Auton ostamisen sietämätön tuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hopeanharmaa on parhaita värejä ylläpidon kannalta, kunhan auto vaan ei ala ruostua. Ruoste näkyy hyvin helposti hopeassa, muuten ei ongelmia. Musta on aina likaisen näköinen, vaikkakin kiva väri. Valkoinen on myös suosikkeja, mutta melkein yhtä työläs ylläpitää siistinä, kuin musta. Hopea on hyvännäköinen ja tosiaan helppohoitoinen eli kelpaa ainakin minulle.

Kaikki ei halua väriä mikä näyttää puhtaanakin likaiselta.

Ruskea on kans yks kammottavin autonväri. Ihan kakkanruskeista sierroista hienonkakkanruskeisiin audeihin. Ainoa poikkeus on ruskeeseen taittava mocca brown värinen passat, joka mulla joskus oli. Näytti normaalisti mustalta, mutta auringonpaisteessa vähän ruskehtavalta. Suomessa kun ollaan niin auto oli musta. Mun mielestä hirveitä kaikki erikoiset tai muuten värikkäät (poislukien ferrarin punainen), pastellit ym.

Kaikki ei halua väriä mikä näyttää puhtaanakin likaiselta.

Millä silmillä tuo näyttää likaiselta?

1365495388363496.jpg

Ehkä automalli vaikuttaa kans millasena värin näkee

Aivan, toisiin autoon sopii tietyt värit paremmin kuin toisiin. Makuasioita pitkälti mistä väristä kukin tykkää. :piis:
Itse pidän mustaa yleisesti tyylikkäimpänä värinä, valkoinenkin on hieno monessa autossa mutta Suomen talvessa arka väri pitää puhtaana.
Parkkipaikalla näin juuri haalistuneen keltaisen vanhan Mersun, tälläiset värit kyllä rajaa jo ostajia pois edelleen myynnissä.

Aivan, toisiin autoon sopii tietyt värit paremmin kuin toisiin. Makuasioita pitkälti mistä väristä kukin tykkää. :piis:
Itse pidän mustaa yleisesti tyylikkäimpänä värinä, valkoinenkin on hieno monessa autossa mutta Suomen talvessa arka väri pitää puhtaana.
Parkkipaikalla näin juuri haalistuneen keltaisen vanhan Mersun, tälläiset värit kyllä rajaa jo ostajia pois edelleen myynnissä.

Nyt vois taas hommata mustan auton kun on mahdollisuus pitää kesät talvet painepesuria käyttövalmiina , muuten toi musta on kyllä Suomeen ihan hillittömän huono väri.

Nyt vois taas hommata mustan auton kun on mahdollisuus pitää kesät talvet painepesuria käyttövalmiina , muuten toi musta on kyllä Suomeen ihan hillittömän huono väri.

Tätä mä en oo ikinä ymmärtäny, jos väri on hyvä niin se on hyvä väri vaikka oltais siperiassa ja satais paskaa taivaalta. Jos saisin valita autooni värin niin ottaisin SEN MIKÄ ON HIENOIN. Toisaalta ollaanhan suomessa eli kriteerit auton hankinnassa ovat 1. järkevyys 2. tavanomaisuus 3. uudestaan järkevyys

Edit. jatkotilitys: Sitäpaitsi pitäishän sitä kuitenkin pestä eli onko likaisenakin ok:n näköinen väri lähinnä siks ettei jaksa pestä? En keksi yhtään syytä. Vaikka kriteerinä ois vain järkevyys niin eihän se ole järkevää ostaa tylsän väristä autoa :D Ihan vitun suomalaista.

Makuasioita pitkälti mistä väristä kukin tykkää. :piis:
Näinhän se on. Itse en oikein valkosesta ja muista lähellä sitä olevista (harmaa, hopea jne.) väreistä välitä, eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa näkyykö lika niissä helposti. En ymmärrä niiden suosiota. Tylsiä värejä. Jotenkin autosta tulee niin "riisutun", arkisen näköinen. Varmasti toki on poikkeuksia että joku yksittäinen auto näyttää hienolta vaikka olisi tuon värinen (varsinkin lumisella taustalla?) mutta yleisesti ottaen.

Näinhän se on. Itse en oikein valkosesta ja muista lähellä sitä olevista (harmaa, hopea jne.) väreistä välitä, eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa näkyykö lika niissä helposti. En ymmärrä niiden suosiota. Tylsiä värejä. Jotenkin autosta tulee niin "riisutun", arkisen näköinen. Varmasti toki on poikkeuksia että joku yksittäinen auto näyttää hienolta vaikka olisi tuon värinen (varsinkin lumisella taustalla?) mutta yleisesti ottaen.
Valkoista väriä oon kanssa karttanut vuosikausia, ja itselle sanonut, että sellaista ei pihaan tuu!
Tuossa loppu vuodesta tuli hommattua aivan uusi auto, niin käännyin loppupeleissä valkoiseen väriin:D
Nyt on pihassa valkoinen ja musta auto, niin kyllä tuo valkoinen väri on vittumaisempi pitää puhtaana!
Ensinnäkin valkoisessa näkyy todella helpostin pinttynyt paska, mitä mustassa ei näy.
Onhan sillä eroa, että onko auto valkoinen, vai valkoinen;)
1.jpg

nissan-gt-r-5746240_b_51813677.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tätä mä en oo ikinä ymmärtäny, jos väri on hyvä niin se on hyvä väri vaikka oltais siperiassa ja satais paskaa taivaalta. Jos saisin valita autooni värin niin ottaisin SEN MIKÄ ON HIENOIN. Toisaalta ollaanhan suomessa eli kriteerit auton hankinnassa ovat 1. järkevyys 2. tavanomaisuus 3. uudestaan järkevyys

Edit. jatkotilitys: Sitäpaitsi pitäishän sitä kuitenkin pestä eli onko likaisenakin ok:n näköinen väri lähinnä siks ettei jaksa pestä? En keksi yhtään syytä. Vaikka kriteerinä ois vain järkevyys niin eihän se ole järkevää ostaa tylsän väristä autoa :D Ihan vitun suomalaista.

Musta nyt sattuu olemaan sellainen väri että se ei näytä hyvältä kuin vain ja ainoastaan juuri pestynä, esim metallinsininen tai harmaa taas pysyy puhtaan näköisenä huomattavan paljon kauemmin..
Mulla oli aikoinaan musta audi ja mua vitutti suoraan sanottuna saatanasti se että vaikka käytin sitä pesussa tyyliin kerran viikkoon silti se oli 90% ajasta paskaisen näköinen, kesällä siitepöly ja hiekka syksy-kevät loska ja lumipaska-

Seuraava harrasteauto on musta ja sitä varten sitten viritellään pesuri valmiiksi tohon pihalle että voi pestä sen ennen jokaista ajelua :D

edit: jatkotilitys ja kyllä autoa pitää pestä on vaan vähän eroa pitääkö se pestä 2x viikkoon vai 1x 2 viikkoon jotta auto näyttäisi hyvältä.

Musta nyt sattuu olemaan sellainen väri että se ei näytä hyvältä kuin vain ja ainoastaan juuri pestynä, esim metallinsininen tai harmaa taas pysyy puhtaan näköisenä huomattavan paljon kauemmin..
Mulla oli aikoinaan musta audi ja mua vitutti suoraan sanottuna saatanasti se että vaikka käytin sitä pesussa tyyliin kerran viikkoon silti se oli 90% ajasta paskaisen näköinen, kesällä siitepöly ja hiekka syksy-kevät loska ja lumipaska-

Seuraava harrasteauto on musta ja sitä varten sitten viritellään pesuri valmiiksi tohon pihalle että voi pestä sen ennen jokaista ajelua :D

edit: jatkotilitys ja kyllä autoa pitää pestä on vaan vähän eroa pitääkö se pestä 2x viikkoon vai 1x 2 viikkoon jotta auto näyttäisi hyvältä.[/QUOTE
]
Puhumattakaai, kuinka monta pesee autonsa kerran pari vuodessa sillä "Esson" katuharjapesulassa:D

alkaa menee taas hifistelyks ja varsinkin kun aiheena on auton ostamisen sietämätön tuska.. nyt nillitetään että missä sen auton saa pestä ;)

Vanha auto oli tumman sininen tms, vaihteli väriä riippuen valaistuksesta, pimeällä ihan jees, auringossa "ruma" omaan silmään. käytettyjen autojen ostossa kun ei vaan aina pääse väriä valkkaamaan, 3,5v hiukka vitutti väri kokoajan
Nyt vaihtui candy white väriin, ei vituta enää.. käytettynä taas, mutta nyt yhtenä kriteerinä oli tietty väri, ja kun sattu löytymään vielä muutenkin speksit kunnossa oleva yksilö, niin auton hankkimisen tuska helpotti hetkeksi.

ottaisin SEN MIKÄ ON HIENOIN.

Edit. jatkotilitys: Sitäpaitsi pitäishän sitä kuitenkin pestä eli onko likaisenakin ok:n näköinen väri lähinnä siks ettei jaksa pestä?

Noh, kun joskus pääset töihin ja ostat sen oman auton jota kaikkien muiden hommien ja harrasteiden lisäksi peset ja puunaat kaiken päivää, niin mieli saattaa muuttua vielä.
Sitäpaitsi harmaa on hieno. ;) Musta ja valkoinen varsinkin on jotenkin valjuja.

Toki auton voi pilata jollain ihan älyttömillä väreillä mut jos se on hieno ni se on ihan sama onko se valkonen vai musta vai ruskee vai harmaa jne.

Mulla on Platinum Grey metallic värinä ja siitä se on kätevä kun ei ole mahdollisuutta pestä itse niin ei ihan joka viikko tarvi käydä pesettämässä. Mutta aika pientä tuskaa kai väri kuitenkin auton ostoon tuo; kunhan budjetin, merkin ja mallin saa lyötyä lukkoon vaihteiston, polttoaineen ja tarvittavien lisävarusteiden ohella niin jonkun normaalin värin löytää yleensä käytetyistäkin.

Edit. Niin ja seuraava auto tulee olemaan musta.

Aamulla noudettiin Opel paska paalattavaksi. Tuo on kuitenkin pitkäaikaisin rakas mitä mulla on ollut, tai tulee olemaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom