Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ymmärrä mikä itseisarvo uusi auto on, varsinkin jos vanha toimii kuin uusi. Takkiin tulee joka tapauksessa tuhansia kun lähtee vaihtamaan. Ja paskalla tuurilla saa jonku maanantaikappaleen riesakseen.
 
En ymmärrä mikä itseisarvo uusi auto on, varsinkin jos vanha toimii kuin uusi. Takkiin tulee joka tapauksessa tuhansia kun lähtee vaihtamaan. Ja paskalla tuurilla saa jonku maanantaikappaleen riesakseen.

Tässä unohdetaan taas se mikä on kivaa. Uudella autolla on vaan kiva ajaa. Ja vanha, toimivakin, kottero on vaan kiva vaihtaa uutee:) viis masseista. Siks käydää töissä.
 
Mielipiteitä kaivataan!

Autollani Auris -08 on ajettu nyt 80tkm. Ensi vuonna tulee varmaan ajettua taas n. 25 tkm, eli vuoden päästä mittarissa on tod näk. +100tkm.
Luulen, että lähellä 100tkm ja sen jälkeen arvonlasku yleensä vaan kiihtyy ja ostajia kaikkoaa. Nyt olisi usempi kuukausi aikaa myydä ja ostaa keväämmällä vähemmän ajettu tilalle. Mitään muuta syytä ei ole vaihtaa kuin, että kovilla kilsoilla tuosta ei taida enää paljon saada.
Yrittäisittekö itse myydä nyt pois vai vasta vajaan vuoden päästä kun silloin on taas töiden puolesta hyvin aikaa?

Jos tässä rahaa ajattelee niin päinvastoin se hinnanlasku hidastuu mitä vanhemmaksi auto muuttuu ja mitä enemmän siihen tulee kilsoja sitä vähemmän se kilometri mittarissa laskee hintaa :) Mutta jos haluaa ajaa uudella/suht uudella ja vähän ajetulla autolla kannattaa se perustella itelleen jollain muulla, kuin taloudellisilla perusteilla :D
 
Tulee taas hyvää tiliä Ollilalle ja takana häärääville henkilöille, kun jokaiselle autoilijalle lyödään pakolliseksi GPS autoon. Vaihtoehtoina kun on maksaminen tai itkeminen ja maksaminen, joku rikastuu aina!

Onhan tuo varmasti hyvä työllistäjä, mutta kunkasmoni joutuu jättämään töihin menot kun ei enää kannata jos tuo GPS tulee pakollisiksi autoihin. Itsellä ei ainakaan kiinnostus työntekoon riitä jos ei kannata. Täälläkun ei kummemmin julkista liikennettä lähitienoilla 30km linjaautopysäkille 2kertaa päivässä käy viikolla linjaauto (koululaiset hakemassa/tuomassa takaisin) jos sillä aikataululla ei onnaa kokomatka omalla autolla/ taksilla. Ja Työmatka verovähennys taitaa jo pienetä niinpaljon että pitää jo tässävälissä laskea kannattaako työnteko täältä.(luultavasti maksan sen kyllä vapaa-ajasta että työt saa jäädä)
 
Tässä unohdetaan taas se mikä on kivaa. Uudella autolla on vaan kiva ajaa. Ja vanha, toimivakin, kottero on vaan kiva vaihtaa uutee:) viis masseista. Siks käydää töissä.

Kivalla autolla on kiva ajaa. Vaan kai jotkut saa kiksejä siitä, että vaihtaa Auriksesta uuteen saman tyyppiseen autoon (oletettavasti, koska auton ominaisuuksissa ei ollut ilmeisesti vikaa) kun uuden tuntuisen auton saisi sisäpesun ja vahauksen hinnalla ;) Mutta tosiaan, eihän se minulta ole pois.
 
Mitenköhän käy kilometriveron tullessa, kun uusista autoista tippuu hinnat uuden verotuksen takia, annetaanko kaikille tän hetkisille autoilijoille jonkin sortin etua, kun verot on jo ostotilanteessa ja vuosittain maksettu, epäilen vahvasti. Maksetaan tupla, eikun triplaveroa siis! Pakkohan ne rahat on jostain saada...
 
Kivalla autolla on kiva ajaa. Vaan kai jotkut saa kiksejä siitä, että vaihtaa Auriksesta uuteen saman tyyppiseen autoon (oletettavasti, koska auton ominaisuuksissa ei ollut ilmeisesti vikaa) kun uuden tuntuisen auton saisi sisäpesun ja vahauksen hinnalla ;) Mutta tosiaan, eihän se minulta ole pois.


Tuo oli varmaan mulle suunnattu. Kuka mistään "kikseistä" on puhunut. Miten Auriksesta ja kikseistä voi edes puhua samassa lauseessa.
Niin kuin kirjoitin aiemmin viestissäni haluan ajaa uudehkolla autolla. Edellinen autoni oli vanha Honda Prelude se oli hauskapeli mutta lopussa alkoi tulla kaikennäköistä pikkuvikaa vikaa vikaa.
Mulla on nyt työmatka 65km suunta niin luotettavuus on tärkeä. Jos löytäisi auton joka vie vielä hieman vähemmän kuin tuo nykyinen. Ei tässä nyt ole mitään ihmeellistä jos vaihtaa tavallisen 5v vanhan hieman uudempaan kun talouden puolesta tämä hyvin mahdollista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo oli varmaan mulle suunnattu. Kuka mistään "kikseistä" on puhunut. Miten Auriksesta ja kikseistä voi edes puhua samassa lauseessa.
Niin kuin kirjoitin aiemmin viestissäni haluan ajaa uudehkolla autolla. Edellinen autoni oli vanha Honda Prelude se oli hauskapeli mutta lopussa alkoi tulla kaikennäköistä pikkuvikaa vikaa vikaa.
Mulla on nyt työmatka 65km suunta niin luotettavuus on tärkeä. Jos löytäisi auton joka vie vielä hieman vähemmän kuin tuo nykyinen. Ei tässä nyt ole mitään ihmeellistä jos vaihtaa tavallisen 5v vanhan hieman uudempaan kun talouden puolesta tämä hyvin mahdollista.


Aina ei kannata tuijottaa pelkkää ikää. Vanhemmistakin löytyy vähän ajettuja "helmiä". Esim urheilullisella alustalla, erikoisvanteilla, kemppiperällä varustettu sportswagon hakkaa monet uudemmat ihan mennentullen. Lada 2104 Farmari 1996 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Tuo oli varmaan mulle suunnattu. Kuka mistään "kikseistä" on puhunut. Miten Auriksesta ja kikseistä voi edes puhua samassa lauseessa.
Niin kuin kirjoitin aiemmin viestissäni haluan ajaa uudehkolla autolla. Edellinen autoni oli vanha Honda Prelude se oli hauskapeli mutta lopussa alkoi tulla kaikennäköistä pikkuvikaa vikaa vikaa.
Mulla on nyt työmatka 65km suunta niin luotettavuus on tärkeä. Jos löytäisi auton joka vie vielä hieman vähemmän kuin tuo nykyinen. Ei tässä nyt ole mitään ihmeellistä jos vaihtaa tavallisen 5v vanhan hieman uudempaan kun talouden puolesta tämä hyvin mahdollista.

Lähinnä tuota gonzalessin ajatusmallia kommentoin, että uusi = kiva. Nimenomaan ei voikaan puhua.

Jos tahtoo uuden auton niin silloin tahtoo. Mutta jos vielä saan kommentoida, niin en usko että 80tkm ajettu auto on oleellisesti epäluotettavampi kuin uusi. Pienempi kulutus on tietty kotiinpäin, jos auton vaihtaa joka tapauksessa.
 
Jep auton osto on tosiaan sietämätön tuska ja sitä tuskaa lisää se että kun olet löytänyt juuri oikean auton jätät ottamatta kaskon autoosi ja kuukauden parin päästä lojautat "lievän" nokkakolarin
t. nimimerkillä toissapäivänä lievänokkakolari ja 2500-3000e remppoihin omaan autoon koska ei löytynyt kaskoa..

kylläpä se nakertaa!
 
Tilanne on semmoinen, että pihaan taitaa tulla Avensis. Ongelmana löytämisessä on vain se, että 80% käytetyistä on oksettavan rumia hopeisia/harmaita.
 
Tilanne on semmoinen, että pihaan taitaa tulla Avensis. Ongelmana löytämisessä on vain se, että 80% käytetyistä on oksettavan rumia hopeisia/harmaita.

Suomalaisilla on joku sairas fiksaatio ostaa Toyotansa hopeanharmaana, itse törmäsin samaan ilmiöön nykyistä nAurista ostaessa. Mustaa etsin mutta tällä kertaa meni muut asiat edelle (pienet kilsat, hinta).
 
Suomalaisilla on joku sairas fiksaatio ostaa Toyotansa hopeanharmaana, itse törmäsin samaan ilmiöön nykyistä nAurista ostaessa. Mustaa etsin mutta tällä kertaa meni muut asiat edelle (pienet kilsat, hinta).

Tuntuu hieman ristiriitaiselta että ostetaan käytettyä avensista tai aurista, mutta kritisoidaan sitä että tarjonta on harmaata...? Toyotaa ei pitäisi saadakaan muutakuin harmaana, ilman metalliväriä.
 
Mitä vikaa harmaassa? Näyttää hyvältä ja on huoleton ylläpitää.
Jotain autoja, esim vanhempia Astroja, näkee välillä sellasena oliivinvihreänä. Siinä on oikeasti hirvittävä auton väri. Tai no, mikä tahansa vihreä. Tai nissanin pinkki.

Ei löytynyt kuvaa siitä oikeasta, mutta tämä on tarpeeksi lähellä.
216912990_1024.jpg


No nyt, tuossa se oikea sävy kaikessa ankeudessaan: Opel Astra 2.0DI Comf Wagon A Farmari 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto

Nisukka:
mediacab3jszl.jpg
 
Hopeanharmaa on parhaita värejä ylläpidon kannalta, kunhan auto vaan ei ala ruostua. Ruoste näkyy hyvin helposti hopeassa, muuten ei ongelmia. Musta on aina likaisen näköinen, vaikkakin kiva väri. Valkoinen on myös suosikkeja, mutta melkein yhtä työläs ylläpitää siistinä, kuin musta. Hopea on hyvännäköinen ja tosiaan helppohoitoinen eli kelpaa ainakin minulle.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom