa lähteä käyntiin.
Tilava sisältä, mutta kulutus varsinkin automaattina aika kova. Ilmoitettu kulutus muistaakseni 10,6 litraa kaupungissa. Muutenhan noi on aika toimivia vehkeitä ja kohtuu paljon näkee takseina. Tossahan on siis ehta 4-vaihteinen perinteinen automaatti.
 
"Köyhän" ei kyllä kannata mennä ostamaan kohtuu paljon ajettua dieseliä automaattilooralla;)
Itse pysyisin bensakoneessa, ja jos eteenpäin tarvii mennä ilman mitään isompia ajonautintoja, niin Toyota ois kovasana siihen;)
Niin pitää myös muistaa, että dieselistä joutuu maksamaan myös sen perusveron lisäksi tuon käyttövoimaveron!

Vähänhän se kuitenkin syö, jos viikoittain joutuu tankkaamaan auton, vaikka ajokilometrejä ei tule 500kilometriä enempää. Ja varsinkin kun joutuu töihin kulkemaan sen 20km suuntaansa, niin kilometrejä väkisin alkaa kertymään.

Ajonautinnosta sen verran, että kyllä odottaisin että autossa on vähintäänkin ilmastointi, vakionopeudensäädin ja muut tällaiset pienet "herkut". Kuitenkin matka-ajoakin jonkin verran tulee ajettua ja yks kesä ilmastoimattomalla A4:lla oli tarpeeksi.

Dieselvero itseäkin on tosin mietityttänyt, että jos veroja tulee vuodessa maksettavaksi n. 400-500e enemmän niin onko dieselauto sen väärti. Kuitenkin kaikki 1.6 koneella olevat "pienikulutuksiset" bensakoneet on niin mopoja ja moottoritienopeuksissa kone huutaa 3000-4000 rpm välillä. Dieselauton etu ois hillitymmän kulutuksen lisäksi kuitenkin se vääntö. Ei ole tarvinnut kaverin 1.9tdi Golffinkaan kanssa moottoritiellä ajaessa kierroksia pitää paljon yli 2000rpm...
 
Vähänhän se kuitenkin syö, jos viikoittain joutuu tankkaamaan auton, vaikka ajokilometrejä ei tule 500kilometriä enempää. Ja varsinkin kun joutuu töihin kulkemaan sen 20km suuntaansa, niin kilometrejä väkisin alkaa kertymään.

Ajonautinnosta sen verran, että kyllä odottaisin että autossa on vähintäänkin ilmastointi, vakionopeudensäädin ja muut tällaiset pienet "herkut". Kuitenkin matka-ajoakin jonkin verran tulee ajettua ja yks kesä ilmastoimattomalla A4:lla oli tarpeeksi.

Dieselvero itseäkin on tosin mietityttänyt, että jos veroja tulee vuodessa maksettavaksi n. 400-500e enemmän niin onko dieselauto sen väärti. Kuitenkin kaikki 1.6 koneella olevat "pienikulutuksiset" bensakoneet on niin mopoja ja moottoritienopeuksissa kone huutaa 3000-4000 rpm välillä. Dieselauton etu ois hillitymmän kulutuksen lisäksi kuitenkin se vääntö. Ei ole tarvinnut kaverin 1.9tdi Golffinkaan kanssa moottoritiellä ajaessa kierroksia pitää paljon yli 2000rpm...
Kyllä noi 1.9tdi on pieniruokaisia, että sinänsä puoltaa riisselin valintaa noilla kilometrillä.
 
Kyllä noi 1.9tdi on pieniruokaisia, että sinänsä puoltaa riisselin valintaa noilla kilometrillä.

Näinhän se on. Tuohon nykyiseen verrattuna kaikki paitsi jenkkirassit on pieniruokasia. Kuitenkin tykkään välistä pörrätä tuolla ja ajaa pidempiä reissuja. Ja taas pakolliset kulkemiset joissa nopeesti kertyy niitä kilsoja, niin mieluummin sitä ajaa semmosella autolla, jota ei tarvi olla koko ajan tankkaamassa. Esimerkiksi muijan porukoiden mökille on matkaa n. 300km, niin parhaimmassa tapauksessa tolla reissulla joutus parikin kertaa tankkaamaan nykyisen pirssin.

Mitä sanottavaa teillä on 1.9tdi A4:stä? Ois lähistöllä yks malttikilsoilla ja hyvällä varustetasolla oleva myynnissä. Oma pirssi saattais kohtuu välirahalla mennä vaihdossa. Itellä oli kesällä vähän aikaa 1.8 A4, mutta oli jo sen verran vanha, että alkoi paikat vanhuuttaan lasahdella. Tää kyseinen yksilö ois vähän uudempi ja siistimpikin.
 
Näinhän se on. Tuohon nykyiseen verrattuna kaikki paitsi jenkkirassit on pieniruokasia. Kuitenkin tykkään välistä pörrätä tuolla ja ajaa pidempiä reissuja. Ja taas pakolliset kulkemiset joissa nopeesti kertyy niitä kilsoja, niin mieluummin sitä ajaa semmosella autolla, jota ei tarvi olla koko ajan tankkaamassa. Esimerkiksi muijan porukoiden mökille on matkaa n. 300km, niin parhaimmassa tapauksessa tolla reissulla joutus parikin kertaa tankkaamaan nykyisen pirssin.

Mitä sanottavaa teillä on 1.9tdi A4:stä? Ois lähistöllä yks malttikilsoilla ja hyvällä varustetasolla oleva myynnissä. Oma pirssi saattais kohtuu välirahalla mennä vaihdossa. Itellä oli kesällä vähän aikaa 1.8 A4, mutta oli jo sen verran vanha, että alkoi paikat vanhuuttaan lasahdella. Tää kyseinen yksilö ois vähän uudempi ja siistimpikin.

Appiukkokokelaalla on vm.2006 1.9tdi manuaaliaskilla, rullattu 450tkm. Lempinimi "pyhä henki" ku ei se oikeasti kuluta juuri mitään. Isommilta ongelmilta on vältytty; viimeisen vajaan viiden vuoden aikana mitä oon ollu kuvioissa niin ei mitään perushuoltoja suurempaa ole jouduttu tekemään. Muuten ei tuosta koneesta ole kokemusta.
 
Näinhän se on. Tuohon nykyiseen verrattuna kaikki paitsi jenkkirassit on pieniruokasia. Kuitenkin tykkään välistä pörrätä tuolla ja ajaa pidempiä reissuja. Ja taas pakolliset kulkemiset joissa nopeesti kertyy niitä kilsoja, niin mieluummin sitä ajaa semmosella autolla, jota ei tarvi olla koko ajan tankkaamassa. Esimerkiksi muijan porukoiden mökille on matkaa n. 300km, niin parhaimmassa tapauksessa tolla reissulla joutus parikin kertaa tankkaamaan nykyisen pirssin.
Toi on kyllä jo paha. Mikä auto sulla oikein on? Mulla tulee myös toisinaan tuollaisia 300 km/siivu matkoja ja täräytän ne omalla pikkudieselillä yhdellä tankilla ja sen jälkeen käyn pari päivää töissä reilu 100 km / päivä ennen kuin täytyy tankata. Ja tossa on 40 litran tankki.
 
Auto on Volvo V40 t4.

Auton metsästys jatkuu. Kävin koeajamassa kaverin kans ton A4 mistä ylempänä porisin. Yleisilmeeltään perkeleen hieno, kaikki vempaimet toimi kuten piti. Mutta kulkupuolella ja muutenkin olisi ollut laittoa. Kytkin otti todella ylhäältä, turbo ei tuntunut oikeen olevan matkassa, jarrut täristi ja nopealla vilkauksella eteen ja taakse olisi pitänyt uusia levyt & palat. Jakopääremppaan oli matkaa 20tkm ja alustan osia olisi joutunut uusimaan reilusti.

Jäi sitten toteutumatta kauppa, kun ei kauppias tullut yhtään vastaan. Oman auton hintapyyntö on n. 2300e ja tälle Audille oli pyyntö 3500e. Tarjosin 800e välirahaa ottaen huomioon kaikki rempat mitä pitää tehdä. Ei tullut 1200e lähemmäs niin jatkoin matkaa. Tyhjä kai tuota on nyhjätä, jos ei kauppias lämpene yhtään.
 
Nyt on autokuume päällä. Onko täällä kellään kokemuksia Hyundai Sonatasta. Diesel ja automaatti luultavasti tulisi olemaan. Tässä olisi vähän ajettu ja varmaan ihan hyvä peli Hyundai Sonata 2,0 CRDi GLS Aut. Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kuinkahan tuossa tekniikka kestää. Onko tota samaa crdi konetta myös muilla merkeillä vai onko se hyundain oma?

Oon myös katsellut C-Mersua, mutta samalla hinnalla saa jonkun 300 tai 400 tkm ajetun w203 koppasen. Järkivalinta siis olis tollainen hyundai.

Kilsoja tulee varmaan 30000 vuodessa, joten bensakin olisi ehkä vaihtoehto. Näillä pakkasilla kaipaisi sitä bensaa ainakin, kun ei tuo vanha diesel volvo oikein meinaa lähteä käyntiin.

Ajan vastaavalla ja kilometrejä tulee ehkä pari tuhatta vähemmän. Todella hyvä auto maantiellä, 4-lovinen tomaattilaatikko vaihtaa kohtuullisen hyvin, mutta huomaa kyllä kulutuksessa kaupunkiajossa. Jos huoltokirja näyttää siltä että huollot tehty(120tkm jakopäänhihna, itsellä kohta edessä) niin suosittelen, käy koeajamassa, hinta-laatusuhde kohdallaan.
 
Kellään kokemusta -10 Insignioista naftakoneella ja manuaalina? Kulutus ja viat? Ahdistaa V70:n janoisuus ja mietin vaihtoehtoja...Pitäisi löytyä joku hyvä ja pihi auto maantielle. Halpa kustannuksiltaan eikä hajoa jatkuvasti käsiin.
 
Mulla on -11 mutta tomaatilla. Parkkitutkan anturit on tossa ainoa tyyppivika mikä vastaan tullut, mulla oli yks pimeänä kun ton ostin, maksavat 150e kipale, meni toki liikkeen piikkiin. Niitä on siis muistaakseni neljä edessä ja neljä takana, jos tutkat ruksattu varustelistalta aikoinaan. Akku laukes pakkasten saapuessa mutta muuten on ollut täysin viaton. 160 kaakkia liikuttaa ihan riittävästi, mutta ei toi mikään raketti ole, painaa melkoisesti. Se 130 konin versio on kuulemma aika nuhainen.

Kaupungissa imee naftaa 7,5l, maantiellä 5,5-6,5 litraa kaasujalasta riippuen. Näin siis tomaatilla, joten manuaali todennäköisesti ainakin litran pihimpi satkulla, koska tossa on perinteinen automaatti.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Automaatti tietysti on parempi, mutta kun nykyinen Volle on samalla automaatilla ja tosiaan litralla kasvattaa kulutusta...Nykyisessä tehoja 163hp mutta painoa 1800kg, joten Opel varmaan tuntuisi rivakammalta ;)

Tuntuisi vaan noita Insignioita saavan esim. ALDilta kohtuuhintaan ja ihan ok varusteilla. Xenonia ym.
 
Automaatti tietysti on parempi, mutta kun nykyinen Volle on samalla automaatilla ja tosiaan litralla kasvattaa kulutusta...Nykyisessä tehoja 163hp mutta painoa 1800kg, joten Opel varmaan tuntuisi rivakammalta ;)

Tuntuisi vaan noita Insignioita saavan esim. ALDilta kohtuuhintaan ja ihan ok varusteilla. Xenonia ym.
Käy "lastuttamassa " Vollesi, niin muuttuu autosi täysin, ja kulutus putoa myös, jos kaasujalka ei tule raskaammaksi;)
Espoossa ois Rica viikonloppu -20% alennuksella ohjelmointi!
 
Tuota ohjelmointia mietin ja samalla hiukkaspöntön poistoa. Mutta 1) se maksaa aika paljon ja 2) meikän tuurilla katsastusmies huomaa sen heti ja repii kilvet irti mielipuolinen irvistys naamallaan.

Tietty planB on pitää auto ja jyräillä se nykyisestä 211tkm lukemasta 350tkm:iin. Siinä vaiheessa arvonalenema on pieni ja auto halpa ajaa ;) Mutta toisaalta alusta alkaa olemaan löysä, ja pitäisi vaihtaa kaikki puslat ja iskarti. Tosin takaiskarit vaihdoin jo syksyllä.
 
Käy koeajamassa Insigniaa, siitähän se selviää että kannattaako. On aika erityyppinen ajaa kuin V70. Etuna on ainakin huomattavasti Volvoa edullisemmat huollot / korjaukset, iso huolto 300e ja jakopään vaihto + normi huolto 500e. Nämä siis paikallisella merkkikorjaamolla.
 
Tuota ohjelmointia mietin ja samalla hiukkaspöntön poistoa. Mutta 1) se maksaa aika paljon ja 2) meikän tuurilla katsastusmies huomaa sen heti ja repii kilvet irti mielipuolinen irvistys naamallaan.

Tietty planB on pitää auto ja jyräillä se nykyisestä 211tkm lukemasta 350tkm:iin. Siinä vaiheessa arvonalenema on pieni ja auto halpa ajaa ;) Mutta toisaalta alusta alkaa olemaan löysä, ja pitäisi vaihtaa kaikki puslat ja iskarti. Tosin takaiskarit vaihdoin jo syksyllä.
Savutus arvo on 1,5, ja se menee heittämällä läoi ilman pönttöä(sisuksia)
Fyysisestin ei pönttöä toki voi ottaa pois, vaan pöntön sisältö kaavitaan pois;)
 
Kellään kokemusta -10 Insignioista naftakoneella ja manuaalina? Kulutus ja viat? Ahdistaa V70:n janoisuus ja mietin vaihtoehtoja...Pitäisi löytyä joku hyvä ja pihi auto maantielle. Halpa kustannuksiltaan eikä hajoa jatkuvasti käsiin.

-11 manuaalilaatikkoinen meni viimekertaisen kesärengaskauden ~6,3 keskikulutuksella, 19" pyörillä ja suht raskaalla jalalla. 80-alueella menee selvästi alle viidellä (paras tieturin arvioima ajomatka täydellä tankilla oli 1424km...). Talvirengaskaudella on ollut 5,2 tieturin lukema. "Ecoflex" lätkällä varustetut on pidemmällä laatikolla ja menevät kuulemma himpun verran pienemmällä.

Luotettava peli on ollut tähän ~90tkm asti, eteen jarrulevyt ja palat joutui vaihtamaan kun vanhat oli vimpulat.
Tuo 118kW kone on suht hyväkulkuinen painavassakin autossa. Penkissä ovat antaneet järjestäen himpun verran enempi tehoa, kuin luvattu ja vääntöä reippaat 400nm. Täytynee tässä kuitenkin käydä jossain hankkimassa ohjelmalla se +35hv ja +60nm ;)

-11 malleissa on hieman paranneltu kaikenlaista pientä "näkymätöntä". Eli jos on varaa, niin suosittelen hitusen verran uudempia.

ps. valitse ihmeessä Xenon (AFL) valoilla varustettu yksilö... Et pety.
 
Insignia kiisseli on ihan mielenkiintonen vaihtoehto, vaikuttaa ainakin hinta/laatusuhteeltaan hyvältä kun lueskelee kokemuksia. Eniten tuossa hirvittää vaan miten nopeasti sen arvo laskee (jos ei tykkääkkään ja haluaa vaihtaa). Pitänee käydä koeajamassa kun sattuu sopiva yksilö kohdalle.
 
Insignia kiisseli on ihan mielenkiintonen vaihtoehto, vaikuttaa ainakin hinta/laatusuhteeltaan hyvältä kun lueskelee kokemuksia. Eniten tuossa hirvittää vaan miten nopeasti sen arvo laskee (jos ei tykkääkkään ja haluaa vaihtaa). Pitänee käydä koeajamassa kun sattuu sopiva yksilö kohdalle.

Niin no pieni taloudellinen riskihän auton ostoon aina sisältyy. Kannattanee ajaa kunnon koeajo(t) niin pystyy minimoimaan tuota "jos ei tykkääkkään" -riskiä. Kuulostaa kyllä enemmän naisten ongelmalta.
 
Vähän tuossa Insigniassa arveluttaa auton paino. Se on suht raskas, vaikka toki kevyempi mitä V70. Astra tietty voisi olla villi kortti...Tosin viimepäivinä on tullut katseltua myös V50:tä 1.6D tai 2.0D koneella. Powershifteistä vaan ei ole oikein juttua netissä kestävyyden osalta.
 
Ehkä vähän huonosti asiani ilmaisin, en minä autoa vaihtaisi ulkonäön/värin tms turhan takia. Luotettavuus ja käytettävyys on minulle tärkeimmät asiat. Tarviin töissä autoo ja välillä viikonloppusin ajelen pitempiä siirtymiä joten pitää olla sellanen joka ei mielellään jätä tienpäälle ja on myös mukava ajettava 80-100km/h vauhdissa. Joten tuo minun "en tykkääkkään" -fiilis tulisi, jos auto olisi huono ajaa tai siihen tulisi ongelmia. Jos ottaa auton jälleenmyyntiarvon huomioon autoa valitessa, niin Insignia tuskin on paras vaihtoehto.. Itse en kyllä asiaa paljoa ole miettinyt mutta työkaverin kanssa kun juttelin niin tuli tuollainenkin asia mieleen.

Muutenkin kiinnostais kuulla ihmisten kokemuksia erilaisista farkku dieseleistä. Octavia ois hyvä, mutta moni haukkuu ajomelua? Voiko tosin mikään auto olla nastarenkailla hiljainen..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom