Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toi paskanruskea paskatti paskanruskealla sisustalla on oikeasti perhanan komea peli. Laadukkuus on käsinkosketeltavissa. Itsellämme oli todella todella lähellä pistää valkosena toi kun sopiva käytetty sattui eteen alle 10tkm ajettuna. Ketjukoneen ongelmat ja myyjän heikohko ensitarjous tiputti ton pois ja tilasin sit uuden Octavian. Onhan ocu uudempaa tekniikkaa ja Passat jo lienee n. 7? Vuotta vanha malli. No, kaupanteon jälkeen Passatin myyjä tuli vastaan vielä ja olisin sillä hinnalla kaupat tehnytkin mutta kun oli jo nimi paperissa niin nyt on odoteltu 3kk Skodaa. Auton pitäisi olla matkalla siis jo, en usko että ehtii aivan 31.7.

Onnea uudesta autosta! :thumbs:
 
Toi paskanruskea paskatti paskanruskealla sisustalla on oikeasti perhanan komea peli. Laadukkuus on käsinkosketeltavissa. Itsellämme oli todella todella lähellä pistää valkosena toi kun sopiva käytetty sattui eteen alle 10tkm ajettuna. Ketjukoneen ongelmat ja myyjän heikohko ensitarjous tiputti ton pois ja tilasin sit uuden Octavian. Onhan ocu uudempaa tekniikkaa ja Passat jo lienee n. 7? Vuotta vanha malli. No, kaupanteon jälkeen Passatin myyjä tuli vastaan vielä ja olisin sillä hinnalla kaupat tehnytkin mutta kun oli jo nimi paperissa niin nyt on odoteltu 3kk Skodaa. Auton pitäisi olla matkalla siis jo, en usko että ehtii aivan 31.7.

Onnea uudesta autosta! :thumbs:

Tuo malli tuli periaatteessa 2011 ja VW:n mukaan se on "ihan uusi", mutta kyllähän se oikeasti pohjautuu pitkälti siihen edelliseen malliin.
Tosin paljon tuohon on tullut sellaisia varusteita, joita ei ennen ollut saatavilla.
Esim. kuljettajan väsymyksen tunnistus on tuossa omassa versiossa vakiona. Sähköinen seisontajarru on muuten kätevä laite, ei tartte muistaa ottaa päältä, kun lähtee ajelemaan :D
Start & Stop on ainoa sellainen varuste, joka on omasta mielestä turha. Sen saa kyllä napista painamalla pois, mutta yleensä sen muistaa vasta, kun ekoissa liikennevaloissa auto sammuu :D

edit:
Niin ja en ottanut Start and Stop systeemiä "vapaaehtoisesti", tulee automaattisesti tuon Bluemotion malliston kanssa.
 
Sähköjarru on kyllä just sitä saksalaista insinöörityön "laatu"näytettä eli paskatekniikkaa jota vw-kuskit tulevat foorumeillekin kiroilemaan kun se on mennyt paskaksi ja takuu on loppu. Tuskin taas toimintatonni riittää kun sen viilaa kuntoon. Sillon kun toimii niin aika kiva varuste, Golfissa koittelin sitä.

Passatissa on upea se viisarikello kojelaudassa, tosin sehän on suora kopio AMG-mersusta 10v takaa mutta silti.
 
Sähköjarru on kyllä just sitä saksalaista insinöörityön "laatu"näytettä eli paskatekniikkaa jota vw-kuskit tulevat foorumeillekin kiroilemaan kun se on mennyt paskaksi ja takuu on loppu. Tuskin taas toimintatonni riittää kun sen viilaa kuntoon. Sillon kun toimii niin aika kiva varuste, Golfissa koittelin sitä.

Passatissa on upea se viisarikello kojelaudassa, tosin sehän on suora kopio AMG-mersusta 10v takaa mutta silti.

Mulla on onneksi liisari tuo auto, joten ei paljon itketä jos (kun) jotain hajoaa :D
Se kello on tosiaan ihan helkkarin hieno ja juuri oikeaan kohtaan sijoitettu.
 
Voi kun sais joskus liisarina Bemarin. Tai noh, saisinhan minä mutta ei se kovin halvaks tulis siltikään, mieluummin pajattas halvemmalla ja omalla rahalla vähän vanhempaa.
 
Itse tulin siihen tulokseen, kun auton vaihtoa aloin suunnitella, että otan ensimmäistä kertaa liisarin, kun kerran mahdollisuus on.
Tuntuu, että kaikissa nykyautoissa on iso mahdollisuus siihen, että kohdalle osuu yksilö, jossa on kokoajan jotain vikaa.
Tuolla nyt ajetaan se 3 vuotta, joten hyvällä tuurilla ei ehdi paskomaan edes DSG:tä ;)

edit:
Bemarikin olisi ollut toki listoilla, mutta mulla on jo pitkään ollut VW suunnitteilla (Golf tosin silloin, kun omalla rahalla suunnittelin), joten pistin nyt sellaisen sitten.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, tuleeko nuo kulutukset/päästöt automaattisesti automerkin ja -mallin mukaan kun ilmoituksen valmistelee nettiautoon? Jos, niin mistä se tieto on peräisin? Jos ei ja perustuu ilmoittajan omaan arvioon/hänen jostain hankkimaansa tietoon, niin kannattaisi mielestäni käyttää jotain virallista lähdettä kun polttoaineenkulutuksesta puhutaan (vaikka se onkin varmaan aina merkittävästi alakanttiin todelliseen kulutukseen verrattuna..).

Ei, vaan ne kulutukset on tasan tarkkaan mitä myyjä sinne itse kirjaa. Sen takia nettiauton kulutuslukemiin ei ole mitään järkeä vedota. Ehkä suurien autokauppojen ilmotuksissa on uudehkojen autojen osalta tehtaan lukemat, mutta saattaahan noissakin olla ilmotettuna mitä sattuu.
 
Ei, vaan ne kulutukset on tasan tarkkaan mitä myyjä sinne itse kirjaa. Sen takia nettiauton kulutuslukemiin ei ole mitään järkeä vedota. Ehkä suurien autokauppojen ilmotuksissa on uudehkojen autojen osalta tehtaan lukemat, mutta saattaahan noissakin olla ilmotettuna mitä sattuu.

Itse laitoin Ceediä myydessä tehtaan ilmoittamat vaikka toki tiesin, että eihän ne pidä lähellekään paikkaansa.
Kia ja Hyundaihan sai noottia siitä, että ovat ilmoittaneet turhan alhaisia kulutuksia ja voin sanoa, että ihan syystä ;)
 
Itse laitoin Ceediä myydessä tehtaan ilmoittamat vaikka toki tiesin, että eihän ne pidä lähellekään paikkaansa.
Kia ja Hyundaihan sai noottia siitä, että ovat ilmoittaneet turhan alhaisia kulutuksia ja voin sanoa, että ihan syystä ;)

...ja TM:n testissä taisi Audi porsastella eniten. Olikohan ilmoitellut ylu 30% suurempia kulutuksia. Ei tainnut vertailussa yksikään auto olla sitä, mitä paperilla väitettiin. En sitten tiedä, miten kaupat suhtautuisivat, jos maksaisi 10% vähemmän autosta mitä sovitaan. "Joo niin sovittiin, mutta se summahan oli vain semmoinen yleinen arvio ja käytännössä se voi heitellä puolin ja toisin...."
 
...ja TM:n testissä taisi Audi porsastella eniten. Olikohan ilmoitellut ylu 30% suurempia kulutuksia. Ei tainnut vertailussa yksikään auto olla sitä, mitä paperilla väitettiin. En sitten tiedä, miten kaupat suhtautuisivat, jos maksaisi 10% vähemmän autosta mitä sovitaan. "Joo niin sovittiin, mutta se summahan oli vain semmoinen yleinen arvio ja käytännössä se voi heitellä puolin ja toisin...."

Joo, harvoin ne tehtaan ilmoittamat lukemat paikkaansa pitää, mutta olisihan se hyvä, jos olisivat edes sinne päin.
Tuossa mulle tulleessa Passatissa oli TM:n testien mukaan kulutukset yllättävän lähellä ilmoitettua ja ainakin ensimmäiset 300km on mennyt pienellä mullakin. Ajotietokoneen ilmoittama on jossain 5,5/100km luokkaa ja ajo on ollut isolta osin kaupunkiajoa.
Volkkarillahan on ollut tapana myös se, että tehoja tuppaa autoista löytymään joskus reippaastikin enemmän kuin luvataan. Tuntuu, että saattaa olla niin omassakin, koska paljon vaivattomammin liikkuu kuin mulla ollut Kia Ceed, vaikka pitäisi olla vastaava suorituskyky.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajotietokonekkin kyllä tuppaa aika reippaasti näyttämään alakanttiin. Tuo vaivattomampi kulkeminen voi tietenkin johtua myös välityksistä.

Edit. Jos siis vääntö- ja tehokäyrät identtiset. Vähän kyllä eppäilen.
 
Ajotietokonekkin kyllä tuppaa aika reippaasti näyttämään alakanttiin. Tuo vaivattomampi kulkeminen voi tietenkin johtua myös välityksistä.

Edit. Jos siis vääntö- ja tehokäyrät identtiset. Vähän kyllä eppäilen.

Joo, tiedän toki, että ajotietokoneen lukemat eivät pidä täysin paikkaansa. Tosin Passatissa ovat ilmeisesti aika hyvin pitäneet. Pitää jossain vaiheesa laskeskella itse kanssa kulutuksia, mutta tehdään vähän sisäänajoa ensin.
Eihän Ceed ja Passat tietenkään identtisiä ole millään tavalla ja vaihteistoja ei voi verrata, kun Ceedissä oli vanha nelilovinen automaatti ja Passatissa on 7 vaihteen DSG.
Tarkoitin lähinnä sitä, että koneen tilavuus, tehot ja vääntö on lähes 1:1 paperilla.

Numeroiden mukaan Ceedin pitäisi olla jopa ripeämpi, mutta jo pinta- / puolikaasukiihdytykset Passatilla vihjaa muuta. En ole vielä iljennyt pohjaan asti talloa vaikka liisari onkin. Ajellaan nätisti sisään ensin :)
 
En ole vielä iljennyt pohjaan asti talloa vaikka liisari onkin. Ajellaan nätisti sisään ensin :)

Eihän tuollasta nyt tartte sisään ajella muuta kuin lusikka pohjaan. Heitit varmaankin vitsillä ? Homot ja viherpiipertäjät ajaa uusia autoja sisään, kyllä ne motit on huudatettu moneen kertaan jo tehtaalla.
 
Eihän tuollasta nyt tartte sisään ajella muuta kuin lusikka pohjaan. Heitit varmaankin vitsillä ?

Niinhän ne väittää, että nykyisiä koneita ei tarvitse sisäänajaa, mutta itse uskon, että ei siitä ainakaan haittaa ole.
Jokaisella uudella autolla olen alkuun ajellut rauhallisemmin ja koskaan ei ole konevikoja ollut oman käytön aikana, joten ehkä siitä jotain hyötyä on ollut ;)
 
Toi taloudellisuusajo on muuten yhdenlaista moottoriurheilua huipputasolla. Siinä ei kiihdytellä eikä hidastella vaan pidetään se sama nopeus, vaikka 75kmh (mikä sit onkaan). Oli miten tiukka kurvi tahansa, niin se mennään sillä samalla nopeudella tai muuten menee kahden viikon suoritus vituiks. Tiedän tapauksia et noita autoja on menny kurvissa katolleen kun ei voi hidastaa (muuten joutuis taas kiihdyttää optimaalisee nopeutee mikä vie löpöä)
 
Eilen näin Toyota Auris Hybrid Sports Tourerin livenä ja sisältä. En tiedä miksi edes mietin aiemmin sellaista. Tai japsia ylipäänsä. Hyi saatana mikä avaruusalus. Sama homma Rav4 kun pääsi hyttiin istumaan. Subaru on ainoa japsi minkä huolisin ja niistäkin vain Forester.
 
Eilen näin Toyota Auris Hybrid Sports Tourerin livenä ja sisältä. En tiedä miksi edes mietin aiemmin sellaista. Tai japsia ylipäänsä. Hyi saatana mikä avaruusalus. Sama homma Rav4 kun pääsi hyttiin istumaan. Subaru on ainoa japsi minkä huolisin ja niistäkin vain Forester.

Subaruthan on ollu lähes poikkeuksetta ihan hirvittävän rumia sekä ulkoa että sisältä. 10v muita japskeja ja 15v eurooppalaisia jäljessä.
subaru_b9_tribeca_frront_20_12_06.jpg

2007-subaru-forester-i10.jpg
 
Subaruthan on ollu lähes poikkeuksetta ihan hirvittävän rumia sekä ulkoa että sisältä. 10v muita japskeja ja 15v eurooppalaisia jäljessä.
subaru_b9_tribeca_frront_20_12_06.jpg

2007-subaru-forester-i10.jpg

Aijaa. Tota sun subarua ei ole Suomessa koskaan edes myyty. Voinhan mäkin alkaa laittelemaan jotain 80-90 luvun kuvia autoista ja sanoa että ne on rumia?

Tässä kuitenkin 2013 mallin Subaru Forester XT:

102074d1374126917-auton-ostamisen-sietamaton-tuska-2013-subaru-forester-2.jpg


102075d1374126975-auton-ostamisen-sietamaton-tuska-2014-subaru-forester-xt-interior-2.jpg
 

Liitteet

  • 2013-Subaru-Forester-2.webp
    2013-Subaru-Forester-2.webp
    54,8 KB · Katsottu: 1 527
  • 2014-Subaru-Forester-XT-interior-2.webp
    2014-Subaru-Forester-XT-interior-2.webp
    180,6 KB · Katsottu: 1 450

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom