Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noh, kun joskus pääset töihin ja ostat sen oman auton jota kaikkien muiden hommien ja harrasteiden lisäksi peset ja puunaat kaiken päivää, niin mieli saattaa muuttua vielä.
Sitäpaitsi harmaa on hieno. ;) Musta ja valkoinen varsinkin on jotenkin valjuja.

schiefergruen_449.jpg


Ton värinen löytyy. En kyllä jaksa hirveesti pestä mutta on se helmat kuraisenakin hienompi kuin perushopea. Tietysti kun auto on käytetty niin väri on mitä on ja totakin väriä epäilin aluksi mutta onkin itseasiassa aika tyylikäs varsinkin sopivan sisustanvärin kanssa.
Mustalla autolla ajoin joskus varmaan enemmän kun tolla nykysellä on nyt menny. En sitä erityisen paljoa puunannut, päin vastoin -enimmäkseen ajoa, kuitenkin aina erottui edukseen parkkipaikalla.
 
Mistähän johtuu että tiettyä automallia tuodaan suomeen vain tietyn värisenä? Valmistajan sivuja kun katsoo niin olisi vaikka mitä värejä ja suomessa on sitten vaan näitä yksiä ja samoja. Ihan perusväritkin puuttuvat joillain malleilla lähes tyystin.

Otetaan vaikka sebring 2006 jolla nyt itse ajelen. Ruosteenpunaista väriä on 30%, harmaa/samppanja 30%, mustaa 30%. Sinihohtoisen olen nähnyt kerran elokuvissa, joskus valkoisen unissaan.
 
Mistähän johtuu että tiettyä automallia tuodaan suomeen vain tietyn värisenä? Valmistajan sivuja kun katsoo niin olisi vaikka mitä värejä ja suomessa on sitten vaan näitä yksiä ja samoja. Ihan perusväritkin puuttuvat joillain malleilla lähes tyystin.

Otetaan vaikka sebring 2006 jolla nyt itse ajelen. Ruosteenpunaista väriä on 30%, harmaa/samppanja 30%, mustaa 30%. Sinihohtoisen olen nähnyt kerran elokuvissa, joskus valkoisen unissaan.

Ihan mutuna vois sanoo että maahantuoja/jälleenmyyjä varmaan nuo värit päättää ja Suomessa myydään niin vähäsen ko. automallia ettei kaikkia värejä kannata "ottaa varastoon".
 
Sebringiä ei varmaan tehdastilauksena ole tuotu yhtään, joten maahantuoja on valinnut niitä värejä jotka varmuudella myy.

Sitten on noita bemareita ja Audeja jotka kaikki tilataan ruksittamalla halutut varusteet sun muut hilppeet, ja kaikki mustia.
 
Mainittakoon vielä chrysleristä että suomessa liikkuvat vm. 2000-2005 300M-mallien värit ovat olleet kohtalaisen eksoottisia, myrkynvihreää ja luumua pääasiassa :D ehkäpä maahantuoja on huomannut että joku roti pitä olla.
 
Aamulla noudettiin Opel paska paalattavaksi. Tuo on kuitenkin pitkäaikaisin rakas mitä mulla on ollut, tai tulee olemaan.

Tiedän tarkalleen tuon tunteen. Kyllä tuosta yli pääsee, mutta yhtä halpoja kilometrejä et tule enää eläessäsi kokemaan. Ja uudessa kiesissäsi tuskin on katolla perseenpainaumia teinirakkauden jäljiltä tai muutakaan hyvää Adam Opel fiilistä.

t. Samalla Opelilla 18v. RIP Astra.
 
Minkäslaisia asioita kannattas ottaa huomioon, jos noita dieselautoja alkaa katselemaan. Itellä kaikki autot tähän mennessä olleet bensakoneella, joten perusjutut niiden puolelta kondiksissa, nyt siirtymä diisseliin kuitenkin edessä. Muutama hyväntuntuinen esimerkki tulee mieleen nopealla selailulla. Esimerkiksi 00 Passatti, ajettu 435 ja automaattilaatikolla. Kannattaako unohtaa samantien? Toinen olis 480tkm ja risat ajettu Golf, tämäkin hyvänhintainen omaan budjettiin.

Kannattaako köyhän katsella suosiolla jotain vähän ajettuja vai kannattaako tollaisia vähän enemmän ajettuja diisseleitä harkita?
 
Minkäslaisia asioita kannattas ottaa huomioon, jos noita dieselautoja alkaa katselemaan. Itellä kaikki autot tähän mennessä olleet bensakoneella, joten perusjutut niiden puolelta kondiksissa, nyt siirtymä diisseliin kuitenkin edessä. Muutama hyväntuntuinen esimerkki tulee mieleen nopealla selailulla. Esimerkiksi 00 Passatti, ajettu 435 ja automaattilaatikolla. Kannattaako unohtaa samantien? Toinen olis 480tkm ja risat ajettu Golf, tämäkin hyvänhintainen omaan budjettiin.

Kannattaako köyhän katsella suosiolla jotain vähän ajettuja vai kannattaako tollaisia vähän enemmän ajettuja diisseleitä harkita?

Ainaki vag-konsernin ja mersun diisselit on muutamia poikkeuksia lukuunottamatta kestäviä koneita. Minulla oli -01 tdi-Passatti (1.9, manuaali, 3BG-koppa), jolla ajoin ~425 -> 500 tkm, eikä tekniikan kanssa ollut mitään ongelmia. Lämpöanturin ja yhden vesiletkun pätkän jouduin siihen vaihtamaan, vaihdoin jakopään osat kerran ja turboon tein tee-se-itse puhdistuksen/huollon crc:llä ja paineilmalla. :D Pakosarja saattaa ajan myötä karstoittua, jos egr:ää ei ole tulpattu (mun autossa pakosarja kiilsi melkein kuin uusi). Öljyä ei vienyt yhtään.

200 cdi -Mesellä ajelin reilu puoli vuotta, eikä siinäkään ollut tekniikassa moittimista. Luovuin siitä lähinnä heikon varustelutason takia.

- - - Updated - - -

Ja lisätään nyt vielä, että katselisin itse kuitenki ehkä hieman vähemmän ajettuja yksilöitä, niin iloa riittää pidempään :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä itekki oon pitäny semmosta 350tkm ylärajana, mutta budjetin ollessa.rajallinen niin täytyy vähän katella.noita.enemmän rullattujakin. 3500e alkaa olemaan aika ylärajalla kyllä.
Ideaalitilannehan olisi, jos pirssi menis kaupaks, niin ei tarvis olla.vaihtojen kans värkkäämässä.

Joku VAG tai sitten hyvä Merseedes vois olla.vaihtoehto.
 
Minkäslaisia asioita kannattas ottaa huomioon, jos noita dieselautoja alkaa katselemaan. Itellä kaikki autot tähän mennessä olleet bensakoneella, joten perusjutut niiden puolelta kondiksissa, nyt siirtymä diisseliin kuitenkin edessä. Muutama hyväntuntuinen esimerkki tulee mieleen nopealla selailulla. Esimerkiksi 00 Passatti, ajettu 435 ja automaattilaatikolla. Kannattaako unohtaa samantien? Toinen olis 480tkm ja risat ajettu Golf, tämäkin hyvänhintainen omaan budjettiin.

Kannattaako köyhän katsella suosiolla jotain vähän ajettuja vai kannattaako tollaisia vähän enemmän ajettuja diisseleitä harkita?

Noista kestävimpiä on 90 ja 110 heppaset vanhemmalla tekniikalla olevat 1.9tdi:t. Borat taitaa irrota halvemmalla juurikin sattuneesta syystä - itekin katoit passattia ja golffia niinkun varmaan kaikki muutkin vaikka bora on kuitenkin ihan sama kuin golf.
 
Esimerkiksi 00 Passatti, ajettu 435 ja automaattilaatikolla. Kannattaako unohtaa samantien? Toinen olis 480tkm ja risat ajettu Golf, tämäkin hyvänhintainen omaan budjettiin.
Tiptronicilla? Pysyisin helvetin kaukana. Moneskohan laatikko siellä on nyt menossa? Neljäs? :lol2: Noi saattaa kestää tai sitten ei kestä ja sitä ei ikinä tiedä. Joka tapauksessa surullisen kuuluisa kestävyytensä puolesta. Jotkut on sanoneet yleistäen, että se on 150 tonnia per aski ja uutta kehiin. Näitä kun googlettelee niin ei kovin hyvä kuva tule. Kaverilta tästä kyselin ja se sanoi että sen faijalla on Audi multitronicilla 120 tkm ajettu ja toinen loota menossa.
 
"Köyhän" ei kyllä kannata mennä ostamaan kohtuu paljon ajettua dieseliä automaattilooralla;)
Itse pysyisin bensakoneessa, ja jos eteenpäin tarvii mennä ilman mitään isompia ajonautintoja, niin Toyota ois kovasana siihen;)
Niin pitää myös muistaa, että dieselistä joutuu maksamaan myös sen perusveron lisäksi tuon käyttövoimaveron!
 
Tiptronicilla? Pysyisin helvetin kaukana. Moneskohan laatikko siellä on nyt menossa? Neljäs? :lol2: Noi saattaa kestää tai sitten ei kestä ja sitä ei ikinä tiedä. Joka tapauksessa surullisen kuuluisa kestävyytensä puolesta. Jotkut on sanoneet yleistäen, että se on 150 tonnia per aski ja uutta kehiin. Näitä kun googlettelee niin ei kovin hyvä kuva tule. Kaverilta tästä kyselin ja se sanoi että sen faijalla on Audi multitronicilla 120 tkm ajettu ja toinen loota menossa.

Multitronicci on ihan eri asia ja todella paskassa maineessa. En kyllä tiedä onko tiptroniccikaan erityisen kestävä.
 
Multitronicci on ihan eri asia ja todella paskassa maineessa. En kyllä tiedä onko tiptroniccikaan erityisen kestävä.
Ei ne hirveästi toisistaan eroa ja kyllä, tarkoitin tiptronicia ja otin multitronicin siihen vain lisäykseksi. Tiptronic on internetjuttujen perusteella ihan yhtä paska kuin multitronic. Mulla ei noista ole kokemusta kuin yhden kaverin ja isoisän kautta ja näistä yhteensä laskettu laatikon hajoamisprosentti pyöreät sata. Molemmista laukesi. En perusta käsitystäni näin huonoon otantaan, mutta se vahvistaa lukemaani ja kuulemaani.
 
Ei ne hirveästi toisistaan eroa ja kyllä, tarkoitin tiptronicia ja otin multitronicin siihen vain lisäykseksi. Tiptronic on internetjuttujen perusteella ihan yhtä paska kuin multitronic. Mulla ei noista ole kokemusta kuin yhden kaverin ja isoisän kautta ja näistä yhteensä laskettu laatikon hajoamisprosentti pyöreät sata. Molemmista laukesi. En perusta käsitystäni näin huonoon otantaan, mutta se vahvistaa lukemaani ja kuulemaani.

Tiedän yhden ihmisen jolla on ollut multitronic audi, se hajosi :D

Mites muuten millainen laatikko golfissa muuten oli ennen tiptronicia? Nettiautosta löytyy ainakin yks automaatti tdi golffi jossa ei näytä olevan käsinvahitomahdollisuutta, bensoja näyttäis olevan enemmänkin.
 
Nyt on autokuume päällä. Onko täällä kellään kokemuksia Hyundai Sonatasta. Diesel ja automaatti luultavasti tulisi olemaan. Tässä olisi vähän ajettu ja varmaan ihan hyvä peli Hyundai Sonata 2,0 CRDi GLS Aut. Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kuinkahan tuossa tekniikka kestää. Onko tota samaa crdi konetta myös muilla merkeillä vai onko se hyundain oma?

Oon myös katsellut C-Mersua, mutta samalla hinnalla saa jonkun 300 tai 400 tkm ajetun w203 koppasen. Järkivalinta siis olis tollainen hyundai.

Kilsoja tulee varmaan 30000 vuodessa, joten bensakin olisi ehkä vaihtoehto. Näillä pakkasilla kaipaisi sitä bensaa ainakin, kun ei tuo vanha diesel volvo oikein meinaa lähteä käyntiin.
 
Ei ne hirveästi toisistaan eroa ja kyllä, tarkoitin tiptronicia ja otin multitronicin siihen vain lisäykseksi.

Toinen on perinteinen öljyä vatkaava automaatti ja toinen portaaton CVT tyyppinen ratkaisu. Äkkiseltään en keksi, mikä niissä olisi yhteistä?

Internetissä kaikki on surullisen kuuluista. Aina on kaiman velipuolella hajonnut just sama laite :D
 
Toinen on perinteinen öljyä vatkaava automaatti ja toinen portaaton CVT tyyppinen ratkaisu. Äkkiseltään en keksi, mikä niissä olisi yhteistä?

Internetissä kaikki on surullisen kuuluista. Aina on kaiman velipuolella hajonnut just sama laite :D
Niin no, ilmaisin itseni näköjään varsin huonosti. Tarkoitin että niillä ei ole juuri eroa hajoamisherkkyydessä. Ja kyllä mä aika vakuuttunut olen siitä että tuo todellakin on kovin vikaherkkä loota. Tosiaan kun noita googlettelee niin ei se todellakaan rohkaise ostamaan kyseistä laitetta.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom