Auton ostamisen sietämätön tuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ainiin isäntä haluaisi ostaa:
Lincoln Town Car limousine.
Sitten olis yksi mun haave auto Dodge ram 4x4 paripyörillä (en oo löytänyt sopivaa) tämä sopis molempien makuun.
mutta autoja ei oo koskaan liikaa.:)

67.jpg

Sitten olis yksi mun haave auto Dodge ram 4x4 paripyörillä (en oo löytänyt sopivaa) tämä sopis molempien makuun.

Dodge olis kyllä meleko äijä vekotin. Korotettuna vielä on aika kunnioitusta herättävä. Jenkeistä kyllä löytyy vaihtoehtoa vaikka kuinka. Ensimmäisenä tulee mieleen perus Mustangit ja muut. Riippuu vähän millanen maku on. Mahtaa olla tilanne enemmän sellainen, että kun oikea osuu kohalle niin sen tietää. Ei auta paljon etsiä.

Aijaa. Omat kokemukset on liikkeissä juuri päinvastaiset. Ne rahoitukset on niille kannattavia ja mieluummin myyvät autoja rahoituksella. Tämä taas ei sovi itselle, sillä taloa lukuun ottamatta en osta koskaan mitään velaksi. Tosin kokemukset muutaman vuoden takaa. Nykyään en suostu laittaa senttiäkään hankintahintaan omista, vaan vapaalla autoedulla mennään. Mutta tämä viestini loppuosa oli jo offtopicia...

Rahoitukset ovat kannattavia juu, koska a: kun ostat auton luotolla niin tinkivara on yleensä ihan paska, jolloin autoliike saa isomman voiton..
viime kerralla kun vaihdoin 2 kulkuneuvoa sain siitä todella hyvän vaihtotarjouksen (käteishinta oli kuitenkin 1000€ vähemmän).
b: myyjät saa tai ainakin saivat vielä muutama vuosi sitten provikkaa myydyistä rahoituksista.

Esim toi viimeisin hankinta: vaihtohinta rahoituksella olisi ollut 1000€ enemmän kuin käteishinta, tämän päälle olisi tullut käsittelymaksut ja korot jolloin 12 000€ autosta olisi saanut maksaa +15 000€

Oon kanssa ajoittain haaveillut dodgesta, mutta ei kyllä perse kestäis mun ajolla sen polttoainekuluja. Karkeesti arvioiden menis 10k€ polttoaineisiin :D Just pari viikkoo takaperin oli tutun kanssa puhetta, jolla oli dodge, että talvikelissä meni jotain 18 litraa ainetta ja olikohan kesäkelissä jotain 13-15 litraa. Kyllä sillä sitten pärjäisi, jos ajoa tulisi alle 20tkm vuodessa, mutta kun tulee yli 40tkm niin parempi ajaa nykyisellä autolla. Lottovoittoa odotellessa :D

Oon kanssa ajoittain haaveillut dodgesta, mutta ei kyllä perse kestäis mun ajolla sen polttoainekuluja. Karkeesti arvioiden menis 10k€ polttoaineisiin :D Just pari viikkoo takaperin oli tutun kanssa puhetta, jolla oli dodge, että talvikelissä meni jotain 18 litraa ainetta ja olikohan kesäkelissä jotain 13-15 litraa. Kyllä sillä sitten pärjäisi, jos ajoa tulisi alle 20tkm vuodessa, mutta kun tulee yli 40tkm niin parempi ajaa nykyisellä autolla. Lottovoittoa odotellessa :D

No kyllähän noita kilsoja meilläkin tulee, mutta ylensä ei ajeta vai yhdellä autolla. Aamulla lähetään autolla joka sopii päivän ajelumielen/tarkoituksen mukaan. Tämään kun oli tiet auraamatta ja keli kehno tuo neliveto. Huomenna varmasti joku muu auto alla. Kiva ajella eri autoilla. Lapset haluaisivat jälleen vanhan Chevy Vanin, kai nämä auto kuumeet johtuu hyvista muistoista matkan varrelta. Tuo lottovoitto kuullostas kyllä minunkin korvaan ihan kivalta, en kyllä lottoa. Mutta on siinä puolensakin että sitä rahaa ole liikoja, elämästä pitää mielestäni nauttia ja elää unelmia todeksi. Päivä kerrallaan ja rahapussin sallimissa rajoissa. niin ettei tarvi sitten myöhemmin aatella että olis ollut kiva... mitä jos olis tehnyt....

Dodge olis kyllä meleko äijä vekotin. Korotettuna vielä on aika kunnioitusta herättävä. Jenkeistä kyllä löytyy vaihtoehtoa vaikka kuinka. Ensimmäisenä tulee mieleen perus Mustangit ja muut. Riippuu vähän millanen maku on. Mahtaa olla tilanne enemmän sellainen, että kun oikea osuu kohalle niin sen tietää. Ei auta paljon etsiä.

Meen perheessä auto maku liikkuu laidasta laitaan. Mutta kyllähän Dodge joidenkin naistenkin auto on ?:jahas: Eihän sitä aamulla tiedä mikä auton illalla ajaa talliin.
Välillä vaan tulee hirmunen kuume johon ei auta muukuin ettiä joku auto, heräte ostoja tulee aina välillä:jahas: muuta niiltä ei voi välttyä.

No kyllähän noita kilsoja meilläkin tulee, mutta ylensä ei ajeta vai yhdellä autolla. Aamulla lähetään autolla joka sopii päivän ajelumielen/tarkoituksen mukaan. Tämään kun oli tiet auraamatta ja keli kehno tuo neliveto. Huomenna varmasti joku muu auto alla. Kiva ajella eri autoilla. Lapset haluaisivat jälleen vanhan Chevy Vanin, kai nämä auto kuumeet johtuu hyvista muistoista matkan varrelta. Tuo lottovoitto kuullostas kyllä minunkin korvaan ihan kivalta, en kyllä lottoa. Mutta on siinä puolensakin että sitä rahaa ole liikoja, elämästä pitää mielestäni nauttia ja elää unelmia todeksi. Päivä kerrallaan ja rahapussin sallimissa rajoissa. niin ettei tarvi sitten myöhemmin aatella että olis ollut kiva... mitä jos olis tehnyt....

Meen perheessä auto maku liikkuu laidasta laitaan. Mutta kyllähän Dodge joidenkin naistenkin auto on ?:jahas: Eihän sitä aamulla tiedä mikä auton illalla ajaa talliin.
Välillä vaan tulee hirmunen kuume johon ei auta muukuin ettiä joku auto, heräte ostoja tulee aina välillä:jahas: muuta niiltä ei voi välttyä.

Tarkotin tuolla äijällä lähinnä sitä, että vehkeessä on munaa vaikka muille jakaa. Hyvin voi naisetkin moisella ajaa, jos tuntuu siltä. Voisin melkeen vannoa, että joskus olisin jopa nähnytkin naisen moisen ratissa. Pohjosessa, kun noita on tullut nähtyä 4-5 eri autoa. Jokainen ollut kyllä sellainen, että jos vain joskus itsellä lompakko antaa periksi, niin menee kyllä harkintaan.
Tuli mieleen samankaltaisista autoista Fordin F-sarjalaiset, nekin on varsin räyhäkkäitä vehkeitä. Näin talven liukkaille voisi myös miettiä Defenderiä tai Mersun G-sarjaa isolla moottorilla. Subarut ja Mitsut varmaan parempi unohtaa, veikkaan että on teidän makuun liian "muovisia".
Toivottavasti löytyy kuumeeseen helpotusta :)

Mutta on siinä puolensakin että sitä rahaa ole liikoja, elämästä pitää mielestäni nauttia ja elää unelmia todeksi. Päivä kerrallaan ja rahapussin sallimissa rajoissa.
---------
Eihän sitä aamulla tiedä mikä auton illalla ajaa talliin.

007f7de419448d250aecd017c68427f2e7a5be3f4fa5584acba1385b501adffc.webp

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heh, toissapäivänä oli jollakin aasilla tuskaa havaittavissa.. Mulla on auto myynnissä ja tuli puhelu jossa hemmo yrittää painottaa mulle kuinka paska ja ei haluttu mun auto on, samalla myös esitti loistavan tarjouksen vajaa puolet mitä halvin vastaava maksaa nettiautossa.. No hetken aikaa jaksoin kuunnella ja toivotin ostajakandidaatille hyvää matkaa helvettiin :) Niin eikös tää saatanan urpo alkanu vielä pommittaa tekstiviesteillä ja yritti niissä selittää edelleen miksi mun kannattaisi myydä autoni 60% alennuksella hänelle.. Ja kuinka ei kysytty auto on kyseessä.

Onnistuukohan nää joskus vai mitä v.....a luulisi että toi on jo niin turhaa touhua kuin olla voi.,

Kertokaas tomppelille, että jos haen Saksasta auton, sovin vaikka treffit Hampurin lentokentälle kaiffarin kanssa, ostan auton. Mitä minun tarvitsee hommata/ostaa/hankkia valmiiksi, että saan ajaa auton satamaan laivaan ja kuljettaa sen Suomeen?

Tai vaihtoehto B. ajaa se Tanskan ja Ruotsin kautta Suomeen, onko mahdollista?

Et sä mitään voi hankkia valmiiksi/ei tarvi. Auton kanssa ajellaan sitte konttorille ja maksellaan siirtokilvet, joihin sisältyy vakuutuskin.
Vaihtoehto B mahdollinen, ottaa vaan pirusti aikaa ja ne siltatullit + polttoainekustannukset tekee siitäkin aika kalliin vaihtoehdon. Toki jos ajat ihan pohjoissuomeen ni varmasti halvempi ku lautalla Helsinkiin ja siitä Inariin.

Edit. Täällä asuvana sitä vaivaa täytyy nähdä sen verran, että ottaa vakuutuksen etukäteen ja siitä saatavalla kuitilla käy hakemassa/teetättämässä kilvet, joiden kanssa auton saa sitten haettua.

Onnistuukohan nää joskus vai mitä v.....a luulisi että toi on jo niin turhaa touhua kuin olla voi.,

Ei ne onnistu. Elleivät sitten tuurilla saa jotain kolaripommia mustalaiselta ostettua. Itsellekin aina autoa myydessä soittelevat samat tyypi. Jaa pyynti 20te? Hehhee. Tarjoon 10te. Hehhee. Ei kelepaa? Hehhee. Soitteleppa poika sitte ku kelepaa. Hehhee.

Sama kun möin käytetyt vanteet renkaineen vuosi sitten. Hintapyynti 300e. Joku tarjos 150e sisältäen postin Rovaniemelle. 150€:lla mielimmin tuuttaan vanteet roskiin ja säästän parin tunnin seikkailut matkahuollossa...

En mäkään kyllä usko, ja tolla mun rotiskollakin on pyyntiä 16k€ eli ihan kohtuu alennusta yritti saada :) ei menny sekään jakeluun ku yritin selittää että mun ei ole mikään pakko tätä myydä! ja vaikka olisikin niin en tosiaan tohon hintaan myisi edes sukulaisille- Ostajan vastaus, njoo mut ei sillä ole arvoa kun 5-6 tuhatta euroa........ Nettiautossa tosiaan halvin vastaava 2-3k€ halvempi kuin mun pyynti ja kutakuinkin puolet enemmän ajettu :rock:

Heh, toissapäivänä oli jollakin aasilla tuskaa havaittavissa.. Mulla on auto myynnissä ja tuli puhelu jossa hemmo yrittää painottaa mulle kuinka paska ja ei haluttu mun auto on, samalla myös esitti loistavan tarjouksen vajaa puolet mitä halvin vastaava maksaa nettiautossa.. No hetken aikaa jaksoin kuunnella ja toivotin ostajakandidaatille hyvää matkaa helvettiin :) Niin eikös tää saatanan urpo alkanu vielä pommittaa tekstiviesteillä ja yritti niissä selittää edelleen miksi mun kannattaisi myydä autoni 60% alennuksella hänelle.. Ja kuinka ei kysytty auto on kyseessä.

Joo kyllä noita ihme tyyppejä riittää, jotka soittelee ja rupee puhelimessa tarjoomaan/tinkaamaan hintaa tai pyytämään, että voisitko tulla autolla johonkin vastaan. Noihin oon sanonu kylmästi, että tule paikan päälle rahojen kanssa. Jos tyyppi taas vaikuttaa asialliselta ja tuntuis olevan tosissan niin oon puhelimessa hintaa kysyttäessä antanut vaikka 100€ alennusta pyynnistä, että sillä saat hakea, mutta en sitten paikan päällä ole tingannut hinnasta enään euroakaan. Kyllä ne tavarat/auton saa yleensä myytyä lähelle pyyntihintaa, jos vaan se pyynti on järkevä. Persnettoo noitten autojen kanssa tulee kuitenkin :D

^kerran möin renkaat niin, että kaveri ensin ilmoitti ostavansa ne. Teki oharit mutta ilmoitti, että on työkiireitä, että voinko varata. No tottakai voi. Pari viikkoa meni sitten näin, kunnes herra tuli vihdoin paikalle. Ukon ajaessa pihaan sanoin, että peruuttelee auton tuonne tallille kun renkaat ovat siellä ulkona valmiina. Äijä sanoikin, että kattotaan ensin niitten kunto jne. Sanoin suoraan että kaupat on jo tehty ja nyt nostetaan renkaat autoon ja annat rahat :D Stna ensin sanoo ottavansa, meikä varaa renkaat enkä myy muille halukkaille ja sitten halutaankin tarkastaa tavaraa. Jos haluaa tsekata renkaat, niin tulee ensimmäinä paikalle eikä ilmoita jo puhelimessa ottavansa renkaat....

Suositut

Back
Ylös Bottom